Miksi vanhemmat antaa 15 vuotiaan olla ulkona pyolen yön jälkeen.
Meidän lapset ei todellakaan lähde ulos ilta kahdeksan jälkeen.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo teinien vanhemmat ! Eikö löydy resursseja pitää sääntöjä teineille ?
Vapaa kasvatus nykyään yleistä.
Löytyy kyllä. Mutta meillä saa olla puolilta öin ulkona jos siihen on hyvä syy (eikä seuraavana päivänä ole koulua).
Olen siis tuo yksi aiempi kommentoija, jonka teini on saanut lähteä yökalaan.
Nön nön nööö.
Et saa lastasi /nuortasi noudattamaan sääntöjä. Et tosin pysty niitä edes laatimaan.
Puhutaan 15-vuotiaasta eikä mistään 10-vuotiaasta, miltä vuosisadalta nämä ihmiset täällä ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään.
Ja miksi kaverit jättivät tytön yksin?
Tämäpä just !
15 vuotias on ULKONA PUOLEN YÖN AIKAAN !
Ei voi kuin ihmetellä VANHEMPIA ! Siis yleensäkin vanhempia nykyään, teinit ja jopa esiteinit riekkuvat puolilta öin ulkona.
Sitten ihmetellään ja kauhistellaam.
Enemmän kyllä ysärillä riekuttiin kuin nykyään. Nykynuorilla on jo yläkoulussa hirveät paineet jatko-opinnoista ja mitään alkoholikokeilujakaan ei voi oikein tehdä, kun kaikki toilailut päätyy someen.
Vierailija kirjoitti:
Pieni kaupunki ja lyhyt kotimatka,eri asia jos olisivat asuneet jossain Hesassa.
Enkä usko ap että teinisi tyytyvät kiltisti tulemaan kotiin klo 18, kun nätti kesäilta ja kaikki kaverit ulkona .D Kukaan teini ei istu illat katsomassa telkkaa vanhempien kanssa ellei ole joku autisti tms
Kukaan NYKY VANHEMPI ei pysty , eikä jaksa laittaa minkäänlaisia sääntöjä minkään ikäisille lapsilleen.
Leväperäistä touhua kaikilla vanhemmilla.
Ei sääntöjä, ei rajoja.
Sitten hurskastellaan lööpeissä silmät pyöreinä.... voi voi voi...
Vierailija kirjoitti:
Leväperäistä touhua kaikilla vanhemmilla.
Ei sääntöjä, ei rajoja.
Sitten hurskastellaan lööpeissä silmät pyöreinä.... voi voi voi...
On tuossa joku leväperäinen perhe. Se jonka perheenjäsen kulkee tap pamassa teini-ikäisiä tyttöjä. Jotain kuria hei!
Ensi viikonloppuna onkin sitten KAIKKIEN VAPAANKASJATTAJAN UNELMIEN TÄYTTYMYS.
Kun virkavalta tuo LASUN .
Minkälainen mielenterveydellinen hajoaminen on taustalla ihmisellä, joka provoilee netissä perheelle, jonka lapsi on juuri surmattu. Noin huonoa käytöstä ei oikein voi olla, jos ei kärsi jostain mentaaliongelmasta. Aiheuttiko ap vanhempasi sen?
Minä olin seurakuntanuori ja usein pyöräilin kotiin klo 23. Talvipakkasilla kävelin jos en ehtinyt viimeiseen bussiin.
Meidänkään lapset ei mene ulos illalla paitsi jos on joku harrastus.
Millaisia ihmisiä te olette? Millaisia kasvattajia te olette? Suollatte tälläistä pas-kaa kun nuori on kuollut? On ihan eriasia olla jossain pikku kylällä ulkona puolenyön aikaan kuin stadissa tai Vantaalla ymv missä on yhteiskunnan pohjasakkaa vaikka kuinka. Lapsenne ehkä pelastuu öisiltä raiskaajilta mutta he eivät pelastu typeriltä vanhemmiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni kaupunki ja lyhyt kotimatka,eri asia jos olisivat asuneet jossain Hesassa.
Enkä usko ap että teinisi tyytyvät kiltisti tulemaan kotiin klo 18, kun nätti kesäilta ja kaikki kaverit ulkona .D Kukaan teini ei istu illat katsomassa telkkaa vanhempien kanssa ellei ole joku autisti tms
Kukaan NYKY VANHEMPI ei pysty , eikä jaksa laittaa minkäänlaisia sääntöjä minkään ikäisille lapsilleen.
Siltä tosiaan tuntuu.
Katselin tuossa joku aika sitten nelosluokalla olevaa poikaa, joka potkiskeli palloa pihalla koko illan melkein yhteentoista saakka. Satuinpa koulunkäynninohjaajana tietämään, että seuraavana päivänä hänellä oli matematiikan koe. Ja penkin allehan se meni, kuten aina ennenkin.
Ihmettelen kyllä vanhempia.
Meillä kyllä huolehdittiin, että lapsi lukee kokeeseen, ja jos oli jossain aineessa vaikeuksia, niin niitä asioita käytiin läpi yhdessä ja kerrattiin, kerrattiin ja kerrattiin ennen koetta.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ihmisiä te olette? Millaisia kasvattajia te olette? Suollatte tälläistä pas-kaa kun nuori on kuollut? On ihan eriasia olla jossain pikku kylällä ulkona puolenyön aikaan kuin stadissa tai Vantaalla ymv missä on yhteiskunnan pohjasakkaa vaikka kuinka. Lapsenne ehkä pelastuu öisiltä raiskaajilta mutta he eivät pelastu typeriltä vanhemmiltaan.
Tutkimusten mukaan nettitrolleilla on usein mielenterveysongelmia. Siitä kai nämä jutut johtuu.
15-vuotias on oikeasti ihan lapsi. Nimimerkillä olen koulunkäynninohjaaja ja työskentelen yläkoulussa. En todellakaan antaisi oman lapseni kulkea ties missä noin nuorena, sillä nuori saattaa päätyä todella ikäviin porukoihin ja paikkoihin. Mutta näkeehän sen, ettei nuorilla ole nykyään kotona mitään sääntöjä, kun vanhemmat eivät uskalla kasvattaa.
En puolusta rikollisia, mutta fakta on, että 15-vuotias on lapsi, vaikka tämän palstan mammat jättävätkin jo 3-vuotiaan yksin kotiin, kun lapsi haluaa itsenäistyä. Suinkaan syynä ei ole, että mamma haluaa elää rauhassa.
Luotetaan siihen että suomi on turvallinen maa.
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä olit 15-vuotiaana? Missä sinun lapsesi ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tulin tuossa iässä välillä kotiin yöllä 1-2 maissa. Olin matkalla kotiin jostain seurakuntanuorten tilaisuudesta. Onneksi vanhempani eivät kieltäneet sitä. Ja olin kyllä niin kiltti nuori kuin voi kuvitella.
Minä muutin omilleni asumaan 15-vuotiaana lukion alussa. Kympin tyttö olin.
Niin, ja missä olit iltaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy kyllä. Mutta meillä saa olla puolilta öin ulkona jos siihen on hyvä syy (eikä seuraavana päivänä ole koulua).
Olen siis tuo yksi aiempi kommentoija, jonka teini on saanut lähteä yökalaan.
Nön nön nööö.
Et saa lastasi /nuortasi noudattamaan sääntöjä. Et tosin pysty niitä edes laatimaan.
Millaiset säännöt ja kotiintuloajat sinun lapsillasi on?
Onneksi yläasteella ei ollut pakko tulla kotiin ja sai jäädä kaverille yötä. Mulla kaverit asui 10 km päässä ja oli yleensä 10 km pyöräilymatka kotiin, niin äitille oli ihan ok, etten jaksa sitä ajaa joka ikinen ilta tai kovin myöhällä. Joten jos olin kaverin luona, aina sain luvan jäädä sinne yöksi. Nyt kun miettii, oli varmasti turvallinen ratkaisu. Ei tarvinnut liikkua myöhällä tai yöllä yksin.
Minä muutin omilleni asumaan 15-vuotiaana lukion alussa. Kympin tyttö olin.