Jos myyn televisioni pois ja saan siitä 170e, niin pitääkö se ilmoittaa kelaan kun hakee perustoimeentulotukea? Jotkut sanoo et pitää
Jotenkin tuntuu oudolta et toi pitäis ilmoittaa, miten mä sit ostan uuden sängyn jos ilmotan?
Pitääkös se ilmottaa? Onko petos jos ei ilmota?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Myy telkkari pois, niin saat harkinnanvaraista uuden ostoon.
Älä jauha paskaa. Harkinnanvaraisella ei saa televisiota.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittamatta jättäminen on petos, eli rikos. Enintään kaksi vuotta vankeutta.
Oikeistolainen maailma: Varasta vähän saat vankilaa, varasta todella paljon ja saat kutsun linnanjuhliin.
Eikös vanhan tavaran myynti ole kuin myisi kirppiksellä tavaroitaan. Eihän sellaisista pienimuotoisista käteismyynneistä kenellekään tarvi ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ole jo jumalauta hiljaa.
Ihminen elää kaikkein pienimmällä rahalla mitä tässä yhteiskunnassa vaan voi ja myy omistamansa asian saadakseen uuden sängyn.
Tuolla on vaikka kuinka monta firman omistajaa, jotka kieroilevat paljon isommissa asioissa. Esimerkiksi yksi miljonäärikaverini itse kertoi, että nostaa itselleen palkkaa firmastaan 15 000 euroa/ vuosi. Näin välttyy isommilta veroilta ja elatusmaksuilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä ilmoittaa, sun tarttee kuitenkin ostaa uusi tv tilalle.
Kaikki minkä myyt ja saat hinnan käteisenä, ei tarvii ilmoittaa mihinkään, on sen verran pienistä summista kyse.
Miten niin tarvitsee? Minä en ole katsonut telkkaria kohta 10 vuoteen. Mulla on parempaakin tekemistä.
Kysy sossusta. Sieltä itse sain rahat pesukoneeseen kun meni vanha rikki ja pesukone tarpeellinen kuten on sänkykin niin hyvin voit rahat siihen saada sieltä. Viime kädessä joskus apua voi saada myös diakonilta eli en usko että sun tarvii myydä yhtään mitään että voit ostaa sängyn.
Vierailija kirjoitti:
Sänky on tärkeämpi kuin tv. Joten ihan ok myydä tv ja ostaa sillä rahalla sänky. Käytetyn tv'n myynti ei oo petos, tuolla logiikalla kaikki kirppismyynnitkin ois verotuksessa ilmoitettavia tuloja tai 2 vuotta linnaa? Järjen käyttö sallittu, jopa suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy sossusta. Sieltä itse sain rahat pesukoneeseen kun meni vanha rikki ja pesukone tarpeellinen kuten on sänkykin niin hyvin voit rahat siihen saada sieltä. Viime kädessä joskus apua voi saada myös diakonilta eli en usko että sun tarvii myydä yhtään mitään että voit ostaa sängyn
Lähtökohta on, että pesukonetta ei saa, jos taloyhtiössä on pesutupa. Poikkeustapauksissa eli esimerkiksi, jos on pyörätuolissa ja pesutuvassa peseminen on siksi hankalaa niin voi ehkä saada pesukoneen. Joku erityinen syy täytyy siis olla. Sinulla on siis joku erityinen syy tai ei pesutupaa. Eikä se sänkykään tuosta noin vaan harkinnanvaraisellakaan napsahda. Nämä ovat ihan hyvinvointialueiden soveltamisohjeita.
-sossu-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy sossusta. Sieltä itse sain rahat pesukoneeseen kun meni vanha rikki ja pesukone tarpeellinen kuten on sänkykin niin hyvin voit rahat siihen saada sieltä. Viime kädessä joskus apua voi saada myös diakonilta eli en usko että sun tarvii myydä yhtään mitään että voit ostaa sängyn
Lähtökohta on, että pesukonetta ei saa, jos taloyhtiössä on pesutupa. Poikkeustapauksissa eli esimerkiksi, jos on pyörätuolissa ja pesutuvassa peseminen on siksi hankalaa niin voi ehkä saada pesukoneen. Joku erityinen syy täytyy siis olla. Sinulla on siis joku erityinen syy tai ei pesutupaa. Eikä se sänkykään tuosta noin vaan harkinnanvaraisellakaan napsahda. Nämä ovat ihan hyvinvointialueiden soveltamisohjeita.
-sossu-
Ei ole pesutupaa niin siksi. Kuten sanoin niin jos sossu ei auta niin kysyy sitten diakonilta apua ennenkuin myy yhtään mitään.
Myy telkkari pois, niin saat harkinnanvaraista uuden ostoon.