Isoäiti puuttuu tyttären pukeutumiseen (20v tytär) joka pukeutuu ihan tavallisesti, kuin muutkin nuoret naiset.
Isoäiti syynää heti tyttären vaatetuksen ja alkaa papattaa, että onko tuollainen muka sopivaa. On paljastavaa, ei meidän nuoruudessa, millaista viestiä tytär oikein lähettää ihmisille. Kyllä nykyaika on pilannut ihmiset ennen kaikkea naiset.
Onko kellään muulla tällaista?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen se vaatetyyli sitten on?
Ihan sama. Se ei kuulu isoäidille pätkääkään. Mummeli pistää suunsa suppuun ja menee opettelemaan käytöstapoja.
Vain niillä on oikeus mielipiteeseen, jotka puhuu vaan kivoja asioita?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ymmärtää, että isoäidin nuoruudessa on ollut tosi tiukat pukeutumisnormit. Riippuu tietysti iästä, oma mummoni oli syntynyt 1925 ja hänelle aiheutti ihan hirveät raivokohtaukset, jos pukeuduin polvipituiseen hameeseen, oli liian lyhyt, kun hänen mielestään ei ole sopivaa käyttää sellaista, että polvet näkyy.
Toinen oli venepääntie t-paita, jossa yläosassa läpinäkyvää pitsiä. Kuitenkin oli nykypäivään ihan ok, ei näkynyt edes rintsikat mistään. Mummo kauhistui ja alkoi tivaamaan, mistä olen edes saanut sellaisen paidan ja tietääkö vanhempani, että mulla on sellainen paita. Äiti oli sen mulle ostanut, mutta mummon mielestä se oli ihan täyttä syntiä.
Ja katsopa kuvia 1900-luvun alkupuolelta, kaikki naiset puettu tosi peittävästi ja yleensä huivi päässä. Kesähelteellä ollaan kuin pakkasiin varauduttu.
Tottakai tuollaiseen tottuneet säikähtää jotain mikroshortseja.
n. kaksikymppisten isoäidit ovat syntyneet pääasiassa 1940-1950 luvuilla, ja nämä ikäluokat ovat kokeneet kyllä nuorina sen 1960-luvun pukeutumisen vapautumisen.
Minun iäkäs äitini haukkuu vaatteeni ja hiukseni edelleen, vaikka olen jo 6-kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on syntynyt v. 1941 ja hänen 60-luvun pukeutumisensa oli miniä ja mikroa, lisänä yli polven ulottuvat saappaat. 😌
Joo, muistelen myös 1951 syntyneen äitini nuoruuskuvia. On kyllä niin lyhyttä minimekkoa että... Ja siis oma äitini on juurikin 20-vuotiaan isoäiti.
Läski Vanhapiika tärisee vaudissa
Ap on vajaa. Ei edes kerro, miten tytär pukeutuu.
Ah mummot. Itse olin nuori 90-luvulla jolloin piti olla metallisti, punkkari ja hoppari samaan aikaan. Hiukset oli ajeltu, värjätty ja rastoilla. Onneksi sen verran oli järkeä päässä että en ottanut lävistyksiä tai tatskoja.
Antaas niiden nuorten pukeutua kuten haluaa. Eiköhän ne 50-vuotiaana laita vaatteet päälleen kun vähän rupsahtaa :) Niin mullekkin kävi.
Se on puuttumista, kun kertoo sen mielipiteensä ja puhuu omasta nuoruudestaan? Pitäisikö koko historia kirjoittaa uusiksi ettei nykynuorille tule paha mieli?
Vierailija kirjoitti:
Äitini on syntynyt v. 1941 ja hänen 60-luvun pukeutumisensa oli miniä ja mikroa, lisänä yli polven ulottuvat saappaat.
Minä olen syntynyt 50/60-lukujen taitteessa. Äitini osti minulle aivan liian moderneja asuja, esim. mikroshortsit, lahkeiden pituus puoleenreiteen. Tyttärentyttären näin viimeksi sukulaispojan rippijuhlissa, maksimekko asuna. Muoti aaltoilee sinne tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ymmärtää, että isoäidin nuoruudessa on ollut tosi tiukat pukeutumisnormit. Riippuu tietysti iästä, oma mummoni oli syntynyt 1925 ja hänelle aiheutti ihan hirveät raivokohtaukset, jos pukeuduin polvipituiseen hameeseen, oli liian lyhyt, kun hänen mielestään ei ole sopivaa käyttää sellaista, että polvet näkyy.
Toinen oli venepääntie t-paita, jossa yläosassa läpinäkyvää pitsiä. Kuitenkin oli nykypäivään ihan ok, ei näkynyt edes rintsikat mistään. Mummo kauhistui ja alkoi tivaamaan, mistä olen edes saanut sellaisen paidan ja tietääkö vanhempani, että mulla on sellainen paita. Äiti oli sen mulle ostanut, mutta mummon mielestä se oli ihan täyttä syntiä.
Ja katsopa kuvia 1900-luvun alkupuolelta, kaikki naiset puettu tosi peittävästi ja yleensä huivi päässä. Kesähelteellä ollaan kuin pakkasiin varauduttu.
Tottakai tuollaiseen tottuneet säikähtää jota
. kaksikymppisten isoäidit ovat syntyneet pääasiassa 1940-1950 luvuilla, ja nämä ikäluokat ovat kokeneet kyllä nuorina sen 1960-luvun pukeutumisen vapautumisen.
No onhan ne 1925-luvulla syntyneet myös sen kokeneet ja jos nyt vaikka googletat sen 60-luvun pukeutumisen, niin huomaat, että ovat aika peittäviä nykypäivään verrattuna. Ne minit, joista puhutaan on itseasiassa just niitä polvipituisia.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tuollaiseen tottuneet säikähtää jotain mikroshortseja.
Kesähelteellä pidettiin lämpö kaukana iholta, siksi suojaava vaatetus. Ei ollut auringonsuojakertoimia!
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen isoäiti on? Laskeskelen, että voisi olla suuria ikäluokkia, ja ne tytöthän kulkivat miniminiminihameissa p*rse vilkkuen. Ei taida mummo muistaa nuoruuttaan.
Voi, mummoja ovat nyt suurista ikäluokista seuraava ikäluokka eli 50-60 -vuotiaat! 😁
Suurten ikäluokkien edustajat ovat jo 74-80-vuotiaita, isomummokastia enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini on syntynyt v. 1941 ja hänen 60-luvun pukeutumisensa oli miniä ja mikroa, lisänä yli polven ulottuvat saappaat.
Minä olen syntynyt 50/60-lukujen taitteessa. Äitini osti minulle aivan liian moderneja asuja, esim. mikroshortsit, lahkeiden pituus puoleenreiteen. Tyttärentyttären näin viimeksi sukulaispojan rippijuhlissa, maksimekko asuna. Muoti aaltoilee sinne tänne.
Mikroshortseissa ei todellakaan ole lahkeet puoleen reiteen. :D
50-vuotiailla naisilla on minihameita ja bikineitä, se on mummoikä jo ja ihminen on vanha, ei kuulu pitää enää paljastavia vaatteita.
Ei kuulu laittaa karaokebaariin minihametta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan ne 1925-luvulla syntyneet myös sen kokeneet ja jos nyt vaikka googletat sen 60-luvun pukeutumisen, niin huomaat, että ovat aika peittäviä nykypäivään verrattuna. Ne minit, joista puhutaan on itseasiassa just niitä polvipituisia.
ovat tietysti kokeneet, mutta ovat olleet jo täysin aikuisia ja mahdollisesti jo silloin paheksuneet tuota pukeutumista. Kun taas 40-50 -luvulla syntyneet ovat itse omaksuneet ne minivaatteet omaan pukeutumiseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen isoäiti on? Laskeskelen, että voisi olla suuria ikäluokkia, ja ne tytöthän kulkivat miniminiminihameissa p*rse vilkkuen. Ei taida mummo muistaa nuoruuttaan.
Voi, mummoja ovat nyt suurista ikäluokista seuraava ikäluokka eli 50-60 -vuotiaat! 😁
Suurten ikäluokkien edustajat ovat jo 74-80-vuotiaita, isomummokastia enimmäkseen.
Jos tyttärentytär on 20v ja tytär 36v, niin mummo on noin 52v.
Itselläni on aivan ihanat pojantytöt, niin kauniit hyväkroppaiset nuoret tytöt, pukeutuvat minun mielestäni upeasti. Säkissäkö heidän pitäisi kulkea koko nuoruutensa. Tämä palsta on kyllä ihme puritaanien temmellyskenttä. Antakaa nuorten ihmisten olla ja elää.
Vierailija kirjoitti:
Isoäiti on luultavasti oikeassa. Meillä kävi perhetutut teini-ikäisten tyttärien kanssa ja kyllä hävetti heidän puolestaan. Navat näkyy, tissit toisesta päästä ja tiukat housut. Liikaa meikkiä. Oli omasta mielestä varmaan ihanan näköistä. Ihan järkyttävää. Teki mieli antaa jotain vaatetta lainaan.
Miten sinä pukeuduit teininä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on syntynyt 1951 eikä onneksi vielä ole isomummo, vaan 20-vuotiaan nuoren aikuisen mummo.
Nuoret naiset nykyään napa paljaana ja housut niin alhaalla, että kumpu näkyy!