Pikavippi muuttoon ja toimeentulotuki, lapsiperhe
Jouduin ottamaan pikavippiä muuttoon, Kela vaati muuttamaan halvempaan asuntoon. Sain tukea muuttoon 140 e, muuttomatka 12 km, lapset 6 ja 10 v. Minulla ei ole edes ajokorttia. Tuolla 140 eurolla olisi saanut jonkun auttmaan tunniksi, mikä ei riitä kun meillä oli 78 neliöien rivari ja paljon huonekaluja (kävin töissä vielä vuosi sitten). Meillä ei ole muuta tukiverkostoa kuin palvelutalossa asuva äitini, ei yhtään ketään. Jouduin ottamaan pikavipin muuttofirmaa varten, muutto oli 3 krs ilman hissiä olevaan taloon :/ Nyt on ongelma millä ihmeellä ostan ruokaa kun vippi pitää maksaa.. vai olisiko parempi menettää luottotiedot ja antaa mennä ulosottoon?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei vippaajat vippaa itseltään? Säästää ensin pienissä erissä itselleen muutaman satasen puskurin ja vippaa sitten siitä puskurista ja maksaa korot itselleen ja oma talous kohenee eikä vippifirman.
ei saa säästää kun saa tt tukea. eikä ole ylimääräistä yhtään. tiedätkö millaista selvitymistä on yrittää elää kahden lapsen kanssa toimeentulotuella?
Käteisenä voi säästää jos vaan pystyy säästämään. Paljos kuukaudessa saat kaiken kaikkiaan suunnilleen ? Toimeentulotuki+mitä lapsista saa ja sitten asumistuki varmaan ?
Toimeentulotuki sisältää lapsilisän ja elarin, sitten saamme asumistuen 400 e kk ja peruspäivärahan368
Siis minkä verran saat lapsilisiä, elareita ja toimeentulotukea? Miten päiväraha on 368e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda pikavippi pankin lainaan ja sovi sellaiset maksuerät, joista selviät. Sillä että antaa lainan mennä ulosottoon on kaikenlaisia seurauksia, joita ei välttämättä osaa tässä hetkessä ajatella järkevästi.
Ei pankit anna lainoja työttömille.
Eikä kyllä yleensä pikalainapankitkaan. Itse yritin hätätilassa, vastaus oli ettei lainata työttömälle. Ok minulle näin, ymmärrän hyvin.
Eikö nuo lainat kuten https://www.paydayloan.fi ole juuri niitä joista kannattaa pysyä kaukana, ettei tule ongelmia.
Eli et tunne ketään jolla on ajokortti ja mahdollisesti vetokoukku ? Peräkärryn vuokraus maksaa noin 10 euroa, joten olisi jäänyt vielä polttoaineisiin reilusti.