Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salasuhde varattuun mieheen aiheuttaa mulle välillä ahdistusta, mutta en pysty lopettamaan suhdetta

Vierailija
23.05.2024 |

Juttu alkoi pelkkänä seksinä myös mulle, mutta aika nopeasti ihastuin mieheen. Olisi pitänyt heti tuolloin tajuta lopettaa suhde. Nyt kun suhde on kestänyt jo vuoden, niin on koko ajan vaikeampaa lopettaa suhde. 

Mulla on erittäin vahvat tunteet miestä kohtaan, mutta tiedän, että mies haluaa musta vain seksiä. Ei ole aikeissa erota vaimostaan. Mulle tämä suhde tuo ahdistusta kun en voi saada miestä omakseni. En saa vastakaikua tunteilleni ja olo on henkisesti huono. Tänään laitoin viestin miehelle, että mulle sopisi tänään, mutta mies vastasi ettei hänelle sovi. Tuli välittömästi paha ja ahdistunut olo. Itse kaipaan miestä, mutta mä en ole miehelle mitään. Tai no himon kohde, tyydytys, jännittävä salaisuus ja nuorempi nainen olen hänelle. Mies varmasti hakee vain jännitystä ja vaihtelua.

Mistä mä saan voimia lopettaa tämän suhteen?! En haluaisi jäädä ilman miehen kosketusta. Enkä halua jäädä ilman seksiä, mutta en osaa edes kuvitella harrastavani seksiä kenenkään muun kanssa.

Ei, en ole se aiemmin täällä riehunut särkynyt sydän. Luin kahta hänen ketjuaan ja ensimmäisen ketjun aikoihin olin ajatellut tehdä oman aloitukseni tänne, mutta jätin sitten laittamatta tuon tyypin vuoksi. Nyt ajattelin, että mun pitää saada purkaa tätä ahdistusta johonkin. En voi koko ajan purkaa mieltäni ystävälleni joka ei ymmärrä miksi en vain lopeta suhdetta ja miksi aina lankean miehen pauloihin. 

En vain osaa sammuttaa tunteitani. Ja ennen kuin alatte syyttämään, että rikon miehen perheen niin ei hänellä ole lapsia nykyisen vaimonsa kanssa ja miehen lapset ovat jo aikuisia. Mies ihan itse rikkoo parisuhteensa. Jos mua ei olisi, niin varmasti olisi joku muu. Sekin mua tässä ahdistaa, että jos lopetan suhteen, niin joku muu löytää ehkä tiensä miehen petikumppaniksi. Yritän olla ajattelematta miestä vaimonsa kanssa koska sekin vain ahdistaa ja saa mielen mustaksi. Koitan sulkea tuon seikan pois mielestäni.

Kommentit (1232)

Vierailija
861/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään vuoden tai vuosien mittainen toisena naisena olo päätynyt (hyvään) oikeaan suhteeseen kyseisen miehen kanssa? En tiedä yhtään tapausta, tiedättekö te?

En tiedä.

Mutta tietääkö ap tuollaisia tapauksia laajamittaisesti, ihan niin että se indikoisi suurta murrosta parisuhdemalleissa?

Ihan vaan mielenkiinnosta kiinnostelisi kuulla apn näkemys aiheesta.

Vierailija
862/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi uudelle kumppanille pettäminen ok?

"Ja vaikka salasuhde johtaisi oikeaan avoimeen parisuhteeseen niin 2-4 vuotta niin sekin kaatuu."

Eikö se tuossa sanota, jos osaa lukea.

Se, että salasuhde johtaa oikeaan parisuhteeseen ei tarkoita sitä, että se olisi avoin ja sille alunperin kakkoselle olisi ok, että häntä petetään.

Olen käytännössä nähnyt, että kyllä se on ok sille toiselle. Koska eihän kukaan tietämänsä pettäjän kanssa edes mene parisuhteeseen, ellei ole jo hyväksynyt asiaa. Vai onko joku oikeasti niin tyhmä, että luulee olevansa erityinen? Että pettäjä ei petä häntä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään vuoden tai vuosien mittainen toisena naisena olo päätynyt (hyvään) oikeaan suhteeseen kyseisen miehen kanssa? En tiedä yhtään tapausta, tiedättekö te?

On. Veli rakastui työkaverinsa. Olivat vuoden salasuhteessa, kun sumplivat ja pähkäilivät mitä tehdä, ajattelivat ensin unohtaa toisensa ja jatkaa tahoillaan, mutta eivät pystyneetkään. Olihan se järkytys kaikille ensin kun paljastui, mutta elämä jatkui joka osapuolella siitä huolimatta. Yhdessä ovat olleet kohta kahdeksan vuotta, ja vaikuttavat onnellisilta. 

