Pluskokoisille löytyy vaikka miten paljon ihania mekkoja!
Ihmettelin kun se yksi pluskokoinen vaikuttaja valitti ylen jutussa muutama viikko sitten ettei isokokoisille löydy vaatteita.
Olen itse kokoa 48/50 ja tänä keväänä hankkinut paljon ihania mekkoja vaatekaappiini.
Eikä mitään temupaskaa, vaan vastuullisia kotimaisia valmistajia. Esim. Kaikolla on aivan ihania mekkoja, toinen suosikkini on Kude design.
Kyllä niitä isoja kokoja on tarjolla!
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Ulla Popken mainittiin täällä. Mikähän on, kun sen merkin vaatteet ei jotenkin istu minulle? Onkohan ne suunniteltu pitkille naisille? Itse olen vain 164 cm. Vaatekokoni on joku 44.
Tuo on iso puute, että naisille ei myydä rinnakkaiskokoja.
AInoa paikka, jossa tiedän niitä olevan, on Goldner. Heillä on myös erikoislyhyitä vaatteita alle 156-senttisislle.
Nyt kun olen etsinyt juhlamekkoa itselleni, olen vain huomannut, että kaikki heidän juhlamekkonsa ovat polyesteriä. Esim. Popkenilla näyttää olevan myös viskoosia.
Anteeksi, mutta en kyllä ymmärrä MIKSI kaupoissa pitäisi olla koko ajan vaan isompia kokoja. En nyt sano, että ihmisten pitäisi olla anorektisen laihoja kaikki, mutta ei se nyt ole tervettä, että x:t vaan lisääntyy L:ien edessä vuosi vuodelta. Ja ihan turha tulla tänne sanomaan, että lihavakin voi olla terve, kun jokaisen x:n myötä se on vain epätodennäköisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin heti 700 euroa koon 68-70 mekosta, joka olisi suoraa tukevaa puuvilla kangasta ja jossa olisi kyynörpäähän asti hihat ja shortsit hameen alla ettei reidet hankaannu helteellä rikki. Voisi olla vielä siivet selässä että jenkkakahvat ei hylly.
Kuka alkaisi valmistamaan?
Eihän tuon kokoisia ihmisiä ole sentään Suomessa, ainakaan kävelykunnossa. Vai puetko sen jollekin eläimelle, lehmälle?
Ehkä me nyt nähtäisiin se lentävä lehmä kun mekossa pitäisi olla siivetkin.
Tuossa olisi firmalle nimikin valmiiksi keksittynä jos joku vaan ottaa kopin noista vaatteista. Saisi kivan logonkin vaatteisiin.
LENTÄVÄ LEHMÄ
Palasin vielä lisäämään, että kommenttini on kirjoitettu täysin ilman sarvia ja hampaita. Minusta tuo olisi itseasiassa aika "makea" nimi firmalle, joka vihdoin haluaa valmistaa sellaista tuotetta jollaista on oikeasti odotettu ja pidetty vastaavana ihmeenä kuin lentävää lehmääkin.
Sopivasti ironista huumoria ja kivasti rimmaavat sanat.
Kirpparilta olen itse löytänyt nyt keväällä ihan kivoja mekkoja. Nettiostokset menee aina päin vittua ja markettien laatu on huonoa. Kirppikseltä voi löytää ihan laatumerkkejä hyväkuntoisena ja edullisesti. Olen myös välillä tilannut nettikirppikseltä, mutta niissä on usein koot heittäneet ja vaatteet olleet liian pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Ulla Popken mainittiin täällä. Mikähän on, kun sen merkin vaatteet ei jotenkin istu minulle? Onkohan ne suunniteltu pitkille naisille? Itse olen vain 164 cm. Vaatekokoni on joku 44.
En tiedä mutta ei istu ei. Sama juttu noissa zizzin vaatteissa eli perää mahtuisi hurjastikin enemmän niihin vaatteisiin, mutta hartioista, rinnoista ja vyötäröltä on ahdasta. Ilmeisesti ne on tehty plussakokoisille päärynöille ja yläosastaan sirohkoille tiimalaseille.
Vierailija kirjoitti:
Joskus noissa basaarissa ja markkinoilla on vaatemyyjiä, toreilla ja niiltä löytyy edullisia ja muodikkaita pluskoon tunikoita, housuja ja mekkoja.
Jostain syystä niille vaan valikoituu täällä myytäväksi aivan järkyn kirjavaa ja räikeää vaatetta. Sitten taas etelässä noissa vastaavissa kojuissa on myynnissä ihan vastaavaa vaatetta, mutta niissä on paljon kauniimpia, maltillisempia väriyhdistelmiä ja pienempää kuviointia sekä vähemmän kaikenlaista paljettia ja kimalletta.
Joskus kävi mielessä, että noinkohan ne vaklaa jotain tokmannin ja prisman verkkokauppaa ja kuvittelee, että täällä tykätään kaikesta kauhean isolänttisestä, mustavalkoisesta ja räikeästä vaatteesta.
Vierailija kirjoitti:
Se tanskalainen housuvalmistaja..... Kolmiomerkki. Joustokangasta. Niitä myytiin lorellassa. Ihan maailman parhaat housut plus kokoiselle. Mikä se merkki oli?
