Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan nähnyt kenenkään saavan selkäsaunaa?

Vierailija
22.05.2024 |

Moni kertoo saaneensa varsinkin lapsena selkäsaunan tai piiskaa (onko sama asia) useinkin, mutta ei ole koskaan nähnyt kenenkään oikeasti saavan. Onkohan siis kukaan oikeasti saanut?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko se kun olen nähnyt monta kertaa kylppärin peilin kautta kun sain itse piiskaa?

Vierailija
42/42 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista varsinaisesti nähneeni, mutta montakin kertaa olen ollut tilanteissa, jolloin oli ilmiselvää, että joku sai piiskaa.

Kerran olin naapurissa kylässä, kun heidän poikansa - ehkä oltiin noin 6-7 vuotiaita - suuttui jostakin ja rikkoi eteisen ikkunan suutuspäissään. Äitinsä pisti kumpparit jalkaan, juoksi ulos, riipi koivusta muutaman oksan, palasi sisälle ja retuutti huutavan pojan makuuhuoneeseen. Ovi oli kiinni, mutta oli ilmiselvää mitä siellä tapahtui. 

Luokkakaverin kotona oli tiukka kuri ja risu aina ovenkarmissa. Muistan, että hänen pikkuveljensä vietiin korvasta taluttaen sisälle saamaan piiskaa, kun äitinsä kuuli pikkupojan kiroilevan meidän pihaleikeissä. 

Kerran muistan olleeni perhejuhlissa, joissa oli itseäni vähän nuorempi tyttö. Hänen äitinsä puhui moneen kertaan siinä kahvipöydässä muille äideille, kuinka "Leena piti piiskata ennen kuin päästiin lähtemään tänne" ja "Nyt, Leena, pitää käyttäytyä vai pitääkö äidin taas piiskata sinut". Tyttöä tämä tietysti hävetti kovasti. Kysyin häneltä, oliko häntä koskaan piiskattu ja tyttö sanoi, että "vaikka kuinka monta kertaa". 

Nämä 80-luvulla maaseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi