Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikavippi muuttoon ja toimeentulotuki, lapsiperhe

Vierailija
23.05.2024 |

Jouduin ottamaan pikavippiä muuttoon, Kela vaati muuttamaan halvempaan asuntoon. Sain tukea muuttoon 140 e, muuttomatka 12 km, lapset 6 ja 10 v. Minulla ei ole edes ajokorttia. Tuolla 140 eurolla olisi saanut jonkun auttmaan tunniksi, mikä ei riitä kun meillä oli 78 neliöien rivari ja paljon huonekaluja (kävin töissä vielä vuosi sitten). Meillä ei ole muuta tukiverkostoa kuin palvelutalossa asuva äitini, ei yhtään ketään. Jouduin ottamaan pikavipin muuttofirmaa varten, muutto oli 3 krs ilman hissiä olevaan taloon :/ Nyt on ongelma millä ihmeellä ostan ruokaa kun vippi pitää maksaa.. vai olisiko parempi menettää luottotiedot ja antaa mennä ulosottoon? 

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa, kuinka kauan menee kun luottotiedot menettää? Minulla ei ole mitään menetettävää, lapset on pakko ruokkia mutta en omista yhtään mitään. Työpaikkaa tuskin on tiedossa pitkään aikaan oman terveydentilan vuoksi. Suoraan sanoen tekisi mieli ottaa vippiä tappiin asti ja jättää maksamatta, nehän vanhenee muutamass vuodessa. Ikinä ei tule kuitenkaan olemaan varaa ostaa omaa asuntoa tms joten ihan sama onko luottotietoja vai ei.

Vierailija
2/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sä oot trolli? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko neuvotella muuttofirman kanssa, että maksat muuton useammassa erässä? - Tai hakea "oikeasta pankista" kulutusluottoa ylihintaisen pikavipin asemas? - Eikä lapsien 2. vanhempi ole elossa?  - Eikö hän(kään) voisi auttaa? 

Vierailija
4/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää sopia maksuerät. Ei vipit muutamassa vuodessa vanhene.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/perinta-ja-maksujarjestelyt/velan-va…

Vierailija
5/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait sä oot trolli? 

? Kuinka paljon luulet perheasunnon muuton maksavan? Piti palkata 2 kantajaa ja maksaa 6 tunnin työstä muuttofirmalle!!!!

Vierailija
6/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietojen menetykseen menee yleensä kuukausia. Velat vanhenee 15 vuodessa. 

Vierailija
7/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait sä oot trolli? 

Nämä ovat hankalia asoita. Itse olen olen viimeisimmän pätkätyöni päätyttyä viime viikot kärvistellyt "taas" työttömänä. Tosinaan olen huokaissut, että onneksi ei ole lapsia, eikä kumppania ja kumpaisetkin saatta jäädä haaveksi, jos työttömyys pitkittyy.  Onni tietysti sinkkuna ollessa on se, että voi melko vapaasti muuttaa työn perässä mutta kun niin on useita kertoja tehnyt niin aikas raskasta tämäkin.

Vierailija
8/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pikavippi pankin lainaan ja sovi sellaiset maksuerät, joista selviät. Sillä että antaa lainan mennä ulosottoon on kaikenlaisia seurauksia, joita ei välttämättä osaa tässä hetkessä ajatella järkevästi.

Vierailija
9/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset lainannu osakesalkkua vastaan nordnetissä? Eikö ole 300.000e salkkua? Oletko joku syrjäytyny?

Miksi olet idiootti?

Vierailija
10/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan selvennystä

Saitko siis kelalta tuon 140€?

Olitko kysynyt sossuilta muuttoapua(sitä voi käsittääkseni saada taloudellisiin ja sosiaalisiin syihin vedoten joissain tapauksissa)?

Paljon otit pikavippiä?

Paljon muuttofirma maksoi?

Vierailija
11/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan kamalaa, valita EU:lle!! 

