Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amazing race suomi 2024

Vierailija
22.05.2024 |

Uuden kauden kisaajat julki: 

juontaja Mikko Kekäläinen ja kummitätinsä Mervi Levänen, juontaja Tinni Wikström ja ystävänsä Antti Savinainen, näyttelijäystävykset Leea Klemola ja Kaarina Hazard, jalkapalloilija Paulus Arajuuri ja näyttelijäsiskonsa Adeliina Arajuuri, ex-uimari Jani Sievinen ja vaimonsa Maria Nyqvist, somepersoona Metti Forssell ja ystävänsä Hanna Launonen, näyttelijä Mimosa Willamo ja isänsä Patrick Willamo, räppäri ja näyttelijä Deogracias "Gracias" Masomi ja ystävänsä ex-jalkapalloilija Jeremie Malolo, näyttelijä Aku Sipola ja ystävänsä Wille Komulainen, Leijonan luolasta tuttu sijoittaja Elias Aaltoja veljensä Matias Pietilä sekä artisti Tuure Boelius ja siskonsa Saana Boelius.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f6d9b4d1-c327-4b9f-8332-a5593da…

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Amazing Race Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (3553)

Vierailija
701/3553 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän ihmetytti se, että mimosa heitti ihan vihkoon sen heittotehthävän ja pareja meni ohi oikealta ja vasemmalta ja tästä huolimatta olivat lopulta siellä toisella tehtävällä ennen niitä jotka heittivät paljon paremmin? eksyivätkö muut  vai mitä siinä tapahtu? tätä ei näytetty mitenkään.

Mitä luulet sen välin tuossa auttavan?

Vierailija
702/3553 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kasvissyöjien/vegaanien jutusta on kyllä mun mielestä vähän jo tehty kärpäsestä härkänen. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön, kyllä noiden olisi jo lähtiessään pitänyt ymmärtää varautua siihen että joku tuollainen tehtävä tulee jossain vaiheessa eteen. Sehän näiden kilpailuohjelmien hauskuus on, kun ihmisillä on erilaisia vahvuuksia ja heikkouksia. Jotkut ei ole kovia juoksemaan mutta tekevät ristipistoja hyvin. Joillakin on huonot matemaattiset taidot, mutta muistitehtävät sujuu hyvin. Joku pelkää korkeita paikkoja, joku ötököitä, joku ei syö lihaa

Sitten, kun ohjelma tehdään osaölistujien ehdoilla ja taidoilla, niin minäkin osallistun.. esteettömyys, suomen kieli tai viittoma, ei vettä tai korkeita paikkoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/3553 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että päättivät ottaa taksin pudottuaan niin monta sijaa ja muut ehkä kävelivät  jos oli tiedossa, että matka ei ole pitkä. Kävellen joutuu tietysti helposti vähän etsiskelemään, kun ei ole google mapsia opastamassa.

Teatteritehtävästä nyt kuitenkin selvisivät ymmärtääkseni huomattavasti nopeammin, kuin moni muu. Ja kun muistetaan, että leikkaajan pöydälle jää paljon materiaalia, meillehän pyritään näyttämään ne parhaat palat kaikesta, emme välttämättä saa aina ihan oikeaa kuvaa aikaeroista ym.

Eihän nuo leikkaukset aina mene edes aikajärjestyksessä, mikä on ikävää, mutta sillä pyritään ylläpitämään draamankaarta. Ja kannattaa huomata, että osaa haatatellaan taukojen aikana ja tauko on tällöin pidempi, jota taas tasataan muiden kohdalla, että vikan etapin päätös saadaan oikeaan aikaikkunaan.

Vierailija
704/3553 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue täältä kauheasti kommentteja spoilausten pelossa, joten en tiedä onko tästä puhuttu.

Katsoin Matiaksen stooreja ja jotenkin  sieltä aistii että Team Metti ja Hanna ei ole kovin pidettyjä. Muiden kanssa vaikuttaa olevan paljon parempi henki.

Vierailija
705/3553 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurimammat on parhaita!

Vierailija
706/3553 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette mieltä etenkin me-too -aikana, että isä-tytärparin isä parissa ekassa jaksossa onnitteli  aikuista tytärtään pussaamalla häntä suoraan suulle!?? Ainakin siltä se näytti, että suulle moiskaisi!

Vierailija
707/3553 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Metti meni arkkuun! Minä en olisi mennyt, en millään, niin kova on ahtaanpaikan ja suljetunpaikan kammo minulla. Ahdisti ihan hirveästi jo katsominen. Minusta Metti teki isomman työn tuossa tehtävässä. 

Vierailija
708/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Metti meni arkkuun! Minä en olisi mennyt, en millään, niin kova on ahtaanpaikan ja suljetunpaikan kammo minulla. Ahdisti ihan hirveästi jo katsominen. Minusta Metti teki isomman työn tuossa tehtävässä. 

Alapeukuttakaa vaan, mutta kyllä se on fakta, että ahtaanpaikankammoinen ei pysty suljettuun arkkuun menemään, ei sitten millään. Siitä seuraisi paniikkikohtaus ja minkäänlainen tsemppaus ei silloin auta. Sitähän taas sellainen, joka ei kärsi kyseisestä fobiasta, ei pysty ymmärtämään.

Vierailija
709/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olette mieltä etenkin me-too -aikana, että isä-tytärparin isä parissa ekassa jaksossa onnitteli  aikuista tytärtään pussaamalla häntä suoraan suulle!?? Ainakin siltä se näytti, että suulle moiskaisi!

No, vähän lipsahti, mutta eihän tytär siitä näyttänyt huonoa tykkäävän.. tästä voiskin jatkaa tuossa toisessa osiossa ;)

Vierailija
710/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kasvissyöjien pakottaminen syömään lihaa on ihan paska veto tuotannolta.

Eihän ketään pakotettu. Jos kaikki ois ottaneet aikasakon, niin vain vika pari ois sillonkin tippunut. Olihan siinä yks järkevä nainen, joka unohti typerät muoti-ilmiöt hetkeksi ja söi ruoan pois. Nuo ruokien roskiin heittäjät oli typeriä.

Miten se on muoti-ilmiö, jos on ollut koko elämänsä kasvissyöjä (kuten Mimosa sanoi olleensa)? Tai todella pitkään? Ade ja Mariakin n. 15 vuotta. Ja noista ehdottominhan oli porukan ainoa vegaani, keski-ikäinen mies. Veikkaan, että on ollut vegaani ison osan elämästään, joten tuskin mikään muoti-ilmiö hänelle. Oli sanonut tyttärelleenkin, että lähtee mukaan kisaan vain sillä ehdolla, että hänen vakaumustaan kunnioitetaan eikä p

Kasvissyöjiä on aina ollut. Joka vuosikymmenellä, vuosisadalla ja -tuhannella. Ei tietty sellaisilla alueilla, joissa ei ole ollut muuta kuin lihaa ruokana (inuiitit). 

Vierailija
711/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas terhakkaa menoa viime jaksossa, kieltämättä pidän tuon trendin lisääntymisestä 😉

Vierailija
712/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mä pussaan mun molempia vanhempia ja kahta siskoa aina suulle kun tavataan :D Ja mun bestistäkin koska heillä on kotona pussailla moiskautettu suulle myös. ja siis hei haloo - eihän tässä ole mistään suutelemisesta kyse. Joku järki.

Vierailija
713/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ens viikon jakso oli todella viihdyttävä - huutonaurettiin Leealle, Pauluksen peruukille, Willamoille, tummien poikien ilmeille jne Todella hyvä se telenovelatehtävä :D

Kaikki muut heittäytyivät paitsi prinsessa pökkelö joka jolkotti vuorosanansa monotonisesti.

Vierailija
714/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman perusteella voi vetää johtopäätöksen että suomalaisista 80 % on kasvissyöjiä. 

Eikun tuonne on valikoitunu näitä kermaperceitä, jotka "eivät voi" syödä lihaa.

En vertaisi aivoja ja kiveksiä lihaksi. En katsonut koko preparointia.

Vierailija
715/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mä pussaan mun molempia vanhempia ja kahta siskoa aina suulle kun tavataan :D Ja mun bestistäkin koska heillä on kotona pussailla moiskautettu suulle myös. ja siis hei haloo - eihän tässä ole mistään suutelemisesta kyse. Joku järki.

Hei tuo edellinen yrittää vaan provota ja suoltaa valheita, ei sille kannata vastata. 

Vierailija
716/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsää, jos pyörivät vain Euroopassa koko kauden ajan. 

Tekee varmaan hyvää kitistä jo ekan jakson jälkeen. Suosittelen katsomaan trailerin. 

Vaikka kisa joskus olisikin pelkästään Euroopassa, se olisi ihan Ok.  Euroopasta löytyy hienoja kohteita, monenlaista kulttuuria.

Tämä! Vaikka koko kisa olis Euroopassa (ei toki ole onneksi), niin silti täällä rakkaassa kotimaanosassamme on niin erilaisia kulttureja, luontoa sekä kieletkin on hankalia. Puolan naapurimaat ovat jo ihan erilaisia, esimerkiksi!

Mutta onneksesi voin todeta, että kyllä taidetaan käväistä toisessakin maanosassa vielä kauden aikana ;)

Puolan naapurimaat eivät todel

Todella erikoista että täällä pidetään Euroopan maita täysin toisistaan poikkeavina vaikka monet mainituista maista ovat naapurimaita ja aikojen saatossa olleet samaa maatakin, hyvin samantyylisiä kulttuuriltaan, kieleltään yms. Mutta sitten näiden samojen ihmisten mielestä esimerkiksi Filippiinit ja Thaimaa ovat hyvin samanlaisia maita, samanlaisempia kuin vaikkapa Saksa ja Puola. Siitähän tämä keskustelu alunperin lähtikin liikkeelle että viime kauden maita pidettiin liian samanlaisina mutta sitten taas esimerkiksi Keski-Euroopan maita pidetään täysin toisistaan erilaisina maina.

Vierailija
717/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttakaa vaan, mutta kyllä se on fakta, että ahtaanpaikankammoinen ei pysty suljettuun arkkuun menemään, ei sitten millään. Siitä seuraisi paniikkikohtaus ja minkäänlainen tsemppaus ei silloin auta. Sitähän taas sellainen, joka ei kärsi kyseisestä fobiasta, ei pysty ymmärtämään.

Mutta kun ahtaanpaikankammoa ei ole, niin ei tuo ollut sen kummempi tehtävä. Kyllä minusta isomman työn teki ne, jotka yökkäillen söi aivoja ja sisäelimiä kammostaan huolimatta.

Vierailija
718/3553 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ahtaanpaikankammoa ei ole, niin ei tuo ollut sen kummempi tehtävä. Kyllä minusta isomman työn teki ne, jotka yökkäillen söi aivoja ja sisäelimiä kammostaan huolimatta.

Nämä tehtävän annot erosivatkin siinä, että syömistehtävässä valittiin ensin tehtävän suorittaja ja sen jälkeen vasta selvisi, mitä joutuu tekemään.Tässä kerrottiin heti alkuun, että toinen sulkeutuu arkkuun, jonka toinen yrittää avata. Jokainen pari näinollen valitsi arkkuun menijäksi sen, joka siellä pystyy panikoimatta olemaan. Kaarinahan sanoi Leealle, että jos sinä et mene, tästä otetaan aikasakko, eli Kaarina varmaan ainakin ahtaanpaikan kammosta kärsii. Ja edelleen väitän että ihan yhtä vaikeaa olisi ahtaanpaikan fobiasta kärsivälle arkkuun sulloutuminen, kuin vegaanille lihan syöminen. Nyt enme vaan joutuneet sellaista tilannetta näkemään, kun parit pääsivät valitsemaan kumminpäin suoritetaan.

Vierailija
719/3553 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matias ja Elias parhaat 

Ihanat veljekset, tykkään

Minä myös tykkään Eliaksesta ja Matiaksesta.

Vierailija
720/3553 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matias ja Elias parhaat 

Ihanat veljekset, tykkään

Minä myös tykkään Eliaksesta ja Matiaksesta.

Mäkin alan lämmetä heille pikkuhiljaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän