Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

===Toukojen la-su===

27.01.2007 |

Pinoa tässä, palaan kohta..

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Pikkuinen on melskannut siihen tahtiin mahassa, että on äidillä jääneet yöunet vähiin. Ensin valvoin noin puol 1 ja herätys oli puol 5. Kivaa lähtee Ikeaan shoppaan, kun silmät on ihan sirrissä. Meillä lähtee kaveripariskunta mukaan, kun niillä varmistu eilen talokaupat ja ainakin naispuolista syyhyttää shoppailu:) Kyllä mäkin oon jo sillä silmällä netistä kattellu, että mitä kaikkee me tarvittais. Ajateltiin vielä ajella Helsinkiin syömään kunnolla ja juhlistaan meidän kihlautumista. Kaverit meni melkeen samaan aikaan kihloihin ja ei olla päästy juhliin.

Eilen ostin ekan alkoholittoman oluenkin alkosta. Löyty oikeen sellanen missä on 0,0%. Maistu kyllä ettei ollut alkoholia, mutta kylmänä oli ihan ok. Sen jälkeen närästikin sitten oikeen kunnolla, joten tais jäädä mun kaljoittelut siihen.

Lukaisin tossa eilisen pinon loppuun.

Järjestelin eilen vaatteita kaappiin. Eipä niitä paljoa vielä oo. Kaikki on kokoa 56-60 cm. Pitäis saada lahjoituksia vielä lisää.

Serkuksista. Mun mies on ainoo lapsi ja hänellä itselläänkin on vain yks serkku (naimaton poikamies), joten sieltä suunnalta ei oo tulossa mitään. Mulla on pikkusisko ja pikkuveli. Sisko on aidosti sinkku, joka ei omien sanojensa mukaan kestä miestä häiritsemässä tällä hetkellä, joten en odota sieltä suunnalta mitään ainakaan vähään aikaan. Pikkuveli vm 84 on nyt vuoden seurustellut tyttöystävänsä kanssa ja niistä ei oikeesti tiedä vaikka yllättäisivätkin. Mutta tällä hetkellä me ollaan meidän suvun ainoo toivo:) Eli ekaa lastenlasta odotetaan ja tulevat isovanhemmat ovat jo seonneet.

Mulla on itsellä 2 tosi läheistä serkkua, joista toinen sai tytön 1,5 v. sitten ja toinen on nyt vkolla 12. Asuvat molemmat vielä täällä Turun seudulla, joten pikkuserkuista on toisilleen sit seuraa.

Jaaha, nyt täytyy varmaan ehostaa itseään ja suunnata auto kohti pääkaupunkiseutua.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Tänään tasan 24 viikkoa!

Vierailija
2/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin 2 sivua eilisestä pinosta lukea.. Itkenyt pari viimestä tuntia ja tuloksena turvonneet silmät ja taisin jopa tuntea parit supistelut, ainakin alamaha kovettu kovin.. Anteeks tyhmyyteni mutta en ole juuri supisteluja tuntenut,edes esikoiselta.

Ex kävi ilmoittamatta eilen ja yön näin painajaisia, miten joku onnistuukin sanoillaan satuttamaan näin paljon!

Tunsin itseni niin huonoksi (taas) kun olin viimein uskaltanu hakea apua ja saanut sitä. Ja miksi lapsella ei ollut karkkipäivänä kuin 3 suklaapatukkaa! Itse lapsi ne valitse,mutta kun en osaa ostaa lapselleni ees kunnolla karkkia! Ja kaikki ne muut puheet.

Taas jotain supistelee ja itku uudelleen...

Anteeks taas vuodatus, on vaa niin paha olla.

Jos eilisestä pinosta jotain..

Miehen osallistumisesta kai turha mainita, arvaatte varmaan.. :)

sain pyydettyä äitini mukaan sektioon ja mieli siltä osin helpottanut.

OnnelliselleMammalle isosti myöhästyneet synttäri onnittelut!

Ja miragelle hyvää häämatkaa!

Masussa jumpataan ahkerasti päivittäin.. Liikkeet enemmän jo myllerrystä kun selviä potkuja..

Ehkä koetan jos sais viel hetken levätä.

Rv 24+3 (olenkohan laskuis mukana)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä hetkeks koneelle ja luin sun viestis.

Voimia ja jaksamista!! Vaikutat sen verran vahvalta tyypiltä, että luota omiin kykyihisi äitinä ja ihmisenä!! Kaikkea hyvää:)

Vierailija
4/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun PIKKU-TYYPILLE suuri lohdutushali!!!!!!!Vaikea sanoa mitään lohdutuksen sanaa tuohon tilanteeseen:( paha mieli kun tulee niin siihen ei aina auta sanat!höh toivottavasti olo helpottaa ja koita olla miettimättä exän TYPERIÄ juttuja!!Parempaa mieltä toivottelen!!!!

Täälä kans aika huonosti nukuttu yö takana:( poika heräili useamman kerran ja piti käydä rauhottelemassa.en tiedä mikä varmistuskausi sillä on,pitää varmistaa että äiti/isä paikalla.nukahti kumminki aina hetkun olin käynyt sen huoneessa:) ite vaan tahtoo olla huono uudestaan nukahtamaan ja vessaski saa ravata pari kertaa vähintään!

ALMAEINOLLE mukavaa ikean reissua:D mäkin haluan ostoksille johki kivaan isoon paikkaan!!iik!;)

Tosta SERKKUASIASTA vielä tuli mieleen kun MIRMUSKA " pohti" riittääkö isovanhemmilta ja muilta sitä intoa teidänkin vauvalle kun ennestään jo monta lasta,mut kyllä varmasti:) eiköhän aina vauvat oo tervetulleita sukuun ja isovanhemmat ja muutenkin suku(ainakin läheiset) hullaantuu!!!! mut tätä kyl mietti mun kaverikin....sen miehen vanhemmille kuulemma jo 11. lapsenlapsi et ei ne kuulemma ollut mitenkään touhottanut ajatusta kun kuulivat et TAAS tulee yksi lisää! tämä siis kaverini ja miehensä eka lapsi....et sekin kyllä sanoi et eikai se oo niin jännää niille kun on jo ennestään niin monta. mut kyllä varmasti kaikki iloitsee asiasta!!

En sit laittanut nimimerkkiä ylös ja unhodin sen jo...kuitenkin joiden isovanhemmat hullaantunut ja eka lapsenlapsi:D voin kuvitella!!:D ihanaa!! meilläkin oli viimeks vähän poikaa odottaessa et kun ei lapsia muutenkaan oikein kukaan oo " tehnyt" niin olihan se aika puheenaihe kun meille tuli....ja sitä hössötystä!hoh:) mut tän tokan kohdalla ei enään niin hirveesti pyörikkään jutunaihe...vaan edelleen ton pojan ympärillä enemmän....tai sitten vain en enään kiinnitä huomioo koko asiaan!:D

Hmm pitäs ruveta pukemaan poikaa ja lähteä ulos!!saa nähdä koska ukkokin kotiutuu....suunnittelin vähän päiväks ITSELLENI ohjemlaa:) heh ukko sais jäädä pojan kans kotia ja mä lähtisin käymään jonku kaverin luona tai jotain YKSIN :D mut en tiedä jaksanko kumminkaan. siivotakkin pitäis ja toisaalta huvittais olla ihan kotonakin.....saas nyt nähdä! meille ei tän kummempia tänään(kään) kuulu joten taidan tästä häippästä uloslähtöä valmistelemaan;)

toymama tasan 23

Vierailija
5/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-tyypille halaus! Koitat nyt vaan nousta sen entises yläpuolelle, itsehän sinä tiedät miten asiat on. Ehkä hällä ärsyttää, kun sä pärjäät hyvin ilman häntä? Ja sit pitää v..illa, kun ei olekaan maailman napa..

Voimia!

Ikean reissuun oli joku menossa.. Almaeino..? No mutta kuitenkin, mukavaa shoppailua.

Mä nukuin hyvin, mutta liian vähän.. =) Menin vasta yhen aikaan nukkumaan, ja poika heräs ysiltä. Oisin voinu nukkua vaikka kuinka vielä.. Mut itteään saa syyttää kun kerran pitää valvoa.. Mä olen vaan aina ollut yökyöpeli, joskus pitää vaan saada valvoa..

Mutta eipä muuta tällä kertaa!

miitu78 rv 25+6

Vierailija
6/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh koko teksti katos....aaaarrrrgggg.

eikun alusta

HYvää syntymäpäivää (myöhäistä sellaista) sankarille!

Hyvää häämatkaa tuoreelle hääparille!

Pikkutyypille jaksamista inhottavan exän kans. Tää on helpompi sanoa kuin toteuttaa mut toisesta kovasta sisään ja toisesta ulos kaikki mitä ex moittii.

Tuskin äitiyttä mitataan karkin määrällä.

MIehen osallistumisesta mulla ei ole valittamista, on oikein ihana ja välittävä.

IKEA: siellä tuli ennen käytyä paljonkin mut ei enää pitkään aikaan. Vaikka aika vieressä edelleen asutaan.

Sieltä vois ainakin vauvalle petivaatteita hakea kun ne on niin paljon halvempia siellä. Ei ihan pikkuiselle mutta sitten syksyksi ja talveksi löytyy sieltä hyvin.

