Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako tällainen asia häiritä miehen alkoholinkäytössä?

Vierailija
23.05.2024 |

Mies ei juo humalaan saakka juuri koskaan, ja harvoin ostaa alkoholia, mutta jos sitä kotona on niin hän ei voi olla juomatta sitä. Ja mua ärsyttää.

Jos vaikka vaunureissuun ostetaan illoiksi joku snapsipullo, hän ei voi ottaa siitä vain yhtä napsua. Hän istuu alas, katselee leffaa ja ottaa napsun napsun perään.

Tai jos ostaa laivalta vaikka jotain hyvää viskiä, hänen on pakko juoda sitä joka ilta, useampi annos.

Jos ostan meille kotiin vaikka 3 olutta ja 3 siideriä, ajatukseksi että voi sitten joskus ottaa saunan jälkeen yhdet, niin mies juo kaikki omansa heti ekana iltana, ja alkaa sitten kysellä enkö juo omiani, ja saako hän ne. 

Nyt meillä kävi aikuinen poika kylässä ja ostimme sixpackin olutta saunajuomaksi, poika otti yhden vaikka saunoi neljänä päivänä. Mies joi myös ekana iltana yhden ja tyrkytti pojalle lisää, mutta kun poika ei ottanut niin ei kehdannut itsekään ottaa enempää. Kun poika lähti, mies joi loput heti ekana iltana.

Samaan aikaan ostin itselleni yhden siiderin sillä ajatuksella että se on kaapissa sitten kun haluan sen. Ihan sama milloin. Mies on pyytänyt monta kertaa että saisi juoda sen, tölkki häiritsee häntä tosi paljon. En ole antanut lupaa, koska se on nyt oikeasti minun ja haluan että se on siellä silloin, kun sen haluan juoda.

Jos mennään jonnekin juhliin missä on alkotarjoilu, miehellä usein lähtee mopo käsistä. Osallistuu juomakisaan tms, ja vien häntä sitten oksentelevana kotiin. Tai jos menee vaikka työkavereiden kanssa, vetää todella kovat kännit. Näitä kuitenkin on harvoin, vain paristi vuodessa.

Miehen isä oli alkoholisti ja on pyytänyt sanomaan jos hänen juomisensa lähtee käsistä. Mutta kun sanon tästä että hän ei voi olla juomatta jos meillä on alkoholia, ei ota sitä tosissaan. Kun ei sitä alkoholia kuitenkaan ole joka viikko, ei aina edes joka kuukausi.

Mua silti jotenkin ahdistaa tuo että häntä häiritsee aivan tosi paljon se jääkaapissa oleva siideritölkkini. Ei tunnu normaalilta. Olenko väärässä?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tuo saa häiritä, eihän tuollainen käytös ole normaalia. Miehen tulee saada nopeasti apua. 

Vierailija
2/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juo humalaan mutta oksentaa juhlissa alkoholin takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, että mies ei pysty oleen juomatta, jos kaapissa on alkoholia. Riippuvaisen merkki. Ihan sama herkkujen syömisen kanssa. Kaikki ei pysty säästämään, vaan on syötävä. Itselläni on aina viiniä, lonkeroa ja siideriä. Ei tulisi mitään, jos mies niitä olisi vailla koko ajan kieli pitkällä. Suuttuisi oikeasti. 

Vierailija
4/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juo humalaan mutta oksentaa juhlissa alkoholin takia?

Ei juo humalaan juuri koskaan. Noista juomakisabileistä on 4 vuotta aikaa ja sen jälkeen on 1-2 kertaa vuodessa juonut itsensä humalaan. En ole ollut mukana. Aiemmin kun olen ollut mukana, olen joutunut käskemään lopettamaan juomisen. Juomakisa tuli niin äkkiä etten ehtinyt, kun mies oli jo mukana. Ap

Vierailija
5/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tuo saa häiritä, eihän tuollainen käytös ole normaalia. Miehen tulee saada nopeasti apua. 

"...jos meillä on alkoholia, ei ota sitä tosissaan. Kun ei sitä alkoholia kuitenkaan ole joka viikko, ei aina edes joka kuukausi."

Tosi, tosi paha ongelma... lääkäritkään tuskin kovin vakavasti ottavat.

Vierailija
6/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun ongelmaa ei ole, jos kotona ei ole alkoholia? Silloin voi olla ilmeisen helposti kuukausia juomatta pisaraakaan. Ap

Vierailija
7/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä alkoholeja osteta säilytettäväksi vaan juomista varten. Minä en mitään lupaa edes kysyisi vaan joisin sun siiderin ja ostaisin uuden.

Vierailija
8/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi, jos saisit miehesi avun ja hoidon piiriin jo tuossa vaiheessa. Etenkin, kun lähisuvussa alkoholismia. Tuo on selvä päihderiippuvuus. Suomessa sitä ei kauhean hyvin osata tunnistaa, kun liian moni tuntuu ajattelevan, että silloin tällöin vedetyt överit on ihan ok ja ymmärrettväää. Sellainenkin on jo merkki sairaudesta.

Vierailija
9/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan normaalia tuollainen "pakko juoda" ajatus. Toisaalta on hienoa, että ilmeisesti voi olla myös ilman, kunhan sitä ei ole tyrkyllä ja osaa olla sitä ostamatta.

Vierailija
10/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun ongelmaa ei ole, jos kotona ei ole alkoholia? Silloin voi olla ilmeisen helposti kuukausia juomatta pisaraakaan. Ap

Kyllä se aika oudolta kuulostaa, koska mies ei voi lopettaa toisten painostamista alkoholin juontiin eikä hän jätä sinua rauhaan jos jääkaapissa on esim. siideriä. Normaali ihminen pystyy jättämään alkoholijuomat rauhaan. 

Vierailija
11/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä alkoholeja osteta säilytettäväksi vaan juomista varten. Minä en mitään lupaa edes kysyisi vaan joisin sun siiderin ja ostaisin uuden.

Eli joisit mun siiderin, ostaisit uuden, joisit sen, ostaisit uuden ja taas joisit sen? Ja mulla ei ole omaa siideriäni ikinä, eikä varsinkaan silloin kun haluaisin sen ottaa. Ap

Vierailija
12/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo määrällisesti kuulosta huolestuttavalta vielä mutta tuo pakko on outoa.

Tosin, jos mulla on kaapissa joku suklaalevy tai karkkipussi niin kyllä mä sen mätän, en pysty olemaan erossa. Onko tämä hyväksyttävämpää?

Tulikin heti makeanhimo 🤦

Vierailija
13/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika oudolta kuulostaa, koska mies ei voi lopettaa toisten painostamista alkoholin juontiin eikä hän jätä sinua rauhaan jos jääkaapissa on esim. siideriä. Normaali ihminen pystyy jättämään alkoholijuomat rauhaan. 

Kun poika oli oluensa juonut, mies tarjosi toista. Poika ei ottanut, hetkeä myöhemmin mies kysyi uudelleen että etkö ota toista. Poika kieltäytyi. Ei enempää tyrkyttänyt, saati painostanut. Mutta selvästi ihmetteli ettei poika juonut enempää vaikka olutta oli, ja selvästi häntä häiritsi ettei itsekään sitten kehdannut enempää juoda. Minua ei painosta koskaan juomaan koska silloinhan ei saisi juoda minun juomiani. Heh. Ap

Vierailija
14/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan vastaavaa kuin monella on keksien, karkkien tai vaikka sipsien kanssa eli ne kummittelee mielessä jos tietää niitä kaapissa olevan eikä tuo "levottomuus" häviä ennen kuin ne on syöty pois.

Sen sijaan kaupasta ei ole mikään ongelma jättää niitä ostamatta. 

Vierailija
15/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli joisit mun siiderin, ostaisit uuden, joisit sen, ostaisit uuden ja taas joisit sen? Ja mulla ei ole omaa siideriäni ikinä, eikä varsinkaan silloin kun haluaisin sen ottaa. Ap

Laita se vihanneslaatikkoon.

Sinne mä laitoin aina omat juomani ettei juoppoexä niitä löytäisi. Ei se ikinä sinne katsonut.

Vierailija
16/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta ja juo sitä hikistä siideriäs silloin kun haluat?

Vierailija
17/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että sitä ei voi siinä samalla ostaa kun kaupassa käy vaan pitäis erikseen lähteä hakemaan?

On ihmisillä yleensä kaapeissa ruokaakin vaikka ne ei juuri nyt sitä kaikkea syö.

Vierailija
18/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään jonnekin juhliin missä on alkotarjoilu, miehellä usein lähtee mopo käsistä. Osallistuu juomakisaan tms, ja vien häntä sitten oksentelevana kotiin. Tai jos menee vaikka työkavereiden kanssa, vetää todella kovat kännit. Näitä kuitenkin on harvoin, vain paristi vuodessa. 

Ehkä tämä on ns. normaalia, mutta en itse katselisi tuollaista miestä. Tuollainen juopottelu ja varsinkin oksentaminen on kuvottavaa 🤮

Vierailija
19/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sitä ei enää ole. Kun mies on sen jo juonut. Nyt kielsin, koska haluan ihan oikeasti juoda sen ITSE. Ap

Vierailija
20/139 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta kyllä ite tykkään pitää yhden tai pari juomaa kaapissa. Joskus tulee (viikonloppuna) illalla fiilis, että nyt voisin ottaa yhden, niin se on kiva ottaa kaapista. Ei sitä fiilistä osaa kauppaan mennessä ennalta määrittää, että "tänään haluan yhden".