Ideoita mitä ruokaa ostaa 10 eurolla loppuviikoksi?
Eli keskiviikosta sunnuntaihin pitäisi pärjätä kympillä. Kaapissa on margariinia, kurkkua, öljyä, maitoa, spagettipussin jämät (yhteen annokseen), tomaattimurskaa kolme pakettia ja puolikas sipuli. Jotain mausteita. Pakastimessa kolme leipäpalaa. En syö punaista lihaa, joten mitään jauhelihaa ilta-alesta ei tarvitse suositella.
Kommentit (41)
tommotteita ideoita oli viimeksi.
jos tää ei toimi, niin voin paastota huomisen
Mä ehkä keittäisin perunoita ja söisin sen kanssa halvinta uunilenkkiä. Eihän tuo toki terveellistä ole, mutta saa sillä vatsansa täyteen. Tomaattimurskasta, sipulista ja spaghetista saat yhden ruoan. Spaghettia saa myös alle euron kilo kaupasta, joten ehkä voisi ostaa lisää ja jatkaa kastikettakin jollakin.
Mulla on budjetti suunnilleen sama.
Käyn ostamassa euron proteiinivanukkaita, kananmunia ja raejuustoa. Hiilaria löytyy kaapeista ja vihanneksia pakastimesta.
(Oon vakavasti masentunut ja ahdistunut ja oireilen syömättömyydellä jos joku ihmettelee. Kuitenkin kuulemma pitäis jotain syödä, vaikka eineksiä jos ei muuta saa alas).
Kun rahaa on paremmin niin tuoreita vihanneksia ja lihaa.
Osta pottua tai makaronia ja sen kanssa pestyä jauhenlihaa.
Sisäfilettä, varhaisperunoita, parsaa, pekonia, silliä ja olutta.
Osta vehnäjauhoa ja kuivahiivaa. Halvinta juustoraastetta paljon. Voit tehdä pizzaa, pastaa tai foccacciaa. Näitä minä teen aina kun rahat vähisssä. Tomaattiahan sulla oli jo.
🇺🇦🇮🇱
Kaikki sekaisin ja lisäksi kilo vasta pestyä jauhenlihaa.
Kaffebulla kirjoitti:
Osta vehnäjauhoa ja kuivahiivaa. Halvinta juustoraastetta paljon. Voit tehdä pizzaa, pastaa tai foccacciaa. Näitä minä teen aina kun rahat vähisssä. Tomaattiahan sulla oli jo.
Halvin juustoraaste on kuin sissijuustoa.
4 eurolla saa 2kg kuivaa hernettä. Siitä ensimmäinen kilo likoamaan ja ylihuomisesta eteenpäin syöt hernesoppaa. Tuubi halvinta sinappia ja pari sipulia saat 2 eurolla.
4 euroa jää eli sillä paketti halvimpia kananmunia (1-2e) ja kokonainen keräkaali (2-3e)
Ihan perseestä omasta mielestä mutta jos kymppiä on pakko noin pitkälle venyttää niin tuossa yksi ajatus.
Tee pottumuusia, halpaa ja hyvää. Ostaa vaikka nakkeja lisäks.