Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pluskokoisille löytyy vaikka miten paljon ihania mekkoja!

Vierailija
23.05.2024 |

Ihmettelin kun se yksi pluskokoinen vaikuttaja valitti ylen jutussa muutama viikko sitten ettei isokokoisille löydy vaatteita.

Olen itse kokoa 48/50 ja tänä keväänä hankkinut paljon ihania mekkoja vaatekaappiini.

Eikä mitään temupaskaa, vaan vastuullisia kotimaisia valmistajia. Esim. Kaikolla on aivan ihania mekkoja, toinen suosikkini on Kude design.

Kyllä niitä isoja kokoja on tarjolla!

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin heti 700 euroa koon 68-70 mekosta, joka olisi suoraa tukevaa puuvilla kangasta ja jossa olisi kyynörpäähän asti hihat ja shortsit hameen alla ettei reidet hankaannu helteellä rikki. Voisi olla vielä siivet selässä että jenkkakahvat ei hylly. 

Kuka alkaisi valmistamaan? 

Eihän tuon kokoisia ihmisiä ole sentään Suomessa, ainakaan kävelykunnossa. Vai puetko sen jollekin eläimelle, lehmälle?

En ole eläin, vaan ihminen, vaikka kokoni vastaa lehmää tai ryhävalasta. Ja kyllä kävelen. Ja kyllä tarvitsen vaatteita itselleni, vaikka ei niitä kaupoista saakkaan. Töihin ei voi mennä ilman vaatteita.

Mitä työtä tuon kokoinen voi tehdä? Miten

Sairaat setit.

Vierailija
62/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä että mekkoja löytyy eikä aina tarvitse pukeutua pitkiin housuihin kesäaikaan.

Isot kaapumekot eivät sovi hoikille ollenkaan. Kotelomekko tai ylhäältä tiukka kellohelmainen on parempi. 

Hoikka on ainoa jolle tuollainen kaapumekko sopii, mutta silloinkin mittasuhteiden pitää vaatteessa olla oikeat ja kohdallaan jotta se ei näytä väärällä tavalla isolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin dressmannin t paitoihin voi ommella myös helmaan kangasta salsarypyillä, eli hameen. Ja pitsiä tai nauhat hihoihin ja kaula aukkoon. Saa mekon kätevästi kokoa 68-70. Vinkiksi muille.

Vierailija
64/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko jenkeistä noita todella isoja vaatteita tilattua? Siis ryhävalaskokoa? Netin kautta?

Lentokoneeseen en mahdu....

Luulisi, että siellä olisi.myynnissä. Täytyypä kysyä lapsenlapsilta.

Vierailija
65/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dressmannnilta löytyy 6 XL vaatteita. Ne on ihan ok. Edullisia.

T paitoihin voi ommella pitsin kaula aukkoon ja hihansuihin. Dresmannin 6xl koko on sopiva mulle. Alennuksessa saa kympillä t.paidan, joka mahtuu päälle.

Saako Dressmannilta mekkoja? Vrt. ketjun otsikko.

Vierailija
66/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen löytänyt edullisia Zizzin pitsimekkoja. Noiden koko S vastaa L-kokoa tai XL-kokoa muissa vaatteissa. 

Ei nuo mallit kaikon sivuilla muistuta minua, ryhävalas peilikuvaani. Liian pieniä nuo vaatteet ovat.

Älä oikeasti viitsi olla noin ankea. Et tee itsellesi palvelusta haukkumalla itseäsi, kaiken lisäksi noin tekevät ihmiset vievät energiaa ympäriltä. 

Vierailija
67/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus kokoinen on minusta kaikkein paras ilmaisu ylipainoiselle. Ei ruma eikä syyllistävä. Ei mikään söpöä yrittävä osot tytöt.

Vierailija
68/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen löytänyt edullisia Zizzin pitsimekkoja. Noiden koko S vastaa L-kokoa tai XL-kokoa muissa vaatteissa. 

Ei nuo mallit kaikon sivuilla muistuta minua, ryhävalas peilikuvaani. Liian pieniä nuo vaatteet ovat.

Älä oikeasti viitsi olla noin ankea. Et tee itsellesi palvelusta haukkumalla itseäsi, kaiken lisäksi noin tekevät ihmiset vievät energiaa ympäriltä. 

Yritän tässä avata ongelmaa, että suomessa ei saa vaatteita yli 60 kokoa oleva nainen. Vain miehille on myynnissä suurikokoisia vaatteita.

Vierailija
69/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli, että lorella meni konkurssiin. 

Vierailija
70/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sääli myös että Marimekko lopetti Ritva Fallan suunnittelemien plus kokoisten vaatteiden valmistuksen.

Vierailija
71/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan termiä pluskokoinen.

Onneksi ei sentään isoille tytöille, jota myöskin on vaate maailmassa käytetty.

Vierailija
72/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dressmannnilta löytyy 6 XL vaatteita. Ne on ihan ok. Edullisia.

T paitoihin voi ommella pitsin kaula aukkoon ja hihansuihin. Dresmannin 6xl koko on sopiva mulle. Alennuksessa saa kympillä t.paidan, joka mahtuu päälle.

Saako Dressmannilta mekkoja? Vrt. ketjun otsikko.

Ei saa. Vrt. Ketjun otsikko.

Vierailija
73/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pluskoot vastaavat naisilla kokija 46-56. Vrt. Ketjun otsikko.

Vierailija
74/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut. Olen kokoa 40 ja ainakin elloksella on vaikka mitä ihanaa kosta 42/44 ylöspäin. 

Pluskoot vrt. Ketjun otsikko, eivät ole sinun kokojasi.

Vierailija
75/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekolla on aika hyviä vaatteita, kestävät kulutusta ja värit pitävät hyvin. Pesut eivät haalistua tuotteita. Laadukkaita.

Vierailija
76/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävää miten kokoja on suurennettu. XS on monesti liian iso.

No ei pelkästään niinkään. Minulla on muutama M-koon vaate vuosituhannen taitteesta yhä sopiva. Nykyisin ostan L- tai XL-kokoa.

Ai jaa. 20 vuotta sitten käytin S kokoa ja nyt tosiaan XS on monesti iso. Olen täysin samoissa mitoissa ollut koko aikuisiän. 

Vierailija
77/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin heti 700 euroa koon 68-70 mekosta, joka olisi suoraa tukevaa puuvilla kangasta ja jossa olisi kyynörpäähän asti hihat ja shortsit hameen alla ettei reidet hankaannu helteellä rikki. Voisi olla vielä siivet selässä että jenkkakahvat ei hylly. 

Kuka alkaisi valmistamaan? 

Paikkakuntasi pukuompelija.

Vierailija
78/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus kokoinen? siis sairaalloisen ylipainoinen. pyyrispylleröille ei taida tosiaan löytyä vaatteita, kun niitä tekevät 12 vuotiaan kiinalaislapset on itse pikkuruisia. eihän ne reppanat jaksa edes nostaa niin suuria kangaspakkoja, joita plösökokoisiin vaatteisiin menee.

Vierailija
79/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketeista löytyy joskus isojakin kokoja.

Vierailija
80/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 10-15 vuotta sitten prismojen naisten koot loppuivat kokoon 44-46, mutta  nykyisin prismastakin saa pluskokoisia vaatteita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi