Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei osaa jotenkin yhdistää asioita toisiinsa

Vierailija
22.05.2024 |

Vaikeaa kuvailla tätä ongelmaa, mutta jos minä esim. Teen jotain hyviä asioita hänen eteensä, ne eivät liity tavallaan millään tavalla tulevaan, vaan hän voi sitten vaikka seuraavana päivänä tehdä jonkin todella ikävän asian minulle. Suhteemme on siis pahassa kriisissä mm. kommunikointiongelmien takia, mutta olemme yrittäneet sinnitellä yhdessä. Ennen olin kuitenkin kunnon kynnysmatto sovun säilyttämiseksi, mutta nyt olen alkanut pistää vastaan ja käyttäytymään välillä samoin kuin mies käyttäytyy. Mies mm. lähtee usein mökille sopimatta kanssani, että minä hoitaisin sitten yksin lapsia. No, minä tein sitten kerran samat hänelle, eli lähdin kun hän sieltä tuli ja sekös vasta törkeä teko hänestä oli ja hän vieläkin välillä muistelee sitä, kuinka ei ole sitä unohtanut. Eli hän ei näe lainkaan omaa toimintaansa.

Lisäksi minusta välillä tuntuu, että mieheni ei edes ymmärrä lastemme olevan myös hänen lapsiaan ja jokainen asia, jonka hän lastemme eteen tekee, on hänestä jokin palvelus minulle. Esim. Eilen sain hänet täyttämään lasten uima-altaan pihalle ennen kuin häipyi taas mökille, niin hän laittoi sitten mökiltä viestiä perään, kuinka hän käytti koko illan siihen, että sai altaan täytettyä TEILLE. Ihan kun se olisi ollut jokin maailman suurin tai vaativin urakka, kuten peruskodinhommat/lapsiin liittyvät asiat tuntuvat hänestä olevan..

Kommentit (226)

Vierailija
41/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies tykkää lapsistaan, sen 10 min kun niitä tehdään, sitten todellisuus iskee päin näköä, kun niistä oikeasti on vain harmia, vaivaa ja rajoittaa montaa menemistä ja tekemistä, voi voi. Silti niitä jaksetaan tehdä, ja valittaa ja valittaa ja valittaa.....

Vierailija
42/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 60 v ja vieläkään en ole ymmärtänyt kuka helvetti haluaa varta vasten tähän lapsihelvettiin?? Kuitenkin ihan oma ja vapaaehtoinen valinta. Näitä aloituksia ihan liikaa täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän ne lapset maailmaan olet paskonut. Ei miehelläsi ole mitään tekemistä niiden kanssa.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Hämmentävintä tässä on, että on oikeasti näin ajattelevia ihmisiä.

Vierailija
44/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän ne lapset maailmaan olet paskonut. Ei miehelläsi ole mitään tekemistä niiden kanssa.

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ei kai nyt sentään kukaan normaalijärjellä varustettu, peruskoulunsa läpäissyt yksilö voi noin tyhmä olla? Eihän?

Vierailija
45/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehelläsi ole mitään ymmärrysongelmia, hyödyntää vain sinun hyväuskoisuuttasi niin kauan kuin siedät häntä. Inttämällä vastaan kuin pieni lapsi mies pääsee aina lopulta pälkähästä lastenhoidon suhteen ja kierre jatkuu.

Vierailija
46/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehesi kuvittelee voivansa elää kuin sinkku, vaikka elää perheessä. Ota puheeksi, että jos haluaa olla sinkku, niin on sitten sitä aidosti, eikä samalla perheellisen etuja nauttien. Asia on yksinkertainen: joko tai.

Vierailija
47/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin tuntuu, että mies ymmärtää kaikki asiat jotenkin hetken ja sitten kaikki taas unohtuu ja alkaa alusta. Esim kun minä tulin sieltä mökiltä, hän selvästi hetken ymmärsi kuinka rankkaa pikkulapsiarjen pyörittäminen yksin on ja yritti olla sopuisa, mutta viikon päästä se oli jälleen unohtunut ja hän koki oikeudekseen häipyä sopimatta. Emme siis ole edes mitenkään riidoissa kun hän häipyy vaan hän vain yhtäkkiä alkaa pakata kassia ja sanoo lähtevänsä mökille.

ap

Tee useimmin tuo "törkeä" temppu, ja häivy puolestasi mökille. Kyllä se mies voi lopulta oppia, kertaus on opintojen äiti.

Vierailija
48/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ei kai nyt sentään kukaan normaalijärjellä varustettu, peruskoulunsa läpäissyt yksilö voi noin tyhmä olla? Eihän?

Aika monikin. Melko yleistä että pannaan ilman kortsua mutta sitten suututaan jos nainen pamahtaakin paksuksi. Ja ilman kortsua ei voi kun sehän vie tuntoa ja ehkäisy on tietenkin aina naisella.

Mieluummin se aborttiin pakotus kuin että vetäisi sen kumihupun hepin päälle.

Ja mies on mies, mutta lasten tullessa kuvioihin siitä tulee vaan yksi kakara lisää ellei pakene kokonaan. Lapsiin on ilmeisesti suostuttu ihan vaan naisen takia eli miehen tehtävä oli olla vain se siittäjä, sama mitä tapahtuu sen jälkeen.

Vierailija
49/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse valinnut miehesti, vai onko kyseessä järjestetty liitto?

Ois kyllä siistii, jos edes joskus joku malttais lukea kommentit ennen kuin tulee jeesustelemaan.

Ap kertoi, että mies oli ihan normaali, ennen kuin lapset syntyivät. Sitten ilmeisesti alkoikin ahdistaa se perhe-elämä. Tää taitaa olla varsin yleistä miehillä, että pitää saada lapsia (osoitus mieskunnosta) mutta sitten ei jaksetakaan kantaa sitä vastuuta.

Tuskin mies oli normaali ennen lapsiakaan. Silloin vain oli murto-osa siitä kaikesta vastuusta ja kotitöistä niin että miehen pienet oikut eivät niin näkyneet ja haitanneet.

Vierailija
50/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et mene mökille perässä?

Käy nakkaamassa muksut sinne ja lähdekin itse baariin. Tai vaikka risteilylle.

Vierailija
51/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli tuollainen mies, en onneksi ehtinyt hankkimaan lapsia ennen kuin oli pakko erota hänestä. Luulen tietäväni mistä puhut tuossa, ettei tunnu tekevän pahuuttaan, vaan silkkaa ymmärtämättömyyttään. Exäni saattoi huutaa ovelta kassi kainalossa että lähtee Alpeille laskettelemaan, ilman että oli mitään puhunut etukäteen. Ei ymmärtänyt miksi pahastuin, kun ei tullutkaan vuosipäiväillalliseksi kotiin, vaan menikin ilmoittamatta kavereiden kanssa. Voidaanhan me syödä joku toinen päivä. Teki tätä myös muille kuin minulle. Olen melko varma, että hänellä on joku asperger tms, on älykäs ja toimeentuleva, mutta puuttui ihan täysin käsitys siitä, mikä sosiaalisissa suhteissa on sopivaa, eikä edes selittämällä ymmärtänyt, miksi akka niin kauheasti aina pahastuu pikkujutuista. 

Pakko jatkaa tähän vielä yksi esimerkki, joka oikeasti jo naurattaa näin lähes 15 vuotta myöhemmin. Exä oli minun luonani kyläilemässä, ja sanoi menevänsä tupakalle. Aloin sitten ihmettelemään että mihin se oikein jäi, ja huomasin että oli autokin kadonnut pihasta. Ei vastannut puhelimeenkaan. Hän oli lähtenyt kaverin kotibileisiin, ja siellä bileissä oli hänen kaverit alkaneet heti ihmetellä, että miksen minä tullut mukaan. Hän oli sitten todennut ettei tullut kyllä mieleen kysyä, olisinko halunnut mukaan. Hänen kaverinsa soitti minulle, ja kerroin että ei hänelle tullut itseasiassa mieleen edes kertoa, että oli itse lähdössä johonkin. Hänen kaverinsa olivat sitten potkineet ulos kemuista ja komensivat hakemaan minut mukaansa (puolen tunnin ajomatkan päästä), ennen kuin sai tulla takaisin 😂

Sori ohis, mutta siis ihan käsittämätöntä sekoilua. 7 vuotta katselin ja opin pitämään tuota lähes normaalina. 

Vierailija
52/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheltäsi puuttuu empatiakyky. Jos ei ole tuohon ikään sitä oppinut, niin tuskin enää oppii sitä.

Se häneltä puuttuu ihan täysin, mutta jotenkin toiminta niin outoa, että tuntuu kuin hän ei tekisi asioita tahallaan vaan että toimii vain kuten toimii kun ei ajattele samalla tavoin kun minä, että mitkä Ns. Perusnormit ihmisen elämää yleensä määrittävät ja minkä mukaan tulisi toimia..

ap

Ap, sinun pitää nyt ymmärtää itse, että miehesi toimii niin tietoisesti. Hän tietää hyvin, mitä tekee, hän kokee olevansa siihen oikeutettu. Hän kokee, että on tärkeämpi kuin sinä ja lapset. Ajattele tätä ja sisäistä se. 

Jokainen parisuhdeväkivaltainen mies (mikä sinunkin miehesi on) omaa saman asenteen, että hän on päähenkilö ja tärkein ja vaimo ja lapset ovat vähemmän tärkeitä. Lue kirja Why does he do that.

Vierailija
53/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehelläsi ole mitään ymmärrysongelmia, hyödyntää vain sinun hyväuskoisuuttasi niin kauan kuin siedät häntä. Inttämällä vastaan kuin pieni lapsi mies pääsee aina lopulta pälkähästä lastenhoidon suhteen ja kierre jatkuu.

Minä olen samaa mieltä. Mies tietää kyllä mitä tekee ja miten epäreilua se sinulle on. Mutta mies ei vaan välitä siitä, ja kokee, että hänellä kuuluu olla enemmän oikeuksia kuin sinulla.

Asiasta keskusteleminen ei onnistu, koska mies tahallaan heittäytyy ymmärtämättömäksi, ettei joudu vastuuseen asioista. Hän myös pääsee pälkähästä, kun väittää tilanteita väärinymmärryksiksi, vaikka hän on oikeasti ymmärtänyt ihan hyvin, että vedättää sinua.

Vierailija
54/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon auta mikään määrä puhumista. Eikä mies opi. Mies on saavuttanut etuja huijaamalla sinua. Ja jos mies "oppisi" inhimillisemmäksi, niin hän menettäisi nuo saavuttamansa edut. Siksi hän ei todellakaan aio oppia mitään, vaikka selittäisit hänelle tilannetta kuinka paljon.

Vierailija
55/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ihan "tavalliselta" mieheltä, ikävä kyllä, suurin osa on juuri tuollaisia. Eivät ole psykopaatteja eivätkä narsisteja, mutta empatiakyky on puutteellinen ja pidetään itsestään selvänä, että nainen on suhteessa se osapuoli, jonka tarpeet ja mielipiteet ovat toissijaisia.

Mulla oli 15 vuotta tuollainen mies. Oli muuten kunnollinen, kävi töissä eikä ollut väkivaltainen eikä varsinaisesti ilkeäkään. Mutta kerronpa yhden jutun. Rakennutimme omakotitalon aikoinaan kivaan paikkaan lähelle Helsinkiä, maaseudulle. Olimme asuneet siinä seitsemisen vuotta kun eräänä päivänä mies sanoi minulle, että nyt hän on löytänyt unelmien talon n. 50 km päässä, joo, ihan kiva paikka kyllä, mutta minun mielestäni hän olisi ennen kaupantekoa voinut kertoa minulle tai kysyä edes mielipidettäni mitä mieltä minä olin muutosta. Olimme sentään siinä vaiheesa olleet naimisissa jo kahdeksan vuotta. Toki muutimme kun hän oli ehtinyt tehdä kaupat ja entiselle kodillekin löytyi pian ostaja.

Vierailija
56/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hauskaa seksittömässä suhteessa on olla.

Vierailija
57/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Miesvihaaaja itse aloittanut ihan itse ketjun, että pääsee taas tätä kiimaansa kiihdyttämään ja tumputtamaan. Uuu aaa ooo

Feministisasta.

Vierailija
58/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa ihan "tavalliselta" mieheltä, ikävä kyllä, suurin osa on juuri tuollaisia. Eivät ole psykopaatteja eivätkä narsisteja, mutta empatiakyky on puutteellinen ja pidetään itsestään selvänä, että nainen on suhteessa se osapuoli, jonka tarpeet ja mielipiteet ovat toissijaisia.

Mulla oli 15 vuotta tuollainen mies. Oli muuten kunnollinen, kävi töissä eikä ollut väkivaltainen eikä varsinaisesti ilkeäkään. Mutta kerronpa yhden jutun. Rakennutimme omakotitalon aikoinaan kivaan paikkaan lähelle Helsinkiä, maaseudulle. Olimme asuneet siinä seitsemisen vuotta kun eräänä päivänä mies sanoi minulle, että nyt hän on löytänyt unelmien talon n. 50 km päässä, joo, ihan kiva paikka kyllä, mutta minun mielestäni hän olisi ennen kaupantekoa voinut kertoa minulle tai kysyä edes mielipidettäni mitä mieltä minä olin muutosta. Olimme sentään siinä vaiheesa olleet naimisissa jo kahdeksan vuotta. Toki muutimme kun hän oli ehtinyt tehdä kaupa

Vaikka tuollaiset eivät olisi psykopaatteja eivätkä narsisteja, niin kyllä tuossa jokin persoonallisuushäiriö tai yhtä vakava häiriö on kyseessä. Ei suurin osa aviomiehistä osta taloa kysymättä vaimon mielipidettä.

Vierailija
59/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee kuinka käy kun kumpikin lapsen tasolla olevat ennen jo aikuiseksi kasvamistaan alkavat koittaa väkisin perhettä perustamaan, "kotileikkiä".

Sen takia suurin osa lapsiperheellisisistä ovat eronneita kun kaksi keskenkasvuista kakaraa koitaa väkisin perhettä perustaa ei mitään ihmmissuhdetaitoja kummallakaan.

Ei ole koskaan yhdessä vikaa vaan ihan kummassakin ettei suksia saada luistamaan. Kukaan ei riitele yksinään.

Vierailija
60/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä vanginvartija miehelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi