Työkykyneuvottelu. Millaisia kokemuksia? Tulitteko kuulluksi, entä kuunteliko esimies lääkärin mielipidettä?
Minulle suositellaan 100% etätyötä ja pomo on eri mieltä. Haluaisi minun käyvän toimistolla muutamana päivänä viikossa. Työ itsessään kuitenkin sellaista että se etänäkin onnistuu, esim. korona-aikaan kaikki olivat 100% etätyössä, sitten tuli hybridi.
Mietityttää miten tässä käy. Meneekö pomon mielipide lääkärin edelle.
Millaisia kokemuksia teillä on?
Kommentit (83)
Joku kysyi työmatkoista, en jaksa enää kaivaa. En tiedä miten siihen suhtauduttaisiin että henkilö ei pysty työmatkoihin. Jos siis asuu kauempana eikä siksi pääse työpaikalle mutta jos asuisi vaikka vieressä, pääsisi. Mielenkiintoinen tilanne sinänsä. Asun itse tunnin päässä työpaikasta enkä pääsisi töhin julkisilla. Jos en voisi ajaa en pääsisi töihin. Enkä todella muuttaisi 😂
Vierailija kirjoitti:
Menee. Ei se lääkäri maksa sun palkkaa. Jos haluat voit ottaa mm kenkää.
Ja joutua muiden veronmaksajien maksettavaksi.
Meillä tehtiin 100 % etätyötä koronan aikana. Hyvin meni, mutta sinä aikana johtaja huokasi usein, että "kyllä tässä kaikki vielä järjestyy ja palaamme normaaliin", vaikka työt tehtiin aivan normaalisti ja hyvin etätöissä. Rekrytoinnissa valehdellaan ihmisille, että meillä voi tehdä etätyösopimus, mutta kun kukaan ei käytännössä saa etätyösopimusta edes osittaisesta etätyöstä, täytyy kysyä lupa joka ikisestä etätyöpäivästä (tai tunnista!) erikseen. Todella kankeaa, tehotonta ja tuntuu jopa loukkaavalta, ettei työntekijöihin sen verran luoteta. Meillä on osittain keskittymistä vaativat työtehtävät ja tiukat deadlinet. Kyllä se huomataan jos joku ei tee tee etätöissä työtä. Yksi uusi (hyvä) työntekijä lopetti, kun totuus selvisi hänelle. Ymmärrän toki, että päällikkö haluaa välillä nähdä meitä ja että meillä on välillä lähikokouksia, mutta etätyön täyskielto ja jopa lääkärilausuntojen jyrääminen on kohtuutonta ja mainehaitta työnantajalle.