Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvä lapseton on puhdas nettomaksaja

Vierailija
25.05.2024 |

En ole käyttänyt mitään julkisia palveluita (jos nyt ei lasketa teitä ja niiden kunnossapitoa sekä kirjastoa) sen jälkeen, kun olen täyttänyt 18. Minulla ei myöskään ole lapsia, joten ei motivaatiota maksaa veroina päiväkoteja, neuvoloita, kouluja. Työterveyshuolto vastaa vain työperäisistä vaivoista, joten ei ole ollut mitään hyötyä siitä. Lääkäriin olen aina itse maksanut yksityisellä. Esim. kun tänä vuonna minulla epäiltiin sokeuttavaa silmäsairautta, menin yksityiselle, koska kuulin, että julkiselle on noin 12 kk jono.

No, kiitollinen pitää olla, että oli varaa maksaa tutkimukset yksityisellä, mutta lisäksi maksan sitten työttömien tuet, julkisen terveydenhuollon, kaikki lapsiperheiden käyttämät palvelut ja saamat tuet. Itse olen puhdas nettomaksaja, en saa veroja maksamalla mitään lisäarvoa tai vastinetta itselleni tai perheelleni, koska sellaista ei ole. Eli ei, en ole iloinen veronmaksaja. 

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nettomaksajan tarvitse kuin sairastua niin tippuu nettosaajaksi loppuelämäkseen.

Vierailija
42/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites koulutuksesi, jätitkö sen kesken 18-vuotiaana? 

Ja eihän peruskoulutus ole ilmaista. Joku sen aina maksaa eli veronmaksajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nettomaksajan tarvitse kuin sairastua niin tippuu nettosaajaksi loppuelämäkseen.

Näinhän se on, eikä siihen tarvitaan kuin tapaturmainen loukkaantuminen tai vakava sairastuminen. Kyse voi olla esim. liukastumisesta vapaa-ajalla.

Vierailija
44/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan myös niitä tulevaisuuden veronmaksajia. Sitä ne lapset ovat.

Lapset myös työllistävät enemmän porukkaa. On totta, että henkilö joka pystyy kustantamaan omillaan omat palvelunsa on nettomaksaja. Mutta ei pyöritä rahaa ja työllistä yhtä paljon, kuin lapsiperhe.

Paljonko siitä perheen jäätelökiskareissusta menee veroa. Ja paljonko siitä laitetaan nuoren kesämyyjän palkkaan. Joka ostaa palkallaan vaikka vaatteita. Rahan pitää rullata. Eri ihmisillä eri palveluihin.

Vierailija
45/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on ollut jo kauan. Saman totesin itse jo 30 vuotta sitten. Muutin pois suomesta. 

Rahasi valuvat suomeen kuitenkin eläpä huoli

Vierailija
46/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos olet mies. Suomessa naiset saa enemmän tukia kuin miehet ja tämä johtuu siittä että virkailijat jotka .yöntää tukia on aina naisia ja naiset tukee toisia naisia ja joka nainen vihaa sen verran miehiä että kaikki harkinnanvaraiset tuet on estetty miehiltä kun ne on vain naisia varten. En tunne yhtään tukia saavaa miestä jolle olisi myönnetty harkinnanvaraista sosiaalitukea mutta kaikki naiset jotka saa tukia on saanut sitä samaista harkinnanvaraista tukea

Vierailija
47/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä vielä elvistele. Makselet pitkästi oman lapsuuteni ja opiskeluittesi kustannuksia. Sitten makselet etukäteen sitä, mitä vanhuutesi tulee keskimäärin yhteiskunnalle maksamaan. Harva "pääsee" nettomaksajaksi.

Paras nettomaksaja on sellainen, kuka on mennyt ilman ammattikoulutusta töihin, saa vähintään keskipalkkaisen työn, ryyppää kaikki päivät kallista alkoa Suomessa lähibaarissa, ei matkustele, ei opiskele, ei suostu käyttämään terveyspalveluita, ei tee lapsia ja kuolee juuri ennen eläkeikää. Se, että kuinka moni onnistuu ilman potkuja tuohon  niin on todella aika harvassa. Jos onnistuu, hän ansaitsee kyllä kirota elämäänsä tuoppiin. Ei ole monilta pois. Lämpimät osanottoni, jos tunnistut itsekin.

Vierailija
48/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on ollut jo kauan. Saman totesin itse jo 30 vuotta sitten. Muutin pois suomesta. 

Kummasti näitä riittää. Näitä, joiden mielestä Suomi on niin paska maa, että kannattaa muuttaa pois, ovat muuttaneet pois, ja silti roikkuvat suomalaisilla foorumeilla koko ajan.

Iigoreita.

Vierailija
49/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä vielä elvistele. Makselet pitkästi oman lapsuuteni ja opiskeluittesi kustannuksia. Sitten makselet etukäteen sitä, mitä vanhuutesi tulee keskimäärin yhteiskunnalle maksamaan. Harva "pääsee" nettomaksajaksi.

Paras nettomaksaja on sellainen, kuka on mennyt ilman ammattikoulutusta töihin, saa vähintään keskipalkkaisen työn, ryyppää kaikki päivät kallista alkoa Suomessa lähibaarissa, ei matkustele, ei opiskele, ei suostu käyttämään terveyspalveluita, ei tee lapsia ja kuolee juuri ennen eläkeikää. Se, että kuinka moni onnistuu ilman potkuja tuohon  niin on todella aika harvassa. Jos onnistuu, hän ansaitsee kyllä kirota elämäänsä tuoppiin. Ei ole monilta pois. Lämpimät osanottoni, jos tunnistut itsekin.

Kiitos. Puuttuu vain tuo kuoleminen ennen eläkeikää, mutta sekin vaikuttaa todennäköiseltä.

Vierailija
50/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä oletkin sitten nettosaaja, kun ei ole ketään läheistä auttamassa vaan olet yhteiskunnan tukiverkoston riippakivi.

Yksinkertaista ajattelua. Minä kylläkin säästän ja sijoitan. Minulla tulee eläkkeelle jäätyäni olemaan huomattava omaisuus, josta aion maksaa käyttämäni palvelut. Kyllä, jälleen omasta pussistani, en yhteiskunnan kustantamana.

Ja edelleen silloinkin vingut vauvapalstalla katkerana, kuinka olet mielestäsi nettomaksaja ja mitään et yhteiskunnalta saa. Voihan elämän tietysti niinkin elää. :D

Vierailija
51/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan ap:lta typerä ja tietämätön avautuminen.  Kuvastaa erittäin hyvin sitä,kuinka suuri osa suomalisista ei ymmärrä, mitä on saanut  - ja saa yhteiskunnalta.

Me saamme yhteiskunnalta, eli yhteisvastuulla niin paljon syntymästämme lähtien, että meistä työsskäyvistä tulee nettomaksajia vasta n. 40 vuotiaana - eli vasta sitten, kun olemme saaneet maksettus veroissamme takaisin sen n. 300 000 €, mitä yhtieksunta meihin on sijoittanut.

80 ikävuoden jälkeen meisät tulee taas nettosaajia. ap:stakin, vaikka muuta kuvittelee.

JA meidän lapsettomienon aiheellista kiittää yhtesikuntaa siitä, että se tukee lapsiperheitä, kas kun ne lapset sitten maksavat meidän eläkkeitämme.

En ihmettele persujen äänimäärrää, kansa on niin tietämätöntä ja halutonta ottamaan selvää asioista, että enemmistöä on todella hellpo vedättää valheilla.

Vierailija
52/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä oletkin sitten nettosaaja, kun ei ole ketään läheistä auttamassa vaan olet yhteiskunnan tukiverkoston riippakivi.

Yksinkertaista ajattelua. Minä kylläkin säästän ja sijoitan. Minulla tulee eläkkeelle jäätyäni olemaan huomattava omaisuus, josta aion maksaa käyttämäni palvelut. Kyllä, jälleen omasta pussistani, en yhteiskunnan kustantamana.

Monia sairauksia pystyy hoitamaan Suomessa vain julkisella. Ja esimerkiksi yksityisiä synnytyssairaaloita ei ole Suomessa lainkaan, joten turha paheksua sellaista, mille ei voi mitään.

Se, että koulut ovat ilmaisia, takaa kaikille opetuksen ja sitä myötä kaikille mahdollisuuden jatko-opintoihin ja se on pienelle Suomelle välttämättömyys, ettei kouluja käy vain yläluokka. Toki SDP on pilannut koulutkin, mutta periaatteena koulu on hyvä asia.

Vierailija
53/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen vanhenee. Suurin ongelma on, että vähäisen lapsimäärän vuoksi eläkkeenmaksajia ei riitä. Seuraava sukupolvi maksaa edellisen polven eläkkeet. Ap tuskin kieltäytyy eläkkeestä.  

Eikä ap kykene mitenkään hoitamaan itse itseään vanhana. Muiden ihmisten ja heidän maksamien verorahojen varassa hän elää. Keitä ne ihmiset on? Tämän päivän lapset.

Vierailija
54/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia sairauksia pystyy hoitamaan Suomessa vain julkisella. Ja esimerkiksi yksityisiä synnytyssairaaloita ei ole Suomessa lainkaan, joten turha paheksua sellaista, mille ei voi mitään.

Se, että koulut ovat ilmaisia, takaa kaikille opetuksen ja sitä myötä kaikille mahdollisuuden jatko-opintoihin ja se on pienelle Suomelle välttämättömyys, ettei kouluja käy vain yläluokka. Toki SDP on pilannut koulutkin, mutta periaatteena koulu

Miten sait linkitettyä koulut ja SDPn? Outoja aasinsiltoja teillä, kun pitää päästä mustamaalaamaan.

Vierailija
55/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipahan ap:lta typerä ja tietämätön avautuminen.  Kuvastaa erittäin hyvin sitä,kuinka suuri osa suomalisista ei ymmärrä, mitä on saanut  - ja saa yhteiskunnalta.

Me saamme yhteiskunnalta, eli yhteisvastuulla niin paljon syntymästämme lähtien, että meistä työsskäyvistä tulee nettomaksajia vasta n. 40 vuotiaana - eli vasta sitten, kun olemme saaneet maksettus veroissamme takaisin sen n. 300 000 €, mitä yhtieksunta meihin on sijoittanut.

80 ikävuoden jälkeen meisät tulee taas nettosaajia. ap:stakin, vaikka muuta kuvittelee.

JA meidän lapsettomienon aiheellista kiittää yhtesikuntaa siitä, että se tukee lapsiperheitä, kas kun ne lapset sitten maksavat meidän eläkkeitämme.

En ihmettele persujen äänimäärrää, kansa on niin tietämätöntä ja halutonta ottamaan selvää asioista, että enemmistöä on todella hellpo vedättää valheilla.

Ei ole mitään kiitollisuuden aihetta jos saat jotain tukea minkä laki määrää. Se ei ole lahja. Se on lakisääteinen velvollisuus maksaa. Tämän sosialistisen järjestelmän kirous että systeemi holhoaa ja sitten vielä odotetaan jotain kiitollisuudenvelkaa. En arvosta.

Vierailija
56/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan on uusiuduttava. Jos ei hanki lapsia ei tarkoita ettei sadan vuoden päästä Suomessa olisi ketään jota ei ole tukenut.

Vierailija
57/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun/ jos sairastut tai jäät työttömäksi niin muista ettet pyydä yhteiskunnalta mitään. Vedä itsesi mieluummin narun jatkoksi. Ettei vaan kukaan joudu maksamaan sun menoista.

Vierailija
58/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmista kannattaa jutella yksityisellä puolella.

Lukemista suosittelen sinulle.

Vierailija
59/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta näkee että julkista sektoria kiimassa paisuttavat palstavalaat ovat vasemmiston ja vihreiden äänestäjiä, siis mikromanageroivan dystopiahallinnon kannattajia.

Vierailija
60/114 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ihan oikeasti, että kielitaidoton ja kouluttamaton ansaitsee 300 teur elämänsä aikana? Eikä siinä välissä jo har lisää tukia. Pienituloiset eivät koko elämänsä aikana tule nettoveronmaksajiksi, vaan ovat aina saamapuolella. Yleensä heillä on vielä paljon lapsia, joten kalliiksi tulevat yhteiskunnalle.