Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei osaa jotenkin yhdistää asioita toisiinsa

Vierailija
22.05.2024 |

Vaikeaa kuvailla tätä ongelmaa, mutta jos minä esim. Teen jotain hyviä asioita hänen eteensä, ne eivät liity tavallaan millään tavalla tulevaan, vaan hän voi sitten vaikka seuraavana päivänä tehdä jonkin todella ikävän asian minulle. Suhteemme on siis pahassa kriisissä mm. kommunikointiongelmien takia, mutta olemme yrittäneet sinnitellä yhdessä. Ennen olin kuitenkin kunnon kynnysmatto sovun säilyttämiseksi, mutta nyt olen alkanut pistää vastaan ja käyttäytymään välillä samoin kuin mies käyttäytyy. Mies mm. lähtee usein mökille sopimatta kanssani, että minä hoitaisin sitten yksin lapsia. No, minä tein sitten kerran samat hänelle, eli lähdin kun hän sieltä tuli ja sekös vasta törkeä teko hänestä oli ja hän vieläkin välillä muistelee sitä, kuinka ei ole sitä unohtanut. Eli hän ei näe lainkaan omaa toimintaansa.

Lisäksi minusta välillä tuntuu, että mieheni ei edes ymmärrä lastemme olevan myös hänen lapsiaan ja jokainen asia, jonka hän lastemme eteen tekee, on hänestä jokin palvelus minulle. Esim. Eilen sain hänet täyttämään lasten uima-altaan pihalle ennen kuin häipyi taas mökille, niin hän laittoi sitten mökiltä viestiä perään, kuinka hän käytti koko illan siihen, että sai altaan täytettyä TEILLE. Ihan kun se olisi ollut jokin maailman suurin tai vaativin urakka, kuten peruskodinhommat/lapsiin liittyvät asiat tuntuvat hänestä olevan..

Kommentit (226)

Vierailija
21/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa miten sinulla on yhtä paljon vapaita viikonloppuja -vaikka kavereiden luona tai sitten mökillä.

Siten mies hahmottaa, miltä se tuntuu.

Vierailija
22/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteemme on säilynyt ennallaan ja vietämme joka ilta, silloin kun mies kotona on, aikaa kahdestaan yms. Keskustella miehen kanssa ei kuitenkaan voi ns. normaalisti kuten muiden kanssa voin, koska pikkuasioista syntyy väärinymmärryksiä ja mies suuttuu aina aivan mitättömistä asioista.. Hänen kanssaan ei voi esim keskustella jostain ohjelmasta jota katsomme, koska keskittyminen ohjelmaan herpaantuu sitten aivan täysin..

Ole sitten ihan hiljaa ja anna puolisolle omaa rauhaa. Oletko ihan koko ajan niskan päällä lässyttämässä jotain niin ettei puoliso saa mitään omaa rauhaa.

Meillä on omat huoneet jossa katselemme telkkaria koska emme katso samaa kanavaa eikä saa olla kukaan häiritsemässä.

Ei meilläkään suvaita häiritä jos katsoo varsinkin jotain tärkeetä ohjelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette ilmeisesti olleet jo aika kauan yhdessä. Ilmeisesti miehesi on ollut koko ajan samanlainen. Hän on ilmeisesti normaaliälyinen. Luulisi, että kunnon keskustelut tuosta aiheesta saisivat hänet havahtumaan.

Hän tuntuu pakenevan mökille. Haluaa olla omissa oloissaan. Tuntee ehkä siitä vähän syyllisyyttäkin. 

Olemme olleet ja vasta pikkulapsiarki sai miehessä tuon esiin, että hän täytyy päästä yksin rentoutumaan mökille säännöllisesti. Tekee siellä kyllä ihan hommia, mutta sinne ei tarvitsisi niiden hommien takia mennä. Eli kyllä, minäkin koen että hän pakenee pikkulapsiarkea.

ap

Onko teillä kahdenkeskistä aikaa ihan vaan olla tai olla ja keskustella?  Onko seksiä? 

Pari

Miestä siis ärsyttää kanssasi keskustelu ja telkkariakin pitäisi katsoa vain tuppisuuna, ettet häiritse häntä. Hän myös pakenee jatkuvasti mökille, pois perheensä luota. Tuota miestä et sinä eikä lapset kiinnosta, hän haluaa olla sinkku. Ei vaan saa aikaiseksi erota. 

Vierailija
24/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
25/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsit vain jonkun asperger/ADHD miehen lasten siitokseen tai itselläsi on ja nyt valitat. Kuinka kauan tunsit tämän miehen ennen hankkiutumistasi paksuksi ja oliko mitään ongelmia jo sitä ennen.

Kostaminen ei ole aikuisen ihmisen käyttäytymistä kun kerran olet jo lapsetkin siihen suhteeseen tehnyt niin on myöhäistä "kouluttaa" aikuista puolisoa kostamalla.

Kumpikaan ei ole aikuisen tasolle kehittynyt ennen kuin aletataan kiireesti kotileikkejä leikkimään ja vielä lapsetkin tulee kuvioon lapsen tasolle jääneille aikuisille. Kostaminen pitää lopettaa välittömästi sillä siitä ei mitään hyvää seuraa.

Lukutaito olis kyllä kiva olla hallussa, ennen kuin tullaan sylki roiskuen kommentoimaan.

Niin tarkoititko naimataito pitää olla hallussa 🤣😂😅

Vierailija
26/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse valinnut miehesti, vai onko kyseessä järjestetty liitto?

Vierailija
27/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No häntä ei kiinnosta, eikä hän halua. Minkäs sille sitten voi. 

