Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvä lapseton on puhdas nettomaksaja

Vierailija
25.05.2024 |

En ole käyttänyt mitään julkisia palveluita (jos nyt ei lasketa teitä ja niiden kunnossapitoa sekä kirjastoa) sen jälkeen, kun olen täyttänyt 18. Minulla ei myöskään ole lapsia, joten ei motivaatiota maksaa veroina päiväkoteja, neuvoloita, kouluja. Työterveyshuolto vastaa vain työperäisistä vaivoista, joten ei ole ollut mitään hyötyä siitä. Lääkäriin olen aina itse maksanut yksityisellä. Esim. kun tänä vuonna minulla epäiltiin sokeuttavaa silmäsairautta, menin yksityiselle, koska kuulin, että julkiselle on noin 12 kk jono.

No, kiitollinen pitää olla, että oli varaa maksaa tutkimukset yksityisellä, mutta lisäksi maksan sitten työttömien tuet, julkisen terveydenhuollon, kaikki lapsiperheiden käyttämät palvelut ja saamat tuet. Itse olen puhdas nettomaksaja, en saa veroja maksamalla mitään lisäarvoa tai vastinetta itselleni tai perheelleni, koska sellaista ei ole. Eli ei, en ole iloinen veronmaksaja. 

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihanaa nostaa itseään jalustalle. 

Vierailija
22/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai maksaako se tosiaan oman eläkkeensä, sydänleikkauksen, ikäihmisen ateriapalvelun, dementialääkkeet, apuvälineet, kaihileikkauksen, rollaattorin, kotihoidon, laitoshoitonsa ja kaiken muun, mitä elämän viime kolmannekseen kuuluu? 

Ei maksa. Muiden lapset maksaa. Ja koska niitä lapsia on niin vähän, maksutaakka heille on hirveä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettomaksaja jonka äo on alle 90.

Vierailija
24/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä oletkin sitten nettosaaja, kun ei ole ketään läheistä auttamassa vaan olet yhteiskunnan tukiverkoston riippakivi.

Rahalla saa hyvää hoitoa tai ulkomailla eutanasian. Sori siitä köyhä mätisäkki.

Vierailija
25/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen. Vielä ei vitahuta mutta tiedostan lapsettomana, reilusti yli mediaanin ansaitsevana ja minimaalisesti julkisia palveluja käyttävänä olevani Täydellinen Nettoveronmaksaja.

Voit ihan vapaasti tehdä lapsen ja jäädä työttömäksi, jos nettomaksajuus kismittää. 

Vierailija
26/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites vesi ja viemäröinti, jätteidenkäsittely, kaavoitus, katuvalaistus, joukkoliikenne.

No älä nyt jaksa. 44 prosenttia maksamistani veroista menee pelkästään sosiaaliturvaan. Sen jälkeen leijonanosa terveydenhuoltoon ja koulutukseen. Niin että missä voisin ilmoittautua vain näiden viemäröinti- ja katuvalaistuskulujen maksajaksi? Kerro jo, niin juoksen kiljuen ilmoittautumaan.

Vierailija
27/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken, minkä voin, vedän kotiin päin. Haistattelen veronmaksajille.

Vierailija
28/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites vesi ja viemäröinti, jätteidenkäsittely, kaavoitus, katuvalaistus, joukkoliikenne.

No älä nyt jaksa. 44 prosenttia maksamistani veroista menee pelkästään sosiaaliturvaan. Sen jälkeen leijonanosa terveydenhuoltoon ja koulutukseen. Niin että missä voisin ilmoittautua vain näiden viemäröinti- ja katuvalaistuskulujen maksajaksi? Kerro jo, niin juoksen kiljuen ilmoittautumaan.

Valtaosa sosiaaliturvasta on eläke- ja terveydenhuoltomenoja. Esim. tt-tukeen meni vähemmän varoja 2023 kuin kehitysapuun.

Vierailija
29/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ressukka sinutkin on tuskalla vääntänyt.Toivottavasti hän katuu tuollaista kakaraa.

Vierailija
30/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on ollut jo kauan. Saman totesin itse jo 30 vuotta sitten. Muutin pois suomesta. 

Samoin, jo vuosia sitten huomasin saman ,tosin en ole muuttanut minnekään. Mutta en myöskään halua että Suomesta tulee Amerikan mallinen yhteiskunta,jossa enimmäkseen vain raha ratkaisee.

Vierailija
31/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä oletkin sitten nettosaaja, kun ei ole ketään läheistä auttamassa vaan olet yhteiskunnan tukiverkoston riippakivi.

Rahalla saa hyvää hoitoa tai ulkomailla eutanasian. Sori siitä köyhä mätisäkki.

Sinulla ei tasan olisi varaa maksaa hoitojasi Suomessa, jollei yhteiskunta tukisi. Ja ei: olen tulotasoltani itse luultavasti sinua korkeammalla tasolla.

Vierailija
32/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus, sairasvakuutus, terveyspalvelut (vakavien sairauksien hoitoa ei tehdä työterveydessä) ja vaikken lapsettomana maksa tulosiirtoja perhepäivähoitoon ja päiväkoteihin tänään niin olen hyötynyt kyllä itse tuetusta hoidosta vanhempieni työssäolon aikana.

Vierailija
33/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista ajattelua. Minä kylläkin säästän ja sijoitan. Minulla tulee eläkkeelle jäätyäni olemaan huomattava omaisuus, josta aion maksaa käyttämäni palvelut. Kyllä, jälleen omasta pussistani, en yhteiskunnan kustantamana.

Sinun säästöt ja sijoitukset olisivat yhtä tyhjän kanssa, jos meidän muiden lapset eivät olisi pyörittämässä tätä yhteiskuntaa, silloin kun tarvitset niitä sijoituksiasi.

Vierailija
34/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et silti ole ihannekansalainen, koska et tuota lapsia eli tulevaisuuden  veronmaksajia ja työntekijöitä yhteiskunnalle.

Vierailija
35/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vedä vessaa, juon pullovettä, en kulje pimeällä ulkona enkä käytä busseja tai junia.

Armeijalla en tee mitään, jos Venäjä hyökkää niin pakenen ikuisesti ulkomaille. Poliisilla en tee mitään, jos minuun yritetään kohdistaa rikos, minulla on linkkuveitsi.

En usko sanaakaan. Sitä paitsi sinua ei todennäköisesti edes olisi ilman verorahoin kustannettuja palveluita.

Vierailija
36/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä vielä elvistele. Makselet pitkästi oman lapsuuteni ja opiskeluittesi kustannuksia. Sitten makselet etukäteen sitä, mitä vanhuutesi tulee keskimäärin yhteiskunnalle maksamaan. Harva "pääsee" nettomaksajaksi.

Vierailija
37/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole kertaakaan saanut Kela-korvausta käynneistäsi yksityisellä? Tai ostanut lääkkeitä? Käyttänyt joukkoliikennettä? 

Vierailija
38/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites koulutuksesi, jätitkö sen kesken 18-vuotiaana? 

Vierailija
39/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun samaan ryhmään kun sinä ja minusta tämä tilanne on ihan reilu. Kunhan vain rahat todella menisivät vaikkapa lapsiperheille, eikä eläkeläisille. 

Vierailija
40/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän on oma valinta.