Kysymys yli 40- vuotiaille musiikista
Kuunteletko oman nuoruutesi musiikkia vai pysytkö ajan hermolla? Mietin vaan kun itse kuuntelem mieluiten oman nuoruuteni eli 90- luvun musiikkia, olen vähän jämähtänyt siihen. Harvoin mikään uudempi miellyttää ja samoja fiiliksiä ei tosiaankaan saa uudemmasta musiikista.
Kommentit (263)
Kuuntelen ihan mitä tahansa paskaa.
M55
Todella vähän kuuntelen 90-luvun musiikkia. Oma musiikkimaku painottuu enemmän nykyajan hiphopiin, R&B, elektroniseen musiikkiin, trap-soundeihin, alternativeen sekä kokeellisempiin ja uusia vaikutteita yhdisteleviin tuotantoihin. Viime aikoina olen kuunnellut esimerkiksi Interplanetary Criminalia, joka tekee UK garageen, houseen ja elektroniseen musiikkiin pohjautuvaa soundia. Tykkään erityisesti musiikista, jossa on uusia tuotantotapoja, erilaisia genrejen sekoituksia ja vähän kokeilevampi ote.
Etsin aktiivisesti uutta musiikkia koko ajan, en tajua miksi joku haluaisi kuunnella pelkkiä samoja biisejä vuodesta toiseen. Noi jotka sanoo, että hyvää musiikkia ei enää tehdä ei yksinkertaisesti vain osaa etsiä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen kyllä uudempaakin musiikkia, mutta huomaan että raja menee tekijöiden iässä. En oikein välitä lasteni ikäisten ihmisten tekemästä musiikista. Muuten kyllä esim. eri tyylisuuntia kuuntelen paljon avarammin kuin nuorempana.
Mitä väliä sillä on minkä ikäinen se tekijä on jos muuten on lahjakas muusikko? Itse ole keski-ikäinen ja mulla on paljon parikymppisiä muusikoita soittolistoilla.
Tiedän nykymusiikista huomattavasti enemmän kuin puolta mua nuoremmat.
Vierailija kirjoitti:
Musiikin kuuntelun on tarkoitus tuottaa mielihyvää. En ole ihan vielä 40 ja kuuntelen nykymusiikkiakin enkä vaan oman nuoruuteni eli kysymys ei ollut suoraan minulle. Vaikka kuuntelen monenlaista, en ymmärrä miksi olisi jämähtämistä kuunnella pelkästään esim sitä oman nuoruuden musiikkia. Kukin kuuntelee sitä mistä tykkää. Oman mielimusiikin kuuntelulla on tutkitusti iso vaikutus hyvinvointiin.
No jämähtämistähän se nimen omaan on jos ei ole kuunneellut mitään uutta sitten Britney Spearsin.
En kuunnellut, kuuntelin tanssimusiikkia, ja tansseissa kävin aina missä oli taipale, junkkarinen. Ihosin diskoja ja kauheeta jyminää, en tykännyt rokista ollenkaan enkä vieläkään tykkää. Iskelmä oli parasta -80 luvulla, mutta ei voita tanssimusiikkia.
Valitettavasti täysin jämähtänyt. Mielelläni löytäisin jotain uutta musiikkia, josta innostua.
"Tässä pääsemme olennaisiin kysymyksiin. Mitä musiikki merkitsee ihmisille - tai sinulle erityisesti. Spotify bileissä on varsin satunnainen mittari. Käytkö konserteissa tai keikoilla? Kuunteletko kotona musiikkia, ja miten? Omien valintojen mukaan, vai muun median oheistuotteena?"
Mulle musiikki on aivan valtava osa elämää ja käyn keikoilla useamman kerran kuussa. Musiikkitarjonnan suhteen olen sen verran onnekas, että asun miljoonakaupungissa, jossa on valtava valikoima tapahtumia, joista valita. Käyn tosin konserteissa ja festareilla myös ulkomailla myöten. Kuuntelen kotona musiikkia suurimman osan ajasta muun muassa SoundCloudista, Spotifysta, Apple Musicista ja YouTubesta. Yritän tarkoituksella etsiä uusia artisteja ja löytää uudenlaista musiikkia.
Kuuntelen tosi vähän musiikkia, enemmän vanhaa kuin uutta. Kuuntelulistalta löytyy kyllä uuttakin musiikkia, jos satun tykkäämään jostain biisistä, mutta radion biisivirtaa en kestä. Autoradion kanavista valitsen siksi yleensä Kasarin.
Vierailija kirjoitti:
"Tässä pääsemme olennaisiin kysymyksiin. Mitä musiikki merkitsee ihmisille - tai sinulle erityisesti. Spotify bileissä on varsin satunnainen mittari. Käytkö konserteissa tai keikoilla? Kuunteletko kotona musiikkia, ja miten? Omien valintojen mukaan, vai muun median oheistuotteena?"
Mulle musiikki on aivan valtava osa elämää ja käyn keikoilla useamman kerran kuussa. Musiikkitarjonnan suhteen olen sen verran onnekas, että asun miljoonakaupungissa, jossa on valtava valikoima tapahtumia, joista valita. Käyn tosin konserteissa ja festareilla myös ulkomailla myöten. Kuuntelen kotona musiikkia suurimman osan ajasta muun muassa SoundCloudista, Spotifysta, Apple Musicista ja YouTubesta. Yritän tarkoituksella etsiä uusia artisteja ja löytää uudenlaista musiikkia.
Tuo musiikin merkitys onkin mielenkiintoinen juttu. Itselläni jää korvamadoksi soimaan niin helposti, että vältän kuuntelua arjessa.
Kuuntelen lähinnä treenatessa, joskus harvoin fiilistelläkseni ja kun olen tosi stressaantunut ja väsynyt, sairaana tms. Silloin tarvitsee terapiamusiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo musiikin merkitys onkin mielenkiintoinen juttu. Itselläni jää korvamadoksi soimaan niin helposti, että vältän kuuntelua arjessa.
Kuuntelen lähinnä treenatessa, joskus harvoin fiilistelläkseni ja kun olen tosi stressaantunut ja väsynyt, sairaana tms. Silloin tarvitsee terapiamusiikkia.
Kun kuuntelee hyviä biisejä niin ei haittaa vaikka jää korvamadoksi :)
Mä olin 4 vuotias kun tykästyin humppaan ja valssiin, siitä asti olen humpannut ja tanssinut tanssimusiikkia. 10 vuotiaana kävin eka kerran lava tansseissa.
Kuuntelen nuoruuteni musiikkia ja uudempaakin, jos se on perinteisiin nojaavaa. Käytännössä kuitenkin enimmäkseen 70-, 80- ja 90-luvun alun musiikkia.
Ei 90-luvun musiikki ollut yhtään sen parempaa kuin nykyään.
Olen musiikillisesti lahjakas, ja olen jäänyt musiikin soittamiseen, laulamiseen uuden opetteluun koukkuun, soitan aina, olen kuin älypuhelimen ansaan jääneet ihmiset koukussa. Minulla ei ole älypuhelinta mutta soitan pianoa, viulua, ukuleleä, ja laulan aina, aina.
Ihme ettei kukaan ole puuttunut siihen, olen ollut jo 38 v koukussa musiikkiin, ja olen yhä, ja aina vaan meillä ja muualla soi.
Ihmiset tykkää musiikista, mutta ei puhelimista.
heviä kuuntelen. olen ihan pihalla popmusiikin trendeistä esim. k-pop ja nuorisomusiikki.
En voi enää sietää mitään vanhoja tuttuja biisejä, tulee korvista ulos. Joku Ysärifest olisi aivan painajainen. Yritän löytää uutta musiikkia, nykyään tehdään valtavasti hyvää musiikkia mutta niiden löytäminen on haasteellista. Spotify auttaa siinä mielessä että se ehdottelee mielestään minulle sopivia, ja usein on oikeassa. Lisäksi olen yrittänyt tutustua klassiseen musiikkiin enemmän.
Kuuntelen lähinnä roots reggaeta, siitä käy sekä uudemmat artistit että vanhemmat konkarit.
Kuuntelen musiikkia pääosin 1500-1800-luvuilta. Ei ole hirveästi tullut niiltä ajoilta tuttuja vastaan.