Miksi mummot etuilee?
Kävin kaupassa ja muuallakin asioilla aamupäivällä. Kolmessa paikassa joku mummo tunki eteen ja etuili. Mikä kiire niillä on minnekään ja miksei ne voi jonottaa niinku muutkin? Ja tää ei oo todellakaan eka kerta. Sitte ollaan kans hamstraamassa kaikkia tarjouksia kaupasta. Kerrankin oli Marimekon liikkeessä tarjous että sai jotain juttuja tosi edullisesti ja oli rajattu erä. Nii siellä ollu jono mummoja jo pari tuntia ennen ja mulle eri riittänyt niitä tarjoustuotteita kun mummot vei kaikki!
Kommentit (120)
En etuile. Jos nään jonkun nuoren ostavan väin vähän (koululaiset käy usein kaupassa ruokatauollaan) niin annan hänen mennä edelleni.
- n67v -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot ei jaksa kauaa seisoa ja rahaa on niin vähän että kamikset on pakko saada tarjouksesta jos jotain meinaa ostaa. Vähän ymmärrystä ja sympatiaa, kiitos.
Kuule minulta meinasi tippua ostokset tollasen itsekkään lehmän takia tänään. Mulla on vaikea reuma käsissä ja olin jo laskemassa tavaroitani siihen linjalle kun joku persläpimummo kaahaa rollallaan (jossa voi muuten istua jos ei jaksa seistä), tönäisee mut pois ja alkaa latomaan omia kamppeitaan siihen. Minä olen sairas ihminen ja se ei anna mulle oikeutusta käyttäytyä huonosti. Miksi vanhuus antaa oikeutuksen?
Ovat sairastuneet johonkin aivoja rappeuttavaan tautiin. Täysissä järjissään oleva ihminen ei käyttäydy noin.
Vierailija kirjoitti:
No, käykääpä katsomassa Aasian jättikaupungeissa, mikä on meno siellä. Esim Pekingissä tungetaan härskisti kaikkien ohi. Siellä on pakko. Muuten ei välttämättä pääse metroon sisään koko illan aikana, jos ei käytä kyynärpäitä.
No Japanissa on metrolaitureilla sisäänheittäjiä jotka työntävät matkustajat tiiviisti vaunuun sisään. Sen takia naisille on omat vaunut ettei joku pervo setämies tule hinkkaamaan
Täällä on niin reipasta haukkumista ikänaisia kohtaan että on pakko sanoa : taidan muuttaa tapani ja mielenosoituksellisesti ryhtyä samanlaiseen käyttäytymiseen. Olenko oikeassa että juuri nuoret kärsivät, en sitten tuhlaisi energiaani muihin kuin nuoriin, miehiin vai naisiin, kertoisitteko kiitos !
Kusipää on kusipää ei se ikää katso.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on niin reipasta haukkumista ikänaisia kohtaan että on pakko sanoa : taidan muuttaa tapani ja mielenosoituksellisesti ryhtyä samanlaiseen käyttäytymiseen. Olenko oikeassa että juuri nuoret kärsivät, en sitten tuhlaisi energiaani muihin kuin nuoriin, miehiin vai naisiin, kertoisitteko kiitos !
Eli sinun mielestä saa käyttäytyä vanhana miten huvittaa vain siksi että on toinen jalka haudassa? Ei heru kunnioitusta ainakaan minulta.
Monista keskusteluista päätellyt että noin viiskymppiset naiset ovat suurin mummojen (boomereiden) vihaajaryhmä. Päätellen tuosta Marimekko-asioinnistakin. Ei ne oo ihan nuorten vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä nähnyt kassajonossa etuilua paitsi Lidlissä, mutta se asiakaskunta on eri planeetalta kuin me muut
Vierailija kirjoitti:
Ja ne seisoo käytävällä kärryjen kanssa poikittain eikä väistä
Aivan kuin alle 20-vuotiaat prinsessaäidit. Mummot vielä kestää, prinsessaäitejä ei! :(
Pappa meinasi etuilla minua kaupassa, kun olin jättänyt hiukan väliä edellä olevaan, jotta poikittaisliikenne pääsi jonon läpi. Pappa tunki väliin. Oli närkästynyt, kun kerroin, että jonon päässä on tilaa.
Moni vanha kääkkä on pohjimmiltaan vain kouluttamaton rasisti, joka ajattelee sen iän oikeuttavan käyttäytymään miten sattuu. Palveluammatissa tuon näkee hyvin konkreettisesti, mutta ei se onneksi kaikkia koske.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten Mallorcalla odoteltiin paikallisbussia. Pysäkin ympärille tuli pikku hiljaa vanhempia naisia. Kun bussi sitten tuli, niin ei meinattu päästä rattaiden kanssa bussiin ollenkaan, kun mammat alkoi kyynärpäillä tönimään ja väkisin tunkivat edelle, vaikka oltiin juuri ovien kohdalla menossa sisään. On röyhkeää touhua. Suomessa sentään pääasiassa jonotetaan kuuliaisesti.
Kannanotto turismia vastaan, etkö ymmärtänyt ?
Vierailija kirjoitti:
Ja ne puristelee kaikki tomaatit
Älä ostaa niitä tomaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikana opetettiin vanhuksille, että he ovat maailman napa, vaikka todellisuudessa yhteiskunnassa kaikkien hyvinvointi pitäisi ottaa huomioon.
Korona-aikana vanhukset oli määrätty eristyksiin, eivät he päässeet edes ulkoilemaan ja siellä läheisiä tapaamaan. Kovin on muistisi lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat etuilijat ovat 40-60-vuotiaat naiset, voihan niistä joku tietysti jo mummokin olla.
Apteekissa yrittävät mennä ilman jonotusnumeroa tunkeutumalla farmaseutin pöydän eteen. Elintarvikeliikkeissä kassajonoon tulla röyhkeäasti sivuuttaen siellä jo ennestään olevat, varsinkin lapset ja nuoret jäävät helposti jalkoihin näiden naisten kiilaamina. Jopa sairaalan poliklinikalla ja yksityisten lääkärikeskusten vastaanotoille tunkeudutaan lääkärin vastaanottotilaan vaikka ei ole edes sinne kutsuttu.
En todellakaan etuile missään jonossa. Ihme yleistämistä.
53v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ikänaisten röyhkeys on vielä pientä jos vertaa Etelä-Eurooppaan. Italialainen tai espanjalainen nonna ajaa ihan pokkana vierellesi bensa-aseman jonossa ja koukkaa siihen väliin kun edelläoleva lähtee liikkeelle.
Yritä siinä sitten protestoida niin tämä lyö ikkunat ja ovet lukkoon ja pui nyrkkiä auton sisällä solvaten sinua kunnes poistut.
:DD
Tätä polttoainene jakeluasemalla olevaa raivoa olen itse nähnyt täällä Suomessakin. Kerrankin olin tankkaamassa ja sillä aikaa eteen ja taakse ilmestyi jonottaja ja kun lähdin siitä sitten pois, niin jäivät keskenään siihen syöksähtelemään ja tööttäilemään tapellen vuorostaan...
Vierailija kirjoitti:
Olen mummo ja mua harmittaa sama asia, mutta kyllä ne kärryjä poikittain pitävät ovat lähi Prismassa viittä vaille mummoja.
Mulla ei ole koskaan kiire
Jos kassajonossa taakseni tulee ihminen, jolla on pari ostosta, niin annan hänen aina mennä edelleni, koska mulla on viikon satsi kärryssä.😍
Käyttäkää hyvät ihmiset itsepalvelukassoja, siinä hermo lepää kuin ei tarvitse katsoa taakseen vaan voi aivan rauhassa hommailla pakkailuja myöten.
Vierailija kirjoitti:
Pappa meinasi etuilla minua kaupassa, kun olin jättänyt hiukan väliä edellä olevaan, jotta poikittaisliikenne pääsi jonon läpi. Pappa tunki väliin. Oli närkästynyt, kun kerroin, että jonon päässä on tilaa.
Tämä. Siis todellakin tämä!
Vierailija kirjoitti:
No, käykääpä katsomassa Aasian jättikaupungeissa, mikä on meno siellä. Esim Pekingissä tungetaan härskisti kaikkien ohi. Siellä on pakko. Muuten ei välttämättä pääse metroon sisään koko illan aikana, jos ei käytä kyynärpäitä.
Miksi menisin Aasiaan ?
Siellä oli varmaan joku haiseva tukirotta kaljanhakureissulla. Tiedättekös ne ukot jotka säästää saippua ja jolle deodorantti kesähelteillä on turhaa luksusta