Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan kesäpukeutumista yli kaiken

Vierailija
26.05.2024 |

En osaa pukeutua kesällä mitenkään. Ja koska täällä kuitenkaan aletaan heti puhumaan painosta, niin kyllä, minulla on n. 20 kiloa ylipainoa. Vinkkejä, miten ylipainoinen voisi pukeutua kauniisti ja tyylikäästi? Mekot ei sovi, enkä tykkää niistä. 

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissihiki-otuksilla elämä on aina vaikeaa :D Eikö se nyt vain olisi helpompaa L A I H D U T T A A ???!!!!

Vierailija
102/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on tätitukevuutta keskivartalolla, paljon parjattu tunika on siihen paras ratkaisu. Se kätkee parhaiten pulleahkon keskivartalon. Alaosaan sitten 3/4 housut, caprit, tms. 

Iso osa naisista pukeutuu näin ja näyttävät kamalilta.

Ketä varten naisten pitää pukeutua kauniisti, jos puhutaan ihan vapaa-ajan pukeutumisesta eikä esimerkiksi työpaikan pukukoodista?

Miksei miehet murehdi tätä samaa, että voi voi, kun pitäisi pukeutua kesähelteellä jotenkin ihanan miehekkäästi ja maskuliinisesti, mitähän laittaisi päällensä, ja miksi siitä ei kurmoteta miehiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä suora mutta ilmava maxi hame sopii kaikille ja näyttää hyvältä. On myös mukava päällä helteellä. Sen kanssa sopii ihan tavallinen löysähkö t-paita. Paidan helman voi laittaa hameen alle niin korostaa hieman vyötäröä. 

hame voi olla yksivärinen tai kuviollinen. 

Muuten samaa mieltä mutta itse en kyllä tätä vyötäröä halua korostaa vaan peitän sen mieluummin. Pidän paitaa hameen päällä enkä pukeudu tiukkoihin vaatteisiin. 

Vierailija
104/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä suora mutta ilmava maxi hame sopii kaikille ja näyttää hyvältä. On myös mukava päällä helteellä. Sen kanssa sopii ihan tavallinen löysähkö t-paita. Paidan helman voi laittaa hameen alle niin korostaa hieman vyötäröä. 

hame voi olla yksivärinen tai kuviollinen. 

Minulle tuollainen maxihame ei sovi. Saa takamuksen näyttämään tynnyriltä, vaikka olen ihan normaalipainoinen.

Vierailija
105/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaalilla on iso merkitys mukavuudessa. Täällä on mainittu pellava ja puuvilla, lisään vielä silkin. Luonnonmateriaalit ovat aivan lyömättömiä, kun pukeudutaan kuumalla säällä!

Olkoon tunika tai toppi, housut tai hame, kun se on muuta kuin tekokuitua ja sopivan kokoinen, olo on paljon helpompi. Varsinkin, jos on reilusti ylipainoa ja/tai vaihdevuosihikoilua. 

Vierailija
106/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mahdotonta löytää vaatteita, jotka olisivat kaikki luonnonkuituja, kuten pellavaa tai puuvillaa. Onnittelut heille, jotka jostain aina löytävät ne täydellisesti istuvat vaatteet, jotka ovat vielä oikeaa materiaalia. Esim pellavayläosat ovat aina mallia laatikko, eivät sovi X-vartaloiselle.

Vierailija
107/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameet, joissa joustava vyötärö ja yli polven, sopii kaiken kokoisille ja näyttää hyviltä. Näitä on helppo löytää eri väreissä. Sitten toppi ja joku ohut tumma neule siihen päälle auki. Jos reidet hankaa, niin pitkälahkeiset alkkarit (esim Lindex). Jalkaan sandaalit, jossa muitaman sentin korokepohja. Takuuvarmasti mukava olla minkäkokoisella hyvänsä. Sen sijaan puuvillavaatteet ja pellavat saa minut näyttämään norsulta, vaikka en pahemmin ole ylipainoinen.

Vierailija
108/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia vaatteita käytät talvisin?

Jos mekot ei käy, niin entäs hameet? Itse pidän varsinkin maksihameista, ovat tosi mukavia ja vilpoisia + peittävät kokonaan jalat, jotka eivät ole paras puoleni. Niitä voi yhdistellä monenlaisten t-paitojen, toppien ja pitkähihaisten kanssa.

Pellavahousuista tykkään myös, huomattavasti farkkuja mukavampi vaihtoehto.

Mä tykkäisin kanssa pellavahousuista ja -sortseistakin, mutta ne kuluu tosi nopeasti puhki kun reidet hinksuttaa vastakkain eikä tuohon auta edes lahkeelliset alushousut. Kuluu toki farkutkin, mutta niistä sentään ehtii käyttääkin, mutta näin kesähelteellä ihan vihonviimeinen vaate itselleni.

Hameet ja mekot olisi ihanan ilmavia ja viileitä, mutta sitten niiden alle taas pitää laittaa nuo puolipitkät leggarit ettei reisien iho hinkkaudu rikki eli se sitten siitäkin kun pitää kerrospukeutua. Lisäksi nykyhameet ja -mekot on liki poikkeuksetta niin ohutta kangasta että alle tarvitsee alushameen ja taas on monta kerrosta vaatetta..

Vierailija
109/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ylipainoinen, mutta tunikat kuten jou täällä mainitsi ovat ihan hyviä. Ilmavia ja värikkäitä. Niihin ei tarvitse yhdistää mitään muovikenkiä ja legginsejä vaan antavat väljemmissä luonnonmateriaalihousuissa ihan kivan siluetin.

Vierailija
110/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleista pellavahameissa ja -housuissa on se huono puoli, että niistä näkyy mustat pikkuhousut läpi. En aio uusia pikkuhousuvarastoani valkoiseksi sen takia, että pitäisi ostaa vaalea pellava-alaosa.

Vierailija
111/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä ymmärtämään ihmisiä, jotka eivät osaa pukeutua. Wtf?? Jos et halua käyttää shortseja, hameita tai mekkoja, käytä ohuita, löysiä housuja. Pellava ja puuvilla ovat hyviä materiaaleja, eivät hiosta. Lisäksi t-paita. Olipa vaikeaa?????

Nuo liehuhousut ei sovi jokaiselle ruumiinrakenteelle ja pellava on kyllä ihana materiaali, mutta se kestää valitettavan huonosti kulutusta eli jos reidet ottaa kävellessä toisiinsa niin pellava on tosi nopeasti kulunut ihan läpinäkyvän ohueksi ja lopulta siinä on reikä. Hameet ei laskeudu päällä kauniisti kun on mahaa ja mekossa taas näyttää hassun maskuliiniselta. Se "vakkariunivormu" eli t-paita ja puolipituiset housut saa näyttämään mieheltä ja sitten taas nuo tunikat ja leggarit saa aikaan näyttämään siltä kuin olisi raskaana..

Vierailija
112/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leveälahkaiset, väljät (pellava)housut. Näitä myydään joka paikassa. https://cdn.torrid.com/i/torrid/17223799_00684_hi?$pdp_hero_desktop_main$

https://cdn.torrid.com/i/torrid/17223799_09493_hi?$td_pdp_zoom_image$

Kietaisupusero piilottaa mahamakkarat hyvin: https://slimages.macysassets.com/is/image/MCY/products/3/optimized/2559…

https://s3-us-west-2.amazonaws.com/mintcore-pleione-new/ItemImages/3000…

Mun mielestä tuollaiset leveät housut sopii hyvin vain hoikille ja pitkäraajaisille. Toki jos ylipaino ei ole perseessä ja reisissä niin tuollaiset voivat istuakin, mutta materiaali rypistyy ja perse näyttää jättikokoiselta laatikolta tuollaisissa housuissa. Tuo kietaisipaita olisi kiva pidempänä mallina, esim. puoleen reiteen ja alle jotkut kapeammat hyvin laskeutuvat ohuet housut

Samaa mieltä. Itse olen tasaisesti paksu eli en omista hoikkia reisiä tai pohkeita. Minulle ei todellakaan tuollaiset housut käy.

Vierailija
113/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on tätitukevuutta keskivartalolla, paljon parjattu tunika on siihen paras ratkaisu. Se kätkee parhaiten pulleahkon keskivartalon. Alaosaan sitten 3/4 housut, caprit, tms. 

Iso osa naisista pukeutuu näin ja näyttävät kamalilta.

Ketä varten naisten pitää pukeutua kauniisti, jos puhutaan ihan vapaa-ajan pukeutumisesta eikä esimerkiksi työpaikan pukukoodista?

Miksei miehet murehdi tätä samaa, että voi voi, kun pitäisi pukeutua kesähelteellä jotenkin ihanan miehekkäästi ja maskuliinisesti, mitähän laittaisi päällensä, ja miksi siitä ei kurmoteta miehiä?

Minä pukeudun kesälläkin ihan itseäni varten eikä muiden vaatevalinnat kiinnosta pätkääkään. Tietenkin haluan pukeutua nätteihin ja itseä miellyttäviin vaatteisiin jotka on päällä mukavia eikä etenkään hiosta ja ovat samaan aikaan myös sellaisia, että peilikuva miellyttää minua.

Vierailija
114/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle leveät pellavahousut on aina väärän pituiset. Liian pitkät lahkeet laahaavat maata, vähän lyhyemmät peittävät kengän lähes kokonaan mikä näyttää hassulta kun kenkä on kokoa 36, vähän lyhyemmät peittävät nilkan mikä näyttää raskaalta, sitä vähän lyhyemmät saavat aikaa Pelle Hermanni -lookin ja vielä vähän lyhyemmät katkaisevat säären juuri pohkeen leveimmästä kohdasta.

Vierailija
115/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää kai ajatella niin että olet mikä olet eli et pyri "laihduttamaan" vaatteilla vaan annat kilojen näkyä. Silloin oikeastaan ajattelutapasi muuttuu.

Meillä on töissä mies kenellä on ylipainoa, mutta hän pukeutuu siististi aina, niin se ylipaino sopii sille miehelle. Eräs nainen sanoi, että jos se mies pudottais painoa, niin toi tyyli ei sopis sille yhtään ja nyt se näyttää hyvältä, vaikka ylipainoa aina kritisoidaan jne.

Vierailija
116/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ylipainoiset näyttävät paremmilta niissä pellavamekoissaan tuolla katukuvassa kuin minä hoikka, joka en ikinä löydä mitään kivaa päällepantavaa. Ei tuollainen muodoton mekko minua pukisi.

Vierailija
117/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri ostin kahdet leveälahkeiset pellavahousut. Toiset vähän siistimmät Lindexiltä 60 € ja toiset rennommat H&M:ltä pellava-puuvilla sekoitetta 20 €.

Minä kävin samat kaupat läpi mutten löytänyt sopivia.

Vierailija
118/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellavan ja sen sekoitteden ongelma on ihan järkyttävä rypistyminen. Aivan sama, miten vaatteen säilytät, se on aina yhtä ryppyinen ja vaatii silityksen. 

Ei ihan, on olemassa laadukkaampaa pellavaa, joka rypistyy huomattavasti vähemmin, siitä toki joutuu maksamaan enemmän. Toisaalta pellavavaatteen ei ihan täysin sileä tarvitse ollakaan, siitä saa näkyä,  että on pellavaa. Itse omistan kahdet eriväriset leveälahkeiset pellavahousut, ovat kesäkuumalla ihanan vilpoiset ja mielestäni ihan tyylikkäät sopivan paidan ja vaikka sandalettien tai valkoisten tennareiden kanssa. 

Vierailija
119/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Vapaa-ajalla sitä nyt liehuu missä tahansa vaatteissa, mutta yritäpä pukeutua edes jotenkin järkevästi tukalan kuumaan toimistoon, kun periaatteessa edes sandaaleita ei saisi olla.

En ymmärrä miksi ei? Miten työntekijän epämukavuus parantaa työtehoa?

Ei tuollainen ole tätä päivää.

Ehkä asiakkaiden ja työtovereiden mukavuutta voi lisätä, jos on asialliset vaatteet päällä, ja vaikkapa pankissa asiakkaat odottavat kohtuullisen asiallista pukeutumista.

Oooo, maailmassa on muutakin kuin sinä ja sinun mukavuutesi?

Vierailija
120/145 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän varmaan yli 10 v. vanhoja ohueksi kuluneita farkkuja ja vanhoja kotimaisia marimekon t-paitoja. Ei ollut edes hiki  tänään, vaikka + 25 astetta. Joskus käytän ohuita intialaisia mekkoja vuodelta kivi & keppi. Miesystävä ainakin on pitänyt tyylistäni. ;) Uusia vaatteita en ole ostanut vuosiin - paitsi sukkia ja alusvaatteita ja niitäkin harvoin.

t. Köyhä