Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun perjantain ruokapäiväkirja. Mielipiteitä?

Vierailija
25.05.2024 |

Heti herättyä iso lasi vettä Molkosanilla ja 2,5 dl mustaa kahvia

Aamiainen: Lautasellinen kaurapuuroa, oivariinilla (pehmeät rasvat versio), marjoilla ja kookoshiutaleilla. Kaksi keitettyä kananmunaa maustettuna tuoreella korianterilla, suolalla ja kurkumalla. Pala tummaa suklaata.

Lounas: Iso lautasellinen salaattia, kurkkua ja tomaattia, annos katkarapuja, auringonkukansiemeniä, chiliä, korianteria ja oliiviöljyä. Viipale täysjyväruis-kauraleipää oivariinilla.

Välipala: Kaksi viipaletta leipää, oivariinia, paljon salaattia ja kurkkuviipaleita, broilerileikkelettä. Omena ja piparminttutee hunajalla.

Päivällinen: Chicken kadhai -tyylistä broilerikastiketta (broileria, tomaattia, sipulia, paprikaa, chiliä, mausteita) ja riisiä.

Iltapala: Maustamatonta kreikkalaista jogurttia marjoilla, kourallinen pähkinöitä ja rusinoita. Alkoholiton olut.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku ohjelmoi koko päivän syömisensä etukäteen? Itse suunnittelen vain pääruoat, koska ne ovat hintavimpia ostaa. Muut ateriat koostuvat siitä, mitä kaapista löytyy.

Etukäteen? Tuohan on toteutunut lista ja kirjoitettu päivän päätteeksi.

Ap

Vierailija
42/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain korjattavaa?

Ap

Kahvia ei kannata juoda tyhjään mahaan, ei ole hyvä ruuansulatukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain korjattavaa?

Ap

Miksi et käytä Finelin ruokapäiväkirjaa? Kukaan ei jaksa täyttää sitä puolestasi.

Vierailija
44/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos söisit oikean lounaan, et tarvitsisi välipalaa leikkeleillä ja iltapalaa. Ja sitten olen myös sitä mieltä, että tuo rangaistussuklaa on ihan turha. Mikä ihme tämä "pala tummaa suklaata" -trendi oikein on? Eikö se voisi jo kuolla?

Tekoäly suosittelee aina sitä suklaapalaa. Minä en todellakaan ala ostaa tekoälyn suosituksesta jotain suklaalevyä väljähtymään. Sehän olisi keittiön pöydänreunalla monta viikkoa väljähtymässä! Jopa paremman terveyshyödyn saa kun ostaa tummaa sokeroimatonta kaakaota ja tekee siitä ja haluamastaan nesteestä kupin kaakaota. Kaakaojauheen aromit sentään säilyvät tiiviissä purkissa säilytettynä.

Vierailija
45/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä jo senkin suunnittelu, mitä lämmintä ruokaa tekisin joka 2.-3. päivä, vie liikaa aikaa. Tulisin varmaan hulluksi, jos jostain syystä tarttisi suunnitella kaikki ateriat päivän aikana. Mutta onneksi ei ole mitään syytä sellaiseen.

Minä kyllä suunnittelen jo senkin vuoksi, ettei synny ruokahävikkiä. Minunhan täytyy ne ruoat kaupasta omin kätösin kantaa ja omalla rahallani maksaa. Suomalaisilla menee viidesosa ruokaostoksista jätteisiin. 

Vierailija
46/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain korjattavaa?

Ap

No esimerkiksi ilmaisut "kourallinen" ja "iso lautasellinen". Kuin mistä tahansa "Tämä on maailman ainoa oikea tapa syödä" -oppaasta. Koko menusi on tylsä ja hienosteleva. Kas kun ei kananmunassa ole hyppysellinen suolaa...

Vierailija
47/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahdat hakea tällä?

Leuhkia kuinka terveellisesti ja hienosti syöt? Et sinä tunnu kaipaavan neuvoja. Olet muiden yläpuolella ja jumppaatkin säännöllisesti.

Kiva sulle. Jatka samaan malliin.

Minä kuulun niihin, joiden suussa korianteri maistuu saippualta. 

Listassasi oli minun makuuni liikaa broileria. Broilerin tuotanto on aika epäeettistä. Sama homma katkarapujen kanssa.

Sinä teet omat valintasi ja minä omani. Erona on vain se, etten koe tarvetta hakea valinnoilleni hyväksyntää vauvapalstalta.

Nii, missä on lohi ja avokado? Appelsiinimehu? Vihersmoothie?