Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun perjantain ruokapäiväkirja. Mielipiteitä?

Vierailija
25.05.2024 |

Heti herättyä iso lasi vettä Molkosanilla ja 2,5 dl mustaa kahvia

Aamiainen: Lautasellinen kaurapuuroa, oivariinilla (pehmeät rasvat versio), marjoilla ja kookoshiutaleilla. Kaksi keitettyä kananmunaa maustettuna tuoreella korianterilla, suolalla ja kurkumalla. Pala tummaa suklaata.

Lounas: Iso lautasellinen salaattia, kurkkua ja tomaattia, annos katkarapuja, auringonkukansiemeniä, chiliä, korianteria ja oliiviöljyä. Viipale täysjyväruis-kauraleipää oivariinilla.

Välipala: Kaksi viipaletta leipää, oivariinia, paljon salaattia ja kurkkuviipaleita, broilerileikkelettä. Omena ja piparminttutee hunajalla.

Päivällinen: Chicken kadhai -tyylistä broilerikastiketta (broileria, tomaattia, sipulia, paprikaa, chiliä, mausteita) ja riisiä.

Iltapala: Maustamatonta kreikkalaista jogurttia marjoilla, kourallinen pähkinöitä ja rusinoita. Alkoholiton olut.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin syödä päivässä melkein samoin. Jättäisin pois ainoastaan kaurapuuron, kookoshiutaleet, korianterin, katkaravut, broilerileikkeet, broilerikastilkeen ja rusinat. Ja Molkosanin, mitä ikinä se onkaan. Enkä jaksaisi noin montaa leipää, bissen sen sijaan joisin ihan alkoholillisena versiona koska se on parempaa.

Mut siis melkein sama.

Itsekin joisin bissen alkoholillisena arkipäivänä, jossei se usein johtais siihen että niitä bissejä menee toinen, kolmas ja usein seitsemäskin

Vierailija
62/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku laihduttajan päiväkirja. 😂

Ai. Minusta tuossa on älyttömän paljon ruokaa yhdelle päivälle.

Samaa mieltä, ellei ole aktiiviurheilija. Eli liiku about 4-5 tuntia päivässä kuormittavasti.

Tuossa on tekoälyn mukaan 2250 kcal. Sen verran normaali elimistö kuluttaa jo ilman mitään aktiiviurheilua.

Ap

Niin. Aktiivisesti liikkuvan ison miehen elimistö, ehkä.

Olen 60-kiloinen nainen enkä liiku erityisen aktiivisesti. Aineenvaihduntani vaan toimii normaalisti.

Ap

Eli olet massakuurilla?

N 166/60 joka jopa liikkuu eikä energian tarve taatusti huitele yli kahdessa tuhannessa kalorissa. Tsiisös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Aktiivisesti liikkuvan ison miehen elimistö, ehkä.

Olen 60-kiloinen nainen enkä liiku erityisen aktiivisesti. Aineenvaihduntani vaan toimii normaalisti.

Ap

Eli olet massakuurilla?

N 166/60 joka jopa liikkuu eikä energian tarve taatusti huitele yli kahdessa tuhannessa kalorissa. Tsiisös.

https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri/energiantarvelaskuri

Antaa tuon kokoiselle 30v naiselle jolla kevyt työ ja jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta energiankulutukseksi 2343kcal

Vierailija
64/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hups, olikin miehelle. naiselle 2094kcal

Vierailija
65/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, mitään ei puhuta annoskoosta. Veikkaan että ap on silti vähintään ylipainoinen, tuossa on noin konservatiivisestikin arvioiden 2200 kaloria ainakin. Voileipiä, pähkinöitä jne. Miten joku voi syödä noin paljon ja koko ajan?

Vierailija
66/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, mitään ei puhuta annoskoosta. Veikkaan että ap on silti vähintään ylipainoinen, tuossa on noin konservatiivisestikin arvioiden 2200 kaloria ainakin. Voileipiä, pähkinöitä jne. Miten joku voi syödä noin paljon ja koko ajan?

Painoindeksi 19,6. Voisin painaa 16 kg enemmän ja silti olisin vielä normaalipainoinen.

Ap

Vierailija
67/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi 19,6. Voisin painaa 16 kg enemmän ja silti olisin vielä normaalipainoinen.

Ap

Okei, eli sinulla hyvin maltilliset annoskoot kuten pitääkin, tässähän pätee kirjaimellinen nyrkkisääntö eli max. ruokamäärä kerralla oman nyrkin verran. Ja joo, itse olen ollut bmi 16-25 joten tiedän ettei todellakaan kannata tuudittautua tuohon, siinä normipainon ylärajalla alkaa olla jo melko tuhti ja itsekin taas kovalla kalorien laskemisella päässyt takaisin bmi 20. Olet ilmeisesti vielä kohtuullisen nuori?

Vierailija
68/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perjantai ulkomuistista.

Klo 7.20 kaurapuuro, raejuusto, omenahillo ja lasi vettä

Klo 9.00 kuppi kahvia

Klo 10 sämpylä juustolla, salaatilla ja kinkulla, kuppi kahvia.

klo 12.30 pieni annos pastaa ja jauhelihakastiketta 

klo 15 mandariini ja suklaakonvehti

klo 17 tortilla kanalla, salaatilla, avokadolla, tomaatilla ja salsalla

klo 20 pala mozarellapitsaa, lasi kuivaa valkoviiniä, 3 suklaakonvehtia

Lisäksi kului 2 litraa vettä.

N45, 170 cm ja 66 kg

Vierailija
69/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte olla kokoajan syömässä.

Itse syön aamulla puuroa + leipää, ylensä niin iso annos ettei tarvitse ennen iltaa syödä. SItten illalla kokkaan jotain puolivalmistetta apuna käyttäen sen verran ison annoksen että toivottavasti pärjää aamuun asti. Etenkin tiskaamista ja keittiön siivoamista vihaan yli kaiken, ja ruoan laittoa varten sitä pitää aina olla tekemässä

Vierailija
70/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön aamulla puuroa + leipää, ylensä niin iso annos ettei tarvitse ennen iltaa syödä. SItten illalla kokkaan jotain puolivalmistetta apuna käyttäen sen verran ison annoksen että toivottavasti pärjää aamuun asti. Etenkin tiskaamista ja keittiön siivoamista vihaan yli kaiken, ja ruoan laittoa varten sitä pitää aina olla tekemässä

Syön mielelläni useampia pienempiä aterioita. En halua venyttää vatsalaukkuani isoilla aterioilla. Isojahan ne olisivat, jos söisin vain kaksi kertaa päivässä. Toiseksi, kun syön pieniä aterioita niin ruojalun jälkeen on aina kevyt, hyvä olo. Lisättyä sokeria vältän mutta joskus kyllä kahvilassa päiväkahvin kanssa hyvä kakkupala tai pulla. Ei joka päivä. Paino normaali, ei mitään lääkkeitä, terve seniori.

Vierailija
71/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön mielelläni useampia pienempiä aterioita. En halua venyttää vatsalaukkuani isoilla aterioilla. Isojahan ne olisivat, jos söisin vain kaksi kertaa päivässä. Toiseksi, kun syön pieniä aterioita niin ruojalun jälkeen on aina kevyt, hyvä olo. Lisättyä sokeria vältän mutta joskus kyllä kahvilassa päiväkahvin kanssa hyvä kakkupala tai pulla. Ei joka päivä. Paino normaali, ei mitään lääkkeitä, terve seniori.

Itse voisin olla hyvin vaikka syömättä. Syön usein vain siks koska on pakko.

Vierailija
72/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 9.00 kuppi kahvia

N45, 170 cm ja 66 kg

Ihanaa kun voisikin syödä noin. Herkullisia ruokia ja mun makuun. Kahvia vaan tuon valkoviinin paikalle. Syöt ilmeisesti suhteellisen pieniä annoksia.

Vierailija
73/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo 9.00 kuppi kahvia

N45, 170 cm ja 66 kg

Ihanaa kun voisikin syödä noin. Herkullisia ruokia ja mun makuun. Kahvia vaan tuon valkoviinin paikalle. Syöt ilmeisesti suhteellisen pieniä annoksia.

Juu. Ei mene yhtä tortillaa enempää kerralla, koska pieni mahalaukku. Kaikki buffetit on mulle turhia, kun en jaksa syödä hinnan edestä. 

Vierailija
74/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei, eli sinulla hyvin maltilliset annoskoot kuten pitääkin, tässähän pätee kirjaimellinen nyrkkisääntö eli max. ruokamäärä kerralla oman nyrkin verran. Ja joo, itse olen ollut bmi 16-25 joten tiedän ettei todellakaan kannata tuudittautua tuohon, siinä normipainon ylärajalla alkaa olla jo melko tuhti ja itsekin taas kovalla kalorien laskemisella päässyt takaisin bmi 20. Olet ilmeisesti vielä kohtuullisen nuori?

En ole koskaan laskenut kaloreita enkä laihduttanut ja olen 44-vuotias.

Ap

Vierailija
75/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veetut mistään taulukoista. Mä teen semifyysistä työtä, istumaan en työpäivän aikana ehdi lainkaan, mikä ei siis haittaa. Nostelua tms. ei juurikaan ole. Liikun työmatkat kävellen ja lisäksi on liikuntaa kaipaava koira. Siltikään en kuluta yli 2000 kcal/pvä. En edes ehtisi syödä noin paljon. Ei ihme kun kansa pläskistyy jos suositukset on tuota luokkaa.

Vierailija
76/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veetut mistään taulukoista. Mä teen semifyysistä työtä, istumaan en työpäivän aikana ehdi lainkaan, mikä ei siis haittaa. Nostelua tms. ei juurikaan ole. Liikun työmatkat kävellen ja lisäksi on liikuntaa kaipaava koira. Siltikään en kuluta yli 2000 kcal/pvä. En edes ehtisi syödä noin paljon. Ei ihme kun kansa pläskistyy jos suositukset on tuota luokkaa.

Sulla on varmaan tosi vähän lihasmassaa? Silloin ei paljoa kulutakaan.

Vierailija
77/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61v. Olen aina syönyt mitä tahansa enkä kiinnitä huomiota syömisiini.

Olen edelleen hyvässä kunnossa ja suht hoikka. Miten on mahdollista.

Johtuisiko siitä että olen aina liikkunut kohtuullisen paljon. Enkä ahmi ruokaa.

Vierailija
78/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 61v. Olen aina syönyt mitä tahansa enkä kiinnitä huomiota syömisiini.

Olen edelleen hyvässä kunnossa ja suht hoikka. Miten on mahdollista.

Johtuisiko siitä että olen aina liikkunut kohtuullisen paljon. Enkä ahmi ruokaa.

Ala heti karppaamaan ja jätä Hiilarit pois.

Kyllä se siitä.

Vierailija
79/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa on todella paljon ruokaa yhdelle päivälle

Vierailija
80/83 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syöminen jollekkin noin vaikeaa ?

Pitää syödä että jaksaa....