Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ruokailua muuttaisi niin että kovaa rasvaa tulee vähemmän? Ruisleipä paksulla siivulla oltermannia on paheena ja pitää hyvin nälkää

Vierailija
24.05.2024 |

Millä muutoksilla vähentää, kun juustoa on tapana syödä vähän liiankin paljon. Paistamiseen vaihdettu oliiviöljy ruoanlaitossa ja avokadoa syön myös salaateissa ja ruuan kanssa.

Fetaa tulee syötyä ja tavallisia kotiruokia

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoa on jääkaapissa vain herkuksi, 200  grammaa riittä useammaksi viikoksi.

Ja hieman raastan parmesaania pastaruuan päälle.

Suomalaisten "synti" taitaa olla juuri laittaa paksuja juustosiivuja leivän päällä, ja leipää syödään paljon.

Nyt on parasta herkkua, kun laittaa leivälle tomaattisiivuja ja Basilikan lehtiä.

Makeitakin leivänpäällisiä kannattaa kokeilla, päärynä-  tai muita hedelmäsiivuja esimerkiksi.

Just joo, sokeria pitää olla. Sehän on sitä terveellistä :)

Vierailija
42/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vähentänyt rasvan käyttöä leivän päällä. Karsinut ruokavaliosta turhaa rasvaa. En ikinä ole käyttänyt rasvaisia salaatin kastikkeita. Esim. juustoa tulee helposti syötyä liikaa, mut senkin syömistä yrittänyt vähentää ja juusto on jotain arkijuustoa. Pitäis varmaan opetella syömään avokadoa leivän päällä, se olis varmaan paras vaihtoehto. Suosin rasvattomia maitotuotteita: rasvaton maito/jogurtti.

Miksi suosit rasvattomia maitotuotteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa uskoa tai ei mutta juustoa ei kannata syödä joka päivä. Itse jätin pois ja syön vain 2x viikossa yleensä viikonloppuna. Kovaa rasvaa pilvin pimein ja suolaa joka nostaa verenpaineen. Leivän päälle kevyt sipaisu ingmariinia ja keltaista paprikaa, siinä kun on enemmän c-vitamiinia. Lisäksi kurkkusiivuja ja hapankaalia. Vatsa tykkää. 

Vierailija
44/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun juustosiivu painaa n 7g, aamuleivälle 1 ja illalla hapankorpulle toinen. 

14g täysrasvaista cheddaria, arvot:

- 5g rasvaa, 3,5g proteiinia

Mieluummin vähän mutta hyvää!

Jugurtista vastaavat lukemat 3g/6g

Lihaa syön n 100g päivässä, lukemat 15g/26g

Päivän kovan rasvan saanti yht 23g. Ei paha.

Hyvä jos päivässä kaikkineen saan 50g rasvaa kasaan vaikka otan ruokalusikallisen oliiviöljyä sellaisenaan

Syötkö pähkinöitä ja siemeniä? Niitä voi syödä välipalaksi? Laittaa puuron sekaan tai syödä jogurtin kanssa. Niissä on hyviä rasvoja. Itse otan hyviä rasvoja ihan aamulla kun otan d vitamiinia, niin tulee otettua varmasti. 

Kyllä, päivittäin. Myös avokadoa ja lohta viikoittain.  

Vierailija
45/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa uskoa tai ei mutta juustoa ei kannata syödä joka päivä. Itse jätin pois ja syön vain 2x viikossa yleensä viikonloppuna. Kovaa rasvaa pilvin pimein ja suolaa joka nostaa verenpaineen. Leivän päälle kevyt sipaisu ingmariinia ja keltaista paprikaa, siinä kun on enemmän c-vitamiinia. Lisäksi kurkkusiivuja ja hapankaalia. Vatsa tykkää. 

Juustoa kannattaa syödä ihan joka päivä. Rasvoineen päivineen. Se on hyvää ravintoa.

Vierailija
46/46 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä uskoa.

Voi yhden kerran, "sipaisu margariinia"