Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

===Toukojen la-su===

27.01.2007 |

Pinoa tässä, palaan kohta..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs muuallakaan sitä sairastais kun koneella... oon juonu kohta litran lämmintä hunajamehua taas :)

nimistä kyseltiin. meillä on pojalle ollu nimi jo vuosia kun on tota yritystäkin ollu vuosia ja asioita on pyöritelty. eka nimi vaan piti uudelleenkeksiä kun tutut nappas eka aatellun... toivottavasti (poika jos on) niin on sit sen nimen näkönen kun muuten tulee haastetta keksiä toinen yhtä kiva :) mut tytölle onkin sit liian monta vaihtoehtoa! mieheni ei pidä uusista ja keksityistä nimistä ja minä taas haluan, että ainakin kutsumanimi ois lapsella ihan oma eli ei kenenkään sukulaisen kaima tms. toiset nimet taitaa tulla sit suvusta enimmäkseen.

muakin kovasti himottais pestä ja laittaa jo kaikki pikkuset vaatteet kuntoon, mutta koitan vielä hiukan hillitä. aikaa pitäis kuitenkin olla vielä :) samoin kuin kantoliinan ompelemiselle ja semmoselle projektille kuin vaunujen kuomun maalaus. meillä on sellaset vanhat korivaunut ja niissä on mun mielestä kamalan ruman värinen kuomu. haluaisin sen vihreäksi :) pitäs selvittää millasella maalilla vois maalata tekonahkaa et se kestäis kunnolla. mahtaako jollakulla olla tietoa tai kokemusta?

nyt käyn välillä tiskaamassa. ei millään jaksais mutku mies niin kauniisti pyysi :)

Tiina ja masunen

Vierailija
22/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pinolla pituutta:)

Kiva JANSKUL, että Kelan asiat alkavat selviämään ja jotain rahaa jo sait!

TOYMAMA kyseli serkuista. Meidän lapsilla on neljä serkkua ja kolme " leikkiserkkua" . Leikkiserkut ovat oikeasti minun serkkuja, mutta koska ovat lasteni kanssa samaa sukupolvea, leikimme että ovat heidän serkkujaan. Miehen puolelta serkkuja ei enää tule (kolme hänen puoleltaan) ja itselläni on pikkusisko ja -veli. Siskolla on nyt 2-vuotias ja toivottavasti lisää vielä tulee, veljestäni en menisi vannomaan. Pikkuserkkuja lapsillani onkin sitten enemmän, yhteensä 16 kappaletta!

Voi kurja tuota sinun exääsi PIKKU-TYYPPI:( Ihan varmasti olet maailman paras äiti omille lapsillesi!! Hyvä, että sait pyydettyä äitisi mukaan sektioon, varmaan se tulee olemaan hänellekin suuri kokemus.

ALMAEINO nähtiinköhän tänään Ikeassa? Lähdin ihan yksin tonne Vantaan Ikeaan ja kerrankin sain katseltua kaikkea ihan kaikessa rauhassa. Ikea on kyllä meidän perheen lempparipaikka, kuvastokin on ihan hiirenkorvilla, kun sitä jatkuvasti selaillaan:)

HEIDIS23 kyselit seuraavasta lääkäristä. Helsingissä toka lääkäri on ainakin noin viikolla 25 ja sitten viimeinen olisiko ollut joskus viikon 36 tienoilla.

Vietin koko aamupäivän kellarikomerossa vauvan vaatteita etsiskellen ja nyt on ensimmäinen koneellinen peseytymässä. Otin esille ainoastaan 50-62-senttiset vaatteet, kun tuota kaappitilaa ei liiemmälti ole. On ne niin ihania ja niin pieniä! Mukaan tarttui sitten myös sitteri ja turvakaukalo, minnekköhän ne tunkis? Ainoastaan ammeen jalat jätin tuomatta, ajattelin luottaa mieheen sen verran, että annan hänen hakea ne sitten myöhemmin:) Miestä ei oikeasti voi päästää kellarikomeroon, kun sotkee sen sitten ihan kokonaan, eivätkä tavarat enää mahdu sisälle.

Meidän piti huomenna mennä vanhempieni luo kylään, mutta äitini onkin vatsataudissa. No, vatsatautia emme missään nimessä halua, jos vaan voimme sen välttää. Tosi ikävä, kun emme ole nähneet heitä kahteen viikkoon:(

Kolmeplusyks ja 26+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, luin koko päivän pinon läpi, katsotaanpa mitä jäi mieleen.

Emunainen oli palaillut linjoille. Päädyttiin läpi tuulen ja tuiskun sit Raffaelloon syömään. Mulle maistui kunnon pihvi ja tilasin sen sitten varmuuden vuoksi kypsänä. Ja sen päälle oli pakko saada lämmin suklaa kylmä vaniljajäätelö- hössäkkä. Oli todella hyvää. Tilasin sen ennen kuin muistin, että mähän söin Ikeassa pehmistäkin ihan onnessani. Voin sanoo, että vieläkin on ihan ähky olo.

keijo.annikki jutteli kirppiksistä. Mä oon huomannut, että joillain myyjillä on outo hinta-laatukäsite. En mä ainakaan oo valmis maksaan jostain virttyneistä, fläkkiintyneistä potkareista mitään 5 ¿. Sit jotkut taas myy todella hyvän näköstä kamaa halvalla. Oon huomannu, että kun jaksaa kierrellä ja penkoa voi löytääkin jotain hyvää-

Pikku-tyyppi: hyvä, kun oot saanut diakonilta apua. Toivottavasti teet hyviä löytöjä kirppikseltä!

kolmeplusyks oli kans ollu Ikeassa. Me naurettiinkin miehen kanssa, että kaikki suomen raskaat naiset oli shoppailees siellä tänään. Tuli nimittäin niin paljon mahakkaita vastaan:)

Rahaahan sinne sit sai menemäänkin. Ostettiin tulevaan lastenhuoneeseen matto (mies valitsi sen liikennematon, että voi sit myöhemmin ajeluttaa pikkuautoja) ja verhot ja lamppu. Sit jotain pientä sälää ja semmonen ilmalla täytettävä hoitoalusta. Meillä ei varsinaisesti oo hoitopöytää ja ollaan aateltu, että ainakin aluks hoidetaan hommat tossa pesukoneen päällä kylppärissä. Oisin varmaan ostanut vaikka mitä, mutta oli toi järki=mies mukana, joten selvittiin suht nopeesti ja alle budjetin:)

Jaaha, miehen kaveri soitti, että on tulossa yöllä Lahdesta käymään, että lähetäänkö ulos. Mä olen kyllä niin poikki tost reissusta, että jään kotiin. En ois varmaankaan kauheen hyvää seuraa.

Huomenna syön kyllä herkkujen sijasta porkkanaa, on tosta päivän herkuttelusta vieläkin syyllinen olo:)

Vierailija
24/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kaikkea pesette ennen käyttöä? siis jos saatte/ostatte vauvalle vaatteita, peittoja, tah muuta tekstiilitavaraa, missä menee " raja" , että mitä ei teidän mielestä tarvitse pestä?

moni sukulainen tuntuu pitävän itsestään selvyytenä, että kaikki tollaset pestään... mietin vaan, kun oon saanu tulevalle vauvalle tosi söötin, pehmeän puvun eikä yhtään tekisi mieli kokeilla, säilyykö se yhtä pehmoisena pesun jälkeen...

Vierailija
25/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti lkyllä mennä kaverini synttäreille,mutta mies meni luistelee ja just soitti että laita sauna päälle, joten kait sitä tässä sitä sitten istutaan ja ehkä lähetään jonnekki baariin,jos vaan hereillä pysyn..Inhottavaa kun olis ollu tosi kiva lähtee johonki ihmisten ilmoille mis olis ollu sellasii ihmisii joita ei joka päivä nää,niin nyt istutaan kotona ja ukot saunoo...Ihan niinku sitä ei olis voinu tehdä ku lapset on kotona...:( Ottaa päähän, ja mä kun olen saikkulaisena muutenkin joka päivä tässä himassa kökkimässä. Voisinhan tietenkin yksinkin mennä,mutta olis vaan niin mukava tehdä kerrankin jotain kahdestaan ku siihen niin harvoin tulee mahdollisuus ja kolmosen myötä se onkin siten jo sula mahdottomuus. Äitini, joka on samalla myös ainut lastenhoitaja on ilmoittanut että kun kolmonen syntyy hän ei ainakaan sitä hoida sitten, kun ei jaksa aloittaa vauva aikaa alusta.....Joo,muutenkin lapset ovat yö hoidossa olleet kerran kahdessa,kolmessa kuukaudessa...Että tosi rankkaa on ollutkin.

Miten muuten muilla onnistuu lasten hoitoon saaminen? Kateellisena aina kuuntelen kuin kaikilla kavereilla tuntuu isovanhemmat ottavan milloin vaan ja kuin pitkäks aikaa vaan lapsia, ei vaan meillä. Onneks mun isovanhemmat ottavat lapsia sen verran että voidaan joskus jossain pari tuntia viipyä,tosin hekin lupasivat ottaa kaksosia hoitoon kun vauva syntyy. Ovat aika jaksavia reilu 70 v vanhoiksi:)

Hullaantuvista isovanhemmista oli puhetta myös: Meillä kun on jo kolmas muksu tulossa niin eipä tuota suhtautumista nyt voi hullaantumiseksi kutsua. Mun äiti nyt oli ihan iloinen ja samoin mun isovanhemmat,mutta eivät samalla tavalla kuin kaksosten aikaan. Miehen äiti taas ei edes tiedä laskettua aikaa, kun kerrottiin että kolmas olis tuloillaan niin tokas vaan että aijaa ja siinä se sitten olikin ja siitä ei olla puhuttu sen koomin, Ainut että mies soitti kun ekassa ultrassa oltiin käyty että yksi vain tälläkertaa on tuloillaan. En ymmärrä anopin suhtautumista kun se kuitenkin tykkää lapsista ja sillä jo 6 lastenlasta onkin...No samapa tuo kun välissä on reilu 800 km.

Nyt ei ajatuskaan kulje kun ottaa niin päähän...:(

martina 25+5

Vierailija
26/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pese oikeestaan mitään uusia vaatteita, vain jos haisevat tehtaalle:) Mutta lakanat ja sellaiset käytän kyllä heti koneen kautta. En mä nyt lähtis välttämättä mitään pukuja pilaamaan vaan pesulla jos susta tuntuu siltä ettei sitä tarvii pestä eikä haise pahalle...

Vierailija
27/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähän tapauskohtaisesti katon pesenkö vai en. Jos haisee kauheesti " tehtaalle" niin sitten ehkä pesisin. Ja oon myös käsittänyt, että jos vanempien iho on herkkä niin sitten kannattaa pestä kaikki vauvan vaatteet. Mutta meillä ei miehen kanssa ole kummallakaan herkkää ihoa, joten en niin kovin tarkka ole tuossa ollut. Ei mikään yli-hygienisyyskään hyvästä ole! =)

Ai niin ja Pikku-Tyyppi: Paljon jaksamisia sinulle! Niinkuin moni muukin jo sanoi, olet varmasti paras mahdollinen äiti lapsillesi!

Ehkä miestäsi tosiaankin ottaa vaan päähän se että pärjäät ilman häntä. Pää pystyyn ja tuollaiset ikävät kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!!! Paljon voimia sinulle!

Vierailija
28/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteiden pesusta: Mä pesen kaikki. Mutta meillä onkin miehen kans molemmilla tuo Alpukan mainitsema herkkä iho, atooppisia ollaan.

Mä pesen omatkin vaatteet (paitsi en tietty päällystakkia jne.)

Lastenhoidosta: Meilläkään ei täällä ole hoitajia, mutta asia taitaa muuttua kun muutamme. Miehen äiti siellä ja mun oma äiti paljon lähempänä. Päästäs vaikka joskus leffaan, siitä oon haaveillu..=)

Niin ja sanot martina vaan ukolle että nyt menoks! Että pitää päästä sullaki ulkoiluttaa itteäs välillä..=)

miitu (ja nyt nukkumaan=))

Vierailija
29/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taas katsoo jotain typerää elokuvaa, joten päätin käyttää aikani muuten;)

SUVUSTA: Miehen puolella lapsillamme on 6 serkkua, joista 2 läheistä. Minun puolellani ei ole vielä muita, joten saavat kyllä siellä aivan tarpeeksi huomiota... Miehen puolelta emme apuja saa, koska siellä anoppi sairas. Minun vanhemmillani riittää vielä virtaa, mutta toisaalta ovat molemmat kiireisessä työssä. Ihanasti kyllä osaavat lapsia hoitaa, ja luotan heihin 100%:sesti (äiti alan ammattilainen). Kaksi kertaa ovat tainneet olla yökylässä. Harvoin voin heidän varaan laskea mitään (yleensä eivät pääse avuksi, kun olisi menoa tms.), mutta tarjoavat kyllä apua sitten kun heillä on aikaa. Kiva!

PIKKU-TYYPILLE *halaus*!! Ota vain kaikki tuki ja apu vastaan, mitä saat! Tuo exän käytös on vain törkeää itsensäsuojelua ja oman egon pönkittämistä. Olet taatusti paras äiti lapsellesi!

VAATTEIDEN PESUSTA: Uudet olen kyllä tavannut pestä. Muistan, että kirkkaammanvärinen uutuus joskus aiheutti aika ikävän ihottuman. Mutta en kyllä niitä pese, jotka ei tule ihoa vasten. Saadut ovat siinä rajalla - jos yhtään haisee tunkkaiselle tai liian pesuaineelle, pesen vielä itse.

Meillä kans suunnitellaan reissua IKEAAN! Mies sanoi tänään, että " sitten kun mun palkka nousee" . Luultavasti venytetään siihen asti, että saadaan myös keittiönkaapit tuotua samalla (tai valittua ja tilattua).

Olin haaveillut pitkään kaupunkireissusta porukalla, ja nyt sellaisen sitten sain eilisten synttäreideni kunniaksi. Onneksi ei ollut kuitenkaan mitään suurempaa ajatuksissa, koska lapset sattuivat saamaan sen lähelle fiaskoa:D Ei siis oikein mitään saatu katsottua. Mutta ei se mitään, niillä oli vain huono päivä ja toinen ei ollut nukkunut päikkäreitä. Käytiin lopuksi Mäkkärillä ja kaikilla hyvä mieli:)

Menen pyörähtämään vielä yksinäni ensi viikolla. Nyt olen antanut itselleni luvan jopa ostella muutamat vauvanvaatteet:) Tein yksi päivä inventaariota, ja huomasin, että meillä kaikki pienet housut oli kyllä tuhannen paksuja. Jotakin fleecepotkareita ym. Jotain kivaa kevyempää varmasti " tarvitsisi" . Kesällä kun kuitenkin jonkinverran reissataan, fiksua vaihtovaatettakin on varmasti kiva olla. Jes!! Meinasin, että en pääse ostoksille ollenkaan, kun meillähän on jo kaikkea...

Vilkaisin muuten tänään, mitä torstain neuvolassa täti oli kirjoittanutkaan. Hoksasin, että olen laskenut viikot taas väärin! Ultrassa sanottiin vaan, että la koon mukaan viikon edelle (fakta riitelee hedelmöitymisajankohdan kanssa...), mutta tosiasiassa laskettujen aikojen ero ei olekaan viikkoa. Jokatapauksessa luulen todellisuuden olevan jotakin niiden väliltä. Enpäs enää tiedä, mitä uskoa ja laittaa. Enkä enää osaa laskea päiviä niin suoriltaan.

OM ja rv hmmm jotain 23+3 ja 24+2 väliltä, kai...

30/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kerran, kun olen nukkumaan menossa...

Tuli taas käytyä shoppailemassa ja kylässäkin oltiin, ihan kaksistaan ukon kanssa! Meidän lapsilla on enää yks isovanhempi, mun äiti eli mumma/mummu, jonne pojat halus leikkimään mieluummin kuin kauppaa kiertämään. Tyttö sitten päästi niin surkean itkun, kun tajusi, ettei hän pääsekään, joten jätettiin sitten myös, kun oli niin innokkaasti pois istuimesta pyrkimässä. Ja kaikki oli tyytyväisiä. :) Isompi pojista jäi sitten yökylään, mummulle siivousavuksi. Se siellä eniten aikaansa varmaan viettää, ainakin viikonloppuisin, jos vaan on lupa saatu. Kun kylään on muitakin menossa, on joskus järjestettävä vuoroja kuka saa olla tällä kertaa.

Serkuista oli puhetta... Meidän lapsilla on 2 serkkua mun puolelta (veljen lapset) ja miehen puolelta on 7 (3 siskon ja 4 veljen) ja yks ' lainattu' eli toisen veljen vaimon ed. liitosta. Sisaruksia kun on 6 yhteensä. Mulla on vaan veli. Pari serkkua voi vielä tulla, kun mun veljen vaimo haaveilee vielä yhdestä ja miehen se veli, jolla on se ' lainattu' yrittää omaa, mutta ei vielä ole kuulunut mitään. Pikkuserkkuja on ihan turha laskea, hyvä kun kumpikin tietää omat serkkunsa, saati niiden lapset. Mun puolelta on ehkä 20, kun ikähaitari serkuksilla ei niin kamalan suuri ole (max. vissiin 12v.) Miehen puolella on niin suuri ikähaitari serkuksilla (nuorin 3v -> vanhin 50v), että menee jo välillä sekaisin kuka on miehen serkku ja kuka ei.

Mutta tämä tänään, katotaan jos huomenna ehdin lisää, kunhan luen vielä pinon kunnolla läpi. On huomiseksi kertynyt ohjelmaa niin, ettei tiedä missä välissä mitäkin tekis...

Äippä rv 24+6

Vierailija
31/45 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Kovastippa oli juttua taas luettavaksi, mitähän mä taas muistan.

PIKKU-TYYPILLE eka tsemppiä! Vaikea varmaan olla tollasesta välittämättä etenkin näin raskaus-" huuruissaan" . Mutta totta se mitä muutkin sanoneet että sinä olet varmasti paras äiti lapsille ja tuhansia kertoja kypsempi kuin tuollainen mies, mitä exäsi käytös osoittaa. Tosi harmi että toisten pitää omaa pahaa oloaan purkaa muihin ja aiheuttaa sitäkautta mielipahaa. Mutta haluksia sulle, hienoa että apuakin tiedossa :))

VAATTEIDEN PESUSTA oli juttua. Itse oon pessyt aina kaikki vauvan vaatteet, peitot ym. ettei jää mitään tehdas pölyä tms. Meillä kyllä herkkäihoinen perhe muutenkin joten tarkkana saa pesuaineitten ym kanssa muutenkin olla. Toppapuvut, toppahatut, makuupussit ja vastaavat olen jättänyt kyllä pesemättä, kun nehän ei tule suoraan ihoa vasten. Tuntuis tyhmältä niitä jo etukäteen pesuilla kuluttaa ja ohentaa.

KIRPPISHINNOISTAKIN puhuttiin, on tosiaan toisilla mennyt eurot ja markat sekasin..joku 3e käytetystä bodystä on ihan järjetöntä jos saman saa siihen hintaan jo alestakin. Pojallekkin juuri löysin ihania Pippin vaatteita -70% alella ja hinnoiksi jäi siis 3-5e. Eli jos tuohon hintaan saa uutta niin kovin paljoa en kyllä käytetyistä maksa, jollei sit ole joku todellinen ihanuus joka on " pakko saada" ;)

SERKKUJA meidän lapsilla on nyt 4 ja sellasia " puoli/vale" ;)-serkkuja 6lisää, joita tosin nähdään kovin harvoin. Lapsilla vaan yhdet isovanhemmat ja tämä meidän uusi tulokas on heille 5s.lapsenlapsi. Hössötys ei ehkä ihan sellaista kun esikoista odottaessa, mutta kovin on huolissaan mun supistuksista ja siitä etten vaan tee mitään ylimäärästä. Sillon kun ovat täällä meillä niin arvatkaa saanko tehdä yhtään mitään ;)

MEillä isovanhemmat ovat oikeastaan ainoa LASTENHOITOPAIKKA johon lapsia voi pidemmäksi aikaa jättää. Toki on kavereita jotka auttavat jos jotain äkillistä tulee, mutta muuten tukiverkosto aika pieni. Mielellään lasten kanssa touhuavat kaikenlaista, mutta yökylässä lapset ei ole kyllä koskaan siellä ollut keskenään. Tosin välimatkaa sen verran paljon ettei mikään yhden yön mummolahoitoreissu noin vaan onnistu. Jos ollaan heillä niin sitten ollaan me vanhemmatkin ja jos he ovat täällä niin eipä olla mekään kotoa mihinkään kadottu. Kiva kai se olis joskus miehen kanssa johonkin keskenäänkin lähteä, mutta kun lapset tulleet niin pienin ikäeroin, niin tuntuu että kokoajan jotakin lapsista imetän tai sitten oon raskaana joten ei ole vaan tullut lähdettyä mihinkään. Ei tosin ole ollut tarvettakaan, mutta tiedän että ottaisivat kyllä lapset yöksikin hoitoon jos tarve tulisi. JA nyt kesällä tyttö ainakin menee varmasti mummun ja papan kanssa mökkeilemään keskenään, niin kovasti siitä jo puhuttu. Niin ja mummu,siis mun äiti, tulee meille tuossa lasketunajan lähestyessä, joten on sitten täällä kun lähtö sairaalaan koittaa. Todennäköisesti tulee taas äkkilähtö,joten ihanaa ettei tarvitse miettiä sitä mihin lapset saa nopeasti hoitoon tai ehtiikö mies mukaan synnytykseen.

Mutta ehkä tässä jatkossa lapset alkavat sitten enmmänkin vierailemaan mummolassa myös yökylässä kun ikää tulee lisää. Meillä vanhin reilu 3v ja vasta vähän aikaa sitten jotenkin reipastunut ja innostunut itse mummolaan yökylään menosta, pari yötä varmaan menisi,mutta sen pidemmäksi aikaa en kyllä vielä raaskisi luovuttaa ;) pienempi vois varmaan sen yhden yön olla. Jotenkin ite ajattelen ettei sitä nyt ihan pienenä tarvii vielä yökylässä olla jollei sitten lapsi itse sitä halua. Ehtii sitä sitten isompanakin. Eri asia sitten tilanteet jolloin on pakko saada lapsi johonkin hoitoon. tai vanhemmat tarvitsevat muuten omaa/yhteistä aikaa...meillä ei ole varsinaista tarvetta tullut joten vielä ei ole yökylään jätettykään.

Ehkä joku päiväreissu tehdään miehen kanssa vielä ennen vauvan syntymää, kun sitten ei taas vähään aikaan pääse...meillä ainakin edelliset lapset olleet rintaruokinnalla, eikä kumpikaan ole huolinut edes pulloa, joten ekat kuukaudet on aika tiivistä, kun ei voi edes isän kanssa jättää kuin hetkeksi...huuto tulee aika pian :)

Nyt en enempää muista mistä oli puhetta, mutta tulihan sitä taas runoiltua.

Itellä ollut tänään jotenkin huono päivä, eilenkö viimeksi kehuin ettei oo supistanut niin tänään ollut jotenkin hankala olla koko päivän, ja sitten pinnakin jotenkin kireellä kun vähän väliä sattuu. Lisänä vielä tää flunssa joka ei tunnu lähtevän pois millään vaan pää on ihan tukossa. Jossain vaiheessa päivää tuli yhtäkkiä jostain tosi paha mieli, siis makaisn sängyllä, eikä tapahtunut mitään, mutta yhtäkkiä alkoi vaan itkettään ja pienet itkut piti sit itkeä. Kai ne on nää hormonit mitkä heittää...tosin tähän asti en oo ihan olemattomasta itkemään alkanut, vaikka helposti kyllä mieleni pahotankin. No vähän aikaa lepäilin ja mies lähti lasten kanssa ulos. Sain rauhassa touhuta sisällä vähän aikaa ja sitten olinkin jo taas ihan uus ihminen kun perhe palasi sisään. Mieli oli hyvä ja leivoin vielä lasten kanssa illan päätteeks pullaa kun tyttö oli koko päivän puhunut että haluaisi leipoa...nyt on sitten maha kipee jo tuoreen pullankin takia ;)

Mut nyt tää romaani riittää tälle päivälle, *huiskutus* kaikille :))

Ida-Antonia & toukoihme 25+5

Vierailija
32/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa meilläpäin olot parantumaan, poika ei yöllä rohissut enää paljon ollenkaan, yskä ja räkä vielä jäljellä mutta kuumettakaan ei ollut. Mullakin on jo parempi olo. Voipi olla että mennään tänään käväisemään ulkonakin.

vaatteiden pesusta: mä en pese kaikkia uusia vaatteita, siis jos todella joku ihme haju niissä on ni sitten ja tietty kaikki kirppisostokset pesen aina!

Mun siskolla on samanikäinen poika kun mun esikoinen, ja nyt se odottaa toista lastaan samaan aikaan ku mä:) eli mun lapsilla on jo yhdet serkut tiedossa ja vielä samanikäiset. Ja siskollekin povataan tästä toisesta tyttöä niinkun mullekin. Ollaan monesti naurettu kun onkäynyt näin hyvä tuuri, aina on voinu esim vertailla omia raskauksia toisiinsa kun vaan parilla viikolla heittää, sekä lapsien neuvolajuttuja myös. Ja pojilla tosiaan ikäeroa vain 6 vkoa.

apua, en mä muista mitään muita juttuja mistä on ollu puhe!

t:minnis80 rv 22+4

Vierailija
33/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se flunssa sitten iskee meiänkin pojulle. Tosin edellisestä kerrasta onkin jo ½v aikaa. Aloitti tänään aamun yskimällä. :( Toivottavasti nyt säästyttäisiin korvatulehdukselta tällä kertaa. Räkää ei vielä valu.. mutta huomenna aamulla onkin varmaan jo ihan toinen juttu.

Tänään olisi tarkoitus lähteä (tässä aamulla) testaamaan pojan saamia suksia. :) Saas nähdä miten suksi luistaa! :D Voi olla vaikea neuvoa tuommoista pikku sälliä, kun ei miehen kanssa omisteta omia suksia.

Lasten hoitoon saamisesta oli juttua.. Meidän poijalla on miehen äiti ainut jonka luona on yökyläillyt. Ja sielä viihtyy, kun on 3 tyttöä seurana (6v,13v ja 16v) ja tietty mummu hääräämässä. ;) Hetkittäishoitajia on ainakin minun isäni, kummisetä, siskoni, veljeni... Äitini asuu Turussa joten hän ei ole paljoakaan hoidellut. Niin ja poika oli ensimmäinen lapsenlapsi kaikille isovanhemmille. :) (ja sen kyllä huomaa! :D)

Nyt uloslähtöön valmistautumaan! :)

Ihanaa sunnuntain jatkoa.

t:tiitiäinen, poika 2v1kk ja Oiva rv 22+5

Vierailija
34/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..heräsin kahdeksan aikaan ja olen nautiskellut aamun rauhasta (nyt, kun vielä voi!). Vieraita tulossa puolilta päivin. Laitoin piirakan uuniin ja siistin paikkoja sen mitä viitsin. Mies tuli keikalta yöllä neljän aikaan, joten annanpa hänen nukkua mahdollisimman pitkään.

Puhetta oli hoitopaikoista. Meillä on ainakin toistaiseksi ilmoittautunut suht paljon halukkaita. Erityisesti tulevat mummut ovat innoissaan. Tosin kaikkihan nuo ovat työssä käyviä ja sitä paitsi mulla on epäilykseni siitä, kuinka kauan esim siskoni jaksaa olla kiinnostunut huutavasta kakkakoneesta. Ehkä olen vaan liian kyyninen..

Miehen vanhemmat kävivät eilen. Joku heidän perhetuttunsa oli kysellyt vauvanvaatteiden tarvetta, kun omassa perheessä ei enää lapsia ole tulolla. Tuleva mummu oli innoissaan päättänyt ostaa kaikki(!), mitä heillä oli, että saan sitten valita haluamani. Niinpä he toivat ison pussin tosi hyväkuntoisia ja vähän käytettyjä vaatteita. Ihan kuin jouluna!

Jaahas, nyt tulee uunista sen verran makea tuoksu, että taidan joutua hiukan koemaistamaan piirakkaa...

Oikein rattoisaa sunnuntaita kaikille!

Vierailija
35/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

En ole varmaan pieneen ikuisuuteen käynyt palstalla. Olevinaan vissiin kiire tai jotain.

oon töissä, joten pikaisesti vaan luin kuulumisianne.

Ex-miehiä ja supistuksia häätäviä ajatuksia täältä ympäri Suomea!

Oma napa: neuvola oli tällä viikolla. terkkari kehui että ompas kaunis maha =) No onhan se kaunis pyöreä ja symmetrinen mutta möhömahalta se tuntuu. Neuvolassa kaikki hyvin. Vauva paineli doppleria karkuun minkä ehti, oli sydänäänten kuuntelu aika vaikeaa, mut hyvähän se on että vilkkaasti liikkui ja sydänäänten nopeus vaihteli.

Yritän vielä vetää vatsaa sisään täällä töissä, tiistaina olisi työhaastattelu ja vakipaikan saaminen olisi lottovoitto. No, ei kai tää maha saisi olla este paikan saamiselle, mut jotenkin oon vähän epäilevä. ja ei tätä kyllä kovin menestyksekkäästi ole voinut piilossa pitää. Kohta varmaan tietää kaikki muut paitsi pomo :)

Eli täällä asiat mallillaan! Kaveri sai toissapäivänä todella kauniin tytön ja eilen hiivin synnytysosastolle kesken työpäivän vauvaa katsomaan. Toinen oli niin pieni ja kaunis, että toukokuuhun tuntuu olevan ikuisuus!

T:Moskuliini 22+6

Vierailija
36/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan täältä tampereenkin suunnalta,aurinko paistaa ja isäntä lähti jälleen neidin ja koirien kanssa ulos jotta saan hetken huilata ja laitella paikkoja kuntoon kun meillekkin on vieraita tulossa.

HOITOPAIKOISTA oli kyselyä meillä on vain mun äiti joka neitiä ottaa yö kylää mutta hänkin harvoin töidensä takia kun käy vuorotöissä ja harvoin pitkiä vapaita(enemmän kuin päivän vapaita),miehen puolella mummu ja taata eivät ota neitiä yö kylään ollenkaan(eivät ole koskaan ottanutkaan),kuulemma ottavat sitten kun neiti on isompi näin sanovat aina mutta onneksi päiväksi usein ottavat(hakevat aamulla ja tuovat illalla),kuinkahan iso meidän neidin pitää oikein olla nyt 7V,mä oon muuten kuullut ton että" otetaan sitten kun on isompia" niin myös omilta isovanhemmilta usein eivät ikinä ottaneet.Mutta eilen saimme tietää että jos synnytykseen tulee lähtö niin neiti voi mennä siks aikaa miehen veljelle kun mun äitin työvuoroista ei tiedä ja miehen vanhemmat ovat arkipäivä työssä niin on pakko varautua kaikkeen.

SERKUKSISTAKIN oli kyselyä itsellä on montakin serkkua ja miehelläkin muutamia mutta neidillä ja tulevalla on 1 serkku valmiina miehen veljellä ja hänellä on ikää vauvan syntymä aikoihin noin vuosi,mun puolelle tää on ensimmäinen lapsenlapsi mutta onneksi äiti osaa vetää rajan hössötykseen eikä sorru kauheaan hemmotteluun ja on kovempi pitään neidille kuria kuin minä(neiti tottelee häntä paremmin),mutta mihen puolella on siis jo 2 lapsenlasta mutta hemmottelua ei silti ole onneksi.Mulla on 2 nuorempaa siskoa 20V( alotti just opiskelun) ja 11 V ja veli 18V joten serkuksia ei mun puolelta ole ehkä vähään aikaa tulossa ja miehelläkin on 3 nuorempaa veljeä 24V,21Vja18V ja keskimmäisellä on pikkuinen jo ja vanhemmalla kihlattu jo mutta saas nähä koska rupee porukka lisääntymään.

Vaatteita meillä neiti saa paljon mun pikkusiskolta ja mihen kaverin siskolta jonka vatteita meille kans tuodaan kun on saman ikäinen kun mun sisko,vain pikkuhousuja,sukkahousuja ja sukkia ollaa ostettu muuten ollaan saatu,nytkin eilen ilmotti mihen kaveri että taas ois vaatteita tulossa saas nähä koska tuovat saa neitikin taas pitää muotinäytöstä.

Kirppishinnat ovat tosiaankin välillä aika hurjia mutta onneksi on huuto.net keksitty ja sieltä olenkin löytänyt hyviä vaatteita edullisesti muutamia olen ostanut kirppiksiltä kun olen löytänyt edullisesti.

VAATTEIDEEN PESEMISESTÄ ,kirppiksen vaatteet pesen aina ja kun neitikin saa vaatteita niin yleensä pesen ne kun en voi olla varma onko niitä säilytetty varastossa.Vauvankin vaatteet ainakin pesen alakerrassa kun peseminen on ilmaista ja kuivaurummussa voi vaaatteet käyttää pesun jälkeen niin pehmeys säilyy on sitten ainakin puhtaat vaatteet pikkuisella en vaan tiedä että koska laitan vaatteet kaappiin koska miehen mielestä on liian aikaista tehdä mitään plääh.Se pelkää yhä että jotain tapahtuu ja kaikki tavarat joutuu myymään pois siks se ei uskalla tilata edes sänkyä eikä rattaitakaan.

Miehen mielestä mun pitäisi ottaa rauhallisesti ettei vaan tapahdu mitään ikävää,ihan niin kun täällä sekasorrun alla vois ottaa rauhallisesti,kaapitkin on aina sekaisin jne.heh.

Ja sitten omaan napaan ei mitään ihmeempiä kuulu pikkuinen liikkuu ja potkii välillä aika kovastikkin ja sitten on rauhallisempia päiviä.Onko muilla ollut ylösnoustessa(siis jos nousee nopeasti)niin kipua alavatsassa?,mä nousin eilen nopeasti kun hamsteria neidin huoneesta metsästin kun päästettiin se sinne juoksemaan vapaasti ja sattu aika paljon ja selkähän mulla on välillä jumissa ja niskat mutta onneksi on aina särkylääkkeet auttanut.Huomenna ois neuvola käynti ja saan äitiyspakkauksen paperit kannattasko mun pantata lappuja maaliskuun loppupuolelle niin voisin ehkä saada -07 pakkauksen?

Mut kaippa sitä pitää mennä keittiöö järjestämään.

heidi rv 22+3

Vierailija
37/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suoraan asiaa (kun vielä ees osan muistan)

Kirpparihinnoista: oon kans huomannu, kun paljon kiertelen, että toisilla on aika kovat hinnat. mut onneks ei kaikilla :) niin paljon olen löytöjä tehnyt! yleisin hintalappu ostoksissani taitaa olla 0,5e ja 0,05-2e melkein kaikki muutkin, hyvin harvoin enemmän (haalarit ja kengät on kalleimpia). tällätavalla oon vaatettanu nyt molemmat kummilapseni ja omalle kasannu ison varaston :)

Pesemisistä: mä pesen suurimman osan kyllä. haalarit ja sellaset katon tosin tapauskohtasesti, jos on syytä niin pesen. lähinnä kans ajattelen, että mikä tulee ihoon kiinni ni on tärkeempää olla kunnolla puhdas.

Kiva kuulla, että paranemaan päin ollaan toisaalla. ja toisaalla taas ikäväkseni kuulen sairastuttavan. meillä flunssa on ja pysyy näköjään, kuumetta ei tosin ole ollu (vielä...)

(.) *tää on muuten kiva merkki, kukaikinä onkaan keksiny!* mun napa sai eilenillalla sellasta sarjatulta ettei uskois! näky ihan kun vatsa velloi :) mies ei tosin saanu kun pari pumpsausta tuntea kättävasten kun aina siirty osumat sivummalle ja sisemmälle... nytkin pitää selkeää mulinaa, taidan olla sopivassa tunusteluasennossa täs koneella :) keskiviikkona on neuvola, jollon saadaan kelalaput ja puhutaan sokerirasituksesta (oon kuullu kauhujuttuja siitä litkusta) mut kuullaan myös sydänäänet taas :) se on aina miehen lempparijuttu!

tänään nähdään pitkästä aikaa pienintä serkkua (kohta 4v) tulevan isin puolelta. harmi kun ei ole vielä kunnolla esittelyvatsaa! aattelin silti vähän korostaa ja laittaa oikein virallisen äitiyspaidan :)

aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Tiina ja masunen rv 23+2

Vierailija
38/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää heti alussa mainita, ettei unohdu (raskausdementiako täälläkin?!).. Minusta vaikutti, että joillakin oli la:ta siirretty vielä rakenneultran jälkeenkin, onko näin?

Ei siinä mitään, ihmettelin vain itsekseni, taitaa olla eri paikkakunnilla eri tavat, kun täällä sanottiin rakenneultrassa, että tässä vaiheessa ei enää muuteta la:ta koska lapsen yksilöllinen kasvu alkaa tulla esiin jo. Eli siis, ollaanhan me kaikki ihmisetkin täällä ulkomaailmassa erikokoisia, niin eivät rupea noiden mittojen takia muuttamaan masuvauvan la:ta.

Sisaruksista ja serkuista sen verran; mulla itsellä isoveli vm -82, siis itse olen -84. Ja sitten ihanat pikkuveljet 5- ja 7-vuotiaat! :) Tulee nuoret enot lapselle.. Serkkuja ei kummankaan puolelta ole lapselle tulemassa ainakaan lähiaikoina. Ja ainoa vaihtoehto onkin minun isoveljeni, koska miehellä ei sisaruksia ole.

Kävin torstaina terveyskeskuksen päivystyksessä, kun supisti niin hullun paljon kivuttomasti. Halusin tsekata tilanteen, eipä siellä ollut mitään vahinkoa onneksi tapahtunut. Olin niin huolissain. Sanoivat että tätä kohdunsuun tilannetta pitää seurata vaikka seuraavan kerran parin viikon päästä neuvolan kautta, jos vielä supistelee. Ainahan mulla vähän supistelee, mutta ei tänäänkään sanottavammin tai edes niin että olisi häirinnyt. Pissakoe pitää tietty antaa huomenna! Mut eipä huolta. :)

Onko teillä muilla jo isot masut? Kiinnostaa vain kovasti, kun oma masuliini on niin pieni, katsoin iltasanomista(?) tuota Heidi Sohlbergin (la kesäkuussa) masua, niin sekin näytti isommalta kuin mun masu! Tietenkin se on yksilöllistä, mutta ajattelin vain että jokos täällä muilla on sellaiset ihanat isot pulleat pallomahat. Kylläpä tuo tuosta ehtii kasvaa! :D Pikkuinen ainakin potkii siellä kovasti ja venyttelee!

Täällä on jotkut jo hankkineet vauvanvaatteita, minä en ole vielä " uskaltanut" ostaa mitään. Tosin kaverilta sain tosi paljon vauvavaatteita, pieniä ja isoja, ja sittenhän tulee se äitiyspakkauskin. Sänky, hoitoalustat ym., lelut, rattaat, matkasänky, ne on kaikki kaverilta ostettu joten valmiina ovat nekin. Eivät tosin vielä täällä meillä kotona, vaan varastossa.

Tässäpä kaikki minulta tällä kerta..

sämpylä 22+5

Vierailija
39/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti luin pinoa,tuun illemmalla paremmalla ajalla;) mut pitihän mun muutamiin jutunaiheisiin osallistua:D jos vielä muistann ne pian...

Ensin KIITOS kaikille noista SERKKUAIHEISTA...kiva ollut lukea/kuulla miten muilla on serkkuja lapsille:)

PYYKINPESUSTA ja PESUSTA yleensäkkin oli kans juttua....mä pesen kaikki uudet vaatteet aina ennen käyttöä ja sit lakanat ja tälläset pesen myös. tai vaatteista en kaikkia pese...esim- poika sai villapuvun(uuden) papalta ja sitä en laittanut pesuun kun ei se tuu niin suoraan kosketukseen ihon kans ja esim. haalareita ja muita ulkovaatteita en pese ennen käyttöä. taisin kyl äitiyspakkauksen haalarit viimeks pestä...mut en nykyään enään pojalle ostettuja uusia ulkovaatteita ja sellasia paksumpia pese. sisävaatteet ja sellaset pesen kyl ennen käyttöä niin itelle,miehelle ja pojalle. nyt pesin ekann kerran pinnasängyn suojukset kun otin pois ne pojan sängystä niin pesin ne vauvalle valmiiks. uutena ne ostin pojalle ja sillon en pessyt.

HOITOON JÄRJESTELYISTÄ; meillä ei kauheesti oo noita lapsenhoitajia!

nyt sisko on aika hyvin saatavilla kun asuu vielä toistaiseks lähellä ja se onki ainut sellanen jota poika ei oo vierastanut ja sen kans voi pojan jättää hetkeks. yötä ei oo ollut vielä kenelläkään. toiset isovanhemmat asuu täs aika lähellä ja toiset kaukana...mutta ei oo isovanhemmat ollut ikinä niin paljon pojan kans et hoitoon ottas tai annettas...heh muutama muu sukulainen asuu myös lähellä,mut ei oikein nekään ole muutakuin hätätapauksessa. me ollaan aina ukon kans jompi kumpi oltu pojan kans kotona,jos toinen haluaa lähteä jonnekkin. ei olla niin tarvittukaan hoitajaa,mut joskus kyl mietin et miten kiva se olis jos olis mummut ja papat vähän " läheisempiä"

Hoitoon jättämisestä puheen ollen....sisko on ollut tänään täälä meillä pojan kans:D mä käväsin yhden kaverin luona ja mies on kans jossain.

Nyt pitäs mennä ruokaa tekemään ja just tuli poika ja siskokin ulkoa sisälle. mutta myöhemmin palailen lukemaan paremmin.....nyt menoks!

toymama 23+1

Vierailija
40/45 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonovointista sunnuntaita täältä pimeästä Helsingistä....On ollu koko päivän ihan hirveen yökkö olo, en tiiä mistä johtuu, onkohan sitä tulossa kipeeksi, vai mikä mättää tai joku alkuraskauden pahoinvointi on palannut, kauheeta kyökintää:-/ Oltiin just miehen siskolla kylässä ja sieltä tuli 2 kassillista vauvan tarvikkeita, tarttis johonkin raivata tilaa niille, mutta nyt ei kyllä pysty, kun on niin paha olo! Harmittaa, kun toi ukkokin taas lähtee työreissuun ja jään taas yksin, en jaksais tätä yksinäisyyttä yhtään nyt! Tulee heti niin turvaton olo... Nyt on taas vali vali päivä, mut niitäkin kai saa olla joskus, vai mitä kuomat???Aamulla tarttis taas töihinkin jaksaa ja mielenkiinto on kyllä nyt niin kateissa, mä vihaan sitä paikkaa ja haluun jo pois sieltä....Tarttis kärvistellä vielä jonkin aikaa, mutta kun ei millään jaksaisi!! Jotain positiivista kumminkin!!! Eli 10 vuoden odotuksen jälkeen musta tulee viimeinkin kummi!!!! Mä en omista vielä yhtäkään kummilasta ja olin jo luopunut toivosta, kun kukaan ei mua pyytäny, vaikka tilaisuuksia on kyllä ollu ja olen erittäin lapsirakas ihminen, mutta nyt!!!! Meijän hyvä ystävä pariskunta sai pojan marraskuussa ja eilen oltiin siellä kylässä ja se likka pyysi mua kummiksi ja mä purskahdin itkuun ja se likka sano, ettei oo pakko, mutta se ois heille suuri kunnia ja mä nikkottelin, että kyllä se kuulkaa on mulle suuri kunnia ja tietty suostun!!! Ihanaa!!!!!!!!!! Musta tulee pienen Mikko pojan kummi!!! En oo vielä peseskelly mitään vaavin vaatteita tai muutenkaan järjestelly, oon päättänyt, et sitten kun jään lomalle maaliskuussa, niin alotan sen homman ja meinaan kyllä pestä lähestulkoon kaikki, kun suurin osa on saatuja ja semmosta, ni onhan se kivampi pestä ne, vaikka oliskin pesun jäljiltä!! Nyt taidan lopetella ja miettiä, et mitä tekis tälle ololle...onkos teillä muilla tällasia pahan olon aaltoja?? Tää on eka kerta, kun mulla on, siis alkuraskauden jälkeen ja oon ihan ihmeissäni ja tietty vähän huolissanikin... Mutta toivotaan, että se tästä paranee ja mukavaa pyhä ehtoon jatkoa toukokuisille tasapuolisesti!!

-Emunainen ja lude 24+1-