Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat antaa 15 vuotiaan olla ulkona pyolen yön jälkeen.

Vierailija
26.05.2024 |

Meidän lapset ei todellakaan lähde ulos ilta kahdeksan jälkeen.

Kommentit (299)

Vierailija
21/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin tuossa iässä välillä kotiin yöllä 1-2 maissa. Olin matkalla kotiin jostain seurakuntanuorten tilaisuudesta. Onneksi vanhempani eivät kieltäneet sitä. Ja olin kyllä niin kiltti nuori kuin voi kuvitella.

Minä muutin omilleni asumaan 15-vuotiaana lukion alussa. Kympin tyttö olin. 

Vierailija
22/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo teinien vanhemmat  !  Eikö löydy  resursseja  pitää sääntöjä   teineille ?

Vapaa kasvatus nykyään  yleistä.

Löytyy kyllä. Mutta meillä saa olla puolilta öin ulkona jos siihen on hyvä syy (eikä seuraavana päivänä ole koulua).

Olen siis tuo yksi aiempi kommentoija, jonka teini on saanut lähteä yökalaan.

Nön nön nööö.

Et saa lastasi /nuortasi noudattamaan  sääntöjä. Et tosin pysty niitä edes  laatimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan 15-vuotiaasta eikä mistään 10-vuotiaasta, miltä vuosisadalta nämä ihmiset täällä ovat

Vierailija
24/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään. 

Ja miksi kaverit jättivät tytön yksin?

Tämäpä just !

15 vuotias  on ULKONA PUOLEN YÖN AIKAAN !  

Ei voi kuin ihmetellä  VANHEMPIA !  Siis yleensäkin vanhempia  nykyään,  teinit ja jopa  esiteinit  riekkuvat  puolilta öin  ulkona.

Sitten ihmetellään  ja kauhistellaam.

Enemmän kyllä ysärillä riekuttiin kuin nykyään. Nykynuorilla on jo yläkoulussa hirveät paineet jatko-opinnoista ja mitään alkoholikokeilujakaan ei voi oikein tehdä, kun kaikki toilailut päätyy someen.

Vierailija
25/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni kaupunki ja lyhyt kotimatka,eri asia jos olisivat asuneet jossain Hesassa.

Enkä usko ap että  teinisi tyytyvät kiltisti tulemaan kotiin klo 18, kun nätti kesäilta ja kaikki kaverit ulkona .D Kukaan teini  ei istu illat  katsomassa telkkaa vanhempien kanssa ellei ole joku autisti tms

Kukaan NYKY VANHEMPI  ei pysty , eikä jaksa  laittaa  minkäänlaisia  sääntöjä  minkään  ikäisille  lapsilleen.

Vierailija
26/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leväperäistä touhua  kaikilla vanhemmilla.

Ei sääntöjä, ei rajoja. 

Sitten hurskastellaan  lööpeissä  silmät pyöreinä.... voi voi voi...

Vierailija
27/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leväperäistä touhua  kaikilla vanhemmilla.

Ei sääntöjä, ei rajoja. 

Sitten hurskastellaan  lööpeissä  silmät pyöreinä.... voi voi voi...

On tuossa joku leväperäinen perhe. Se jonka perheenjäsen kulkee tap pamassa teini-ikäisiä tyttöjä. Jotain kuria hei!

Vierailija
28/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikonloppuna onkin sitten  KAIKKIEN  VAPAANKASJATTAJAN   UNELMIEN TÄYTTYMYS.

Kun virkavalta tuo LASUN .

Vierailija
29/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen mielenterveydellinen hajoaminen on taustalla ihmisellä, joka provoilee netissä perheelle, jonka lapsi on juuri surmattu. Noin huonoa käytöstä ei oikein voi olla, jos ei kärsi jostain mentaaliongelmasta. Aiheuttiko ap vanhempasi sen?

Vierailija
30/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin seurakuntanuori ja usein pyöräilin kotiin klo 23. Talvipakkasilla kävelin jos en ehtinyt viimeiseen bussiin.

Vierailija
31/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään lapset ei mene ulos illalla paitsi jos on joku harrastus.

Vierailija
32/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ihmisiä te olette? Millaisia kasvattajia te olette? Suollatte tälläistä pas-kaa kun nuori on kuollut? On ihan eriasia olla jossain pikku kylällä ulkona puolenyön aikaan kuin stadissa tai Vantaalla ymv missä on yhteiskunnan pohjasakkaa vaikka kuinka. Lapsenne ehkä pelastuu öisiltä raiskaajilta mutta he eivät pelastu typeriltä vanhemmiltaan.

Vierailija
33/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni kaupunki ja lyhyt kotimatka,eri asia jos olisivat asuneet jossain Hesassa.

Enkä usko ap että  teinisi tyytyvät kiltisti tulemaan kotiin klo 18, kun nätti kesäilta ja kaikki kaverit ulkona .D Kukaan teini  ei istu illat  katsomassa telkkaa vanhempien kanssa ellei ole joku autisti tms

Kukaan NYKY VANHEMPI  ei pysty , eikä jaksa  laittaa  minkäänlaisia  sääntöjä  minkään  ikäisille  lapsilleen.

Siltä tosiaan tuntuu.

Katselin tuossa joku aika sitten nelosluokalla olevaa poikaa, joka potkiskeli palloa pihalla koko illan melkein yhteentoista saakka. Satuinpa koulunkäynninohjaajana tietämään, että seuraavana päivänä hänellä oli matematiikan koe. Ja penkin allehan se meni, kuten aina ennenkin. 

Ihmettelen kyllä vanhempia. 

Meillä kyllä huolehdittiin, että lapsi lukee kokeeseen, ja jos oli jossain aineessa vaikeuksia, niin niitä asioita käytiin läpi yhdessä ja kerrattiin, kerrattiin ja kerrattiin ennen koetta.

Vierailija
34/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ihmisiä te olette? Millaisia kasvattajia te olette? Suollatte tälläistä pas-kaa kun nuori on kuollut? On ihan eriasia olla jossain pikku kylällä ulkona puolenyön aikaan kuin stadissa tai Vantaalla ymv missä on yhteiskunnan pohjasakkaa vaikka kuinka. Lapsenne ehkä pelastuu öisiltä raiskaajilta mutta he eivät pelastu typeriltä vanhemmiltaan.

Tutkimusten mukaan nettitrolleilla on usein mielenterveysongelmia. Siitä kai nämä jutut johtuu.

Vierailija
35/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias on oikeasti ihan lapsi. Nimimerkillä olen koulunkäynninohjaaja ja työskentelen yläkoulussa. En todellakaan antaisi oman lapseni kulkea ties missä noin nuorena, sillä nuori saattaa päätyä todella ikäviin porukoihin ja paikkoihin. Mutta näkeehän sen, ettei nuorilla ole nykyään kotona mitään sääntöjä, kun vanhemmat eivät uskalla kasvattaa. 

En puolusta rikollisia, mutta fakta on, että 15-vuotias on lapsi, vaikka tämän palstan mammat jättävätkin jo 3-vuotiaan yksin kotiin, kun lapsi haluaa itsenäistyä. Suinkaan syynä ei ole, että mamma haluaa elää rauhassa. 

Vierailija
36/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotetaan siihen että suomi on turvallinen maa.

Vierailija
37/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo teinien vanhemmat  !  Eikö löydy  resursseja  pitää sääntöjä   teineille ?

Missä sinä olit 15-vuotiaana? Missä sinun lapsesi ovat?

Vierailija
38/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin tuossa iässä välillä kotiin yöllä 1-2 maissa. Olin matkalla kotiin jostain seurakuntanuorten tilaisuudesta. Onneksi vanhempani eivät kieltäneet sitä. Ja olin kyllä niin kiltti nuori kuin voi kuvitella.

Minä muutin omilleni asumaan 15-vuotiaana lukion alussa. Kympin tyttö olin. 

Niin, ja missä olit iltaisin?

Vierailija
39/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy kyllä. Mutta meillä saa olla puolilta öin ulkona jos siihen on hyvä syy (eikä seuraavana päivänä ole koulua).

Olen siis tuo yksi aiempi kommentoija, jonka teini on saanut lähteä yökalaan.

Nön nön nööö.

Et saa lastasi /nuortasi noudattamaan  sääntöjä. Et tosin pysty niitä edes  laatimaan.

Millaiset säännöt ja kotiintuloajat sinun lapsillasi on?

Vierailija
40/299 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi yläasteella ei ollut pakko tulla kotiin ja sai jäädä kaverille yötä. Mulla kaverit asui 10 km päässä ja oli yleensä 10 km pyöräilymatka kotiin, niin äitille oli ihan ok, etten jaksa sitä ajaa joka ikinen ilta tai kovin myöhällä. Joten jos olin kaverin luona, aina sain luvan jäädä sinne yöksi. Nyt kun miettii, oli varmasti turvallinen ratkaisu. Ei tarvinnut liikkua myöhällä tai yöllä yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi