Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velka perheemme autosta on NOLLA euroa. Vetää suupielet hymyyn!

Vierailija
27.05.2024 |

Mitenkäs teillä? Ai? No voi, voi. Eipä teillä sitten ole ulkomaille asiaa sillä autolla.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:lla nyt vähän puurot ja vellit sekaisin? Kun on muutakin kuin täysin velattomia autoja ja leasing-autoja. Itsellä joku tonni vielä pankille velkaa tuosta omasta, mutta mä voin viedä sen auton vaikka Syyriaan jos niin haluan.

Vierailija
42/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain ilmoittaa luotonantajalle että on menossa ulkomaille autolla. Ei siinä mitään ongelmaa ole.

Mikäli luottolyhennykset on maksettu ajallaan.

No jos ei ole niin aika äkkiä se auto lähtee pihasta. Joten ei tällä ole mitään tekemistä sen kanssa voiko rahoitettulla autolla mennä ulkomaille.

Riippuu yhtiöstä ja ehdoista. Ainakin joillakin on käytäntö, ettei saa olla maksuja rästissä, jotta maastavientiluvan saa, mutta eriä saa olla 2 tai jopa 3 rästissä ennen kuin auto haetaan pois saatavien maksuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika weetee meininkiä ottaa velkaa. Vain taloon otetaan velkaa, muu ostetaan ihan omaks ja maksetaan saman tien!

Onhan se toki aika wt-meinikiä ostaa auto 0,99% todellisella korolla ja sijoittaa rahat patempiin kohteisiin. Tuotto tällä hetkellä +24%. Kun ikää tulee tarpeeksi, niin ei enää jaksa niiden tonnin ritsojen kanssa pelleillä.

Täysin riippumatta siitä, harrastatko sijoittamista, otit silti kulutusvelkaa. Vieläpä sellaiseen asiaan minkä olisit helposti voinut ostaa velattomana.

Mieti sitä sitten itse, että minkä verran kannattaa latoa 50 000 € tiskiin ihan vain käteismaksamisen ilosta vai sijoitatko saman summan tuottavammin. Ei ihme, että suomalaiset ovat perseaukisia.

Vierailija
44/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on velaton talo ja velaton auto, yleisesti 0 e velkaa. Mitäs sitten. Jokaisella on elämäntilanne mikä on. Ei ole kehumisen paikka.

Vierailija
45/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ap:lla nyt vähän puurot ja vellit sekaisin? Kun on muutakin kuin täysin velattomia autoja ja leasing-autoja. Itsellä joku tonni vielä pankille velkaa tuosta omasta, mutta mä voin viedä sen auton vaikka Syyriaan jos niin haluan.

Yleensä aina auton omistus siirtyy sinulle vasta siinä vaiheessa kun koko autolaina on maksettu. Siihen saakka se on rahoitusyhtiön omaisuutta.

Vierailija
46/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan uudet autoni käteisellä, en velaksi. Kuukausi sitten saapui uusi tehtaalta. Semmosta.

Vierailija
47/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut autovelkaa. Auto on ollut yli 40 vuotta.

Vierailija
48/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain ilmoittaa luotonantajalle että on menossa ulkomaille autolla. Ei siinä mitään ongelmaa ole.

Joo eipä ole ikinä auton papereita rajoilla kysytty paitsi venäjän rajalla aikoinaan. On pari kertaa auton paperit unohtuneet matkasta kokonaan mutta nykyään kyllä muistetaan ne. Ei ole kyllä ollut autosta velkaa kuin joskus nuorena.

Vierailija
49/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt elämäni niin, että auto on arjessa tarpeeton. Se rahansäästö todellakin vetää suupielet hymyyn! Olen omistanut auton ja maksaa satasia edes vilkaista sitä autoa päin.

Kun matkaan jonnekin korpeen, niin silloin vuokra-autolla. Aika monta tällaista reissua saa tehdä ennen kuin alkaa maksaa saman verran kuin oman auton pito.

Vierailija
50/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo eipä ole ikinä auton papereita rajoilla kysytty paitsi venäjän rajalla aikoinaan. On pari kertaa auton paperit unohtuneet matkasta kokonaan mutta nykyään kyllä muistetaan ne. Ei ole kyllä ollut autosta velkaa kuin joskus nuorena.

Eihän niitä papereita käytänössä Euroopassa kysellä, mutta on se aika riski jos joutuu liikenneonnettomuuteen ja paljastuu ettei sinulla ole vakuutus voimassa olleenkaan! Saattaa napsahtaa aika isot korvaukset maksettavaksi ihan sieltä omasta lompakosta.

Vierailija
51/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyvapaa aloitus.

Vierailija
52/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo hymyilyttää jos perheellä on varaa vaan yhteen autoon.

Ja sekin vain muutaman tonnin ritsku.

Vierailija
53/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika weetee meininkiä ottaa velkaa. Vain taloon otetaan velkaa, muu ostetaan ihan omaks ja maksetaan saman tien!

Onhan se toki aika wt-meinikiä ostaa auto 0,99% todellisella korolla ja sijoittaa rahat patempiin kohteisiin. Tuotto tällä hetkellä +24%. Kun ikää tulee tarpeeksi, niin ei enää jaksa niiden tonnin ritsojen kanssa pelleillä.

Täysin riippumatta siitä, harrastatko sijoittamista, otit silti kulutusvelkaa. Vieläpä sellaiseen asiaan minkä olisit helposti voinut ostaa velattomana.

Mieti sitä sitten itse, että minkä verran kannattaa latoa 50 000 € tiskiin ihan vain käteismaksamisen ilosta vai sijoitatko saman summan tuottavammin. Ei ihme, että suomalaiset ovat perseaukisia.

Mitähän järkeä tuossakin on? Ostaa nyt 50 tonnin auto. Ei tosta saa millään laskuopilla kannattavaa vaikka niin luulet. Olet jo menettänyt ne rahat. Auto taitaa hintaluokan perusteella olla Tesla joka on kohta arvoton akun sekä pohjakolhujen takia.

Vierailija
54/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla yli 50k autolainaa.

Vierailija
55/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin köyhä ettei sillä ole varaa autoon? Toimivia autoja saa alkaen 500e ylös päin, miten joku on niin köyhä että se ottaa autoon velkaa?

Eikö olisi järkevämpää sijoittaa ne rahat esim?

Vierailija
56/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aina auton omistus siirtyy sinulle vasta siinä vaiheessa kun koko autolaina on maksettu. Siihen saakka se on rahoitusyhtiön omaisuutta.

No ei ole. Pankkikin on rahoitusyhtiö ja ihan tosiaan itse tuon auton olemassaolosta vastaan. Jos sille autolle jotain käy, maksan velkaa pankille silti. Eli on muitakin rahoitusvaihtoehtoja kuin leasing.

Vierailija
57/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Pankkikin on rahoitusyhtiö ja ihan tosiaan itse tuon auton olemassaolosta vastaan. Jos sille autolle jotain käy, maksan velkaa pankille silti. Eli on muitakin rahoitusvaihtoehtoja kuin leasing.

Miten käy autolle jos et maksa pankille velkaasi takaisin? Sehän on sinun auto...?

Vierailija
58/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse kuulun niihin ihmisiin jotka haluaa laittaa autoon rahaa mahdollisimman vähän rahaa, auto on minulle vain liikkumisväline työpaikalle ja kesämökille. 

Minulla on elämäni aikana ollut kaksi autoa ja nyt ajan autolla minkä arvo on se 1000e. 

En itse koe tarvetta kalliille autolle ja laitan rahani mieluummin asuntolainan lyhennykseen tai/ja osakkeisiin.

Jos joku ostaa kalliin auton velaksi tai omalla rahalla niin sitten ostaa, ei ole minulta pois se.

M34

Vierailija
59/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isä osaa -sarjassakin perheellä on auto jossa lukee "rämä, mutta maksettu". Ehkä ap:llä sama juttu. 😁

Vierailija
60/87 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä miten joitakin kiinnostaa autot niin paljon kun auto on vain liikkumisväline paikasta A paikkaan B. Toiset haluaa laittaa autoon rahaa enemmän kuin toiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi