Pluskokoisille löytyy vaikka miten paljon ihania mekkoja!
Ihmettelin kun se yksi pluskokoinen vaikuttaja valitti ylen jutussa muutama viikko sitten ettei isokokoisille löydy vaatteita.
Olen itse kokoa 48/50 ja tänä keväänä hankkinut paljon ihania mekkoja vaatekaappiini.
Eikä mitään temupaskaa, vaan vastuullisia kotimaisia valmistajia. Esim. Kaikolla on aivan ihania mekkoja, toinen suosikkini on Kude design.
Kyllä niitä isoja kokoja on tarjolla!
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että mekkoja löytyy eikä aina tarvitse pukeutua pitkiin housuihin kesäaikaan.
Isot kaapumekot eivät sovi hoikille ollenkaan. Kotelomekko tai ylhäältä tiukka kellohelmainen on parempi.
Eihän tuolla kaikon sivuilla ollut kun xxl kokoisia mekkoja. Mitä täällä huijataan. Ei ne mahdu mun päälle! Hinnatkin ovat liian kalliita mulle, satasen jopa kahden huntin hintaisia!!!!
Minä olen löytänyt edullisia Zizzin pitsimekkoja. Noiden koko S vastaa L-kokoa tai XL-kokoa muissa vaatteissa.
Maksaisin heti 700 euroa koon 68-70 mekosta, joka olisi suoraa tukevaa puuvilla kangasta ja jossa olisi kyynörpäähän asti hihat ja shortsit hameen alla ettei reidet hankaannu helteellä rikki. Voisi olla vielä siivet selässä että jenkkakahvat ei hylly.
Kuka alkaisi valmistamaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen löytänyt edullisia Zizzin pitsimekkoja. Noiden koko S vastaa L-kokoa tai XL-kokoa muissa vaatteissa.
Ei nuo mallit kaikon sivuilla muistuta minua, ryhävalas peilikuvaani. Liian pieniä nuo vaatteet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin heti 700 euroa koon 68-70 mekosta, joka olisi suoraa tukevaa puuvilla kangasta ja jossa olisi kyynörpäähän asti hihat ja shortsit hameen alla ettei reidet hankaannu helteellä rikki. Voisi olla vielä siivet selässä että jenkkakahvat ei hylly.
Eihän tuon kokoisia ihmisiä ole sentään Suomessa, ainakaan kävelykunnossa. Vai puetko sen jollekin eläimelle, lehmälle?
Pluskokoinen on kyllä hauska sana. Sillä koittaa niin sievästi häivyttää sen tosiasian että kyseinen henkilö on ylipainoinen. Ja on nimenomaan naisten käyttämä sana. Jotkut miehet sentään osaavat vitsailla painostaan "kräh kröh on vähän vararavintoa/elintasoa höh-höh!". Mutta samaa en ole koskaan kuullut naiselta. Taitavat silti sisimmässään hävetä ylipainoaan. Ei sitä muuten niin aggressiivisesti ja selkeästi koittaisi peittää sanakikkailuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuon kokoisia ihmisiä ole sentään Suomessa, ainakaan kävelykunnossa. Vai puetko sen jollekin eläimelle, lehmälle?
Eikös tuo vastauksesi ole aika syrjivä. Kyllä on. Minä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Pluskokoinen on kyllä hauska sana. Sillä koittaa niin sievästi häivyttää sen tosiasian että kyseinen henkilö on ylipainoinen. Ja on nimenomaan naisten käyttämä sana. Jotkut miehet sentään osaavat vitsailla painostaan "kräh kröh on vähän vararavintoa/elintasoa höh-höh!". Mutta samaa en ole koskaan kuullut naiselta. Taitavat silti sisimmässään hävetä ylipainoaan. Ei sitä muuten niin aggressiivisesti ja selkeästi koittaisi peittää sanakikkailuilla.
Niin, tuo on todella epäreilua. Sikarinpilttaja big man miehille, siis todella suurille miehille, löytyy vaatteita dressmannnilta, mutta auta armias, naisille koko 68-70 ei kyllä löydy vaatteita kaupoista. Vain dressmannnilta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan termiä pluskokoinen.
Oikea termi on FatFuck.
Hengenvaarallisten lihavien telttoja voitaisiin kutsua kuoleman teltoiksi jatkossa. Keksikää parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläin, vaan ihminen, vaikka kokoni vastaa lehmää tai ryhävalasta. Ja kyllä kävelen. Ja kyllä tarvitsen vaatteita itselleni, vaikka ei niitä kaupoista saakkaan. Töihin ei voi mennä ilman vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pienikokoisena löydä mitään kivaa. Olen normaalipainoinen 154 cm. Mekot on aina lyhyitä. Mulla on rumat sääret ja haluaisin polvet peittäviä mekkoja niin ettei helma osu maahan. Ei ole. Kaikki sopivan mittaiset on kokoa XL.
Jos 154 senttiselle on mekot aina lyhyitä niin nukkekaappi-osastoltako niitä ostat ?
Luulis että noin pätkälle kaikki mekot olisi liian pitkiä. Tai olet vain trolli.
Vierailija kirjoitti:
Hengenvaarallisten lihavien telttoja voitaisiin kutsua kuoleman teltoiksi jatkossa. Keksikää parempi.
Mekko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eläin, vaan ihminen, vaikka kokoni vastaa lehmää tai ryhävalasta. Ja kyllä kävelen. Ja kyllä tarvitsen vaatteita itselleni, vaikka ei niitä kaupoista saakkaan. Töihin ei voi mennä ilman vaatteita.
Mitä työtä tuon kokoinen voi tehdä? Miten olet ajautunut tuon kokoiseksi?
Kumma ettei pystytä 3D printtaamaan tai jotenkin muuten tekemään ihan kaikille täysin istuvia vaatteita tähän maailmanaikaan. Ei tämä ole pelkästään isojen ongelma, muutenkaan ihmisten kehot eivät ole valmisvaatteille sopivia. Itselläni on esim pitkä selkä mutta lyhyet jalat tiimalasivartalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä tuon kokoinen voi tehdä? Miten olet ajautunut tuon kokoiseksi?
Aivotyöläinen toimistossa. Hirveä lapsikatras toi kilot ja tupakoinnin lopettaminen. Muuten en mahdu autooni sisään, niin kävelen työmatkat....
Itse pikkuisen pläskinä tykkään sellaisista löysistä vaatteista, joissa on erikoisempia leikkauksia jne. mutta nissä pitäisi olla myös kiristysmahdollisuus esim. vyötäröllä. Toki vöillä voi pelata myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me nyt nähtäisiin se lentävä lehmä kun mekossa pitäisi olla siivetkin.
Minulla on Nanson pellavamekkoja, XXL on liian iso pienelle pluskokoiselle.
No hyvä että mekkoja löytyy eikä aina tarvitse pukeutua pitkiin housuihin kesäaikaan.
Isot kaapumekot eivät sovi hoikille ollenkaan. Kotelomekko tai ylhäältä tiukka kellohelmainen on parempi.