Mitä tykkäätte tästä Louis Vuittonin laukusta?
Tekisi mieli ostaa.....
https://eu.louisvuitton.com/eng-e1/products/camera-box-nvprod4450116v/M…
Kommentit (248)
Musta on kyllä tosi hassua, kuinka ihmisillä on lähes pakottava tarve lytätä kaikin kuviteltavissa olevian rumin tavoin, jos joku miettii tosi kalliin laukun ostoa. "Happamia sanoi kettu..."
Jos joku tahtoo leikitellä vaikka laukuilla, niin mitä siitä. Itse olen sellainen tylsä tyyppi, että mulla on yleensä kaksi käsilaukkua, pienempi juhliin ja vähän isompi arkilaukku. Koska kuten sanoin, olen tylsä tyyppi, ne ovat yleensä mustia, sopivat sitten kaikkien asujen kanssa. Ehkä, jos asia kiinnostaisi enemmän voisin joskus ostaa vaaleamman kesälaukun, mutta en koskaan vaurastuvani Niin paljon, että osaisin perustella itselleni, miksi ostaa laukku, joka maksaa nelinumeroisin summan rahaa. Mieluummin panen rahani muuhun, tai säästöön, tai what ever.
Juuri nyt olen etsimässä uutta arkilaukkua, ja ihmettelen, kuinka siitä on tullut itslleni lähes elämää suurempi ongelma, kun vertailen eri nahkalaatuja, laukkujen toiminnallisia ominaisuuksia ja tietty ulkonätökä, missään laukussa eivät kaikki nuo tunnut yhdessä laukussa osuvan kohdilleen Miten voi Laukun valinta olla niin vaikeaa???!? :D
Ap veskoineen lynkattiin maan rakoon.
En pidä lainkaan L.V. laukuista. Kökköjä ja tyyliltään vanhaikaisia. Vain mun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin vasta LV Mini Dauphinen. On kyllä ihana laukku.
Tämän.
https://eu.louisvuitton.com/eng-e1/products/mini-dauphine-nvprod3160037…
Eikö se isompi malli olisi käytännöllisempi, mahtuis tavarat mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin vasta LV Mini Dauphinen. On kyllä ihana laukku.
Tämän.
Eikö se isompi malli olisi käytännöllisempi, mahtuis tavarat mukaan?
Noilla isorikkailla on laukkuja joka lähtöön, ei niiden tarvi funtsia tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
En pidä lainkaan L.V. laukuista. Kökköjä ja tyyliltään vanhaikaisia. Vain mun mielipide.
Montako sulla on? Oletkos käynyt liikkeessä katsomassa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tukea eläinrääkkäjä Vuittonia. Lukekaa vaikka Changen, Lady Freethinkerin ja PETA:n vetoomuksia eläinparkojen puolesta 🐊🐍🦎🦌🐐
Mistä lähtien canvas eli säänkestäväksi päällystetty kanvas on ollut eläinrääkkäystä?!?!?!!?
Te kateelliset eläinsuojeluun vetoajat ette tunnista tekoturkista aidosta, joten pysyisin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne alunperin suunniteltukin Herra Vuittonin lähes eläkeikäiselle sukulaisnaisille, ruskeine väreineen ja logokuoseineen?
Minun mielestä vakuuttavan näköinen Vuittonin kantaja on yli nelikymppinen jolla ura. Sopii muuhun vaatetyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tukea eläinrääkkäjä Vuittonia. Lukekaa vaikka Changen, Lady Freethinkerin ja PETA:n vetoomuksia eläinparkojen puolesta 🐊🐍🦎🦌🐐
Eikö se ollut Hermes-merkki joka mm. nylki eläviä krokotiilinpoikasia ja käytti nahat monen kymppitonnin laukkuihinsa? Siksi Jane Birkin kertoi hävittävänsä omat Hermes Birkin-laukkunsa jolka nimettiin aikoinaan hänen mukaan ja käski ottaa nimensä pois moisen merkin laukusta. Ei tiedetä miten tuossa lopulta kävi koska hänhän kuoli viime vuonna.
Tuossa AP:n linkittämässä laukussa on liikaa kultaa, kuten tuo ketju ja nurkat. Näyttää jonkun amerikan tummaihosen miesräppärin kännykotelolta tai piilo-taskumatilta. Semmonen jolla on vastaava kultakettinki kaulassa ja matsaavat logolliset Vuitton-aurinkolasit naamalla ja pyttylakki päässä.
Vuittonilla on kauniitakin laukkuja, vähemmän flashyjä.
Jos mies ostaa autoonsa monen tonnin aluvanteet niin se ei häiritse ketään mutta jos nainen ostaa yli tonnin käsilaukun, niin alkaa kamala nipotus ja arvostelu monelta taholta. Molemmat on käyttöesineitä. Laukussa kannetaan yleensä arvokkaita asioita kuten lompakkoa ja kännykkää, myös avaimia joita hankala lähteä korvaamaan ja hankkimaan uusina, joten siksi haluan ainakin itse kantaa tavarani pätevässä käyttölaukussa.
Aluvanteet harvemmin kestää käytössä eikä niissä pysy arvo, mutta laadukkaan klassikkolaukun arvo saattaa jopa nousta, ja itse laukkukin paranee vain käytössä ja patinoituu kauniisti ja arvokkaasti.
Ex-miehen viiden tonnin aluvanteista ei saanut kolmen vuoden jälkeen kuin alle tonnin, mutta minun alle tonnin laukun arvo nousi samana aikana 1800 euroon käytettynä, Vestiairen mukaan.
Ulkomailla naiset ei lyttää toisiaan haukkumalla heidän laukkuja rumiksi ja laukkuihin sijoittavia naisia i d i oo tei ksi.
Sarjassamme: vain kateellisten katkerien naisten Suomessa.
Me naurettiin kaverille ja pidettiin vähän yksinkertaisena, koska osti 2006 Pariisin Chanelilta tikatun klassikkolaukun, kun olimme käymässä siellä viikonloppumatkalla. Tuohon aikaan niissä lukkojen logoissa oli metallien aitousleimat, ja ne on haluttua vintagea tänä päivänä käytettynäkin. Maksoi siitä laukusta vähän yli tuhat €, olisiko ollut 1 050€. En ollut itse vielä kiinnostunut laukuista tuohon aikaan.
Chanel alkoi tehdä roskametallisia laukkuja 2008 tai 2009 joten tuo aitousleima poistettiin, silti laukkujen hinnat kaksinkertaistui, parin vuoden päästä siitä kolminkertaistui ja niin edelleen.
Eipä naurettu enää kun myi laukkunsa hintaan 8 500€ (!!!) muutama vuosi sitten. Minun omistamat osakkeetkaan eivät ole nousseet noin paljon kuin joku laukku, mutta jouduin tosiaan syödä sanani.
Jos menee ostamaan monen tuhannen € laukun suoraan merkkiliikkeestä tänä päivänä, niin ei välttämättä ole takeita sille että siitä saa edes omiaan takaisin. Jos haluaa pitää sitä sijoituksena, niin klassinen, ajaton ja melko keskikokoinen käsi- tai olkalaukku lienee se varmin valinta, tai jos onnistuu saamaan hyvään hintaan käytettynä, sellainen jossa laatu on pitänyt noilta huippuvalmistusten vuosikerroilta. Harvempi 2010 jälkeen valmistettu laukku sellainen missä hinta ja laatu kohtaavat.
Aivan liian krumeluurinen makuuni. Muutenkin LV on merkki, johon en haksahda edes ilmaiseksi. Omat laukkuni ovat laadukkaita, mutta ilman kirkuvia logoja.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian krumeluurinen makuuni. Muutenkin LV on merkki, johon en haksahda edes ilmaiseksi. Omat laukkuni ovat laadukkaita, mutta ilman kirkuvia logoja.
Ai ne sun mielikuvituslaukut? ;DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vanha raha ei diivaile.
Äläpäs puhu potaskaa - se on usein huomaamattomampaa, mutta kyllä diivailee. Rippijuhliin, missä vieraita on kolmisenkymmentä, ei laukkuna ole kymppitonnin kassia, jos ei diivailla. Se on vain inhimillistä.
Oikeesti naurattaa miten tämä maailman vanhimpiin kuuluva 170 vuotta sitten perustettu laukkumerkki herättää edelleen Suomessa näin paljon kaakatusta ja kateutta, sekä tuomitsemista.
Vaikka liike ollut täällä toistakymmentä vuotta jopa.
Minä näin ensimmäiset Vuittonin laukut Ranskassa ja Sveitsissä 80-luvun lopulla kun olin lapsi. Mielestäni oli jännän näköisiä, toki tyylini on aina ollut klassinen.
Ostin ensimmäisen Vuittonin käsilaukkuni vuonna 1998 Saksasta. Ruotsalaiset tuttuni pitivät siitä laukusta koska liike avattiin siellä milleniumin aikoihin ja siihen oli totuttu enemmän keskustan katukuvassa koska ruotsalaiset ovat aina seuranneet paremmin maailman tyylejä, mutta suomalaisten tuttujen mielestä se oli tylsä mummotapettikassi ja mollasivat vähän, eivät silti kiinnittäneet siihen sen kummemmin huomiota.
Kun maailman suuren luokan julkkikset alkoivat hehkuttaa kyseistä merkkiä joskus 2000 alkupuolella ja sitä näki noilla telkkarissa usein, se tuli kaikkien tietoisuuteen KALLIINA LUKSUSmerkkinä ja siitä tuli tavoittelemisen arvoinen ja se jakoi Suomessa kansaa kuin Burberryn ruutuhuivi hetkeä aiemmin. Ne suomalaiset tutut jotka olivat laukkuani mummotapettikassiksi mollanneet, saivat pakkomielteen hankkia omansa Tukholmasta, ruotsinlaivalla matkasivat niitä ostamaan jotta pääsivät hieman luksuksen makuun! =D
Oliko Louis Vuitton muuten ensimmäinen luksusmerkkiliike mikä on koskaan Helsinkiin avattu? Siitä lähtien selkeästi jäänyt suomalaisten hampaankoloon.
LV avasi liikkeensä stadiin Espalle 2008. Uteliasta junttia jonotti sata metriä sisään, uteliaisuuttaan että ketkä käy siellä ostamassa jotain kauheen rumaa ja kallista! Juntit eivät vaan tajunneet että ovella seisoo vartijat koska liikkeellä on oikeus valita asiakkaansa, joten eivät päässeet kyyläämään.
Venäläiset ja aasialaiset turistit kai tuota piti lähinnä pystyssä, sillä koronan jälkeen liikkeellä on enää pieni nurkkaus Stockmannin alakerrassa.
Tämän.