Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tätäkö terveydenhoito Suomessa on?! (Kilpirauhaspotilaan tarina)

Vierailija
25.05.2024 |

Tukka pystyssä luin tämän tarinan.

Ei voi muuta kuin ihmetellä.

https://www.kilpirauhaspotilaat.fi/blogi/potilastarinoita/struumapotila…

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh.

"

Viikko 15:

Kuuden viikon jonottamisen seurauksena, soitettuani jonohoitajalle kahdesti anellen pikaista aikaa, pääsin arviointiin Jorviin kirurgille, joka otti melkoisesti myöhässä sisään ja antoi minulle noin viisi minuuttia aikaansa kertoen, että ainoa hoitotapa on leikkaus, josta voi myös kieltäytyä. Kieltäytymistä puoltaisi esimerkiksi se, että joka kahdeskymmenes menettää leikkauksessa äänensä tai äänestä voi tulla rapajuopon ääni, sillä kilpirauhanen on äänihuulten ympärillä. Netissähän puhutaan myös, että struumaa voitaisiin hoitaa lääkityksellä, mutta Jorvi ei kuulemma sellaista vaihtoehtoa tarjoa.

"

Vierailija
22/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamala juttu. On mennyt kyllä vaikeaksi avun saaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa työpaikassa, työnantaja on valmis maksamaan työntekijän sairaudesta, joka vaatii vuoden parin hoidon ja eri toimenpiteitä 1-2 kk välein. Puhutaan kuitenkin 6000-15.000€ kuluerästä.

Kyllä se kuuluu julkisen sektorin hoidettavaksi. 

Vierailija
24/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa työpaikassa, työnantaja on valmis maksamaan työntekijän sairaudesta, joka vaatii vuoden parin hoidon ja eri toimenpiteitä 1-2 kk välein. Puhutaan kuitenkin 6000-15.000€ kuluerästä.

Kyllä se kuuluu julkisen sektorin hoidettavaksi. 

Julkisessahan tuo hoidettiin kyseisen blogin mukaan ja siellä se viivyttely ja kertomusten hukkaukset ja muut sattuivat.

Vierailija
25/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän tuo ravasi julkisessakin hoidossa ja sai aivan yhtä p*skaa kohtelua. Nimenomaan täällä pääkaupunkiseudulla eli HUS:issa.

Vierailija
26/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten eläkeläisten tavallista kynsisientä tutkitaan usean lääkärin ja hoitajan voimin ja ihan laboratoriokokein. Me työssäkäyvät jos yritettäisiin päästä KYNSISIENEN takia lääkäriin, nauraisivat pihalle.

Kuuntelin siis tämän jutun suvun juhlissa, missä sukulainen valitti ettei enää laboratoriokokeen jälkeen päässyt lääkäriä tapaamaan kynsisienen tuloksista. Eikä halua aloittaa kynsisienilääkettä "ennen kuin lääkäri henkilökohtaisesti sen hänelle määrää". Ai että takahampaat narskahti, eikö kynsisienet hoideta itse apteekin lääkkeillä...

Kateus vai ylimielisyys tällaisen ^ kirjoittajalla?

Narsk narsk minäminä kun minä tiedän mitä hoidettava ja mitä ei.

Vierailija
27/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllähän tuo ravasi julkisessakin hoidossa ja sai aivan yhtä p*skaa kohtelua. Nimenomaan täällä pääkaupunkiseudulla eli HUS:issa.

Varmaan saanut lähetteen Hussiin, mutta tuskin yksikään kirurgi suostuu leikkaamaan kyhmyjä, ennen kun muut toimenpiteet on käytetty. Suurin osa kyhmyistä kun häviää itsestään, kun kilpirauhasen arvot saadaan normaaliksi. 

Hänellä lähete kirurgille, joka on viimeinen hoitomuoto mitä käytetään. 

Vierailija
28/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa syy mikä tahansa niin onhan tuollainen heitteillejättö ja pallottelu paikasta toiseen aivan kohtuutonta sairastuneelle. Voin vaan kuvitella kärsimyksen määrää. Onneksi leikkaus kuitenkin toteutui ja auttoi. Kivinen oli tie.

Itsekin sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja nyt on tutkittu vuosikausia kaikenlaisia oireita jotka poistuisi jos saisin enemmän hormonia purkista mutta kun TSH on viitteissä, millään muulla ei ole väliä. Sitten tutkitaan tuhansien eurojen edestä kaikkea muuta. Työkyky on mennyt enkä usko että tästä enää koskaan toivun. Työhön en enää pääse kun ikää yli 50v. Talouteni on tuhottu lopullisesti ja jään elämään eli kituuttamaan tukien varaan. Eläkkeelle en kuitenkaan pääse. Lääkärit ovat tehneet minusta työkyvyttömän. 

Vierailija
29/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh.

"

Viikko 15:

Kuuden viikon jonottamisen seurauksena, soitettuani jonohoitajalle kahdesti anellen pikaista aikaa, pääsin arviointiin Jorviin kirurgille, joka otti melkoisesti myöhässä sisään ja antoi minulle noin viisi minuuttia aikaansa kertoen, että ainoa hoitotapa on leikkaus, josta voi myös kieltäytyä. Kieltäytymistä puoltaisi esimerkiksi se, että joka kahdeskymmenes menettää leikkauksessa äänensä tai äänestä voi tulla rapajuopon ääni, sillä kilpirauhanen on äänihuulten ympärillä. Netissähän puhutaan myös, että struumaa voitaisiin hoitaa lääkityksellä, mutta Jorvi ei kuulemma sellaista vaihtoehtoa tarjoa.

"

Sairasta. Ja tätä sitten hehkutetaan kaikissa medioissa ja politiikassa maailman parhaana terveydenhuoltona?!

Vierailija
30/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh.

"

Viikko 15:

"

Sairasta. Ja tätä sitten hehkutetaan kaikissa medioissa ja politiikassa maailman parhaana terveydenhuoltona?!

Vierailija
31/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tätä se on. Hänellä sentään on näkyvä, selkeä oire, josta ei mitään epävarmuutta. Arvaapa miten meillä, joilla ei ole diagnoosia, eikä oireet noin selkeitä ja näkyviä? Olemme mielisairaita, ahdistuneita ja hulluja, vaikka mitään ei ole tutkittu, muuta psykiatrialla ja sieltä saatu terveen paperit. Mitään ei ole suostuttu perusverenkuvaa enemmän tutkimaan, ja nyt yritetään tunkea toiminnallisten häiriöiden klinikalle, missä ihmisiä "hoidetaan" samalla filosofialla kuin Maria Nordin. Terveydenhuoltoa ei kiinnosta että olet sairauslomalla, jos olet sairas, olet heille vain kuluerä josta pitää päästä eroon tutkimatta ja hoitamatta eli ilmaiseksi. 

Vierailija
32/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh.

"

Viikko 15:

"

Hyvin toimii meidän maailman paras terveydenhuoltosysteemi. 

Vierailija
33/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan saanut lähetteen Hussiin, mutta tuskin yksikään kirurgi suostuu leikkaamaan kyhmyjä, ennen kun muut toimenpiteet on käytetty. Suurin osa kyhmyistä kun häviää itsestään, kun kilpirauhasen arvot saadaan normaaliksi. 

Hänellä lähete kirurgille, joka on viimeinen hoitomuoto mitä käytetään. 

Mutta kun kukaan ei kuvanna, ota kokeita ja SEURAA näitä asioita perusterveydenhuollossa. 

Vierailija
34/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa syy mikä tahansa niin onhan tuollainen heitteillejättö ja pallottelu paikasta toiseen aivan kohtuutonta sairastuneelle. Voin vaan kuvitella kärsimyksen määrää. Onneksi leikkaus kuitenkin toteutui ja auttoi. Kivinen oli tie.

Itsekin sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja nyt on tutkittu vuosikausia kaikenlaisia oireita jotka poistuisi jos saisin enemmän hormonia purkista mutta kun TSH on viitteissä, millään muulla ei ole väliä. Sitten tutkitaan tuhansien eurojen edestä kaikkea muuta. Työkyky on mennyt enkä usko että tästä enää koskaan toivun. Työhön en enää pääse kun ikää yli 50v. Talouteni on tuhottu lopullisesti ja jään elämään eli kituuttamaan tukien varaan. Eläkkeelle en kuitenkaan pääse. Lääkärit ovat tehneet minusta työkyvyttömän. 

Mikä sun TSH on?

Oletko tutustunut lisäravinteisiin, jotka parantavat kilpirauhasen toimintaa? Oletko kokeillut ruokavaliohoitoa?

Vierailija
35/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et yhtään vanhempaa tarinaa löytänyt kuin vuodelta 2016?

Vierailija
36/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei. Syy- ja seuraussuhde. Kilpparivaivat on yleensä naisten sairauksia. Kuten alhainen ferritiini, endometrioosi, fibromyalgia ja moni muu. Joten vi-tut niitä sairastavista. 

Vierailija
37/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et yhtään vanhempaa tarinaa löytänyt kuin vuodelta 2016?

Mä voin ihan tuoreena tapauksena kertoa että ei oo paljon meno parantunut. Informaatio ei kulje. Potilas on heittopussi ja ärsytystekijä terveydenhuollon henkilökunnalle.

Vierailija
38/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi vielä endokrinologilla jonka pitäisi olla asiantuntija kilpirauhas-asioissa ja sekään ei edes tutkinut kilpirauhasta? On kyllä ollut hurja huonojen lääkärien sarja blogin kirjoittajalla.

Vierailija
39/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko 23:

Kiirehtimispyynnöstä heti neljän viikon päästä sain kirjeenä ohjeet käydä HUS-labrassa verikokeissa ja sydänfilmissä sekä minulle oli varattu Meilahteen aika, jossa tapaisin anestesialääkärin, kirurgin, sairaanhoitajan ja fysioterapeutin. Labroissa kävin, mutta en saanut tietää mitä minulta mitattiin, vaikka kysyin. Kuulemma jotain peruskokeita. Minulle kuitenkin tuli vuosisadan vatsatauti sinä päivänä, kun anestesialääkärintapaaminen olisi ollut, joten soitin Meilahteen aamulla ja itkien peruin tuloni.

Viikko 24:

Vatsataudin takia peruuntuneesta tapaamisesta oli kulunut viikko, eikä mitään ollut kuulunut, joten soittelin torstaina Meilahteen kyselläkseni tilannetta. Sairaanhoitaja sanoi minulle, että sattumalta sinä päivänä lääkäri on soittamassa minulle, että voin odottaa rauhassa puhelua. No. Puhelua ei tullut sinä päivänä, eikä seuraavanakaan.

Soitin siis perjantaina perään Meilahteen, jossa kirurgian call-centerissä vastannut sairaanhoitaja oli äärimmäisen töykeä ja törkeä ja rähjäsi minulle siitä, että siellä näkyy minulla tässäkin kuussa neljä aikaa, jotka olen kuulemma perunut henkilökohtaisista syistä. Tämä ei tietystikään pitänyt paikkansa, mutta hän tylytti minua, että olen nyt kiireellisyysluokka kolmosessa, joka ei ole ollenkaan kiireinen, ja leikkaus tehdään ehkä joskus syksyllä, jollen peru sitäkin. Että eiliselläkin näkyy kuulemma joku merkintä, etten ole saapunut saapunut siis vastaanottoon, josta en ole saanut edes tietoa. Mikään vakuuttelu siitä, etten ole perunut mitään muuta kuin sen yhden saamani tapaamisen, sillä ajattelin, ettei siellä haluta Noroa, ei kelvannut. Hän käski soittamaan seuraavalla viikolla jonohoitajalle jos minulla on vielä jotain asiaa. Viikonloppu meni maailmanlopun tunnelmissa.

Viikko 25:

Soitin jonohoitajalle selvittääkseni, että mitä ne peruutukset muka ovat. Hän sanoi, että ne ovat heidän jotain omia merkintöjään ja call-centerin sairaanhoitaja ei varmaan ole vain osannut tulkita niitä. Se, ettei itse ehditä, on siis pokkana merkattu potilaan syyksi? Aika pokka. *huoh*

Vierailija
40/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparipotilaana minulle paras lääkitys olisi eläinperäinen. Kreikassa lääkettä kuulemma saa suoraan hyllystä, Suomessa ei löydy Valviran takia lääkäriä joka sitä uskaltaisi määrätä. Nyt kaulaa särkenyt monta kuukautta, en uskalla mennä lääkäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi