Työssäkäyvä lapseton on puhdas nettomaksaja
En ole käyttänyt mitään julkisia palveluita (jos nyt ei lasketa teitä ja niiden kunnossapitoa sekä kirjastoa) sen jälkeen, kun olen täyttänyt 18. Minulla ei myöskään ole lapsia, joten ei motivaatiota maksaa veroina päiväkoteja, neuvoloita, kouluja. Työterveyshuolto vastaa vain työperäisistä vaivoista, joten ei ole ollut mitään hyötyä siitä. Lääkäriin olen aina itse maksanut yksityisellä. Esim. kun tänä vuonna minulla epäiltiin sokeuttavaa silmäsairautta, menin yksityiselle, koska kuulin, että julkiselle on noin 12 kk jono.
No, kiitollinen pitää olla, että oli varaa maksaa tutkimukset yksityisellä, mutta lisäksi maksan sitten työttömien tuet, julkisen terveydenhuollon, kaikki lapsiperheiden käyttämät palvelut ja saamat tuet. Itse olen puhdas nettomaksaja, en saa veroja maksamalla mitään lisäarvoa tai vastinetta itselleni tai perheelleni, koska sellaista ei ole. Eli ei, en ole iloinen veronmaksaja.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainut jota harmittaa. Sitten nuo yh äidit jaksaa viellä itkeä kun ruoka on kallista ja lasten harrastukset on kalliita.
Sosiaalihuolto pitäisi lopettaa näiltä.
Sosiaalihuolto pitäisi lakkauttaa jokaiselta, joka ei tuota uutta eläkkeenmaksajaa. Onneksi naiset on älynneet, ettei tähän maahan kannata tuottaa uusia veronmaksajia maksamaan ulisevien ja naisvihamielisten incelien elämää.
Eikö tuo ole juuri ihanteellinen tilanne? Incelien ei tarvitse maksaa yh äitien tinder vahinkojen lapsuutta ja naisten ei tarvitse tehä niitä lapsia. Jos eivät halua tuotaa veronmaksajia maksamaan inceleiden eläkkeet. Win win tilanne.
Paras olisi kun tapahtuisi yhden Yle jutun mukainen "Yö vartio" missä lakkautetaan täydellisesti sosiaalihuolto, poliisi, armeija, jne jne.
Itse ainakin nauttisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä porukkaa puolustamassa epäoikeudenmukaisuutta. Sitten ihmetellään, kun syntyvyys laskee ja odotetaan pelastusta ulkomailta tulevista ymmärtmättä, ettei ketään kiinnosta maksella korkeita veroja maassa, jossa sulle ei verojen takia kerry yhtään mitään ja elämä menee ohi jossain muukalaisvihamielisessä maassa, jossa kämpät on neukkukuutioita lähiössä.
Ne verotuksensa paremmin miettineet maat ottaa ne himoitut osaajat kuulkaa suoraan suomalaisten nenän edestä. Ei ole Suomella edessään muuta kuin leikkauksia leikkausten perään.
No ei kai kun maa on vuosikymmeniä luisunut vasemmalle ja siitä on muodostunut vasemmiston (=Kokoomuksen vasen siipi mukaan lukien ja siitä vasemmale) iso sosiaalitukihimmeli.
Yhtäkään vasemmistohallitusta ei ole ollut ja oikeisto pi
Niin mie nautinkin lukemalla vauva.fi:stä, onko mikäkin ateria sopiva lapselle kun rahat ei riitä muuhun.
Suomi menee oikeaan suuntaan. Vieläkö tuon White Crash luokan pennut saataisiin, jo siinä viiden vuoden tienoilla töihin. Vähän teollistumisen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä porukkaa puolustamassa epäoikeudenmukaisuutta. Sitten ihmetellään, kun syntyvyys laskee ja odotetaan pelastusta ulkomailta tulevista ymmärtmättä, ettei ketään kiinnosta maksella korkeita veroja maassa, jossa sulle ei verojen takia kerry yhtään mitään ja elämä menee ohi jossain muukalaisvihamielisessä maassa, jossa kämpät on neukkukuutioita lähiössä.
Ne verotuksensa paremmin miettineet maat ottaa ne himoitut osaajat kuulkaa suoraan suomalaisten nenän edestä. Ei ole Suomella edessään muuta kuin leikkauksia leikkausten perään.
No ei kai kun maa on vuosikymmeniä luisunut vasemmalle ja siitä on muodostunut vasemmiston (=Kokoomuksen vasen siipi mukaan lukien ja siitä vasemmale) iso sosiaalitukihimmeli.
Yhtäkä
Siis teollistumis ajan alussa.
Olet itse saanut ilmaisen peruskoulun ja varmasti sinua käytettiin lapsena lääkärissä yms olet nauttinut monia etuja. Näitäkin iloja on joku sen aikainen lapseton nettomaksaja, maksanut veroilla, mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainut jota harmittaa. Sitten nuo yh äidit jaksaa viellä itkeä kun ruoka on kallista ja lasten harrastukset on kalliita.
Sosiaalihuolto pitäisi lopettaa näiltä.
Sosiaalihuolto pitäisi lakkauttaa jokaiselta, joka ei tuota uutta eläkkeenmaksajaa. Onneksi naiset on älynneet, ettei tähän maahan kannata tuottaa uusia veronmaksajia maksamaan ulisevien ja naisvihamielisten incelien elämää.
Eikö tuo ole juuri ihanteellinen tilanne? Incelien ei tarvitse maksaa yh äitien tinder vahinkojen lapsuutta ja naisten ei tarvitse tehä niitä lapsia. Jos eivät halua tuotaa veronmaksajia maksamaan inceleiden eläkkeet. Win win tilanne.
Paras olisi kun tapahtuisi yhden Yle jutun mukainen "Yö vartio" missä lakkautetaan täydellisesti sosiaalihuolto, poliisi, armeija, jne jne.
Itse
Voin kuvitella, miten jokainen incel ajattelee, että äiti on täällä ikuisesti hoivaamassa eikä osaa ajatella, että jonain päivänä on itse vaipoissa (paitsi että yövartijavaltiossa ei edes saa niitä vaippoja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistossa olevalla siskollani on lapsia. Hän suuttui, kun puhuin tästä asiasta. Kun kuulemma niin paljon veroille saa vastinetta. Sitten esimerkit olivat juuri neuvola, synnytys, päivähoito, terveyskeskus..
ap
Ap, onko sun vaikeaa tajuta, että sun siskon lapset ja muiden lapset maksaa sinun eläkkeet ja vanhuuden?
Suomen suurin kestävyysvaje tulee siitä, ettei lapsia ole tarpeeksi. Miten joku voi yhä kehuskella lapsettomuudellaan tässä yhteydessä?
Sun pitäisi olla kiitollinen niille, jotka niitä vähiä lapsia hankkii. Muuten olisit heitteillä elämäsi viime vuosikymmenet.
Ja minä jätän siskon lapsille miljoonaperinnön, joten miten päin se menikään, kenen soisi olevan kiitollinen?
Justhan se ap kehui kommenttia, ettei Suomessa pääse rikastumaan. Joten eikö sitä miljoonaperintöä ollutkaan?
Veroja voisi kyllä laskea. Minäkään en palveluja tarvitse, ja verorahoja menee todella typeriin tarkoituksiin: oopperoihin, järjestöille, yleisradioihin...
Veroja maksetaan yhteiskunnan toimivuuden ja yheiskuntarauhan takia.
"Sun on kai pakko yrittää
vaikka väkisin mut tyydyttää
sun syliisi mut hyydyttää
kun kerran kyseessä on sentään maksava asiakas"
--ap
Vierailija kirjoitti:
Veroja maksetaan yhteiskunnan toimivuuden ja yheiskuntarauhan takia.
Olen ylpeä mies. Minulta ei suojelurahoja kiristetä.
Huoh, tässä taas joku, joka ei ole käynyt peruskoulua eikä koskaan tule vanhaksi, jolloin saattaa tarvita yhteiskunnan tukea, ei välitä poliisin tai pelastuslaitoksen palveluista, tai no, vaikka niistä teiden kunnossapidosta.
Ei se niin mene, että niitä palveluita voi hyödyntää alku- ja loppupäästä miten lystää ja jättä kustantamatta ne jos niitä ei tarvitse itse niin aktiivisesti silloin, kun voi osansa myös maksaa. Näinhän se menee valtaosalla ihmisistä, ei kai näitä palveluita tarvitsisi verovaroin ylläpitää ollenkaan, jos kaikki maksiaisvat sen mitä sillä hetkellä tarvitsevat. Sehän on verotuksen idea, että maksat enemmän kuin käytät kun se on mahdollista ja käytät enemmän kuin maksat silloin kun et voi maksaa...
Aina nämä ei mene tasan. Ja lapsiperheidenkin osalta sinänsä on turha katsoa sitä, mitä se perhe maksaa veroja ja mitä palveluja käyttää, vaan sitä, maksaako niistä lapsista jokainen takaisin sen mitä on lapsuusvuosina käyttäneet. Jos maksavat, niin hups keikkaa, se perheellinen pariskunta onkin saattanut "tuottaa" moninkertaisesti enemmän verotuloja mitä sinä lapseton "nettomaksaja", vaikka hetkellisesti ovat näennäisesti käyttäneet enemmän myös julkisia palveluja.
Tai sitten ei. Joka tapauksessa, on epätodennäköistä, että olet vielä edes suhteessa menneisyyteesi nettomaksaja, vielä epätodennäköisempää on, että olet sitä sinä päivänä kun kuolet. Tai ehkä oletkin. Se kuitenkin on varmaa, että julkisia palveluja olet käyttänyt tai niistä hyötynyt läpi elämäsi.
Ollakseen nettomaksaja täytyy vuositulojen olla yli 200k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistossa olevalla siskollani on lapsia. Hän suuttui, kun puhuin tästä asiasta. Kun kuulemma niin paljon veroille saa vastinetta. Sitten esimerkit olivat juuri neuvola, synnytys, päivähoito, terveyskeskus..
ap
Ap, onko sun vaikeaa tajuta, että sun siskon lapset ja muiden lapset maksaa sinun eläkkeet ja vanhuuden?
Suomen suurin kestävyysvaje tulee siitä, ettei lapsia ole tarpeeksi. Miten joku voi yhä kehuskella lapsettomuudellaan tässä yhteydessä?
Sun pitäisi olla kiitollinen niille, jotka niitä vähiä lapsia hankkii. Muuten olisit heitteillä elämäsi viime vuosikymmenet.
Ja minä jätän siskon lapsille miljoonaperinnön, joten miten päin se menikään, k
Voi luoja. Tiedätkö mikä on korkoa korolle? Jokainen, joka sijoittaa pari sataa kuussa 50 vuoden ajan, kerryttää miljoonaomaisuuden. Ei ihme, että niin moni köyhäilee ja elää tuilla, kun ei tajua edes, että omana elinaikanaan ehtii kyllä alle mediaanituloillakin kerryttää sen miljoonan sijoituksia. Etkö sinä siis säästä ja sijoita? Ei tarvitse vastata, koska jo kysymyksesi paljasti, että et.
Täysosuma tämä kommentti. 🎯