Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun perjantain ruokapäiväkirja. Mielipiteitä?

Vierailija
25.05.2024 |

Heti herättyä iso lasi vettä Molkosanilla ja 2,5 dl mustaa kahvia

Aamiainen: Lautasellinen kaurapuuroa, oivariinilla (pehmeät rasvat versio), marjoilla ja kookoshiutaleilla. Kaksi keitettyä kananmunaa maustettuna tuoreella korianterilla, suolalla ja kurkumalla. Pala tummaa suklaata.

Lounas: Iso lautasellinen salaattia, kurkkua ja tomaattia, annos katkarapuja, auringonkukansiemeniä, chiliä, korianteria ja oliiviöljyä. Viipale täysjyväruis-kauraleipää oivariinilla.

Välipala: Kaksi viipaletta leipää, oivariinia, paljon salaattia ja kurkkuviipaleita, broilerileikkelettä. Omena ja piparminttutee hunajalla.

Päivällinen: Chicken kadhai -tyylistä broilerikastiketta (broileria, tomaattia, sipulia, paprikaa, chiliä, mausteita) ja riisiä.

Iltapala: Maustamatonta kreikkalaista jogurttia marjoilla, kourallinen pähkinöitä ja rusinoita. Alkoholiton olut.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin perjantaina kaksi karjalanpiirakkaa sellaisenaan ilman mitään. Sama oli eilen. Tästä päivästä en vielä tiedä.

Vierailija
22/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. En tee mitään tällä tiedolla jonkun ventovieraan syömisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahdat hakea tällä?

Leuhkia kuinka terveellisesti ja hienosti syöt? Et sinä tunnu kaipaavan neuvoja. Olet muiden yläpuolella ja jumppaatkin säännöllisesti.

Kiva sulle. Jatka samaan malliin.

Minä kuulun niihin, joiden suussa korianteri maistuu saippualta. 

Listassasi oli minun makuuni liikaa broileria. Broilerin tuotanto on aika epäeettistä. Sama homma katkarapujen kanssa.

Sinä teet omat valintasi ja minä omani. Erona on vain se, etten koe tarvetta hakea valinnoilleni hyväksyntää vauvapalstalta.

Vierailija
24/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahdat hakea tällä?

Leuhkia kuinka terveellisesti ja hienosti syöt? Et sinä tunnu kaipaavan neuvoja. Olet muiden yläpuolella ja jumppaatkin säännöllisesti.

Listassasi oli minun makuuni liikaa broileria. Broilerin tuotanto on aika epäeettistä. Sama homma katkarapujen kanssa.

Sinä teet omat valintasi ja minä omani. Erona on vain se, etten koe tarvetta hakea valinnoilleni hyväksyntää vauvapalstalta.

Tunteisiin...

Vierailija
25/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hllvt.

Ap on jätemylly.

Elämän tarkoitus syöminen.

Vierailija
26/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tavoittelet ja mikä on kuntosi. 

Vaihtoehtoja:

- viljattomuus: jos on selkeitä terveysongelmia, viljattomaan siirtyminen voi ratkaista näitä. 

- luomu: voit vähentää kemikaalikuormaa suosimalla luomutuotteita.

- kasvisruokavalio: voit korvata eläinperäisiä tuotteita palkokasveilla ja pähkinöillä.

- siemenöljyttömyys: voit korvata rasvat esim. luomuvoilla ja -oliiviöljyllä. 

- pätkäpaasto: jos haluat edistää kehon paranemisprosesseja, voit siirtyä pikkuhiljaa kohti 8/16 pätkäpaastoa ja sen jälkeen tuoda mukaan myös 36h paastoja.  

Jos voit hyvin ja terveysongelmia ei ole, voit ihan hyvin jatkaa noinkin siihen asti, kunnes jotain ongelmia ilmenee. Jos mitään sen kummempaa ei ole, suosittelen pätkäpaastoa ja kasvisruokavaliota sekä luomua kohti siirtymistä pikku hiljaa kaikesta huolimatta, sillä nämä ovat keholle mukavampia ja terveellisempiä vaihtoehtoja.

Vierailija
27/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku laihduttajan päiväkirja. 😂

Ai. Minusta tuossa on älyttömän paljon ruokaa yhdelle päivälle.

Vierailija
28/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makunsa kullakin mutta ei tuollainen sairaan kevyt "terveellinen" lista houkuttelisi ainakaakaan päivittäiseksi.

Tarvitsen normaalia perusruokaa kuten makaroonilaatikkoa, kaalipataa, nakkikeittoo, kanapastaa, höyryperunoita, pinaattikeittoa, makkara ranskalaisia, pitsaa, lihapiirakoita eikä mitään ihme erikoisia mauste piperryksiä.

Kuinka paljon painat?

Mitä merkitystä on painolla kun sairastua voi ihan kuka tahansa. Ilmansaasteilta ja muiltakaan saasteilta ei voi kukaan suojautua valitsemalla mitä syö sillä myrkkyjä on ihan kaikessa mitä suuhusi laitat ja mitä hengität.

Noi perusruuat ovat melko paljon sitä mitä on syöty kouluruuassakin eikä siellä ole todellakaan ollut mitään erikois ruokia.

Ei se paino sairastutakaan vaan se jatkuva altistus ruokamyrkyille ja ettei keho pääse koskaan siivoamaa nurkkiaan. Oletko koskaan käynyt hoardaajan kotona? Ihmisen keho on samanlainen, ja ylipainoinen on joka puolelle tursuileva hoardaaja. Terve keho on kuin puhdas koti: viihtyisä, avara, ilma kiertää, ei turhaa krääsää. 

Vierailija
29/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku laihduttajan päiväkirja. 😂

Samaa mieltä, ellei ole aktiiviurheilija. Eli liiku about 4-5 tuntia päivässä kuormittavasti.

Vierailija
30/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että jos söisit oikean lounaan, et tarvitsisi välipalaa leikkeleillä ja iltapalaa. Ja sitten olen myös sitä mieltä, että tuo rangaistussuklaa on ihan turha. Mikä ihme tämä "pala tummaa suklaata" -trendi oikein on? Eikö se voisi jo kuolla?

Vierailija
31/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos söisit oikean lounaan, et tarvitsisi välipalaa leikkeleillä ja iltapalaa. Ja sitten olen myös sitä mieltä, että tuo rangaistussuklaa on ihan turha. Mikä ihme tämä "pala tummaa suklaata" -trendi oikein on? Eikö se voisi jo kuolla?

Miksi se on muka turha?

Vierailija
32/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makunsa kullakin mutta ei tuollainen sairaan kevyt "terveellinen" lista houkuttelisi ainakaakaan päivittäiseksi.

Tarvitsen normaalia perusruokaa kuten makaroonilaatikkoa, kaalipataa, nakkikeittoo, kanapastaa, höyryperunoita, pinaattikeittoa, makkara ranskalaisia, pitsaa, lihapiirakoita eikä mitään ihme erikoisia mauste piperryksiä.

Kuinka paljon painat?

Mitä merkitystä on painolla kun sairastua voi ihan kuka tahansa. Ilmansaasteilta ja muiltakaan saasteilta ei voi kukaan suojautua valitsemalla mitä syö sillä myrkkyjä on ihan kaikessa mitä suuhusi laitat ja mitä hengität.

Noi perusruuat ovat melko paljon sitä mitä on syöty kouluruuassakin eikä siellä ole todellakaan ollut mitään erikois ruokia.

Ei se paino sairastu

Hoardaaja. Ei jumalauta... Eattaako se hoardaajakin samalla kun wraittaa tänne?

Vierailija
33/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan lista meni nyt tunteisiin. Sitä voisi jokainen miettiä siellä päässään miksi niin kävi ;) Minusta kuulostaa hyvältä, esimerkilliseltä. 

Vierailija
34/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen.

Kuka v.ttu ton määrän eli muoviämpärillisen voi itseensä mättää.

Vierailija
35/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan lista meni nyt tunteisiin. Sitä voisi jokainen miettiä siellä päässään miksi niin kävi ;) Minusta kuulostaa hyvältä, esimerkilliseltä. 

Kenellähän tässä on tunne-elämän ongelmia. ;) Senkin tylsistynyt pölhötrolli!

Vierailija
36/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku ohjelmoi koko päivän syömisensä etukäteen? Itse suunnittelen vain pääruoat, koska ne ovat hintavimpia ostaa. Muut ateriat koostuvat siitä, mitä kaapista löytyy.

Vierailija
37/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahdat hakea tällä?

Tunteisiin...

Aloituskin perustuu ihan vain tunnesyihin.

Vierailija
38/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä jo senkin suunnittelu, mitä lämmintä ruokaa tekisin joka 2.-3. päivä, vie liikaa aikaa. Tulisin varmaan hulluksi, jos jostain syystä tarttisi suunnitella kaikki ateriat päivän aikana. Mutta onneksi ei ole mitään syytä sellaiseen.

Vierailija
39/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen.

Kuka v.ttu ton määrän eli muoviämpärillisen voi itseensä mättää.

Mahtuuko metalliämpäriin enempi vai vähempi? Vai miksi sen ämpärin materiaalin mainitsit?

Vierailija
40/47 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nykysuosituksien mukainen.#vihreäsiirtymä