Suora lähetys: Onnibus erikoisessa onnettomuudessa Helsingin ydinkeskustassa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010448294.html
HELSINGIN ydinkeskustassa on tapahtunut onnettomuus, jossa Onnibus on ajanut kaiteen yli Elielinaukiolla.
Poliisi ja pelastuslaitos ovat paikalla selvittämässä asiaa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis varmaan kiva jos mokais töissä ja siitä tehtäis suora lähetys kaikille pällisteltäväksi.
Jos jarrut ei toimineet, niin ei tainnut varsinaisesti olla kuskin moka kuitenkaan.
Jos kossupullo kierii postitalon alamäessä jarrupedaalin alle niin voi-voi sentään : D
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt bussimatkustajia, jotka eivät käytä turvavyötä. Muutenkin koen pitkät bussimatkat turvattomaksi, kun tiellä pysyminen on vain kuljettajan varassa. Juna pysyy kiskoilla, vaikka kuljettaja ei olisi koko ajan skarppina. Bussi ei.
Matkustan aika usein bussilla (joskin koskaan en ole mennyt onnibussilla, toisaalta tällä nyt ei ole merkitystä seuraavan kannalta). Muutaman kerran siis olen ollut mukana vaaratilantiessa matkustajana ja kaikilla kerroilla kuskin toiminta on ollut oikeaoppista. On hypännyt hirvi eteen, on kerran tullut vastaantulevien kaistalta henkilöauto päin bussia ja sellaista. kaikissa tapauksissa siis kuski on ollut hereillä (ja kun matkustan usein pitkiä välejä, niin kuskit vaihtuvat myös kesken matkan, joten ainakin käyttämäni firma näyttää pitävän huolta kuskien tauoistakin) ja ilan sitä olisi kolareita tullut. Enemmän kuin muutaman kerran bussi on hajonnut: se on kalustoa ja kovalla rasituksella ja vaikka miten niitä autoja huoltaa, niin jossain vaiheessa silti tapahtuu yllätäviä hajoamisia. Onneksi koskaan ei ole jarrut pettäneet.
pahinta oli kerran, kun talviaikaan bussi oli täpötäynnä ihmisiä ja bussin lämmityslaitteet rikki. Rikki sillä lailla, että bussin sisälämpötila oli varmasti yli 40 astetta. Tuli itselle paha olo ja oksetti, mutta onneksi on ollut aina tapana pitää mukana myös pullollista kivennäisvettä. Mutta se matka siis oli hlvtistä.... kerran on ollut toisella lailla lämmitysjärjestlemä rikki. ulkona -30 astetta ja sisällä jotain 10. Tuolloin saatiin korvaava auto kesken matkan, tosin jos olisi pakko valita, että matkaanko 3,5 tuntia 10 asteessa kuin 40 asteessa, niin valitsisin sen 10 astetta. vaatetta kun on paljon helpompi lisätä.
turvavöiden käyttö ei itseäni huoleta muuten kuin tietona siitä, että jos jotain sattuu, niin irtomatkustajat sitten lentelee sinne tänne,mutta muuten itse tekevät valinnan siitä, että haluavatko ottaa lisäturvaa itselleen turvavöillä tai ei. Itse käytän aina turvavyötä. ihan siis senkin vuoksi, että on tosiaan tullut koettua noita läheltäpititilanteita ja äkkijarrutuksia, että niitä tosiaan sattuu liikenteessä eikä siinä äkkijarrutuksen aikana kukaan ehdi turvavyötä laittamaan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt bussimatkustajia, jotka eivät käytä turvavyötä. Muutenkin koen pitkät bussimatkat turvattomaksi, kun tiellä pysyminen on vain kuljettajan varassa. Juna pysyy kiskoilla, vaikka kuljettaja ei olisi koko ajan skarppina. Bussi ei.
No, mikä nyt oli tässäkin kommentissa vialla, kun mammatuomioistuin antoi enemmän ala- kuin yläpeukkua? Eikö turvavöitä ole hyvä pitää vai eikö juna ole muka turvallisempi?
juniakin on tippunut kiskoilta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lähteä junallakaan koettelemaan onneansa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jyv%C3%A4skyl%C3%A4n_junaturma
Keksitkö yhtään uudempaa junaonnettomuutta Suomesta kuin 1998 tapahtuneen? Rautateillä on harvinaisempia onnettomuudet kuin autoteillä.
en ole tuo, jolle viestiti osoitin, mutta viime vuoden loppupuolellahan tampereella tippui veturi kiskoilta ja sotki viikoiksi koko raideliikennettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muutenkin raskasta istua 5 tuntia bussissa. Tulee perse kipeäksi jo kauan ennen kuin ollaan perillä. Se että on koko ajan turvavöissä, pahentaa asiaa, koska se rajoittaa niin paljon asennon vaihtamista.
Minulla on tapana jaloitella tai venytellä aina tarvittaessa hetkinä, kun bussi on pysähtyneenä esim. pysäkille. Ei sitä loppujen lopuksi montaa sekuntia tarvitse saadakseen apua ylösnoususta ja pienestä liikehdinnästä. lisäksi teen matkan aikana jalkajumppaa. Pakko tehdä, koska on jalkavamma ja sen vuoksi pitää pitää jalkaa liikkeessä vähintään tunneittain. Kun siihen tottuu, sitä tekee aika lailla automaattisesti istuessaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos toi oli selvinpäin niin ei voi olla valkoihoinen
Tulihan se persu tähänkin ketjuun kertomaan kokemisiaan.
Ja vassari menee provoon joka kerta 🦥
Ja persu peukuttaa itseään joka kerta.
Kirjaimellisesti ja kuvainnollisesti, jos ymmärrät mitä tarkoitan 😉
Mulle alusta asti selvää että halvalla ei saa hyvää. En siis ole koskaan matkustanut kyseisellä bussilla.
Tätä halpatyövoima teettää, näitä tulee jatkossa tapahtumaan yhä enemmän, kunhan vain liksat saadaan vielä alemmas ja työmäärää taasen lisättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lähteä junallakaan koettelemaan onneansa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Jyv%C3%A4skyl%C3%A4n_junaturma
Keksitkö yhtään uudempaa junaonnettomuutta Suomesta kuin 1998 tapahtuneen? Rautateillä on harvinaisempia onnettomuudet kuin autoteillä.
Lisäksi noiden 90-luvun pahojen onnettomuuksien jälkeen yleistyi kulunvalvonta, mikä on varmasti osaltana vähentänyt ainakin tiettyjä onnettomuustyyppejä. Junalla ei voi ajaa ylinopeutta eikä joutua törmäykseen, kosk
Oikea termi lie tarkentui. Se kulunvalvonta on näes ollut käytössä jo vuosikymmeniä ennen ysäriä. Sun tarinastasi saa käsityksen, että kasarilla ja aiemmin radoilla olisi ajeltu miten sattuu ilman kulkulupia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuosta edes mennään Onnibussilla? (Paitsi sairaalaan?)
Kotkan bussi. 🤣
Tuosta tuli mieleen kun alkuvuodesta kovien pakkasten aikaan kuljin kerran kaupunkibussilla niin kuski soitti pidemmän tauon pysäkillä jonnekin huoltoon ja valitteli kun kojetaulussa palaa jokin varoitusvalo, ei edes tiennyt mikä varoitusvalo se on, kuvaili vaan sitä puhelimessa. Ajoon se vaan silti lähti jatkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan matkustaneet onnibussilla? Niissä tuntuu olevan paljon vikoja. Usein vaihtuu auto kesken matkan, kun on jotain vikaa.
Minun kohdalle ei ole sattunut kertaakaan ongelmatilannetta. Paitsi kerran oli wc:stä vessapaperi loppunut.
Jos on tieten ajanut jarruvikaisella autolla, osoittaa se sellaista vastuuttomuutta ja piittaamattomuutta, että siitä pitäisi tulla rangaistus. Ajoneuvon liikennekelpoisuuskunto on loppujen lopuksi kuljettajan vastuulla, ammattikuljettaja vielä, jonka pitäisi olla vastuuta ja rangaistusta koventava seikka.
Joku tuli yllättäen Keisanimen tunnelista fillarilla eteen, oli pakko väistää.