Oletteko onnistuneesti olleet ystäviä ihastuksenne kanssa?
Voiko toimia? Siis pelkkä ystävyys, jos ihastus ja tunteet ovat molemminpuolisia, mutta toinen on varattu. Kumpikaan ei ole tunnustanut tunteitaan, mutta selkeästi myös hän viihtyy seurassani ja hakeutuu seuraan, jos se on mahdollista.
Vaikea tilanne. En haluaisi kokonaan katkaista välejä tähän ihmiseen, mutta muu kuin ystävyys ei ole mahdollista.
Ajatuksia/kokemuksia varatun tai sinkun näkökulmasta?
Kommentit (44)
En alkaisi ihastukseni ystäväksi. Periaate että kaverisuhteissa ei mitään ylimääräisiä tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mistä päättelet että vastapuoli, eli varmaan se varattu tapaus, on ihastunut suhun? Voiko olla, että haluat nähdä ja tulkita asian noin, kun olet itse ihastunut? Onko flirttiä tai jotain muuta? Siis muutakin kuin ihan ystävällistä jutustelua? Vai siitäkö päättelit, kun hän hakeutuu seuraasi? Oletteko tekemisissä myös vapaa-ajalla? Jos, niin millä lailla? Varattuna on oikeasti helppo olla rentona vastakkaisen sukupuolen kanssa, kun ei ole mitään taka-ajatuksia tai romanttisia tunteita taustalla.
N40
Olen hyvin varma että hän on ihastunut tai kiinnostunut romanttisessa mielessä. En lähde merkkejä erittelemään, mutta niitä on pitkä lista pitkistä katseista aina siihen, mitä hän minulle sanoo. Hän käyttäytyy eri tavalla minua kohtaan kuin muita kollegoja kohtaan. Näin toimineet ihmiset ovat aina olleet ihastuneita.
Sinänsä jos hän ei olisikaan ihastunut, niin sehän olisi vain hyvä juttu. Silloin koko juttu olisi vain minun pääni sisällä ja pelkästään minun ongelmani. En kuitenkaan voi lähteä siitä vain minä olen ihastunut, koska silloin voin päätyä satuttamaan ihastustani.
Ei onnistu pelkkä kaveruus tuollaisilla lähtökohdilla. Seksi tulee ihan varmasti mukaan ja pilaa ystävyyden. Mikään ystävyyssuhde ei ole entisellään enää sen jälkeen, vaan tulee kaikenlaisia jännitteitä ja voi olla jopa kiusallista kohdata entinen ystävänsä seksin jälkeen. Kaveruus loppuu siihen. Toisen liittokin voi loppua ja siitäkin sinua syytetään.
Kiitos kaikille kommenteista. Olen siis se varattu osapuoli.
Omasta parisuhteestani en ole huolissani, se on vahva ja meillä on täysi luottamus. Tiedän myös omat rajani ja että pystyn pysymään niiden rajoissa, vaikka sydän haluaisi enemmän.
Enemmän olen huolissani siitä, että ihastukseni eli se sinkkuosapuoli saattaisi jäädä ikään kuin odottamaan minua eikä etsisi jotain muuta. Hän on kuitenkin pariutumisiässä juuri nyt. Välitän hänestä aidosti ja haluaisin että hän löytäisi onnen.
Mitään yksiselitteistä vastausta en saanut, mutta arvostan erilaisia näkökulmia tähän hankalaan tilanteeseen.
Ap