Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutta työpaikkaa ei vain löydy!

Vierailija
23.05.2024 |

Muita samassa tilanteessa? Teen asiantuntijatyötä, kokemusta on kymmenisen vuotta, koulutuksena kohtuullisen laajat mahdollisuudet tarjoava ktm. Haluan vaihtaa työtä, koska nykyisessä työyhteisössä on paljon negatiivisia puolia, jopa kiusaamista, joka ei onneksi kohdistu minuun, mutta silti en halua pysyä tällaisessa työpaikassa.

Olen hakenut n. vuoden uutta paikkaa, lähetettyjä hakemuksia on kymmeniä. Yhteen haastatteluun olen päässyt, enkä saanut sitä paikkaa. En ole päässyt haastatteluihin edes sellaisiin töihin jotka vastaavat täysin osaamistani! Verkostoja minulla on valitettavasti aika rajoitetusti, eli nykyisen työpaikan sisällä. Ei siis ole sellaisia naruja joita voisin vedellä työn löytääkseni.

Tällaistako tämä oikeasti nykyään on? Käytät vuosia opiskeluun, kerrytät kokemusta, ja silti työstä toiseen vaihtaminen on käytännössä mahdotonta?? Toivoni on jo mennyt.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, kerro kuvastin...

Vierailija
62/62 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysiköhän ap uutta työpaikkaa? Vastailenpa vanhaan ketjuun vain avautuakseni.

Itse olen myös jumissa umpikuja-työpaikassa, jossa en viihdy enää alkuunkaan. Kehittymismahdollisuudet olemattomat, jonka takia aloitin 3 vuotta sitten hakemaan uutta työpaikkaa. Ensimmäiset kaksi vuotta hain välillä aktiivisesti ja välillä luovuttaen. Viimeisen vuoden olen hakenut ympärivuotisesti, mutta alani työpaikkoja on vähän avoinna. Tämän kolmen vuoden aikana olen saanut yhden työhaastattelun ja yhden puhelinscreenauksen... Näistäkin on mennyt jo vuosi.

Relevantti AMK-tutkinto löytyy ja oman alan työkokemusta tässä kohtaa jo 7 vuotta. Itse olen myös vasta 34-vuotias ja silti on näin vaikeaa. En halua tietää mitä hakeminen on kun vanhempana saan kenkää missä silloin olenkin. Kun vuosi sitten tajusin etten näillä spekseillä ole saamassa uutta työpaikkaa koskaan, päätin jatkaa opintoja KTM:ksi. Alallani on ylikoulutusta, mutta toivon että viimeistään valmistuessani vuoden päästä alkaa edes haastattelukutsuja tulla. Siinä kohtaa olen hakenut uutta työpaikkaa viisi vuotta! Täällä myös mielenterveys koetuksella, koska en pysty enää copy pasteamaan samoja hommia. Aion jäädä ensi lukuvuodeksi opintovapaalle ajatuksena etten enää tule takaisin. Rahaa ei opintovapaalla ole, mutta opintojen viivästyminen samalla kun tarvon väkisin ultimaattisen tylsässä ja toksisessa työpaikassa ei enää ole kuukausiansion arvoista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi