Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mummot etuilee?

Vierailija
22.05.2024 |

Kävin kaupassa ja muuallakin asioilla aamupäivällä. Kolmessa paikassa joku mummo tunki eteen ja etuili. Mikä kiire niillä on minnekään ja miksei ne voi jonottaa niinku muutkin? Ja tää ei oo todellakaan eka kerta. Sitte ollaan kans hamstraamassa kaikkia tarjouksia kaupasta. Kerrankin oli Marimekon liikkeessä tarjous että sai jotain juttuja tosi edullisesti ja oli rajattu erä. Nii siellä ollu jono mummoja jo pari tuntia ennen ja mulle eri riittänyt niitä tarjoustuotteita kun mummot vei kaikki!

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämää on niin vähän jäljellä että on pakko elää täysillä

Kuten katsomalla ikuisuussarjoja emmental, kauniit ja rohkeat jne mitä niitä nyt on. Kassalla mummoilla on aikaa kertoa koko elämän tarinansa.

Vierailija
82/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on niin reipasta haukkumista ikänaisia kohtaan että on pakko sanoa : taidan muuttaa tapani ja mielenosoituksellisesti ryhtyä samanlaiseen käyttäytymiseen. Olenko oikeassa että juuri nuoret kärsivät, en sitten tuhlaisi energiaani muihin kuin nuoriin, miehiin vai naisiin, kertoisitteko kiitos !

En ole ikinä nähnyt kassajonossa etuilua paitsi Lidlissä, mutta se asiakaskunta on eri planeetalta kuin me muut

Silloin kun Lidlissä oli vielä venäläisiä (naisia) asiakkaina he olivat törkeitä etuilijoita. Kerrankin eräs itäturisti tunki itsensä ohitseni. Minulla oli vain muutama ostos, joten tungin kylmästi jonossa hänen ja häntä edessä olevan väliin. Ilme oli näkemisen arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mummo ja mua harmittaa sama asia, mutta kyllä ne kärryjä poikittain pitävät ovat lähi Prismassa viittä vaille mummoja.

Mulla ei ole koskaan kiire

Jos kassajonossa taakseni tulee ihminen, jolla on pari ostosta, niin annan hänen aina mennä edelleni, koska mulla on viikon satsi kärryssä.😍

Käyttäkää hyvät ihmiset itsepalvelukassoja, siinä hermo lepää kuin ei tarvitse katsoa taakseen vaan voi aivan rauhassa hommailla pakkailuja myöten.

Ostan punaliputettua hävikkiruokaa, että maailma pelastuu, niin en voi käyttää itsepalvelukassoja.

Vierailija
84/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös kivaa käydä 11 aikaan ruokkiksella kaupassa, kun puolet mummoista eksyy kyseiseen aikaan ostoksille. Odotellaan kiltisti vielä summaa, mutta kokenut mummo tietää, että tässä vaiheessa ei vielä tehdä mitään hätiköityä. Vasta kun kuuluu 23 euroa ja 75 centtiä, niin tässä vaiheessa aloittaa kokenut mummo kaivamaan kukkaroansa laukusta. Katot sitä kukkaroa ja huomaat, että siinä on seteleinäkin jo 200€ erinäisinä seteleinä. Ensin kaivetaan 20€ seteli, sitten etsitään 2€ kolikkoa jota ei olekaan, no onkos 1€ kolikoita, no eipä ole, sitten ruvetaan laskemaan niitä kolikoita oisko siinä se 3,75€ aikaa kun on laskettu ja todettu että eipä ole, niin kerätään kolikot takaisin ja annetaan 5€ seteli ja aloitetaan uudelleen kolikoiden laskeminen, jotta saadaan 75 centtiä, jotta kassa voi antaa takaisin 2€ kolikon. Rahat annettuna muistaa mummo, että s-etukorttia piti käyttää ja kassa peruttaa maksun aloittaa alusta, jotta s-kortti voidaan käyttää. Lopulta saatu maksettua ja kuitti kouraan, niin ruvetaan niitä kuitteja ja kortteja laittamaan kukkaroon siinä maksupäätteen edessä ja kukkarokin pitää laittaa laukkuun. Kassalla on sinun tuotteet jo kirjattu lukian läpi ja odottaa maksua. Tähän vielä mummo heittää kassalle vähän small talkia kuinka pitää vielä hautausmaalla käydä. Ja näin pääset itse maksamaan. Koko operaation meni lähemmäksi 10min selvitä kassasta. Tästä saakin sitten itse pinkoa työpaikalle suhteellisen vauhdilla, jotta kerkee vielä syömäänkin.

Vierailija
85/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän itsepalvelukassaa. Ei ole jonoa.

Vierailija
86/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat etuilijat ovat 40-60-vuotiaat naiset, voihan niistä joku tietysti jo mummokin olla.

Apteekissa yrittävät mennä ilman jonotusnumeroa tunkeutumalla farmaseutin pöydän eteen. Elintarvikeliikkeissä kassajonoon tulla röyhkeäasti sivuuttaen siellä jo ennestään olevat, varsinkin lapset ja nuoret jäävät helposti jalkoihin näiden naisten kiilaamina. Jopa sairaalan poliklinikalla ja yksityisten lääkärikeskusten vastaanotoille tunkeudutaan lääkärin vastaanottotilaan vaikka ei ole edes  sinne kutsuttu.

Höpö höpö. Olen itse 48-vuotias nainen enkä todellakaan etuile. Koen nyt tässä keskustelussa mummoiksi sellaiset asiat 70-80-vuotiaat naiset jotka ajattelevat olevansa tärkeämpiä kuin nuoremmat ihmiset. Sillä verukkeella voi etuilla ja myös töniä ostoskärryillä seuraavaa jonossa olevaa takapuoleen. Myöskään jonoa ohittaessa, ilman ostoksia siis poistuttaessa ikäihmiset eivät koskaan osaa sanoa "anteeksi, ohitan tästä" vaan työntävät sinut sivuun ja rynnivät ahtaasta välistä kassan ohi. En ymmärrä miten heidät on kasvatettu. 

Vierailija
87/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan jo aikaa, kun pääsen eläkkeelle.

Lopetan kohteliaan ja ystävällisen käytöksen, rääyn asiakaspalvelijoille, tönin ja etuilen kaupoissa.

Ooh, ihana tulevaisuus! 

Minä olen aina ollut liian nöyrä ja kiltti ja en ole välittänyt jos etuillaan, tönitään, kävellään päin jne. Puolisoa se ärsyttää ja sanoo, että miksi alistut ja annat kaikkien kävellä ylitsesi.  Nyt en enää alistu, vaan pidän puoleni. T. Mummo

Vierailija
88/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mummo ja mua harmittaa sama asia, mutta kyllä ne kärryjä poikittain pitävät ovat lähi Prismassa viittä vaille mummoja.

Jos kassajonossa taakseni tulee ihminen, jolla on pari ostosta, niin annan hänen aina mennä edelleni, koska mulla on viikon satsi kärryssä.😍

Käyttäkää hyvät ihmiset itsepalvelukassoja, siinä hermo lepää kuin ei tarvitse katsoa taakseen vaan voi aivan rauhassa hommailla pakkailuja myöten.

Ostan punaliputettua hävikkiruokaa, että maailma pelastuu, niin en voi käyttää itsepalvelukassoja.

Ei ne tuotteet ole liputettu vaan laputettu.

Vierailija
89/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin voi ostaa, S-marketin punalauissa on kait viivakoodi hinta?

Vierailija
90/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan jo aikaa, kun pääsen eläkkeelle.

Lopetan kohteliaan ja ystävällisen käytöksen, rääyn asiakaspalvelijoille, tönin ja etuilen kaupoissa.

Ooh, ihana tulevaisuus! 

Minä olen aina ollut liian nöyrä ja kiltti ja en ole välittänyt jos etuillaan, tönitään, kävellään päin jne. Puolisoa se ärsyttää ja sanoo, että miksi alistut ja annat kaikkien kävellä ylitsesi.  Nyt en enää alistu, vaan pidän puoleni. T. Mummo

Kerran tulimme Suomeen lomalle ja olimme kaupassa ja ihmiset ryntäili päin ja minä väistin eteen, taakse, vasemmalle, oikealle ja puoliso karjaisi isosti, että PAIKKA :)! Herätti huomiota :D.  Sanoi, että älä anna ihmisten kävellä päällesi, vaan pidä oma tilasi. Puoliso sai olla rauhassa, koska on aika voimanpesä ja se näkyy päälle päin. T. Mummo 

Vierailija
91/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia syitä. Tällä kiirehtivällä ikäihmisellä voi olla oikeasti kiire. Häntä voi odottaa kotona yksin vielä iäkkäämpi muistisairas puoliso, jonka omaishoitaja hän on.

Hän saattaa olla riippuvainen julkisista kulkuneuvoista, joiden kyytiin on ehdittävä.

Hän saattaa katsoa sinua kasvoihin, ja ajatella että tuossa on ystävällisen oloinen ihminen, joka ymmärtää, jos ohitan hänet jonossa.

Hän voi olla apteekissa asioimassa, mutta unohtanut muistilapun kotiin, ja yrittää kovasti pitää mielessä asiat, mistä pitää puhua, ja pelkää ettei muista niitä, ja koska ei jaksa usein lähteä asioille. 

Hän ei vain jaksa hälinää ympärillään ja haluaa ulos äkkiä, koska terveys on huono ja voi huimata, ei silloin rollaattorikaan auta jos alkaa lyyhistyä. 

Kun näette etuilevan ikäihmisen kysykää onko kaikki kunnossa, ja miten voin auttaa. 

Vierailija
92/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuilijoita pitäisi potkia päähän jotta ne ymmärtäisivät tasa-arvon.

Päähänpotkijoiden pitäisi pysytellä kotonaan, että ymmärtäisivät olevansa vaaraksi ihmisille.

Vierailija
93/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimmat etuilijat ovat 40-60-vuotiaat naiset, voihan niistä joku tietysti jo mummokin olla.

Apteekissa yrittävät mennä ilman jonotusnumeroa tunkeutumalla farmaseutin pöydän eteen. Elintarvikeliikkeissä kassajonoon tulla röyhkeäasti sivuuttaen siellä jo ennestään olevat, varsinkin lapset ja nuoret jäävät helposti jalkoihin näiden naisten kiilaamina. Jopa sairaalan poliklinikalla ja yksityisten lääkärikeskusten vastaanotoille tunkeudutaan lääkärin vastaanottotilaan vaikka ei ole edes  sinne kutsuttu.

Höpö höpö. Olen itse 48-vuotias nainen enkä todellakaan etuile. Koen nyt tässä keskustelussa mummoiksi sellaiset asiat 70-80-vuotiaat naiset jotka ajattelevat olevansa tärkeämpiä kuin nuoremmat ihmiset. Sillä verukkeella voi etuilla ja myös töniä ostoskärryillä seuraavaa jonossa olevaa takapuoleen. Myöskään jonoa ohittaessa, ilman ostoksia siis poistuttae

Vanhat ihmiset eivät v'lttämättä jaksa seistä jonossa. Jos olisi edes penkkejä, heillä olisi mahdollisuus jaksaa. Muistan äitini kohdalla, kun hän alkoi vanheta, hän muuttui kärsimättömäksi. Ihminen, joka ei koskaan tehnyt itseään näkyväksi ja oli aina erittäin hyväkäytöksinen, alkoi äkkiä olla hermostunut jonottaessa. Tajusin vasta, kun ryhdyin seuraamaan hänen kehonkieltään, että hän oli hyvin väsynyt, mutta ei halunnut myöntää sitä, ettei jaksa.

Vierailija
94/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä voi olla kipuja ja ne haluaa nopeasti kotiin, kaupassa käynti voi olla suuri ponnistus vnhuksille

Vierailija
95/120 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ne mummelit, jotka tönii jonossa ostoskärryjen kanssa. Ikään kuin jono liikkuisi sillä tavalla yhtään nopeammin.

Tilan hahmotusongelma, en usko että kukaan tahallaan tökkii ostoskärryillä toista. Voi johtua näkökyvyn heikentymisestä.

Ajatelkaa omia vanhempianne ja isovanhempianne, eihän tuntuisi kivalta jos heistä kirjoiteltaisiin näin, varsinkin kun tietäisi että heillä on vaivoja joiden kanssa yrittävät pärjätä päivästä toiseen. 

Vierailija
96/120 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikana opetettiin vanhuksille, että he ovat maailman napa, vaikka todellisuudessa yhteiskunnassa kaikkien hyvinvointi pitäisi ottaa huomioon.

Tuo sukupolvi on oppinut olemaan maailman napa syntymästään asti.

Vierailija
97/120 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, käykääpä katsomassa Aasian jättikaupungeissa, mikä on meno siellä. Esim Pekingissä tungetaan härskisti kaikkien ohi. Siellä on pakko. Muuten ei välttämättä pääse metroon sisään koko illan aikana, jos ei käytä kyynärpäitä. 

Hitsi! totta! Tämä oikeuttaa suomi mummojen röyhkeän käytöksen täysin!

Vierailija
98/120 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot ei jaksa kauaa seisoa ja rahaa on niin vähän että kamikset on pakko saada tarjouksesta jos jotain meinaa ostaa. Vähän ymmärrystä ja sympatiaa, kiitos.

Suuret ikä luokat on rikkain sukupolvi tällähetkellä.

Vierailija
99/120 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ottaa kaiken irti myös. vanhuuden päivillä. ei sotasukupolvi ollut läheskää niin röyhkeä.

-Milleniaali

Kyllä oli mammat nimenomaan röyhkeitä, vetosivat ties mihin sotaleskeyteen. Boomerit ovat pikku juttu näiden rinnalla, mutta sinähän olet niin nuori, ettet ole nähnyt sitä touhua ollenkaan.

t N60+

Boomer puolustelee itseään. Eiköhän milleniaalit ole kaikista objektiivisimpia arvioimaan tilannetta.

https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/3185079

Vierailija
100/120 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on niin reipasta haukkumista ikänaisia kohtaan että on pakko sanoa : taidan muuttaa tapani ja mielenosoituksellisesti ryhtyä samanlaiseen käyttäytymiseen. Olenko oikeassa että juuri nuoret kärsivät, en sitten tuhlaisi energiaani muihin kuin nuoriin, miehiin vai naisiin, kertoisitteko kiitos !

En ole ikinä nähnyt kassajonossa etuilua paitsi Lidlissä, mutta se asiakaskunta on eri planeetalta kuin me muut

Lidl, prisma, citymarket. siinä suomen luokka eron näkee kun katsoo kassajonoa. tietenkin kaikista rikkaimmat ei edes käy kaupassa.