Mutta, kun AP on nainen ja hän päättää mistä muut saavat kiinnostua ja mikä muita saa kiinnostaa.

Omia lapsiaan tulee hoitaa kummankin vanhemman tasavertaisesti. 

Vierailija
28/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Miesvihaaaja itse aloittanut ihan itse ketjun, että pääsee taas tätä kiimaansa kiihdyttämään ja tumputtamaan. Uuu aaa ooo

Vierailija
29/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on järjestänyt liiton. 🤣

Vierailija
30/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Missä on miesvihaa?

Vierailija
31/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa miten sinulla on yhtä paljon vapaita viikonloppuja -vaikka kavereiden luona tai sitten mökillä.

Siten mies hahmottaa, miltä se tuntuu.

Olen yrittänyt tätä, mutta se ei miehelle sovi. Hän siis jotenkin ajattelee, että hän on aina vapaa tekemään mitä lystää, mutta hänen sääntönsä eivät päde muihin. Sama suhtautuminen kaikessa; hän voi esim jättää hyvin hupparinsa sohvalle, mutta jos minun paitani on joskus siinä, se on elämää suurempi ongelma.

ap

Vierailija
32/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä nyt miehesikin kertomaan oma versionsa perhe-elämästänne, kun kerran aloituksessasi lupasit ensin itse kertoa.

Vierailija
33/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuosta kummemmaks muutu. Selkeesti ei käsitä, että ne lapset ovat myös hänen vastuullaan. Nyt sinä olet äiti ja hän yksi lapsista ,joka välillä suvaitsee tehdä jotain heidän eteen.

Toki muistuttaa siitä aika ajoin. Niiku isoveli. "Kyllähän mä sillon kerrankin olin niiden kanssa monta tuntia, enkä saanut edes kruunua päähän" Ärsyttävä ukko. Heitä menee.

Vierailija
34/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä nyt miehesikin kertomaan oma versionsa perhe-elämästänne, kun kerran aloituksessasi lupasit ensin itse kertoa.

Komppaan tätä. Ap, otapa miehesi lukemaan tämä keskustelu nyt heti.

Vierailija
35/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse valinnut miehesti, vai onko kyseessä järjestetty liitto?

Ois kyllä siistii, jos edes joskus joku malttais lukea kommentit ennen kuin tulee jeesustelemaan.

Ap kertoi, että mies oli ihan normaali, ennen kuin lapset syntyivät. Sitten ilmeisesti alkoikin ahdistaa se perhe-elämä. Tää taitaa olla varsin yleistä miehillä, että pitää saada lapsia (osoitus mieskunnosta) mutta sitten ei jaksetakaan kantaa sitä vastuuta.

Vierailija
36/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävää lasten kannalta että isänsä ei välitä, eikä edes tajua olevansa isä, eikä yksi lapsista. Miksi mies edes halusi lapsia? Ja vielä monta? Vai luuliko hän siinäkin vaiheessa, että ne lapset eivät vaikuta hänen elämäänsä mitenkään? Minkälainen isä hänellä on? 

Vierailija
37/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

#miesvihanäkyväksi

Naisvihaahan tuo on kun mies hylkää ilmoittamatta perheensä ja lähtee mökille. Jättää koko perheensä pulaan ja heitteille. Mies pysyy perheensä rinnalla, kaikissa tilanteissa, keskenkasvuinen pelkuri pakenee yksin mökille.

Vierailija
38/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tuollainen mies, en onneksi ehtinyt hankkimaan lapsia ennen kuin oli pakko erota hänestä. Luulen tietäväni mistä puhut tuossa, ettei tunnu tekevän pahuuttaan, vaan silkkaa ymmärtämättömyyttään. Exäni saattoi huutaa ovelta kassi kainalossa että lähtee Alpeille laskettelemaan, ilman että oli mitään puhunut etukäteen. Ei ymmärtänyt miksi pahastuin, kun ei tullutkaan vuosipäiväillalliseksi kotiin, vaan menikin ilmoittamatta kavereiden kanssa. Voidaanhan me syödä joku toinen päivä. Teki tätä myös muille kuin minulle. Olen melko varma, että hänellä on joku asperger tms, on älykäs ja toimeentuleva, mutta puuttui ihan täysin käsitys siitä, mikä sosiaalisissa suhteissa on sopivaa, eikä edes selittämällä ymmärtänyt, miksi akka niin kauheasti aina pahastuu pikkujutuista. 

Vierailija
39/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sillä sivusuhde siellä mökillä ja omaatuntoa lievittääkseen täytyy omassa päässä tehdä ap:stä ja lapsista jotenkin rasittavia muka oikeuttaakseen pettämisen. 

Vierailija
40/226 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies kokee sinut jotenkin alempiarvoiseksi? Minä seurustelin 16! vuotta miehen kanssa, jolla oli myös enemmän oikeuksia kuin minulla. Hän sai salaa pelata rahansa ja joutua ulosottoon, hän sai harrastaa melkein joka ilta sisäpallopeliä, hän sai paljon vapauksia, pettikin loppuvaiheessa, kun löysi Tinderin kautta uuden vosun pääkaupungiseudulta.

Huomasin, että ehkä miehet ovat oppineet jotenkin sellaisen ajatuksen, että nainen otetaan vain pillun takia plus että nainen hoitaa kodin, tekee ruoat, hoitaa lapset ja maksaa vielä no minun tapauksessani maksoin reilusti yli puolet kuluista.

Heitin ukon pihalle kun oli jo pettänyt jonkin aikaa ja taas yksi härski rahavedätys paljastui. Laitoin talon myyntiin. Erottiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan