Jos nuudelit muka on epäterveellisiä ja lihottavia, miksi etelä-korealaiset on maailman hoikin kansa?
Kommentit (143)
Increased consumption of instant noodles has been associated with obesity and cardiometabolic syndrome in South Korea, which has the highest per capita instant noodle consumption (74.1 servings of instant noodles per person in 2014)[31] worldwide. The study consisted of 3,397 college students (1,782 male; 1,615 female) aged 1829 years who participated in a health checkup. Statistical analysis using a general linear model that adjusted for age, body mass index, gender, family income, health-related behaviors, and other dietary factors important for cardiometabolic risk, showed a positive association between the frequency of instant noodle consumption and plasma triglyceridelevels, diastolic blood pressure, and fasting blood glucose levels in all subjects. Compared to the group with the lowest frequency of instant noodle intake ( 1/month), the odds ratio for hypertriglyceridemia in the group with an intake of 3/week was 2.639 [95% confidence interval (CI), 1.3935.000] for all subjects, while it was 2.149 (95% CI, 1.0454.419) and 5.992 (95% CI, 1.85921.824) for male and female students, respectively.[32]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne nuudelit nyt mitään epäterveellistä olekaan. Ajatus on KAIKESSA ollut vain se KOHTUUS KAIKESSA jotta se ruokavalio pysyisi monipuolisena. Oli aika jolloin nuoret rakastuivat nuudeleihin eivätkä välittäneet kotona ruokaa syödä vaan söivät ennemminkin näitä. Trendejä tulee ja menee. Tykkään nuudelista itsekin kyllä.
Varmaan tuon liika syönnin takia nuudelit ovat demonisoituneet huonoksi ruoaksi.
Ite en ole pitkään aikaan syönyt nuudeleita. Pitäisi varmaan huomenna käydä ostamassa. Ehkä sitten saan puhtia syömisen suhteen, koska olen jo vähän kyllästynyt näihin mun vakio kanakastike/pinaattikeitto/nakkikeitto yms "tavallisiin ruokiin"
Ei nuudeleita ole demonisoitu, vaan ne oikeastikin ovat todella epäterveellistä ruokaa, varsinkin naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoiskorealaiset taitaa olla hoikempia
Jep. Kumma kun naistenlehdet eivät ole älynneet markkinoida mitään Pohjois-Korea-dieettiä.
"Kim Jongin kikoilla kesäkuntoon!"
Ei auta koska naisten lihominen johtuu aina jostain muusta kuin omista elintavoista.
Kaikkiko pitää taas ulkoistaa? Kyllä ne elintavat ovat tärkeitä mutta eivät yksin riitä. Kaikkien ei ole tarve olla hyvin hoikkia eikä kaikista sellaisia tule vaikka miten paljon yrittäisi. Kannattaa vain tehdä parhaansa ja sopeutua. Keho muokkautuu ja hakee painonsakin itse.
Vierailija kirjoitti:
MISSÄ sanotaan nuudelien lihottavan? Aivan, ei missään. Epäterveellisiä nuudelit kyllä ovat. Suurentavat riskiä ainakin diabetekseen ja sydänsairauksiin. Hoikkuus EI vähennä epäterveellisyyttä yhtään. Eivätkä etelä-korealaiset todellakaan ole maailman hoikimpia.
On ne maailman hoikimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne nuudelit nyt mitään epäterveellistä olekaan. Ajatus on KAIKESSA ollut vain se KOHTUUS KAIKESSA jotta se ruokavalio pysyisi monipuolisena. Oli aika jolloin nuoret rakastuivat nuudeleihin eivätkä välittäneet kotona ruokaa syödä vaan söivät ennemminkin näitä. Trendejä tulee ja menee. Tykkään nuudelista itsekin kyllä.
Varmaan tuon liika syönnin takia nuudelit ovat demonisoituneet huonoksi ruoaksi.
Ite en ole pitkään aikaan syönyt nuudeleita. Pitäisi varmaan huomenna käydä ostamassa. Ehkä sitten saan puhtia syömisen suhteen, koska olen jo vähän kyllästynyt näihin mun vakio kanakastike/pinaattikeitto/nakkikeitto yms "tavallisiin ruokiin"
Ei nuudeleita ole demonisoitu, vaan ne oikeastikin ovat todella epäterveellistä ruokaa, varsinkin naisille.
No jokatapauksessa siitä on pitkä aika, kun nuudelia olen viimeksi syönyt
Koska Koreassa on ulkonäköpaineet ihan eri tasolla mitä täällä. Kirjaimellisesti naamakertoimella mennään elämässä. Jos on ylipainoa niin on pohjasakkaa ja plastiikkakirurgilla käydään kuin ruokakaupassa.
Mikään yksittäinen ruoka-aine ei ole terveellinen tai epäterveellinen, vaan ruokavalio on aina kokonaisuus. Ruoka-aineiden demonisointi epäterveelliseksi tai lihottavaksi on häiriintynyttä syömiskäyttäytymistä. Tärkeintä on syödä monipuolisesti, säännöllisesti, riittävästi ja joustavasti. Terveelliseen ruokavalioon mahtuu myös nuudeleita tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on tosi hyvä ruokaa laihduttajalle koska kaloreita on vähän. Esim tässä 90g nuudelipaketissa on 65 kaloria:
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/mama-nuudeli-90g-kananmakuinen-8850…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaikuttaa koska heti aletaan syyttämään sitä ruokaa nyt huonoksi asiaksi. Ota ihmeessä nuudelit taas mukaan ruokavalioon, nuudelin kanssa käy lähes kaikki liha ja nuudeliruoat ovat hyviä!
Vierailija kirjoitti:
MISSÄ sanotaan nuudelien lihottavan? Aivan, ei missään. Epäterveellisiä nuudelit kyllä ovat. Suurentavat riskiä ainakin diabetekseen ja sydänsairauksiin. Hoikkuus EI vähennä epäterveellisyyttä yhtään. Eivätkä etelä-korealaiset todellakaan ole maailman hoikimpia.
Eivät ole epäterveellisiä. Se on epäterveellistä jos syöt vain nuudelia etkä juurikaan muuta. Yhtä epäterveellistä on syödä vain perunaa eikä paljoakaan muuta jne.
Kun mä olin lapsi, meillä ruuat oli mannapuuroa, makaronivellia, munamakaronilaatikkoa, marjapuuroa jne. Olin alipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, tämän todistan vaikka itsekin. Olen ihan terve vaikka nekin ovat mukana ruokavaliossa. Milloin tämä ainainen ruokataistelu loppuisi? Miksi ruoka olisi epäterveellistä jos se on syömäkelpoista?
Eikö ne olekaan pohjoiskorealaiset, jotka ovat hoikimpia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät käytä siemenöljyjä.
Älä hölötä, pösilö.Juuri korealaiset siemenöljyä käyttävätkin.
He käyttävät kaikkeen ruuan valmistukseen seesamöljyä. Joka valmistetaan seesamin sieministä.
Lisäksi monenlaiset riisistä tehdyt kakut, leivät ja erilaisista riisilajikkeista valmistetut ruuat ovat yleisiä. Hyvin maustettuina.
Olet kyllä ihan pihalla ruoka-jutuista. Seesamöljyä EI KUKAAN käytä ruuan valmistukseen, vaan sillä viimeistellään annokset pirskottamalla hieman annokseen, kuteen eurooppalaiset käyttää esim. balsamicoa. OTA SELVÄÄ ASIOISTA ennen kuin tulet tänne päsmäröimään!
Vierailija kirjoitti:
Kun mä olin lapsi, meillä ruuat oli mannapuuroa, makaronivellia, munamakaronilaatikkoa, marjapuuroa jne. Olin alipainoinen.
Uskoisin että persoonallisuusasiatkin vaikuttavat hoikkuutteen. Useampilapsiset perheet todistavat kuinka lapsia voi olla todellakin laihasta ylipainoiseen vaikka samaa ruokaa saa jokainen ja aivan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eivät ole epäterveellisiä. Se on epäterveellistä jos syöt vain nuudelia etkä juurikaan muuta. Yhtä epäterveellistä on syödä vain perunaa eikä paljoakaan muuta jne."
Se on juuri näin. Kuten joku asiantuntija on lausahtanut: "Oleellista ei ole niinkään se, mitä ruokavalio sisältää, vaan se, mitä siitä puuttuu." Jos lautaselta saa kaiken tarvittavan eli riittävästi hivenaineita, kuitua, proteiinia jne, mahtuu sinne sekaan kasa nuudeliakin, eikä ruoka ole silti epäterveellistä. Jos sen sijaan kaikki tuo muu puuttuu ja lautasella on vain se kasa nuudelia, ruokavalio on hyvin epäterveellinen.
Juuri tämä kokonaisuuden hallinta tuntuu olevan monilla pahasti hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska Koreassa on ulkonäköpaineet ihan eri tasolla mitä täällä. Kirjaimellisesti naamakertoimella mennään elämässä. Jos on ylipainoa niin on pohjasakkaa ja plastiikkakirurgilla käydään kuin ruokakaupassa.
Niillä geeneillä välttämätöntä. Ovat kyllä rumia pallinaamoja.
Nuudelit on kamala ruoka, jos se ruoka on nuudelikeitto ilman lisukkeita. Paljon kaloreita, mutta eivät pidä nälkää. Sen sijaan lisukkeena toimivat siinä missä mikä tahansa pasta tai riisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska eivät käytä siemenöljyjä.
Älä hölötä, pösilö.Juuri korealaiset siemenöljyä käyttävätkin.
He käyttävät kaikkeen ruuan valmistukseen seesamöljyä. Joka valmistetaan seesamin sieministä.
Lisäksi monenlaiset riisistä tehdyt kakut, leivät ja erilaisista riisilajikkeista valmistetut ruuat ovat yleisiä. Hyvin maustettuina.
Olet kyllä ihan pihalla ruoka-jutuista. Seesamöljyä EI KUKAAN käytä ruuan valmistukseen, vaan sillä viimeistellään annokset pirskottamalla hieman annokseen, kuteen eurooppalaiset käyttää esim. balsamicoa. OTA SELVÄÄ ASIOISTA ennen kuin tulet tänne päsmäröimään!
jahaistasinävittu. PAAHDETTU seesamöljy on se mausteöljy, ja SEESAMÖLJY on se missä ne paistavat kaiken.