Isoäiti puuttuu tyttären pukeutumiseen (20v tytär) joka pukeutuu ihan tavallisesti, kuin muutkin nuoret naiset.
Isoäiti syynää heti tyttären vaatetuksen ja alkaa papattaa, että onko tuollainen muka sopivaa. On paljastavaa, ei meidän nuoruudessa, millaista viestiä tytär oikein lähettää ihmisille. Kyllä nykyaika on pilannut ihmiset ennen kaikkea naiset.
Onko kellään muulla tällaista?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on syntynyt v. 1941 ja hänen 60-luvun pukeutumisensa oli miniä ja mikroa, lisänä yli polven ulottuvat saappaat.
Minä olen syntynyt 50/60-lukujen taitteessa. Äitini osti minulle aivan liian moderneja asuja, esim. mikroshortsit, lahkeiden pituus puoleenreiteen. Tyttärentyttären näin viimeksi sukulaispojan rippijuhlissa, maksimekko asuna. Muoti aaltoilee sinne tänne.
Mikroshortseissa ei todellakaan ole lahkeet puoleen reiteen. :D
Paremminkin puoleen pakaraan.
Kuitenkin on itse paneksinut sinne tänne, mutta toisten pukeutumisesta jeesustelee oikein körtikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen isoäiti on? Laskeskelen, että voisi olla suuria ikäluokkia, ja ne tytöthän kulkivat miniminiminihameissa p*rse vilkkuen. Ei taida mummo muistaa nuoruuttaan.
Voi, mummoja ovat nyt suurista ikäluokista seuraava ikäluokka eli 50-60 -vuotiaat! 😁
Suurten ikäluokkien edustajat ovat jo 74-80-vuotiaita, isomummokastia enimmäkseen.
Kaksikymppisenä mummo voi hyvinkin todennäköisesti olla suuriin ikäluokkiin kuuluva. Oma äitini sai minut kolmekymppisenä ja minä sain nuoremman lapseni kolmekymppisenä. Lapsen ollessa 20 vuotta, mummonsa on 80 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen isoäiti on? Laskeskelen, että voisi olla suuria ikäluokkia, ja ne tytöthän kulkivat miniminiminihameissa p*rse vilkkuen. Ei taida mummo muistaa nuoruuttaan.
Voi, mummoja ovat nyt suurista ikäluokista seuraava ikäluokka eli 50-60 -vuotiaat! 😁
Suurten ikäluokkien edustajat ovat jo 74-80-vuotiaita, isomummokastia enimmäkseen.
Kaksikymppisenä mummo voi hyvinkin todennäköisesti olla suuriin ikäluokkiin kuuluva. Oma äitini sai minut kolmekymppisenä ja minä sain nuoremman lapseni kolmekymppisenä. Lapsen ollessa 20 vuotta, mummonsa on 80 vuotta.
Kaksikymppisen*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko outoa, jos 20 vuotiaan mummo on 50 vuotias. Tuskin on kovinkaan yleistä, että lapsia tehdään 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ymmärtää, että isoäidin nuoruudessa on ollut tosi tiukat pukeutumisnormit. Riippuu tietysti iästä, oma mummoni oli syntynyt 1925 ja hänelle aiheutti ihan hirveät raivokohtaukset, jos pukeuduin polvipituiseen hameeseen, oli liian lyhyt, kun hänen mielestään ei ole sopivaa käyttää sellaista, että polvet näkyy.
Toinen oli venepääntie t-paita, jossa yläosassa läpinäkyvää pitsiä. Kuitenkin oli nykypäivään ihan ok, ei näkynyt edes rintsikat mistään. Mummo kauhistui ja alkoi tivaamaan, mistä olen edes saanut sellaisen paidan ja tietääkö vanhempani, että mulla on sellainen paita. Äiti oli sen mulle ostanut, mutta mummon mielestä se oli ihan täyttä syntiä.
Ja katsopa kuvia 1900-luvun alkupuolelta, kaikki naiset puettu tosi peittävästi ja yleensä huivi päässä. Kesähelteellä ollaan kuin pakkasiin varauduttu.
Kaupunki vs maaseutu varmasti näkyi 60-luvulla selkeämmin kuin nyt. Maalta kaupunkiin tuleva vanhempi saapumiserä pukeutuu vieläkin fiinimmin😂
Isoäiti ei ymmärrä, että ap:n vuokralähiössä on eri pukukoodi kuin sivistyneillä ihmisillä
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä suuret ikäluokat kulkeneet mitään paljastellen. 40-60-luku oli todella konservatiivista aikaa. 70-luvulla hipit pukeutuivat jotkut napapaitoihin, muttavasta 2000-luvulla tulivat erittäin paljastavat vaatteet muotiin.
Ihmettelen miksi näitä nykynuoria niin kauhistellaan... Miettikää ysärin ja 2000-luvun alun pukeutumista!? Vesirajahame, nirunarutopit/napapaidat... Mielestäni nykyään on enemmän kangasta päällä.
Vierailija kirjoitti:
Isoäiti ei ymmärrä, että ap:n vuokralähiössä on eri pukukoodi kuin sivistyneillä ihmisillä
Mun isoäiti viihtyy golf-kentällä ja äiti lähipubissa. Heidän välillään tosiaan on kuilu. Ja mummi joskus saattaa päästää suustaan sanoja, joista tänäpäivänä joku loukkaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi mummokka ei nykymuoti seuraa.
Sama suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä suuret ikäluokat kulkeneet mitään paljastellen. 40-60-luku oli todella konservatiivista aikaa. 70-luvulla hipit pukeutuivat jotkut napapaitoihin, muttavasta 2000-luvulla tulivat erittäin paljastavat vaatteet muotiin.
Ilmeisesti olemme eläneet eri todellisuuksissa. Itselläni kyllä oli napapaitoja sekä just vesirajan peittäviä minihameita 70-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on syntynyt v. 1941 ja hänen 60-luvun pukeutumisensa oli miniä ja mikroa, lisänä yli polven ulottuvat saappaat.
Minä olen syntynyt 50/60-lukujen taitteessa. Äitini osti minulle aivan liian moderneja asuja, esim. mikroshortsit, lahkeiden pituus puoleenreiteen. Tyttärentyttären näin viimeksi sukulaispojan rippijuhlissa, maksimekko asuna. Muoti aaltoilee sinne tänne.
Mikroshortseissa ei todellakaan ole lahkeet puoleen reiteen. :D
guuglaapa huvin vuoksi ;) , muista 70-luku
Jos lapsi näyttää huoralta, häntä kannattaa ohjeistaa.
Ei täällä muut kauhistele kun rääväsuinen Vanhapiika. Ja edelleen mummolle ie kuulu milliäkään 20v.pukeutuminen, kun siihen ei äitikään voi puuttua kun on täysi-ikäinen.. Siinä on vaara että välit viilenee ja käyntikerrat.. Minäkin olen ollut nuori ja nätti minihameessa ja topissa 😂😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miksi näitä nykynuoria niin kauhistellaan... Miettikää ysärin ja 2000-luvun alun pukeutumista!? Vesirajahame, nirunarutopit/napapaidat... Mielestäni nykyään on enemmän kangasta päällä.
Ongelma on siinä että se kangas on myös todella ohutta ja myös ihmisen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi näyttää huoralta, häntä kannattaa ohjeistaa.
Sinäkö rintarotiingilla noin alarvosen kielenkäyttäjän olisit sovelias muka neuvomaan... Häpeä jos nuoret ja lapset näitä lukee. 👍👿
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut ysärillä nakumekkoja kuten nykyään. Nykyään näytetään kaikki, ennen oli spagettiolkaintoppeja, mutta ei sentään bikineissä tai rintaliiveissä menty kadulle. Paljastavampaan suuntaan koko ajan on menty. Vaatii nuorelta naiselta rohkeutta uskaltaa olla erilainen.
Jätetään tämä rivsuinen lapseton moukka vastailemaan itselle ja kiroilemaan. Muuten tästä ei tule loppu. MOIKKA 👍
Burkha päällä mummolaan niin säilyy seniililläkin sielunrauha.