4d:ultrasta joku eilen kyseli. Mulle sanottiin et rv24-26 on paras aika mennä sinne, vauva on jo kehittynyt " vauvaksi" muttei ole liian suuri että näkyy kunnolla tutkimuksessa.

Meillä se on ensi viikolla ja jännittää jo. Sukupuoli on toiveissa saada tietää ja tietenkin vauvan terveyttä tarkistella. Rehellisesti sanottuna kyllä me mennään sinne ihan uteliaisuuttamme.

Vaatteista vielä...

voisi pikkuhiljaa alkaa kaappiin järjestää, jos vaikka viel töihin menen täs välissä niin sitten ei tarvii huolehtia enää niistä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

ki-ra rv23+4

Vierailija
7/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki perjantaisiin

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9436453&p=1&mpage=4&tmode…

Sokeriseurontoja teen, pitää tappaa aikaa 15 minuuttia ennen seuraavan näytteen ottoa. Sitten pihalle tai jotain. Olen liikeellä Domestos-pullon kanssa ja pistän pötöt likoamaan. Mitähän lisäaineita noidenkin nuuskuttelemisesta saa (siis siivoan). Samaa mietin, kun kävelen hajuvesipilven läpi, pitäähän sitä edes haju olla hyvä, jos onkin muodoton :-)

Äitini otti lapset (3 kpl) luokseen viikonlopuksi. Kun mun pitäis kuulema levätä. Mä ajattelin, että mun pitäisi just liikkua :-) Mutta onpahan lapsilla kiva, kun mumma ja paappa raahaa ne kaks kertaa päivässä luistelmaan, mummulan viereiselle lammelle oli aurattu luistelurata rantoja myöden ja tänään on avajaispäivä.

Surkeasti tavaan edelliset jutut läpi, lähinnä kappaleista ekat lauseet, mutta terapeuttisinta tässä on kirjoitteleminen :-) Meillä isäntä ei nyt ole ollut mukana tässä raskaudessa yksissäkään ultrissa tahi neuvoloissa, on joskus aikaisemmissa käynyt. Huvittaa oikeasti neuvoloissa olevat isät, ovat niin täysin väärässä paikassa! Yksin isä pistettiin pihalle, kun äidille tehtiin sisätutkimusta. Tiedän just, kun oli ennen mua ja 15 min myöhässä ja mulle ei ilmoitettu mitään, enkä tietty pysynyt enää istuksimassa. Mutta ei siis vika isissä vaan neuvolassa, sieltä puuttuu tila isän harrikka-saappaille ja -rotsille. Koko neuvola tuntuu pitkille miehille pienelle ja ahtaalle, kuin kohtu ikään (voi ku tuli hyvä vertaus).

Mulle riittää isän osuudeksi se, että kohtelee mua yhtä rakastavasti ja haluttavana kuin silloin kuin mentiin yksiin, raskaudessahan liitto taas sinetöidään :-) Muistaa laittaa käden masun päälle ja tunnustella potkuja, tamppaa tarvittaessa matot tms. kantaa painavat.

Eikä mitään sen kummempaa piikkiä yh:lle. (Oli tänä aamuna syntyneitä -palstalla ilmoitus, vaan äidin nimi). Paska mies ansaitsee potkut persuksille, semmoisille kannata lasta tehdä. Yhteisvoimin kaikki on kahta hauskempaa, mutta raskasta jos toinen ei tue.

Meinas näytteenotto unohtua. Onko ketään muuta sokeriarvojen seuraajaa? Helmikuun neuvolassa saan tuomion, riittääkö omaseuranta (+nl) vai siirretäänkö äippäpolille. Mulla on paastoarvot korkeat, enkä niin siitä dietistäkään pidä kiinni.

Ajattelin vaan, että joutuu pian sairaalaan, eikä sekään ole kiva, joten pitää kai ryhtyä tosissaan puurolinjalle :-(

Terveellistä, stressitöntä päivää toukokuisille

t. Minna ja " elvi" rv 23

Vierailija
8/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Pikku-tyypille halaus ja rutistus! Kuulostaa siltä että mies ei kestäisi sitä että saat apua ja pärjäät ilman häntä. Pysy vahvana äläkä missään nimessä ajattele että olet huono äiti, sinä olet varmasti loistava äiti!

Me ollaan täällä pojan ja miehen kanssa kipeenä, yö meni puoliksi valvoen, poika ihan tulikuuma ja hengitys rohisee:( Mut herättiin vasta klo 10!! en muista koska viimeks niin myöhään ollaan herätty. Nyt vaan ottaa päähän kun tuolla ulkona on aivan loistava pulkkailukeli, aurinko paistaa, ei tuule ja pakkasta reilu kymmenen astetta. Ja ei pääse ulos! ääh..

Niin ja ruotsin laivalta terveisiä, oltiin ti-to siellä ja oli ihan kivaa, poika tykkäs pallomerestä ja käveltiin ruotsin puolella reilu tunnin kävelylenkki yli 10 asteen pakkasessa. Tämä äitee vaan ei saanu nukuttua kun konehuoneesta kuului just nukkumaanenoaikaan kauhee kolina ja muutenkin siellä hytissä oli huono hengitysilma ja kuuma.. eli tulin aika väsyneenä takaisin.. Mutta kassillinen karkkia tarttui mukaan, yritän nyt vaan olla joka päivä syömättä ettei mee ihan holtittomaksi.

t:minnis80 rv 22+3

Vierailija
9/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa,vihdoinkin kotona!!! Oli niin taivaallista nukkua omassa sängyssä!! Kyllä siihen hotellielämäänkin kyllästyy.... Ensiksikin.... Kiitokset vielä kaikille tampere tapaamis heeboille, oli oikein todella mukava,hauska ja maistuva ilta!!! Ukko oli ihmeissään, kun palasin, että siellä sitten vähän viihdyttiin ja mä yritin kanssa kertoa sitä pippeli juttua, mutta se tosiaan oli ilmeisesti tilannekomiikkaa parhaillaan, koska ei sekään oikeen ymmärtäny.... No miehet nyt on miehiä! Mutta tosiaan,heti vaan uusiksi, kun mahdollista, oli hauskaa!!! Mä oon nyt ollu liesussa niin paljon,et oon ihan pihalla täällä tapahtumista, mutta muutama on syöpyny mieleen eli....

Almaeino: Onnea kosinnasta,sä olitkin vissiin pistäny haisemaan,niitten järjestelyjen osalta!! Hyvä, niin se pitääkin takoa, kun rauta on kuumaa!!!Hauskaa päivää täällä meidän mahtavassa Helsingissä!! Kerropas sitten heti,missä kävitte syömässä, kiinnostaa!! Sullakin noi liikkeet tuntuu nyt jo sitten tosi hyvin, HIENOA!

Pikku-tyyppi: Voi räkä sitä sun typerää exääsi!!!Että osaakin olla typerä ja muutenkin herkässä tilassa olevaa naista viitsi vielä haukkua...Tommoset pellet hiiteen, sanon mä!! Ole vahva ja yritä unohtaa moinen naurettavuus, sä varmasti tiedät, mikä on sulle ja lapsille parasta, parempaa illan jatkoa ja tsemppi haleja!!

Minnis80: Pikaisia paranemisia koko perheelle!!

Jansku: Hienoa, että kela asia on edenny edes johonkin suuntaan ja saitte kaverin kanssa juteltua, varmasti helpotti oloa molemmin puolin,LOISTAVAA!!!

Onnipapunen: Nyt ne supparit hiiteen ja onnellinen odotus takasin heti!!!!Syötiinkö me liikaa????Mullakin oli koko illan tosi kurja olo ja punkero ja patukka fiilis ja masu oli ihan kivikova.....

Mä en oikeesti muista, mitä kaikkea täällä oli tapahtunu ja haluisin kommentoida kaikille ja kaikkea, mut mulla menis koko yö, et älkää nyt loukkaantuko, mut mulla meni jo pelkkiin pinojen lukemisiin ikuisuus!! Saamari, kun toi yx sätkii oikein todella vauhdilla menemään taas, ei oikeen tiiä, et miten päin pitäs olla, ihanaa se on silti;-) Niin, omaan oloon sitä samaa oikeestaan, liikkeet tosiaan voimistuu ja muuttuu päivä päivältä ja selkä on edelleen kipeä, mutta yritän nyt lähteä taas kummiskin töihin huomenna, mielenkiintoa ei kyllä oo pätkääkään!! Tänään tarttis kävästä kaverin synttäreillä....lähen sieltä heti,kun porukka alkaa humaltumaan, ei nyt jaksa kännikaloja katella.... Mutta oikeen mukavaa lauantaita kaikille toukomasuille ja yritän nyt olla enemmän täällä,kun kotona taas saa olla!!Hejssan!!!

-Emunainen ja lude 24 tasan-

Vierailija
10/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sää..Totesin just miehellekkin että kyllä tämä helsinkikin osaa olla kaunis kun on paljon lunta ja aurinko paistaa.

Jokohan mirage84 ja mies on sanonu tahdon toisilleen:)?? Kyllä se vaan on niin ihanaa..

Serkuista: Meillä vauvalla on valmiina 4 serkkua joista 3 asuu iisalmessa ja 1 kuusamossa,ja me siis helsingissä. Että ei kamalan useesti nähdä. Mulla itsella on 16 ja 17 v pikku veljet,joten todennäköisesti kymmeneen vuoteen ainakaan ei ole sieltäkään mitään odotettavissa:) Harmittaa kun itselläni on paljon serkkuja joiden kanssa hyvät ja läheiset välit,niin jää sitten meidän muksuilta aika paljon väliin... Toisaalta ehkä saavat pikkuserkkuja paljon,niin nehän ovat melkein sama asia.

Miitu78: Olitteko muuttamassa kuusamoon?? Mies on sieltä kotoisin, ja me käydään muutaman kerran vuodessa siellä. Miehen sisko ainakin kehui kovasti synnäriä kun siellä reilu vuosi sitten ponnisteli vauvan maailmaan:)

(.) ei mitään muutoksia. Mies ja muksut kävivät uimassa,äiti ei päässy mukaan ku ei uikkari oikein enään peitä tuota alapäätä kun maha on kasvanut niin rajusti. Joten tyydyin käymään 15 min lenkillä ja sitten istuin uimahallin kahviossa tyytyväisenä ja katselin uimareita.

Mahassa möyrytään kovasti ja selvästi ovat muuttuneet liikkeet tässä viikon sisällä.. Enemmän tuntuu jotain pyllyn työntöä ja sitä möyrimistä kuin kipakoita potkuja,ja tosiaan liikkeet ovat kohonneet ihan tuohon kylkiluiden tuntumaan:)

martina25+5 kera kahden riiviön 2v8kk....

Vierailija
11/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas luettavaa... :D Hmm..

Pikku-tyypille paljon jaksuja, äläkä välitä exäsi puheista! *halaus*

Varmasti olet paras mahdollinen äiti lapsellesi! :)

Sisaruksista oli puhetta.. eli siskoni on 2v minua vanhempi ja tänään näytti testi vähän vahvempaa plussaa jo!! :) Eli la on joskus syyskuun lopussa/lokakuun alussa. <3 Lisäksi minulla on 2 veljeä, toinen 4v vanhempi ja toinen 4v nuorempi. :) Kummaltakaan ei ole odotettavissa vähään aikaan vauvauutisia.

Miehellä on 3 nuorempaa siskoa ja vähän alle 30v veli. (vaimonsa kanssa eivät voi saada lasta :( )

Yhdeltä serkuistani löytyy sitten pojat 2v7kk ja 1v1kk. :) Heidän luonaan yritetään käydä vähintään joka toinen vk.

(. ) Ei kummempia. Pikkunen potkii jatkuvasti ja pitää äidin mielen virkeänä! :D Kovasti tykkää kun luen pojalle satuja.

Toivottavasti tuo poju tuonne pian nukahtaisi, on taas vaikeaa nukahtaa. Mies lähti ystävänsä kanssa leffaan (klo11.15 näytökseen)

ja olis tarkotus lähteä päikkärien jälkeen treffaamaan heidät.

Pitäisi vielä käydä varmistamassa 4d-ultrapaikan tarkka sijainti. :)

Ihanaa, siihenkin reilu vk aikaa!

Hyviä viikonlopun jatkoja ja voikaahan paksusti! ;)

t:tiitiäinen, poika 2v1kk ja Oiva rv 22+4

Vierailija
12/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää olin nettipimennossa niin hirveesti kertynyt juttua... Ensiksi onnitteluja synttäreistä, häistä, kelan rahoista jne.

Meillä miehestä on kivaa kun minä järkkään juhlia, mutta itse ei muka keksi mitään, just joo. Usein kärsin, kun haluaisin, että minuakin muistetaan. Ensi kesä häistä yritin virittää keskustelua niin ei sano juuta ei jaata, mielellään on sit mukana, kun oon kaikki valmiiksi tehnyt. Heinäkuuhun on vielä aikaa...

Hienoa Jansku, että kela oli sinua muistanut! Meidän kela on hoitanut ihan hyvin mun saikkuraha-asiaa, lääkäri kirjoitti niin hyvän lausunnon varmaan. No katsotaan kuinka jatkossa käy. Pitää viedä äitiysrahapaprutkin ja pakkaushan me otetaan rahana.

Pikku-tyypille voimaa ja halauksia eksän kestämiseen. Miesten tapa jatkaa hallitemista eron jälkeen on just toisen itsetunnon nakertaminen, älä anna periksi! Purppase meillekin tänne jos se vaikka helpottas.

Neuvolassa käytiin eilen, siis koko porukka kun oli miehelläkin vapaata. Piipero oli huolissaan kun äiti meni nukkumaan ja sitten kuului vauvan ääniä; totesi kuitenkin ettei mitään hätää ;) söpö. Mies ryiskeli hämillisenä tuolilla ja vastaili kuuliaisesti terkan juttuihin :) Meillä vaihtukin terkka, kun oma jäi äippälomalle. Uusi on aika kova puhumaan, mutta asiat hoitaa. Hb oli noussut 122 nyt, paino 3300g alusta, sf yli käyrien 24, prot +, että onpahan taas jotain miettimistä: miksi vatsa kasvaa noin huimasti, onko tulehdus vai myrkytys kun prot +? Viikon päästä on taas lääkäri niin pitänee kysellä tarkemmin ja samalla vien pissanäytteen.. Olo on ihan ok, mitä nyt närästää, turvottaa, puuskututtaa, valvottaa, ja yöllä tuli kipeitä suppareita. Alkaa jo tympiä nää vaivat ja aikaa on niitä kuulostella.

Eilen kirpparilta löysin vauvalle taas neljä paitaa, housuista on siis pulaa. Aika kalliita hintoja jotkut laittaneet: en halua maksaa 3 euroa bodeista tai potkareista, kun alesta saa sillä uusia. Mikä teillä muilla on hintaraja? Haikailen yhä niitä Brion happy- vaunuja, mutta kalliit ovat.

Meillä mies jos yrittää liikaa vaipua omiin juttuihinsa, niin palautan todellisuuteen ja sitten hän keksii kuin omana ideanaan, että on mukavaa olla yhdessä :D piiperon kanssa kyllä touhuaa paljon. Mies välillä ehkä liikaa ajattelee, että raskaus on naisen juttu, mutta minä kaipaan huomiota. Sitten menen ihan hämilleni jos mies koskettaa masua tai kommentoi ihan oma-aloitteisesti. Pelottaakohan sitä? Iso mies ja vauvoja pelkää ;D

Joku oli IKEAan menossa, hauskaa shoppailua! Minä oon kans ihan hulluna siihen kauppaan :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa, me käytiinkin jo kävelyllä pakkasessa ja nyt kuulostelen oloa.

rv 23+1

Vierailija
13/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt sit tulin taas, kun ei oo mitään tekemistä!!!! Ja unohdin vastaa noihin gallupeihin.... Eli meillä mies on aina välillä tosi mukana ja sitten taas välillä íhan kuutamolla!!! Kyllä se on ihan onneissaan, sen pystyn tulkitsemaan, mutta kai sillä raukalla on itteläänkin ajatukset välillä ihan hukassa...se meni ihan oudoksi, kun sanoin sille tossa 19 päivä, että 4 kuukauden päästä sä saatat olla jo iskä ja sit se meni ihan valkoseksi ja alko änkkää, et on se kummiskin loppupeleissä pitkä aika ja mä sanoin, et jos et oo alkanu valmistautua, ni nyt ois korkee aika:-) Mut on se välillä niin huolehtiva ja ihana ja nyt kun se on uskaltanu alkaa puhumaan asiasta töissä ja muualla ääneen, niin joka päivä se hehkuttaa, et kerroin sille ja sille, et musta tulee isä ja mua alkaa aina itkettää ihan kauheesti, kun se on niin liikkis!!! Meillä kun on se keskenmeno reilun vuoden takaa, niin se nyt vasta, kun potkut näkyy ja tuntuu, uskaltaa puhua siitä ja myöntää sen itelleen, että siellä se isin ludemus sätkii:-) Että ei voi moittia kyllä ukkoa täsät asiasta ja juomattakin se on ollu koko tammikuun, ihan kuivilla, ettei mun tarttis haisella sitä, kun ei sen tarvii ottaa, kun pari kaljaa, niin se haisee NIIIIIIIIN pahalle!!!Kyllä te tiiätte.....Mitäs muuta oli......sisaruksista ja serkuista......Eli mulla on 6 siskoa eli meitä on yhteensä 7 tyttöä!!! Minä ja mun isosisko (32vee) ollaan äidin ja iskän avioliitosta ja sitten pikkusiskot 13vee, 3kpl 11 vee ja yx 8 vee, on iskän uudesta avioliitosta, elikkäs nuorimmista ei vielä vähään aikaan taida olla tehtailijoiksi (toivottavasti) ja vanhempi ei vissiin meinaa hankkia, ainakin viimeisin tieto on se, että heille ei tule vauvaa, niin ensimmäistä lastenlasta tässä tehtaillaan ja mummu ja vaari odottelee innolla, joskin on ottanut rauhallisesti, kun oli kolaus heillekkin se reilu vuoden takainen, kun ehtivät jo innostua ja itkeä onnesta ja sitten tuli taivas niskaan.....Ukon puolelta, hänellä on yksi sisko ja sillä on 2 lasta eli siellä puolella 3 lastenlapsi tuloillaan ja ei ollut niin suuri uutinen sinne suuntaan, mutta kaipa ne mummot ja vaarit sielläkin odottaa, tuntui vaan niin pahalta, kun sanottiin vaa, että no kohat on lapsia rivissä....hitto, mä mikään kone ole!!!! Tätä lasta on piru vie tehty ja se on mulle kaikki kaikessa, eikä mikään lapsi rivissä;-( Eli 2 kpl serkkuja ludella on valmiina!!!!! Että sellasta, mutta nyt taidan alkaa toimimaan edes jotain, käyn pihalla, kun on nätti ilma ja ehkä vois vähän siivoillakkin.....Hauskaa päivänjatkoa masuille ja mammoille!!!

-Emunainen 24 tasan-

Vierailija
14/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitan olla kirjottamatta niin pitkää kuin illalla... tuli vaa mieleen tarkentaa pari kohtaa kun olin aika sekava kai (nuha jatkuu pahana...)

eli mulla on 5 veljeä: isoveli, jolla siis 2 lasta ja pikkuveljiä 4 (iät 23, 20, 16 ja 11) ja niitten jälkikasvuilla ei ole vielä kiirusta :) kahdella vanhimmalla on kyllä tyttökaverit, eikä vahinko ois katastofi... :)

-miehelläni siis puolisisaruksia 4, joihin ikäeroa nuorimpaankin melkein 20v... eli tää meidän tuleva on siis mun vanhemmille 3.s lapsenlapsi, ukille 10.s ja miehen äidille eka! mun mummulle ja mummolle tää on 4.s lapsenlapsenlapsi :)

muuta:

-exän valitukset suklaapatukoiden vähyydestä,ym. saa jättää omaan arvoonsa... varmasti et ole huono äiti!

-shoppailusta Ikeassa pitää nauttia!

-pikaista paranemista kaikille sairaille!

jaaha, taas pää täynnä räkää ja toisaalta tyhjää... palaan luultavasti illalla, lueskelemaan ainakin. kaunista päivää kaikille!

Tiina ja masunen :)

Vierailija
15/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona mitä kivoin ilma mutta ulosmeno into täys nolla,no isäntä ja neiti kävi koiria juoksuttamassa ja sain siivoilla rauhassa hetken.

meillä kans mies on vasta nyt alkanut nauttimaan raskaudesta koska meilläkin 2 keskenmenoa takana neidin jälkeen viimeisin viime kesänä juhannuksena(olin juhannus lauantain sairaalassa).Mutta nyt isäntä suunnittelee jo vaunujen väriä,pinnasänkyä ja turvakaukaloa.Mut nyt pitää alkaan siivota että ehdimme kaverin tytön synttäreillekkin.

HeidiS23 rv 22+2

Vierailija
16/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina: Mun mies siis kans kotosin Kuusamosta..=) Mitä ikää sun miehes on? Mun on syntyny -78. Tuntevat varmaan jos suurinpiirtein samaa ikää..

Me käytiin shoppailemassa ja voin kun mä niiiin ihastuin niihin Gessleiniin lisäää.. Voi kun raskis ostaa.. Siinä oli ihanat sellaset ruskee-limet.. Täytyy miehen kans keskustella et jos tän kerran ostettas ne..=D

Kävi myös hyvä tuuri, Tua Rintamäellä mies muistutti että kysy onko niitä uikkareita. Ja niinpä siel oli tajouksessa äitiysuimapuvut, 18¿ jäi vain hintaa! Huomenna mennäänki sit heti uimaan..=)

No joo, tässäpä tämä shoppailun saldo..=)

miitu

Ps. Onko kukaan tilannu/tilaamassa Saksasta rattaita?

Vierailija
17/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ovat aika samaa kaliiperia, mies on -79 ja kotoisin sossonniemeltä:) Eiköhän sitten ainakin jotenkin tunne tai ainakin tiedä tai tietää tyyliin jotasin sukulaisia:) Se kun on niin pieni paikka että tuntuu että kaikki oikeesti tuntevat toisensa ainakin jotenkin:)

martina 25+5

Vierailija
18/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos halauksista ja tuesta,ne tulivat kyllä tarpeeseen. Tiedän ettei pitäis välittää,mut jotenkin, nyt varsinkin :), ne ottaa raskaammin. Ja kun toista sydämestään rakastanut yli 3v, mut kaippa tämä hänen tapansa purkaa ahdistus.

Olen diakonille puhunut ja hän ehdotti jos saisin miehen perheneuvolaan ihmisen luo puhumaan, oltais maaperäl jossa toi syyttely jäis.

Mä pääsen maanantaina kirkon kirpparilta hakee 0e vaatetta itelle ja lapsille =D vaikka en olekkaan uskonnollinen ihminen niin olen kiitollinen diakonin avusta, koska toiminta oli nopeampaa kuin sossussa.

Tekisi mieli kovasti laitella jo vauvan tavaroita,mutta odotellaan nyt tietoa isommasta asunnosta, kiva ois päästä muuttamaan! Vaik rankkaahan se mahan kans.

Sisarruksista ym.. Mulla äidin puolelta ainoastaan kohta 5v pikkuveli =) exäl ei oo sisarruksia. Sekä olen serkuksista ainut joka vois kuvitella lapsia tekevän, joten masus nyt kasvaa mun isovanhempien toinen lapsenlapsenlapsi ja vanhempieni lapsenlapsi. Isällenihän olen ainut joka hänest papan tekis ja varmaan siksi ollaan kaikki hänen silmäteriään =) jättihän tuo pikkujoulunsakkin väliin sen mun mikreenikohtauksen takia.

Mä en oo ikinä käyny ikeas! Kaik kehuvat, pakko joskus päästä!! =D

Pitäs mennä leipoo viimein sämpylät valmiiks!

Paranemisia,jaksuja,supparit hushus jne...

Vierailija
19/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsella on nyt 3 serkkua, siskoni lapsia jokainen. miehellä on sisko ja veli, kummallakaan ei ole vielä lapsia.

pikkuserkkuja lapsella on jo 7, kaikki mieheni puolelta. mun kellään serkulla ei ole vielä ees sitä elämänkumppania katottuna, kun ovat sen verran nuorempia...

onko muilla jo nimet päätettynä? meillä on sekä tytölle että pojalle 3 nimeä keksitty. ne on napattu mun sukukirjoista, kun mies ei pidä tota suvussa esiintymistä niin tärkeenä kriteerinä, pääasia hälle on että nimi vaan omaan korvaan kuulostaa kivalta.

neuvolasta ja miehistä.. on se mun mielestä kiva että varsinkin esikoista odottaessa mies hyppii mukana neuvoloissa. mutta kuten joku vihjaisikin jo, neuvolan henkilökunnalta odottais enempi semmoista asiallisuutta..

mekin muuten kerran oltiin päivystyksessä, nii kun lääkäri tarkisti alakautta kohdun suun, se varmisteli että onko ok että tuleva isä on mukana. me vähän ihmeteltiin, että ei kai se ois tullu mukaan lääkäriin jos se ei ois ok.

Vierailija
20/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa kaverilla kylässä ja kotimatkalla jouduin menemään hätiin, kun pahalta haiseva juoppo hätyytteli kahta pikkupoikaa bussipysäkillä. Kurja tilanne, lapset olivat selvästi peloissaan ja mua pelotti mennä väliin, ettei se ukko vaan käy päälle. Karmeaa, kun ihminen päästää itsensä tuollaiseen kuosiin!

Tervetuloa Emunainen takaisin linjoille, toivottavasti loppureissusi meni kivasti.

Almaeinolle huippuhauskaa shoppailureissua! Ikea on siitä kamala paikka, että vaikka et tarvitsisi mitään, silti sinne saa hukattua kaikki rahansa.

Pikku-tyypille tsemppiä! Se on kurjaa, että jotkut heikot ihmiset purkavat omaa pahaa oloaan toisiin. Tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty mutta koeta jättää koko tyyppi omaan arvoonsa!

Sisaruksista oli puhe: olen itse kuudesta sisaruksesta (kaikki enemmän ja vähemmän puolikkaita, olemme oikein uusioperheen ruumiillistuma) vanhin. Esikoista odottelen eikä muilta ole varmaan vielä vuosiin tulossa lisää. Miehellä on nuorempi veli, joka seurustelee vakavasti mutta en usko, että heilläkään lapset ovat vielä mielessä. Eli kaikki tulevien isovanhempien toivo on meidän perheen harteilla.

Hullaantuneista tulevista isovanhemmista: Vastasin tänään vahingossa, kun äiti soitti. Se ei sitten ole yhtään rauhoittunut, vouhotti suksista ja siitä kuinka hän kyllä opettaa lapsen hiihtämään. Hyvä niin mutta epäilen syvästi, ettei hän oikein muista, että lapsen olisi hyvä syntyä ja oppia vaikka kävelemään ensin...

Nimet meillä on päätetty. Tosin varmaan vielä muuttuvat moneen kertaan. Me olemme ihan avoimesti kertoneet ihmisille, turhaa vaivaa salassapitäminen, kun kaikki nimeä kyselevät kuitenkin.

Jaahas, mies tuli kotiin. Menenpäs pussailemaan!