Miellyttäjä-ihmiset on rasittavia
Varsinkin naisissa yleinen piirre, naiset kun on keskimäärin kasvatettu ajattelemaan jatkuvasti mitä muut on heistä mieltä.
Miellyttäjä-ihmisillä en tarkoita normaaleja käytöstapoja noudattavia, vaan sellaisia, joiden ajattelu ja mielipiteet vaihtelevat sen mukaan missä seurassa he ovat. Kun miellyttäjä aistii olevansa jostain asiasta eri mieltä keskustelukumppanin kanssa, hän ei kerro omaa mielipidettään.
Keskustelukumppanin jatkuva peesailu on kuitenkin rasittavaa ja epäkiinnostavaa. Ihminen, joka ei nosta mitään omia kiinnostavia näkökulmiaan keskusteluun, koska ei voi olla varma saavatko ne kannatusta, on yksinkertaisesti tylsä.
Mun viesti siis on että miellyttäjä-ihmiset, päinvastoin kuin luulette, ette ole miellyttäviä. Lakatkaa katsomasta itseänne ulkopuolelta ja kertokaa aitoja fiiliksiä ja omia ajatuksia. Se on sata kertaa kiinnostavampaa ja MIELLYTTÄVÄMPÄÄ.
Kommentit (145)
Minua ei pelota olla eri mieltä, mutta pelkään, että möläytän esimerkiksi mielipiteen, jota en ole kuitenkaan ajatellut ihan loppuun asti.
Miellyttäjätyypit voi olla ihan mukavia jos muuten on samanlainen elämäntyyli, tullaan muuten juttuun, tykätään vaikka mennä samanlaisiin paikkoihin jne. Miellyttäjän kanssa ei tule kinaa. Olen tehnyt lähes koko työikäni työtä esihenkilönä tai päällikkönä, teen työssä kokoajan valtavasti päätöksiä, minulla ei ole mitään tarvetta enää vapaalla päättää kaikesta itse ja saada joka paikassa ääntäni kuuluviin. Mutta olisihan se kiva jos ystävä osaisi sanoa mielipiteensä, esittää asioita oma-aloitteisesti saati kysyttäessä ettei minun tarvitseisi aina ns ottaa ohjia käsiini hänen kanssa tavatessa. Hän voisi joskus ehdottaa minne mennään ja mihin aikaan, varata pöydän, suunnitella tekemiset, hommata liput ym. Ei, sen teen aina minä. Hän pelkää varmasti jotenkin että tekee virheen tai mulle ei kelpaa tms. Joskus tekisi mieli kokeilla vaikka ulkoillessa, että seison paikoillani niin kauan kun hän ottaa ohjat käsiinsä ja kertoo mihin mennään seuraavaksi. Kuinka kauan menisi että hän saisi tehtyä päätöksen.
Miellyttäjäihmiset ovat manipuloijia. He manipuloivat ihmisiä puolelleen. Vallankäyttöä.
Minun tuntemallani "laajan kaverinpiirin" omaavalla ihmisellä on tosiaan paljon sellaisia kavereita, jotka itse luokittelen tuttaviksi.. Mutta hänellä ei ole yhtään läheistä, aitoa ystävää, kun liikaa yrittää miellyttää kaikkia. Eikä kukaan koe häntä läheiseksi.
Tiedän tämän, kun oli eksälleen valittanut että häntä ei kukaan pyydä mihinkään ym.