Vierailija
864/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa kolme kuukautta sitten ap avasi ketjun ja tänään sitten henkinen kantti hänellä katkesi. Miksi?

Vierailija
865/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja vaikka salasuhde johtaisi oikeaan avoimeen parisuhteeseen niin 2-4 vuotta niin sekin kaatuu."

Se, että salasuhde johtaa oikeaan parisuhteeseen ei tarkoita sitä, että se olisi avoin ja sille alunperin kakkoselle olisi ok, että häntä petetään.

Olen käytännössä nähnyt, että kyllä se on ok sille toiselle. Koska eihän kukaan tietämänsä pettäjän kanssa edes mene parisuhteeseen, ellei ole jo hyväksynyt asiaa. Vai onko joku oikeasti niin tyhmä, että luulee olevansa erityinen? Että pettäjä ei petä häntä?

Itse olen ollut toinen nainen ja mieheen rakastunut ja jos olisin hänen kanssaan parisuhteen saanut, niin en todellakaan olisi suostunut avoimeeseen suhteeseen. Tiedän parisuhteita mitkä alkaneet pettämisen kautta eikä ne kyllä mitää avoimia suhteita ole.

Vierailija
866/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut toinen nainen ja mieheen rakastunut ja jos olisin hänen kanssaan parisuhteen saanut, niin en todellakaan olisi suostunut avoimeeseen suhteeseen. Tiedän parisuhteita mitkä alkaneet pettämisen kautta eikä ne kyllä mitää avoimia suhteita ole.

En ihan tavoita, miten avoimet suhteet liittyy nyt tähän aiheeseen. Pettäminen ja avoin suhde ovat eri asioita. Pointti on se, että jos itse suostuu toiseksi naiseksi tai mieheksi salasuhteeseen, on hyväksynyt järjestelyn. Vaikka eihän se tunnu tietysti mukavalta sitten kun on itse petetyn asemassa. Mutta kun salasuhde kerran on ok, niin ei kai ole väliä sillä, ketkä ne salasuhteen osapuolet ovat.

Vierailija
867/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhä yksinkertaisuus. Jotkut kuvittelee, että jos se pettäjä eroaa ja aloittaa parisuhteen sen toisen kanssa, niin se on avoin suhde ja muiden kanssa paneminen on edelleen ok. Ei se noin mene.

Vierailija
868/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaa kolme kuukautta sitten ap avasi ketjun ja tänään sitten henkinen kantti hänellä katkesi. Miksi?

Mitä väliä? Tärkeintä olisi, että ap pääsisi eroon tuosta miehestä.

Vierailija
869/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käytännössä nähnyt, että kyllä se on ok sille toiselle. Koska eihän kukaan tietämänsä pettäjän kanssa edes mene parisuhteeseen, ellei ole jo hyväksynyt asiaa. Vai onko joku oikeasti niin tyhmä, että luulee olevansa erityinen?

Pyhä yksinkertaisuus. Jotkut kuvittelee, että jos se pettäjä eroaa ja aloittaa parisuhteen sen toisen kanssa, niin se on avoin suhde ja muiden kanssa paneminen on edelleen ok. Ei se noin mene.

Mitä tää höpinä avoimesta suhteesta on? Lopettakaa jo. Pettäjälle juuri se pettäminen tuo kiksejä. Ei häntä huvita kertoilla asioistaan avoimessa suhteessa. Hän ei kerro uudessakaan suhteessa kuvioistaan. Pettäminen on uudelle kumppanille ok, koska hän on sen jo hyväksynyt siinä kohtaa, kun on itse ollut osallisena. Avoimessa suhteessa seksisuhteet eivät ole pettämistä.

Vierailija
870/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitkä ovat todennäköisyydet kestävään onneen jos salasuhde taustalla?

Tieteelliset tutkimukset joita tehty aiheesta niin Euroopassa, Aasiassa kuin molemmilla Amerikan mantereilla ovat päätyneet johdonmukaisesti samaan lopputulemaan että onnellisuus noissa suhteissa on vähäisempää.

Tottakai salasuhteiljat voivat somessa puhua muuta yksittäistapauksina mutta isoa kuvaa se ei muuta.

Ja toisaalta onko pettäjien ja salasuhtelijoiden puheisiin muutenkaan luottamista?

Perustaltaan epärehellisiä ja valheellisia kun ovat.

Vierailija
871/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää höpinä avoimesta suhteesta on? Lopettakaa jo. Pettäjälle juuri se pettäminen tuo kiksejä. Ei häntä huvita kertoilla asioistaan avoimessa suhteessa. Hän ei kerro uudessakaan suhteessa kuvioistaan. Pettäminen on uudelle kumppanille ok, koska hän on sen jo hyväksynyt siinä kohtaa, kun on itse ollut osallisena. Hänestä voi tuntua, ettei se ole ok, jos hän itse on petetty, mutta siinä kohtaa ei enää kysytä. Hyväksyntä tapahtui jo.

Avoimessa suhteessa seksisuhteet eivät ole pettämistä.

Vierailija
872/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historialla on tapana toistaa itseään. Karma. Napsahtaa se jossain vaiheessa omaan nilkkaan. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Ja mitä näitä nyt on. 

En ilkeile. Kirjoittelen vain pitkän eletyn elämän varrelta toteen käyneitä sananparsia. Pettäjään ei voi koskaan täysin luottaa. Kakkosesta tulee jossain vaiheessa kolmonen. Nähty on. Monesti. 

Vierailija
873/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tää höpinä avoimesta suhteesta on? Lopettakaa jo. Pettäjälle juuri se pettäminen tuo kiksejä. Ei häntä huvita kertoilla asioistaan avoimessa suhteessa. Hän ei kerro uudessakaan suhteessa kuvioistaan. Pettäminen on uudelle kumppanille ok, koska hän on sen jo hyväksynyt siinä kohtaa, kun on itse ollut osallisena. Hänestä voi tuntua, ettei se ole ok, jos hän itse on petetty, mutta siinä kohtaa ei enää kysytä. Hyväksyntä tapahtui jo.

Avoimessa suhteessa seksisuhteet eivät ole pettämistä.

Tämä. Pettäjä saa suurimmat kiksinsä ja jännitystä pettämisestä. Voi toki olla niin että pettäjä pysyy jonkin aikaa uskollisena uudessa suhteessaan jos siis lähtee suhteestaan toisen matkaan (tai hänet potkaistaan pihalle salasuhteen paljastuessa, tätähän pettäjä ei myönnä vaan tietty sanoo että jätti uuden "rakkaan" vuoksi) . Tiikeri ei kuitenkaan raidoistaan pääse ja suhteen arkistuessa tulee tarve uusille kikseille. Ja uudelle valloitukselle. 

Vierailija
874/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitkä ovat todennäköisyydet kestävään onneen jos salasuhde taustalla?

Tieteelliset tutkimukset joita tehty aiheesta niin Euroopassa, Aasiassa kuin molemmilla Amerikan mantereilla ovat päätyneet johdonmukaisesti samaan lopputulemaan että onnellisuus noissa suhteissa on vähäisempää.

Tottakai salasuhteiljat voivat somessa puhua muuta yksittäistapauksina mutta isoa kuvaa se ei muuta.

Ja toisaalta onko pettäjien ja salasuhtelijoiden puheisiin muutenkaan luottamista?

Perustaltaan epärehellisiä ja valheellisia kun ovat.

Tähän varmasti vaikuttaa juuri tuo luottamuspula. Suhde alkoi pettämisestä eikä puhtaalta pöydältä, joten kyllähän se kalvaa mieltä. Suhteessa varmasti puidaan paljon mahdollista pettämistä ja vakuutellaan ettei petetä. Tämä osaltaan turhauttaa ja varmasti houkuttaa pettämään lisää. 

Vierailija
875/1232 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historialla on tapana toistaa itseään. Karma. Napsahtaa se jossain vaiheessa omaan nilkkaan. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Ja mitä näitä nyt on. 

En ilkeile. Kirjoittelen vain pitkän eletyn elämän varrelta toteen käyneitä sananparsia. Pettäjään ei voi koskaan täysin luottaa. Kakkosesta tulee jossain vaiheessa kolmonen. Nähty on. Monesti. 

Pettäminen aikuisiällä parisuhteessa jossa ei ole väkivaltaa missään muodossa tai päihde- tai muita riippuvuusongelmia kertoo pettäjän persoonan piirteistä ja luonteensta sen verraan että toistaa pettämistään seuraavissakin suhteissaan.

Kaava lähes aina sama.

Pettäjä oikeuttaa mielessään tekonsa vetoamalla ns huonoon parisuhteeseen.

Ja tämä vaikka pettäjä ei olisi itse rehellisesti puhunut puolisolleen tunteistaan ja tarpeistaan parisuhteessaan.

Siksi kaava toistuu suhteesta toiseen.

Vierailija
876/1232 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miltä nyt tuntuu? 

Näyttää että ketjuun tullut paljon kommentteja eilen. Mitä ne saivat sinut tuntemaan? 

Vierailija
877/1232 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoile apua Jeesukselta. Voi kuulostaa tyhmältä, mutta lupaan, että toimii. Sanot vain ääneen Jeesus Kristus Jumalan Poika, tule mun elämään ja auta mua pääsemään irti tästä suhteesta, sillä en pysty siihen itse. Auta ja armahda.

No en todellakaan rukoile. En ole uskossa eikä kiinnosta pätkän vertaa jeesustelut.

Ap

Jumala voi yllättää ja antaa sydämeesi kaipuun iankaikkisesta elämästä niin että tämän lyhyen (tai vähän pidemmänkin) elämämme hedonistiset tavoitteet (voimme kuolla vaikka tänä päivänä) menettävät tyystin merkityksensä Jeesuksen veren kautta parannuksessa ja Jumalan puoleen kääntymisessä saatavan syntien anteeksiantamuksen rinnalla samalla kun Jumala haluaa osoittaa meille että hänellä on aivan ihmeellinen siunauksellinen oma suunnitelmansa ja johdatuksensa meidän itsekunkin henkilökohtaiselle elämälle aivan jokapäiväisesti Hänen tuntemisensa ilossa ja yltäkylläisyydessä, jopa vainojen ja ahdistustenkin keskellä. 

Vierailija
878/1232 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:lle sanoisin, että kaikkihan aina neuvoo lopettamaan suhteen varatun miehen kanssa. Aivan kaikki. Mutta kukaan näistä neuvojista ei ole jakamassa tulevaisuudessa niitä hetkiä, jolloin olet yksin. Ne hetket, jotka olisit aiemmin viettänyt miehen kanssa. Neuvot on annettu, ja jokainen jatkaa omaa elämäänsä omien suhteidensa ja perheidensä kanssa. Kukaan ei korvaa sinulle menetettyä miestä ja hetkiä hänen kanssaan.

Itse lopetin suhteen varattuun mieheen, ja olen katunut sitä. Tilalle ei tullut mitään, paitsi satunnaisia matkoja ystävien kanssa. Ystävillä on kuitenkin omat elämänsä ja suhteensa. Eivät he vietä iltoja tai viikonloppuja kanssani kuin näillä reissuilla.

Kannattaa siis harkita, mitä tekee. Neuvojia on maailma täynnä, mutta itse elät sen tyhjyyden kanssa, kun miestä ei enää ole elämässäsi.

<

Kyllä tuo varattu mies on toisen naisen oma mies. Ainakin paperilla, jos on naimisissa ja jos on lapsia yhteistä omaisuutta, lainaa. Puumerkit painaa. Kakkoset voi uskotella itselleen mitä hyvänsä.

Mies käy sukuloimassa oman naisensa kanssa, viettää oman naisensa kanssa aikaa ystävien illanistujaisissa. Kuviin ikuistetaan virallinen pari. Someen postataan virallinen pari.

Kakkonen ei olemassa vaan on tiukasti varjeltu salaisuus. Kakkonen on muutama hermona luettu ja vastattu  viesti illansuussa. Hätäinen kohtaaminen pälyilyineen. Minusta se on surullista, eikä kenenkään tulisi tyytyä moiseen. 

Vierailija
879/1232 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole vastuussa siitä mitä mies tekee. Se on hänen vastuullaan. Mutta jos et näe yhteistä tulevaisuutta, kannattaisi vaan jotenkin nyt yrittää riuhtaista itsesi pois tuosta kuviosta. Tiedän että vaikeaa se on. Mutta mitä pikemmin sen teet, sen parempi. Ymmärrän millaista on olla ihastunut. Valitettavasti aina se vaan ei ole niin helppoa. Koeta vaan lähteä ja jättää hänet taaksesi. Olet ansainnut miehen joka haluaa vain ja ainoastaan sinut. 

Mitä ihmettä? Tottakai tämä sivusuhde-Ap on vastuussa koska hän tietää tasan tarkkaan että mies on naimisissa. Eli vastuu jakaantuu 50%  ja 50 %. Jos mies on petturi ja nössö niin hän on sitä. En voisi ikinä kuvitella alkavani seurustella tuollaisen kanssa, ajattelen hänen puolisoaankin. Kyllä naisten pitäisi olla lojaaleita toisilleen. Mutta sitä on turha odottaa.

Vierailija
880/1232 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta kuviosta toipuminen on usein hyvinkin kuluttavaa.

Ap tietänee vallan hyvin että tekee sellaista mikä julkitullessaan aiheuttaa häneen kohdistuvaa kritiikkiä. Tällaisissa kuvioissa olevat ovat aika pohjasakkaa ihmisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä