Petolliset kausi 2
Kurkkaa seuraavat Petolliset-lähetysajat
Iltapulusta
Kommentit (2297)
Hämmentävää, ettei Samuel, Sabina ja varsinkaan Ramses tunnu herättävän juurikaan epäilyjä. Pinjaa kuumotettiin pyöreässä kerran, mutta sen jälkeen hänet on varmaan jätetty rauhaan, koska on itkenyt pariin kertaan. Eniten epäillään Nooraa, Cristalia, Jannea ja Fatua. Daniakin vähän. Tämän valossa tuntuu, että petolliset ovat ahtaalla. Dania voisi veikata heistö pisimpään säilyvänä. Mutta tosiaan jos näitä pöydän hiljaisia ei yhtään epäillä, he lipuvat kohti finaalia. Ja Ramses tuntuu olevan kaikkien mielestä porukan luotettavin. Olisi ihan hyvö voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän harmittaa tuo kun Rosakin pelasi niin tosissaan, että käytti tippumishetkensä hämmentääkseen vielä omilla ajatuksillaan. Mikä minusta ei kuulu pelin luonteeseen, olet tippunut niin kerrot oletko uskollinen vai petollinen, piste. Cristopherkin sanoi, ettei enää pelin kommentointia.
Tuommoisessa tilanteessa kun kaikkia jännittää niin jää mieleen. En ole katsonut kuin suomen ekan kauden, en tiedä onko yleistä. Olet ulkona pelistä ja voit siitä tajuta jotain, muttet voi enää pelata.
Tää oli todella ärsyttävästi tehty Rosalta. Todella huonon häviäjän toimintaa. (Versus vaikka Jone!)
Antoihan Jonekin vihjeen. Sanoi loppupuheenvuorossaan olevansa "uskollisista uskollisin petollinen". Eli vinkkasi, että joku petollisista äänesti häntä / hänet haluttiin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kaivannut ohjelmaan tekstityksiä silloin kun supisevat. Esim. Jannen ja Danin kahdenkeskisestä pöytäkeskustelista ennen Cristalin puhetta oli vaikea saada selvää.
Ruutu palvelusta katsot tietokoneella ja valitset ohjelmatekstityksen, helppoa.
Sama juttu selviytyjissä, puskasupinat eivät jää epäselviksi.
Ai tietokoneella saa tekstitykset päälle? Kiitos tiedosta. Mä katson puhelimen Ruutu-sovelluksella ja Petollisten kohdalla ei voi valita tekstitystä. Kokeilenpa katsoa ensi jakson läppärillä.
Kyllä saa tekstityksen puhelimellakin! Saattoi olla joku yksittäinen jakso missä tekstejä ei ollut, näin muistelen minäkin, mutta yleensä on kyllä, esim. viime jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kaivannut ohjelmaan tekstityksiä silloin kun supisevat. Esim. Jannen ja Danin kahdenkeskisestä pöytäkeskustelista ennen Cristalin puhetta oli vaikea saada selvää.
Jännitys ainakin säilyi näin, nythän emme tiedä kenet he päättivät maljapuheella murhattavaksi, kun ei supinasta tosiaan saanut selvää.
Ei minua niinkään se murhattavan nimi kiinnostanut, koska sehän selviää heti ensi jakson alussa. Enemmän kiinnosti mitä he (Janne ja Dani) kuiskuttelivst Cristalista. Jotain kuulin, mutten kaikkea. No, ehkä se oli tosiaan tarkoituskin.
Joo siinähän se tekstityksestä tosiaan selvisi. Janne totesi Danielille, että Cristal saa pitää maljapuheen, "koska v-u(?) ei ole petollisten pöytään tuonut minulle tarpeeksi. Ja jos se ei tuo, se saa sit kans lähtee."
Sen jälkeen Janne kyseli, että oletko ajatellut mennä kolmella loppuun asti. Dan naurahti, että en mä tiä. Dan ei ole tietysti vielä ehtinyt miettiä asiaa ja Janne sanookin sitten, ettei tarvitse päättää nyt. Janne totesi, että itse on alusta asti ajatellut... sitten ei oikein saa selvää viittaako siihen, että on halunnut pelata Danin kanssa, koska Dan sanoo, "niin kun sä teit tälleen" ja lyö käden Jannen olalle.
Cristalin ulos savustus siis kiihtynee... kuka sitten lopulta lähtee, jää nähtäväksi. Olisi Cristalillekin vastavedon aika käsillä ennen kuin löytää itsensä pihalta.
^ Korjaus tekstini alkuun, siis sanoi Danille!
Seuraavaksi Janne pysäyttää Cristalin, että pitää jutella, mutta huomaa, että Dan on jo myös siinä ja poistuu, ettei mene kolmen petollisen kokoontumiseksi.
Seuraava keskustelu, Dan ja Cristal:
Dan: "Sä toustaat. Janne sanoo, että sun pitää kohta ? (mulle outo sana, mutta viittaa tuohon, kun Janne vaati Cristalilta pelaamista).
Cristal: "Miks mun pitää, oon jo muutenkin hitin alla."
Dan: "Kysy siltä."
Cristal: "Mä teen sen, mutta sitten te olette mulle yhden velkaa."
Dan: "Joo, käy."
Tämän jälkeen on vielä Cristalin ja Jannen keskustelu, jossa käydään läpi samaa, että Cristal pitää puheen, koska Janne on mielestään tehnyt enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vähän harmittaa tuo kun Rosakin pelasi niin tosissaan, että käytti tippumishetkensä hämmentääkseen vielä omilla ajatuksillaan. Mikä minusta ei kuulu pelin luonteeseen, olet tippunut niin kerrot oletko uskollinen vai petollinen, piste. Cristopherkin sanoi, ettei enää pelin kommentointia.
Tuommoisessa tilanteessa kun kaikkia jännittää niin jää mieleen. En ole katsonut kuin suomen ekan kauden, en tiedä onko yleistä. Olet ulkona pelistä ja voit siitä tajuta jotain, muttet voi enää pelata.
Tää oli todella ärsyttävästi tehty Rosalta. Todella huonon häviäjän toimintaa. (Versus vaikka Jone!)
Antoihan Jonekin vihjeen. Sanoi loppupuheenvuorossaan olevansa "uskollisista uskollisin petollinen". Eli vinkkasi, että joku petollisista äänesti häntä / hänet haluttiin ulos.
<
Ei antanut. Eihän hän edes tiennyt, että hänet petettiin. Spekuloi ainakin siihen malliin, että arveli jannen anteneen äänen ilman tarkoitusta pudottaa.
Ja koko uskollisista uskollisimman sanomisen pointti oli hetkeksi säikäyttää, että taas lähti uskollinen.
Mielenkiintoisempaa olisi, jos petolliset eivät äänestäisi toisiaan.
Ja muutenkin petollisten toisiaan äänestäminen on jonkinmoista selkäänpuukotusta ja se ei ole mitenkään reilua.
Kun petolliset äänestävät toisiaan, tulee mieleen kun petollinen äänestää toista petollista mieleen ahneus.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisempaa olisi, jos petolliset eivät äänestäisi toisiaan.
Ja muutenkin petollisten toisiaan äänestäminen on jonkinmoista selkäänpuukotusta ja se ei ole mitenkään reilua.
Ei tämän ohjelman ole tarkoituskaan mikään reilu olla. Yhtä lailla selkäänpuukotusta tässä on se, että uskolliset äänestävät toisiaan pois sen perusteella, että joidenkin kanssa tekevät salaa liiton ja toiset ovat liiton ulkopuolisia. Tai että he näkevät, että tuota yhtä äänestää nyt muutama muukin, äänestänpä minäkin niin en itse putoa, vaikka olen liki varma tuon äänestettävän uskollisuudesta. (Myöntävät asian kameralle tai podcastissa. Ensimmäiseksi lähtenyt Mariakin putosi ihan sen takia. Reilua?)
Miksi et tuosta purnaa? Eikö olisi mielenkiintoisempaa sekin, että uskolliset eivät äänestäisi pelkuruuttaan toisiaan vaan yrittäisivät löytää petolliset? Etkö heiltä yhtälailla reiluutta edellytä?
Ja minusta olisi huomattavasti vähemmän mielenkiintoista, jos petolliset eivät äänestäisi toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, ettei Samuel, Sabina ja varsinkaan Ramses tunnu herättävän juurikaan epäilyjä. Pinjaa kuumotettiin pyöreässä kerran, mutta sen jälkeen hänet on varmaan jätetty rauhaan, koska on itkenyt pariin kertaan. Eniten epäillään Nooraa, Cristalia, Jannea ja Fatua. Daniakin vähän. Tämän valossa tuntuu, että petolliset ovat ahtaalla. Dania voisi veikata heistö pisimpään säilyvänä. Mutta tosiaan jos näitä pöydän hiljaisia ei yhtään epäillä, he lipuvat kohti finaalia. Ja Ramses tuntuu olevan kaikkien mielestä porukan luotettavin. Olisi ihan hyvö voittaja.
Voisi tosiaan luulla,että Janne on ahtaalla,koska häntä on äänestetty aiemmin [sai 3 ääntä]. Niin ei mitä ilmeisemmin ole. Seuraavassa pyöreässä pöydässä uskolliset ovat taas toistensa kimpussa, eikä petolliset saakuin haja ääniä, jos niitäkään. Ainoa vaara Jannelle olisi, että Dan olisi fiksu ja ryhtyisi puukottamaan häntä selkään. Sitä tuskin tapahtuu, sen verran lapanen Dan on ollut.
Ukson itse Nooran karkotukseen seuraavassa pyöreässä pöydässä, vaikka Nooralla on tikari. Nooraa tuhlaa äänensä Samueliin, joka ei kuitenkaan saa eniten ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi tosiaan luulla,että Janne on ahtaalla,koska häntä on äänestetty aiemmin [sai 3 ääntä]. Niin ei mitä ilmeisemmin ole. Seuraavassa pyöreässä pöydässä uskolliset ovat taas toistensa kimpussa, eikä petolliset saakuin haja ääniä, jos niitäkään. Ainoa vaara Jannelle olisi, että Dan olisi fiksu ja
Hirveän vaikea arvailla, kuka on seuraava kohde, kenen nimi nousee esiin, sen verran poukkoilevaa on käyttäytyminen ollut.
Pelkäävätkö jotkut mainita Nooran nimeä, onko se kuin kutsu tikarien kohdistumiselle itseen? Onko turvallisempaa äänestää Nooran kanssa kuin häntä vastaan?
En tiedä onko Dan lapanen, ei hän suuresti ole porukan mukana mennyt. Hän ei viisaasti vielä suostunut Jannen liittoehdotuksiin vaan haluaa katsoa miten asiat etenevät. Välitti sovitut asiatkin Cristalille, että "Janne sanoi" eli halusi välttää saamasta Cristalia itseään vastaan. Pudotustaistelu siis toistaiseksi käydään Jannen ja Cristalin välillä eli nämä tulevat supattelemaan muille toistensa nimiä, eivät Danin. Dan katsonee kumpi näistä mahdollisesti uskollisten toimesta putoaa, koska onhan se hankalampi tilanne jäädä kaksistaan sen kanssa, ketä vastaan oli jo ehtinyt liittoutua.
Vierailija kirjoitti:
Joo siinähän se tekstityksestä tosiaan selvisi. Janne totesi Danielille, että Cristal saa pitää maljapuheen, "koska v-u(?) ei ole petollisten pöytään tuonut minulle tarpeeksi. Ja jos se ei tuo, se saa sit kans lähtee."
Mikä Janne on määräämään muiden pelitaktiikoita? Miksi käyttäytyy kuin hän olisi petollisten pomo? Eihän Janne edes kysellyt Cristalilta petetäänkö Jone, vaan teki päätöksen itsenäisesti. Ei Cristal ole Jannelle yhtään mitään velkaa. Ja Jonehan olisi ollut hyvä pitää mukana pidempään, koska herätti joka tapauksessa enemmän epäilyjä kuin värvätty Dan. Jonen olisi voinut uhrata vasta sitten kun on tiukka paikka. Danin ottaminen Jonen tilalle teki Jannen pelistä mielestäni vaikeampaa, koska Dan herättää paljon vähemmän epäilyjä kuin Janne ja Cristal. Dan on siis petollisista potentiaalisin voittaja. Toivottavasti Jannelle jääkin luu käteen ja Dan vie potin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä Janne on määräämään muiden pelitaktiikoita? Miksi käyttäytyy kuin hän olisi petollisten pomo? Eihän Janne edes kysellyt Cristalilta petetäänkö Jone, vaan teki päätöksen itsenäisesti. Ei Cristal ole Jannelle yhtään mitään velkaa. Ja Jonehan olisi ollut hyvä pitää mukana pidempään, koska herätti joka tapauksessa enemmän epäilyjä kuin värvätty Dan. Jonen olisi voinut uhrata vasta sitten kun on tiukka paikka. Danin ottaminen Jonen tilalle teki Jannen pelistä mielestäni vaikeampaa, koska Dan herättää paljon vähemmän epäilyjä kuin Janne ja Cristal. Dan on siis petollisista potentiaalisin voittaja. Toivottavasti Jannelle jääkin luu käteen j
Ei hän olekaan mikään määräämään, mutta on valinnut tuon syyttelytaktiikan. Varmaan se tässä ketuttaa, kun on oma nimi on mainittu Cristalia useammin ja se, että jos Cristalkin halusi Jonen kuitenkin ulos, miksei tehnyt mitään.
Mutta koska hän itse on alusta asti aikonut pudottaa sekä Jonen että Cristalin, niin eipä sitten edes kertonut Cristalille aikeistaan. Nyt harmittaa, kun Cristalin pudotus on vaikeampaa ja toivoo, että tämä pudottaisi itse itsensä, kun alkaisi pelata näkyvämmin ja sitä yrittää saada aikaan tuolla velkasuhteesta puhumisella. Ja tietysti Danillekin on annettava jokin syy, miksi Cristalista on päästävä.
Mutta ehkäpä Dan laskeskelee, että taitaisi tuo Janne tuosta tipahtaa helpommin? Tai miettii, että miksi hänkään luottaisi Janneen, joka on pelannut/pelaamassa jo kaksi petollista ulos? Miksi Janne jakaisi rahat yhtään kenenkään kanssa?
Danilla on kyllä lopussa hyvät mahdollisuudet vakuuttaa, että petollisina pitäisi pudottaa sekä Janne että Cristal, onhan hän itse entisenä uskollisena pystynyt pelaamaan puolet ajasta vilpittömästi, joten monelle uskollisille voi muistua mieleen tilanteita, joissa he ovat voineet päätellä Danin olevan varmasti uskollinen.
"Antoihan Jonekin vihjeen. Sanoi loppupuheenvuorossaan olevansa "uskollisista uskollisin petollinen". Eli vinkkasi, että joku petollisista äänesti häntä / hänet haluttiin ulos."
<
"Ei antanut. Eihän hän edes tiennyt, että hänet petettiin. Spekuloi ainakin siihen malliin, että arveli jannen anteneen äänen ilman tarkoitusta pudottaa.
Ja koko uskollisista uskollisimman sanomisen pointti oli hetkeksi säikäyttää, että taas lähti uskollinen."
ei-ei, vaan oli uskollinen-petollinen, koska ei koskaan äänestänyt muita petollisia.
ne, jotka muistaa keitä kaikkia Jone äänesti saa siitä vihjeen.
Janne osaa manipuloida muita petollisia juoniinsa, mutta kun ne tajuaa - jos tajuaa - että yhdessä ne voivat tuon J:n paskiaisen pudottaa,
niin tilannehan aika mielenkiintoinen:
Jos D ja C sopisivat J:n pudottaa, niin jos toinen vasikoi tämän diilin J:lle, niin silloin lähtee se kolmas, D tai C.
sekin olisi mahdollista, että kumpikin käy omalla tahollaan vasikoimassa tuon diilin J:lle...
kuka petollisista rekryää puolelleen uskollisia parhaiten ? tietenkin toisten tietämättä...
eli juoni sakenee
Jos muistatte, niin Jannen ajatuksenahan kahdesta muusta petollisesta eroon pääsemiseksi silloin alussa oli, että Jonea epäillään jo ja että Cristal jossain vaiheessa varmaan murtuu. Puolet toteutunut eli lisää vauhtia vain Jone-epäilyihin ja lähti.
Cristal on hankalampi. Hän ei ole murtunut, koska on liian vähän painetta tullut toistaiseksi häneen, kun hän on pysytellyt sen verran syrjässä. Yksi murtumishetki oli se Perälän sanomisiin reagointi silloin ja sehän sitten herättikin muissa ihmetystä ja epäilyjä. Siksi Janne yrittää usuttaa häntä nyt toimintaan ja näkyvämpään rooliin, että hän pudottaisi itse itsensä. Jos Janne joutuu tekemään saman kuin Jonen kanssa, et "must Cristal on, mut en mä voi yksin äänestää sitä" (ai mikset taaskaan?), niin putoaja onkin Janne itse. Tai ehkä Cristal putoaisi, mutta Jannekin olisi kahden samanlaisen tempun jälkeen niin epäilyttävä, että häntä ei säästetä viimeisessä pöydässä. Sitäpaitsi aika käy vähiin, eikä ole hyvä viimeisessä pöydässä olla se epäilyttävin petollisehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Jos muistatte, niin Jannen ajatuksenahan kahdesta muusta petollisesta eroon pääsemiseksi silloin alussa oli, että Jonea epäillään jo ja että Cristal jossain vaiheessa varmaan murtuu. Puolet toteutunut eli lisää vauhtia vain Jone-epäilyihin ja lähti.
Cristal on hankalampi. Hän ei ole murtunut, koska on liian vähän painetta tullut toistaiseksi häneen, kun hän on pysytellyt sen verran syrjässä. Yksi murtumishetki oli se Perälän sanomisiin reagointi silloin ja sehän sitten herättikin muissa ihmetystä ja epäilyjä. Siksi Janne yrittää usuttaa häntä nyt toimintaan ja näkyvämpään rooliin, että hän pudottaisi itse itsensä. Jos Janne joutuu tekemään saman kuin Jonen kanssa, et "must Cristal on, mut en mä voi yksin äänestää sitä" (ai mikset taaskaan?), niin putoaja onkin Janne itse. Tai ehkä Cristal putoaisi, mutta Jannekin olisi kahden samanlaisen tempun jälkeen niin epäilyttävä, että häntä ei säästetä viimeisessä pöydässä.
Tämä on totta. Janne saattoi kylvää epäilyksiä Jonen suuntaan ilman pelkoa siitä, että juuri kukaan menisi asiasta mainitsemaan Jonelle. Jone on itsellinen, "kova jätkä" ja olisi mahdollisesti jopa viitannut spekulaatioille kintaalla. Cristal sen sijaan on hyvin keskeisessä asemassa sosiaalisesti, kerää monilta sympatiaa ja on "luotettu olkapää". Jos häntä kohtaan alkaisi esiintyä syyttelyä yhden ihmisen toimesta, on erittäin todennäköistä, että yksi tai useampikin käännytettävä ottaisi asian Cristalin itsensä kanssa esille. Tällöin lopputulos voisi olla Jannen kannalta hyvin ei-toivottu.
Olisipa Janne se joka putoaa. Miksi Cristal suostui maljapuheeseen. Tosin eihän katsoja tiedä mitä se tarkoittaa. Toivottavasti Cristal ei putoa kuitenkaan. Kyllähän Janne mitä ilmeisemmin on alkanut Cristalin savustamisen ulos.
Ei minua niinkään se murhattavan nimi kiinnostanut, koska sehän selviää heti ensi jakson alussa. Enemmän kiinnosti mitä he (Janne ja Dani) kuiskuttelivst Cristalista. Jotain kuulin, mutten kaikkea. No, ehkä se oli tosiaan tarkoituskin.