Kysymys yli 40- vuotiaille musiikista
Kuunteletko oman nuoruutesi musiikkia vai pysytkö ajan hermolla? Mietin vaan kun itse kuuntelem mieluiten oman nuoruuteni eli 90- luvun musiikkia, olen vähän jämähtänyt siihen. Harvoin mikään uudempi miellyttää ja samoja fiiliksiä ei tosiaankaan saa uudemmasta musiikista.
Kommentit (238)
En yleensä kuuntele musiikkia. Se on kivaa, mutta kuormittavaa, joten teen sitä vain joskus satunnaisesti. Silloin kuuntelen yleensä nuoruuteni suosikkeja. Ikää on 43 vuotta.
Olen tehnyt soittolistan nuoruuteeni kuuluvista rakkaimmista kasaribiiseistä, jatkuen ysärin puolelle. Usein on kiva palata menneisiin tunnelmiin, niitä poimiessa löytyy myös tähän aikuisikään paremmin kolahtavia kappaleita, kuten esim. Cock Robin - When your heart is weak. Myös koko laaja Chris Rean tuotanto.
Onneks on spotify,saa kuunnella vanhoja ralleja,nyky musiikki on suurimmaks osaks nii kuraa
M41
Mun sydämessä on aina paikkansa teiniaikojen musiikille ja sitä luukutankin, mutta jo sillonkin laaja musamaku on laajentunut entisestään. Jostain syystä tuntuu nololta tykätä pitkän listan jatkona myös suomiräpistä tai vaikka Sannista, mutta teen niin silti :D En tiedä miten olisin vähemmän nolo ihminen, jos musiikkimakuni olisi rajoittuneempi ja jämähtäneempi.
Just parhaillaan kuuntelen tätä
Kuuntelen kaikkea mahdollista väliltä 1945-1999. Sen jälkeen ei ole tullut oikein mitään kiinnostavaa. Räppiä en siedä ollenkaan. Mieluummin kuuntelen vaikka humppaa tai oopperaa. M66
Suurin osa on jämähtänyt siihen mitä kuuntelin teininä. Mun mielestä tuo on jotenkin jopa surullista, itse saan iloa just siitä uuden monipuolisen musiikiin löytämisestä.
Vierailija kirjoitti:
En kuuntele mitään
Tämä! Ei tän ikäisenä halua enää mitään meteliä.
En kuuntele uutta musiikkia lähes lainkaan. En ole yli 20 vuoteen ollut ajan hermoilla musiikin suhteen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Elektronista musiikkia (trance, house, jungle, ambient, synthwave, dubtechno, dungeon synth) olen viimeiset ~20v+ kuunnellut. Alan bileissä/tapahtumissa en ole oikeastaan koskaan käynyt. Valtavirtamusiikista en ole ikinä välittänyt. Näiden lisäksi silloin tällöin tulee metallia tms bändivetoista musaa kuunneltua.
Ikää 42v.
Elektroninen nykyään on tosin aika valtavirtaa. Ei toki kaikki, mutta kaikki nämä tiestot ja guettat.
Olen vuosimallia -79 ja kuuntelen esim. tällaista
Olen noin 13-vuotiaasta aktiivisesti kuunnellut vain klassista. Nyt pitkällä keski-iässä populaarimusiikki on ruvennut kiinnostamaan vähintäänkin kulttuurin muodostumisen ymmärtämisen kannalta. Pakko sanoa, että ei ole ihan helppoa, kun ei ole siihen aikanaan oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuuntele mitään
Tämä! Ei tän ikäisenä halua enää mitään meteliä.
Mummuni 96v. pyysi sairaalaan radiota kun olisi niin halunnut kuunneella musiikkia.
Uutta ja vanhaa, kaikenlaista sekasin, aina sieltä helmiä löytyy mutta täytyy myöntää että suurimmat tunteet nousee edelleen niistä kappaleista mitä on juurikin teininä kuunnellut. Kai se on se nostalgia.