Voisitko olla ihmisen kanssa jolla on avanne?
Sellainen tuli juuri ja elämä vaikuttaa melko synkältä.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rehellinen ja sanon, etten voisi. En pystyisi harrastamaan seksiä, se veisi halut. En pystyisi seurustelemaan myöskään lihavan tai kaljun kanssa, eiköhän meillä kaikilla ole kriteereitä puolison suhteen, tai sellaisen kenestä kiinnostuu ja millaisista puolista ei viehäty.
N36
Kaikillahan meillä on kriteereitä mutta elämä voi yllättää niistä huolimatta. Olen joskus ollut ihastunut lihavaan ja kaljuun. En tiedä mistä kaikki vetovoima tuli kun ei periaatteessa ole yhtään minun tyyppiä. Sen jälkeen olen ajatellut etten koskaan voi varmuudella sanoa keneen voisin lopulta ihastua. Ehkä tunteet on jotain sellaista mitä ei aina järjellä voi selittää.
Elämä ja terveys on tärkeintä ja sairaus on pakko hoitaa. Sille ei ole vaihtoehtoja. Siinä mielessä ei kannata tuota miettiä. Kelpaa tai ei kelpaa. Nykyajan ihmiset ovat muutenkin nirsoja ja vaativia, oli avannetta tai ei.
Minulla on tuttu, jonka pojalla avanne, vaimo ja 2 lasta. Revitkää siitä luuserit ja tyhjäpäiset ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuttu, jonka pojalla avanne, vaimo ja 2 lasta. Revitkää siitä luuserit ja tyhjäpäiset ihmiset!
Ei nyt ihan heti avautunut, enkä ole varma avautuiko sittenkään :D
En voisi. Minulla ei ole mitään avannepotilaita vastaan ja toivon heille kaikkea hyvää, mutta henkilökohtaisesti en pystyisi suhteeseen avannepotilaan kanssa. Olen voimakkaasti bakteeri- ja hajukammoinen, joka on myös syy sille miksen halua lapsia. Saan herkästi oksennusreaktion jos joku haisee eritteille tai tiedän/näen heillä olevan esim. pullottava vaippa.
En voisi kuvitella harrastavani seksiä ihmisen kanssa, jolla olisi vatsassa ulostepussi. Pussi siinä sitten heiluisi ja osuisi minua reiteen, välillä tuprahtelisi hajua ilmoille. Olen kuullut, että sen ulostepussin saa pois seksin ajaksi, mutta sitten siinä olisi ammottava haiseva reikä tai joku tulpattu putki, jossa uloste jonottaisi ulospääsyä. Ei, ei, ei. Tai aamulla kun heräisin nukuttuani kumppanin ulostepussi selkääni vasten, havahtuisin siihen kauhuun kun pussi on puhjennut ja lakanat ovat ruskeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs haittaa siitä olisi? Toki ymmärrän tällaiset mietteet jos asia on tuore.
No joo. Sellainen on tulossa ja on todella epävarma olo. Kiitos että kannustatte. Ei tää helpolta tunnu, mutta en minä eikä lääkäritkään taida nähdä enää muuta vaihtoehtoa.
Älä ole huolissasi se toimii mainiosti. Mulla kuusi vuotta ollut eikä ole missään tilanteessa ollut häiriöksi. Uikkareissa ja tietyissä tilanteissa vain pieni pyöreä tarra päälle. Olen 55vee. Nainen.
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Minulla ei ole mitään avannepotilaita vastaan ja toivon heille kaikkea hyvää, mutta henkilökohtaisesti en pystyisi suhteeseen avannepotilaan kanssa. Olen voimakkaasti bakteeri- ja hajukammoinen, joka on myös syy sille miksen halua lapsia. Saan herkästi oksennusreaktion jos joku haisee eritteille tai tiedän/näen heillä olevan esim. pullottava vaippa.
En voisi kuvitella harrastavani seksiä ihmisen kanssa, jolla olisi vatsassa ulostepussi. Pussi siinä sitten heiluisi ja osuisi minua reiteen, välillä tuprahtelisi hajua ilmoille. Olen kuullut, että sen ulostepussin saa pois seksin ajaksi, mutta sitten siinä olisi ammottava haiseva reikä tai joku tulpattu putki, jossa uloste jonottaisi ulospääsyä. Ei, ei, ei. Tai aamulla kun heräisin nukuttuani kumppanin ulostepussi selkääni vasten, havahtuisin siihen kauhuun kun pussi on puhjennut ja lakanat ovat ruskeat.
Näinpä. Disgusting. Hyh hyh.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä koko asiasta yhtään mitään. Kukaan roikota ulostepussia, se vaihdetaan uuteen. Hajuja ei myöskään tule.
Joutuuko sen pussin ottamaan jotenkin pukeutumisessa huomioon, vai käkyykö paidan helman alta tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs haittaa siitä olisi? Toki ymmärrän tällaiset mietteet jos asia on tuore.
No joo. Sellainen on tulossa ja on todella epävarma olo. Kiitos että kannustatte. Ei tää helpolta tunnu, mutta en minä eikä lääkäritkään taida nähdä enää muuta vaihtoehtoa.
Moni avanteen saanut on todella tyytyväinen, kun suolisto rauhoittuu. Tiedänpä heitäkin, joitten elämän kaikkinensa avanne on mahdollistanut.
Minulla niin. Peräsuoli poistettiin syövän takia. Avanne on todella hyvä ratkaisu. Eipä vanhemmiten karkaile mitään pöksyihinkään 🤗
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö se avannepussi vaatteiden alta? Joutuuko ottamaan jotenkin pukeutumisessa huomioon? Voiko käyttää esim normifarkkuja ja teepaitoja?
Ei näy. Ihan normivaatteita käytän. Biksujen kanssa pientä tarralappua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi este. Kyllä minä ihmisestä itsestään olen kiinnostunut, en hänen suolistostaan. Harva meistä pumpulissa elämän läpi pääsee, kullakin omat juttunsa.
Luen kyynelsilmin näitä vastauksia, kiitos jokaiselle jolta ymmärrystä löytyy. Mä "sain" avanteen viikolla ja onhan näihin muutoksiin totutteleminen, kuten koko 3 vuoden aikana mitä Crohnia sairastanut. Mulle tuli sairaudesta lopulta komplikaatioita, hätäleikkaus ja avanne pelasti hengen ja oli ainoa vaihtoehto. Jos kaikki menee hyvin avanteen kanssa niin luulenpa että pystyn elämään normaalimpaa ja rikkaampaa elämää avanteen kanssa kuin jatkuvasti vessan vankina ja kotona eristyksissä. Olisi ihanaa viimein päästä keikoille, matkoille, luontoon samoilemaan jne. jotka nyt olleet täysin pois laskuista.
Tulet nauttimaan avanteen kanssa elämisestä kaiken entisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä olen niiden kanssa tekemisissä, en kyllä halua hoitaa avannetta vapaa-ajallanikin.
Olet täysin väärällä alalla. Ihmisvihaajat voivat mennä vaikka syvänmerenhitsaajiksi.
Miksi on vaikea ymmärtää että en halua tehdä töitä kotona, vapaa-ajallani? Tekisitkö itse?
Tekisin jos välittäisin toisista ihmisistä.
Niinpä. It alalla olen ja teen tarvittaessa it tukea läheisille.
Voisin. Itse sairastan myös ibd. tä. Eikä koskaan tiedä millon itse sellaisen saan.
Ymmärrän erittäin hyvin erilaisia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Töissä olen niiden kanssa tekemisissä, en kyllä halua hoitaa avannetta vapaa-ajallanikin.
Kuka nyt sua tarttis avannettaan hoitamaan. Ihan itse se vaihto tehdään. Kauemmin jengi istuu pskalla kun minä sidokseni vaihdan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mutta en uskaltaisi harrastaa seksiä hänen kanssaan.
Siihen laitetaan kuule semmoiset teipit ettei taatusti irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vaikealta elämältä, jos kaikki normaalit eritteet pelottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin väärällä alalla. Ihmisvihaajat voivat mennä vaikka syvänmerenhitsaajiksi.
Miksi on vaikea ymmärtää että en halua tehdä töitä kotona, vapaa-ajallani? Tekisitkö itse?
Itsehän se ihminen avanteensa hoitaa. Tuolla logiikalla et voisi seurustella kenenkään kanssa, koska pelkäisit joutuvasi pyyhkimään toisen pepun kuten töissäkin.
Mutta siis minulla myös kokemusta mieheni avanteesta. Ajatuksena se oli ihan ok ja tärkeintä miehen terveys tietysti. Käytännössä avanteen kanssa oli kaikenlaista ongelmaa ja seksi loppui kokonaan, kun mies pelkäsi pussin menevän pois paikaltaan. Minua haittasi ulosteen haju, sitä oli koko ajan enemmän tai vähemmän. Mies sai avanteen pois, mutta suuren syöpäleikkauksen jäljiltä pidätyskykyä ei enää ole ja nyt käytössä on vaipat. Nukumme eri makuuhuoneissa. Tämä on vain täytynyt hyväksyä. Myötä- ja vastoinkäymisissä, hyvinä ja pahoina päivinä. Olen luvannut rakastaa.