Tapailumiehen arviointi - kannattaako panostaa?
Aivan ihanan hurmaava, komea, älykäs siihen pisteeseen että on luultavasti nero, saa mut nauramaan niin että on melkein pissat housuissa.
On ollut jo alusta asti "hullaantunut" minusta - tämä sai ekat kysymysmerkit ilmaan koska on niin vahva ilmaisu käyttää. Oon kyllä ihan kiva, ei siinä mitään.
Alun viestittelyt oli myös keskustelullisia ja intensiivisiä, puhuttiin kaikki tahtomme ja vikamme auki koska ollaan aikuisella iällä (30+) ja etsitään loppuelämän kumppania molemmat.
Varoittamatta yhteydenpito meni vaisuksi, hädin tuskin viestejä ja jos mitään tuli niin ne oli poikkinaisia. Sitten taas välillä todella paljon viestintää ja vähän ajan päästä ei mitään.
Silti kertoilee jatkuvasti naima-aikeistaan ja halustaan perustaa perhe.
Aina kun nähdään puheenaiheina on hänen exät ja naiset joita on tapaillut - niitä on ollut about puolet Suomen täysi-ikäisistä naisista sikäli kuin olen ymmärtänyt. Minä olen puheidensa mukaan se ainutlaatuinen jonka kanssa näkee loppuelämänsä.
Tämä ihminen on myös vailla häpeää, impulsiivinen, epäilee minua yhtenään hulluksi (?) ja pitää minun näkemiäni ongelmia epätodellisina, eli saa minut epäilemään itseäni.
Jatkoon vai ei? (Olen valitettavan ihastunut)
Kommentit (58)
Heheh, onko tää jostain kirjasta esimerkki narsistin tarjoamista leivänmuruista ( breadcrumbing) silloin tällöin, että uhri luulee vielä palattavan alun hullaantumiseen?
Trolli kai
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkällä suhde on?
Kuinka pitkiä yhteydenpidon välit ovat ja mitä se käytännössä on?
Mitä hän sanoo kun kerrot että yhteydenpito on kumman vaihtelevaa?
Toisen haukkuminen hulluksi ja vähättely kyllä tuntuu aika kyseenalaiselta. Vähintään puutteita ihmissuhdetaidoissa. Narsismodiagnoosia on paha tässä tehdä, mutta itse tunnut epäilevän sitä.
Ollaan kolmisen kuukautta tapailtu, viestiteltiin ennen päivittäin mutta hän vähensi viestien määrää. Joskus soitellaan nyt. Kun kysyin miksi yhteydenpito on vaihtelevaa, olen saanut useamman vastauksen. Ensin sanoi että haluaa antaa tilaa eikä vaikuttaa liian innokkaalta (oli jo sanonut olevansa "hullaantunut"). Sitten sanoi että preferoi näkemistä joten ei viestittele mielellään. Sitten sanoi että viestittäminen on hänelle yksinkertaisesti hankalaa tai mahdotonta. Kuulemma joku psykologinen juttu.
Kyllä se tuntuu kummalta kun sanoo minua hulluksi. Tää ihminen on aivan valtavan hyvä puhumaan, siis ihan oikeasti puhuisi kenet vain lämpimäksi eikä tarvitse olla mikään pahvipää jotta ostaa mitä tämä myy.
-AP
Mulle tulee aina vähän moukaroitu olo kun oon viettänyt aikaa hänen kanssaan, mutta en voi lopettaakaan. On ihana kaikin puolin muuten.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen narsisti. Kannattaa huomioida että usein narsistien uhreilla on itselläänkin jonkin sortin narsistisia taipumuksia minkä vuoksi he uskovat sen ylenpalttisen rakkauspommituksen ja ylistävät kehut.
Niin tai sitten näillä uhreilla on ollut esimerkiksi narsistinen vanhempi joka on opettanut tällaisen epäterveen suhteen mallin. Tai sitten ovat muuten jääneet vaille rakkautta, joten ovat otollisia uhreja narsistille vielä pitkään elämässään. Siitä on onneksi mahdollisuus eheytyä ihan terveeksi.
Juu, toki nuokin tekijät yleensä löytyy, mutta yhdistettynä siihen jonkin sortin omaan narsismiin. Varsinaisilla narsisteillahan on myös yleensä tuo rakkaudeton tausta. Jos ei itse omaa juuri mitään narsistisia piirteitä niin se narsistin harjoittama vuolas kehuminen ja ylistäminen ei tunnu uskottav
Siis onko tää jonkun narsistin kirjoittama satu?
Vierailija kirjoitti:
Heheh, onko tää jostain kirjasta esimerkki narsistin tarjoamista leivänmuruista ( breadcrumbing) silloin tällöin, että uhri luulee vielä palattavan alun hullaantumiseen?
Trolli kai
Ei ole kirjasta vaan mun elämästä :/
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkällä suhde on?
Kuinka pitkiä yhteydenpidon välit ovat ja mitä se käytännössä on?
Mitä hän sanoo kun kerrot että yhteydenpito on kumman vaihtelevaa?
Toisen haukkuminen hulluksi ja vähättely kyllä tuntuu aika kyseenalaiselta. Vähintään puutteita ihmissuhdetaidoissa. Narsismodiagnoosia on paha tässä tehdä, mutta itse tunnut epäilevän sitä.
Ollaan kolmisen kuukautta tapailtu, viestiteltiin ennen päivittäin mutta hän vähensi viestien määrää. Joskus soitellaan nyt. Kun kysyin miksi yhteydenpito on vaihtelevaa, olen saanut useamman vastauksen. Ensin sanoi että haluaa antaa tilaa eikä vaikuttaa liian innokkaalta (oli jo sanonut olevansa "hullaantunut"). Sitten sanoi että preferoi näkemistä joten ei viestittele mielellään. Sitten sanoi että viestittäminen on hänelle yksinkertaisesti hankalaa tai mahdotonta. Kuu
Narsistien suhteet kestävät yleensä maksimissaan sen 3kk. Sen jälkeen sinut siirretään hyllylle, josta sinut otetaan esille tarvittaessa. Mitään normaalia parisuhdetta näiden kanssa ei voi muodostaa ja avioliitossakin olet osa haaremia.
Mitä jos haluan tätä? Kunhan olen se ainoa avioliitossa.
Käykö näin kaikkien narsistien kanssa? Voiko siinä mitenkään pelata?
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen narsisti. Kannattaa huomioida että usein narsistien uhreilla on itselläänkin jonkin sortin narsistisia taipumuksia minkä vuoksi he uskovat sen ylenpalttisen rakkauspommituksen ja ylistävät kehut.
No ei todellakaan ole uhreilla aina mitään narsistisia taipumuksia xD
Tietty narsistilla itsellään voi olla halu ja myös tarve uskoa niin. Ns. piilonarsisti eli uhri joka on narsistinen ei ole lainkaan niin yleinen kuin haluttaisi uskoa. Yleensä ihmisellä on ihan terve itsetunto ja silti voi mennä narskun retkuun. Siitä tosin voi selvitä sitten kun sieltä retkusta palailee.
Tuota ap:n viestiä en osaa tulkata narsistiksi mutta ehkäpä käyttää kovin paljon samoja työkaluja kuin kylmä psykopaatti. Näissä on se ero että narsistilla on tarve egolleen palautetta mutta psykoa ei vain kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan yhdeltä jonka mä vahingossa tapasin Tinderissä :D Haluttaisi sanoa nimi ja paikkakunta mutta huh! - JUOKSE!!!
Alkaako paikannimi S ja loppuu A? Mä oon kans ollu tollasen kanssa Tinderistä! Hyiiiiiiii Juoskaaa! (Toki en tiedä onko ap bongannu tän mistä)
Vierailija kirjoitti:
Käykö näin kaikkien narsistien kanssa? Voiko siinä mitenkään pelata?
Miksi ihmeessä käyttää aikaansa johonkin pelailuun? Narsistit ovat pohjimmiltaan tyhjiä ja tylsiä ihmisiä ilman omaa identiteettiä. Useimmat vieläpä tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan yhdeltä jonka mä vahingossa tapasin Tinderissä :D Haluttaisi sanoa nimi ja paikkakunta mutta huh! - JUOKSE!!!
Alkaako paikannimi S ja loppuu A? Mä oon kans ollu tollasen kanssa Tinderistä! Hyiiiiiiii Juoskaaa! (Toki en tiedä onko ap bongannu tän mistä)
Hahaha mä kans!! Ja kaikki täsmää, paikannimi yms. Hirvee tyyppi mutta hyvä on kyllä puhumaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sitten näillä uhreilla on ollut esimerkiksi narsistinen vanhempi joka on opettanut tällaisen epäterveen suhteen mallin. Tai sitten ovat muuten jääneet vaille rakkautta, joten ovat otollisia uhreja narsistille vielä pitkään elämässään. Siitä on onneksi mahdollisuus eheytyä ihan terveeksi.
Juu, toki nuokin tekijät yleensä löytyy, mutta yhdistettynä siihen jonkin sortin omaan narsismiin. Varsinaisilla narsisteillahan on myös yleensä tuo rakkaudeton tausta. Jos ei itse omaa juuri mitään narsistisia piirteitä niin se narsistin harjoittama vuolas kehuminen ja ylistäminen ei tunnu uskottav
Minä päädyin kerran suhteeseen tällaisen miehen kanssa. En ole narsisti vaan minulla on ADHD. Övereistä kehuista ajattelin vain, että se on miehen tapa ilmaista itseään. Ei tullut mieleenkään ottaa niitä tosissaan ja pidin ilmaisutapaa huvittavan liioittelevana, mutta en myöskään osannut pitää kehuja vaaran merkkinä. Noh, nykyään osaan.