Miten köyhät muka ne vipit maksaa

Vierailija
12/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko neuvotella muuttofirman kanssa, että maksat muuton useammassa erässä? - Tai hakea "oikeasta pankista" kulutusluottoa ylihintaisen pikavipin asemas? - Eikä lapsien 2. vanhempi ole elossa?  - Eikö hän(kään) voisi auttaa? 

Sain sovittua maksun kahdessa erässä. Lasten isä maksaa elatusmaksua 320 e kk kahdesta ei suostu auttamaan tosiaankaan ja se otetaan tulona huomioon tt tuessa kuten lapsilisäkin. Eli vaikka maksaisi 500 e ei meidän tulot lisääntyisi. Ei muutenkaan halua lapsia edes viikonlopuiksi tms kun tulisi kuulemma kuluja ruuasta... näkee parin viikon välein ja käy uimassa tms lasten kanssa niin että annan eväät mukaan. Ei siitä sen enempää mutta olen pulassa toimeentulotuen takia.

Vierailija
13/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda pikavippi pankin lainaan ja sovi sellaiset maksuerät, joista selviät. Sillä että antaa lainan mennä ulosottoon on kaikenlaisia seurauksia, joita ei välttämättä osaa tässä hetkessä ajatella järkevästi.

en saa pankista lainaa, tulot vaan peruspäiväraha ja toimeentulotuki

t: ap

Vierailija
14/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäks että toi mies on mulkvisti 

Vierailija
15/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt myyntiin kaikki ylimääräinen, kuten joutavat kalusteet! Tässä on esimerkki siitä, miksi työssä ollessa pitäisi ostelun sijaan säästää puskuri.

Vierailija
16/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vippaajat vippaa itseltään? Säästää ensin pienissä erissä itselleen muutaman satasen puskurin ja vippaa sitten siitä puskurista ja maksaa korot itselleen ja oma talous kohenee eikä vippifirman.

Vierailija
17/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalta saat ruokakasseja ja hetihän Kelakin herää, kun on lapsiperheestä kysymys. Teillä ei ole mitään hätää toisin kuin monella muulla.

Vierailija
18/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain sovittua maksun kahdessa erässä. Lasten isä maksaa elatusmaksua 320 e kk kahdesta ei suostu auttamaan tosiaankaan ja se otetaan tulona huomioon tt tuessa kuten lapsilisäkin. Eli vaikka maksaisi 500 e ei meidän tulot lisääntyisi. Ei muutenkaan halua lapsia edes viikonlopuiksi tms kun tulisi kuulemma kuluja ruuasta... näkee parin viikon välein ja käy uimassa tms lasten kanssa niin että annan eväät mukaan. Ei siitä sen enempää mutta olen pulassa toimeentulotuen takia.

Lapset huostaan.

Vierailija
19/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet sen muuttofirman laskun hyvinvointialueen sosiaalitoimeen. Näkevät että 140 on Kelasta myönnetty ja sen voit itsekin kertoa. Kun Kela on neuvonut muuttamaan halvempaan niin kyllä silloin yrität lypsää kaikki siihen muuttoon menevät kulut yhteiskunnalta ensin. Ette te ilman ruokaa voi olla.

Kaksi vuotta sitten itse muutin noin 5km päähän. Kuljetin 10 kuormallista omalla pikkuautolla. Isot kalusteet jäi kahdelle kantajalle ja ottivat siitä noin 1,5 tunnista 411 euroa. Kyllä nuo muutot maksavat.

Vierailija
20/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt myyntiin kaikki ylimääräinen, kuten joutavat kalusteet! Tässä on esimerkki siitä, miksi työssä ollessa pitäisi ostelun sijaan säästää puskuri.

olen 45 v ja ollut töissä 25 vuotta. kyllä sitä tavaraa on kertynyt. olen ollut vuoden työtön ja ekat kk olivat todella raskaista kaiken selvittelyn takia. Sääsöt meni jo ja ne otetaan tt tuessa huomioon ei saa olla säästöjä joten ei köyhän kannata säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi