Miksi mummot etuilee?
Kävin kaupassa ja muuallakin asioilla aamupäivällä. Kolmessa paikassa joku mummo tunki eteen ja etuili. Mikä kiire niillä on minnekään ja miksei ne voi jonottaa niinku muutkin? Ja tää ei oo todellakaan eka kerta. Sitte ollaan kans hamstraamassa kaikkia tarjouksia kaupasta. Kerrankin oli Marimekon liikkeessä tarjous että sai jotain juttuja tosi edullisesti ja oli rajattu erä. Nii siellä ollu jono mummoja jo pari tuntia ennen ja mulle eri riittänyt niitä tarjoustuotteita kun mummot vei kaikki!
Kommentit (120)
Ärsyttää ne mummelit, jotka tönii jonossa ostoskärryjen kanssa. Ikään kuin jono liikkuisi sillä tavalla yhtään nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mummo ja mua harmittaa sama asia, mutta kyllä ne kärryjä poikittain pitävät ovat lähi Prismassa viittä vaille mummoja.
Mulla ei ole koskaan kiire
Jos kassajonossa taakseni tulee ihminen, jolla on pari ostosta, niin annan hänen aina mennä edelleni, koska mulla on viikon satsi kärryssä.😍
Käyttäkää hyvät ihmiset itsepalvelukassoja, siinä hermo lepää kuin ei tarvitse katsoa taakseen vaan voi aivan rauhassa hommailla pakkailuja myöten.
Eikä. Nykyisin ne jonot ovat itsepalvelukassoilla, eikä siellä asiointi mene kaikilla putkeen. Suurissa marketeissa pääsee monesti normikassalta nopeammin kaupasta ulos asti, harvemmin on kassiratsioitakaan.
Niillä on kiire hautaan.
Olin jokin aikaa sitten mökkikuntani läheisessä Prismassa noin klo 9. Vain muutama kassa auki, mutta monta eläkeläistä asiakasta jonottamassa. (Olin ainoa työikäinen kassahenkilöstön lisäksi). Kun yksi kassa aukesi lisää, niin ne mummot ja papat JUOKSIVAT kilpaa siihen. Yksi kolhaisi minua mennessään kärryillään, kun en tarpeeksi vikkelästi väistänyt hänen juostessa jononi läpi...
Aivan turha väittää, että olivat vanhoja tai kipeitä. Sellaisella ripeydellä ja reflekseillä ne juoksijat voisivat aivan hyvin edelleen olla työelämässä ansaitsemassa verorahoja.
Vierailija kirjoitti:
Onpas yrmeä mummo xD
Niillä on niin vähän aikaa. Siis elinaikaa.
Muutenhan heillä ei muuta olekaan kuin aikaa. Kiusallaan pyrkivät hoitamaan asiansa aina silloin, kun tietävät, että työssäkäyvillä on kiire.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, käykääpä katsomassa Aasian jättikaupungeissa, mikä on meno siellä. Esim Pekingissä tungetaan härskisti kaikkien ohi. Siellä on pakko. Muuten ei välttämättä pääse metroon sisään koko illan aikana, jos ei käytä kyynärpäitä.
No Japanissa on metrolaitureilla sisäänheittäjiä jotka työntävät matkustajat tiiviisti vaunuun sisään. Sen takia naisille on omat vaunut ettei joku pervo setämies tule hinkkaamaan
Ei ole nykyään enää mitään tunkijoita, 80-90-luvulla oli. Naisille on ruuhka-aikaan oma vaunu mitä saavat halutessaan käyttää.
Pahimmat hermoilijat ovat vanhoja miehiä. Olen sen monet kerrat todennut prisman kassajonoissa. Olen myös huomauttanut monta kertaa, kun iäkäs valittaa jonon hitaudesta. Kysyin yhdeltä, että olet varmaan eläkkeellä, mies sanoi että on. Lisäsin, että sitten sinulla ei pitäisi olla kiirettä mihinkään. Mies katsoi suu auki ja lisäsin, että minäkin olen eläkkeellä ja meillä ei ole enää kiire mihinkään. Oli hiukan nolo.
En ole huomannut, että mummot etuilee. Olisi kyllä kiva, kun he ymmärtäisivät mennä pakkaamaan ostoksensa kassahihnan päähän. Ärsyttää, kun et pääse maksamaan, kun joku mummo pakkaa siinä kassalla. Onko kassahenkilöä ohjeistettu, että heille ei saa sanoa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne seisoo käytävällä kärryjen kanssa poikittain eikä väistä
Aivan kuin alle 20-vuotiaat prinsessaäidit. Mummot vielä kestää, prinsessaäitejä ei! :(
Ja kun ne prinsessat on vielä lähes satakiloisia.
Mummoilla on kiire kassalle ennen kuolemaansa vanhuuteen.
Miksei kaikkia vanhuksia vain tapeta? Yhteiskunnan kiittämättömimpiä kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat hermoilijat ovat vanhoja miehiä. Olen sen monet kerrat todennut prisman kassajonoissa. Olen myös huomauttanut monta kertaa, kun iäkäs valittaa jonon hitaudesta. Kysyin yhdeltä, että olet varmaan eläkkeellä, mies sanoi että on. Lisäsin, että sitten sinulla ei pitäisi olla kiirettä mihinkään. Mies katsoi suu auki ja lisäsin, että minäkin olen eläkkeellä ja meillä ei ole enää kiire mihinkään. Oli hiukan nolo.
Jos sillä oli huono olo? Esim. sydänvika. Silloin voi jo pelkkä jonossa seisominen olla rankkaa. Mä yritän päästää vanhukset ensin, kun mulla on vielä kuntoa jonottaa.
Pahimpia etuilijoita ovat keski-iän ylittäneet ja vanhat naiset. Miehet harvemmin etuilevat.
Vierailija kirjoitti:
Kalevit itsemurhatarkkailussa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämää on niin vähän jäljellä että on pakko elää täysillä
Pakko elää kuin mulkku. Eikö niitä pelota että päätyvät helvettiin tolla käytöksellä?
Eihän ne sellaista pelkää, kun pyytävät iltarukouksessaan kaikki päiväset synnit anteeksi.
Ne luulee että niillä.on etuoikeus kaikkeen kun saavat eläkeläisalennuksia.
Helvetti on irti, jos Tokmannilla jaetaan ämpäreitä tai prismassa on Kulta Katriina euron alennuksessa.
Etuilijoita pitäisi potkia päähän jotta ne ymmärtäisivät tasa-arvon.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa aina kovaan ääneen jotain kuten "ROUVA NYT KYLLÄ ETUILI AIKA TÖRKEÄSTI, EIKÖ TEILLÄ ROUVA HYVÄ OLE KÄYTÖSTAPOJA OLLENKAAN?" Ei tuo mulqvistiuteen auta, tai siihen että etuili, mutta kyllä ne selvästi nolostuu yleensä 😁
Tämä on hyvä. Seuraavaksi sanon näin 🤜 ihan kuuluvasti.
No kun oikeus on. Saatana