Laurie. Ihan parhaat plus kokoiset housut.
Polalla on plus mallisto Tokmannin valikoimissa. Ihan siistejä työvaatteita löytyy sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Se tanskalainen housuvalmistaja..... Kolmiomerkki. Joustokangasta. Niitä myytiin lorellassa. Ihan maailman parhaat housut plus kokoiselle. Mikä se merkki oli?
Oliko Laurie?
https://www.laurie.fi/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI3v-C-4imhgMVFFyRB…
https://www.google.com/search?q=laurie+housut&oq=laurie&gs_lcrp=EgZjaHJ…
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin heti 700 euroa koon 68-70 mekosta, joka olisi suoraa tukevaa puuvilla kangasta ja jossa olisi kyynörpäähän asti hihat ja shortsit hameen alla ettei reidet hankaannu helteellä rikki. Voisi olla vielä siivet selässä että jenkkakahvat ei hylly.
Oletko kokeillut Ulla Popkenin mekkoja? Sieltä saa osan mekoista koossa 66/68 ja heillä on aika reilu mitoitus, joten saattaisi jopa mahtua sun kokoiselle. Itse tykkään Ulla Popkenin mekoista, ovat sieviä ja mukavia.
Terveisin N37, joka käyttää kokoa 58/60
Vierailija kirjoitti:
Kirpparilta olen itse löytänyt nyt keväällä ihan kivoja mekkoja. Nettiostokset menee aina päin vittua ja markettien laatu on huonoa. Kirppikseltä voi löytää ihan laatumerkkejä hyväkuntoisena ja edullisesti. Olen myös välillä tilannut nettikirppikseltä, mutta niissä on usein koot heittäneet ja vaatteet olleet liian pieniä.
Nettikirppiksiltä ei TILATA. Miksi ihmeessä jotkut kutsuvat yksityishenkilöiden välistä kirppistelyä tilaamiseksi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan termiä pluskokoinen.
Isojen tyttöjen mallisto 🤡 Tyttömäisyys on tuollaisista rahtialuksen kokoisista läskeistä kaukana. Mitä läskimpi nainen, sitä enemmän mieheltä se näyttää.
Ovatko miehet jotenkin oletuksena ylipainoisia?
Kyllä tosiaan löytyy, esim. jo pelkästään h&m.n nettisivuilta läjäpäin 1x-4x.
Itse tilaan myös Ellokselta ja Boohoosta. Se joka valittaa että nettiostokset on aina huteja koon puolesta niin voi opetella lukemaan! Jokaisella mainitsemallani sivustolla on helppo päätellä minkä koon tilaa ja niin voi tehdä myös useilla muillakin sivustoilla.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos soittaisi muutamalle ompelijalle ja kysyisi hinta-arviota? Saisi juuri mittojen mukaan tehdyn ja jos olisi jatkossa kaavat valmiina niin helppo tilata uusia.
Toinen mitä mietin niin jotkut mekkomallit on tehty tosi löysiksi ja pienempikin koko saattaa mennä eli pitäisi vaan jaksaa kokeilla ja sovittaa niitä.
Tämä ketju toi esiin miten paljon on ihmisiä, jotka vihaa ylipainoisia. Että jaksaa nähdä vaivan jopa kirjoittaa noita kommentteja tänne.
Miehillä on XL-mallisto ja on ihan ok kutsua sitä niin, mutta tämän ketjun perusteella naisten vastaavia kokoja pitäisi kutsua läski tai lehmämallistoksi niin eräät olisivat tyytyväisiä. Miettikää oman päänne sisällä mikä teitä oikeasti vaivaa ja mikä saa sanomaan noin rumasti. Ja ei, hoikkien kokojakaan ei kutsuta millään muulla nimillä kuin XS, S jne. Ihan sama käytäntö toimii isommissakin koossa eli pelkät kirjaimet ilman mitään nimittelyä riittää.
Luin ketjua ja ajattelin rasismin-tuntomerkit kyllä täyttyvät. Miksi se jolla selkeästion vaikeaa pitää vielä haukkumalla haukkua suohon?
Jos joku on epätoivoisesti etsimässä itselleen sopivaa puettavaa vaikka onkin isokokoinen. Miksi pitää "lyödä"?
Muutonkin on kuin joka ketjua kyttäisi joku kirves kädessä (sarjism..)haluaten vain ja ainoastaan olla ilkeä. Maksetaanko vauvapalstalla moisesta??
Vierailija kirjoitti:
Marc Lauge
Kaikki isokokoiset eivät halua mekkoja. Eivätkä kaikki halua tai voi käyttää rahojaan kalliisiin merkkiliikkeisiin? Outo tuo aloituksen sanoma "ihmettelin kun joku väitti ettei löydy vaatteita, kyllä mekkoja löytyy".
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala ja mä luulin olevani pluskokoinen. 68-70? Eikö noihin kriteereihin osu aikalailla pussilakana. Tai sekään ei taida olla tarpeeksi iso. Ja anteeks nyt vaan mutta haluat mekko-shortsi-hame-yhdistelmän tuossa koossa. Miten se edes toimisi?? Ymmärrätkö että nuo on kolme eri vaatekappaletta jotka voit toki halutessasi pukea samaan aikaan päälle.