Miehen huutaminen ahdistaa
Olen koko lapsuuteni kärsinyt narsisti-isästä jonka ainoa tapa kommunikoida oli huutaminen. Olen kuullut koko elämän ajan huutamista sekä haukkumista, jonka vuoksi olen herkkä äänen korottamiselle sekä huutamiselle olisi kohdistettu minuun tai ei. Mies ei koskaan huuda minulle, mutta pelatessaan pelejä hänellä kuumenee tunteet todella helposti ja alkaa huutamaan ja raivoamaan mikäli joku menee pelissä pieleen. Tämä huuto koostuu pelkistä kirosanoista ja olen todella kovaäänistä. Emme voi pitää parvekkeen ovia auki näin kesäsisin koska ahdistaa mitä naapurit ajattelee (asumme kerrostalossa).
Tiedän että hänen karjuminen ei millään tavalla kohdistu minuun vaan peliin, mutta huudon kuuleminen saa itseni niin herkille ja tekisi mieli itkeä. Mies ei kuuntele sillä saa tehdä omassa kodissa mitä haluaa ja on aivan normaalia toimintaa. Onhan se niin, mutta tämä johtaa siihen ettei minulle jää vaihtoehtoa kuin lähteä pois kotoa kunnes hän on lopettanut pelaamisen.
Tuntuu ettei kenelläkään muulla ole ollut tälläistä ongelmaa enkä tiedä mitä tekisin. Olen yrittänyt vain siedättää itseäni ja pitää vaimentavia kuulosuojaimia mutta mikään ei vain auta, kun aijemmat kokemukset tulevat mieleen.
Kommentit (79)
Kaverilla on tällainen mies. Jos puhutaan vaikka puhelimessa illalla, taustalla usein kuuluu kun kaverin mies pelaa ja karjuu. Ihan vaikka klo 11 tai 12 illalla huutaa kuin hyeena. Ihmettelen miten heidän naapurit jaksavat, kerrostalossa kun asuvat.
Olen ollut samassa tilanteessa, jossa mies alkoi aina raivoamaan ratissa. Hänen mielestään se oli varsin ookoo
Pari kertaa kun sanoin asiasta, niin lopetti rattiraivon ainakin silloin kun olen paikalla.
Suhde loppui myöhemmin muista syistä, mutta täytyy kompata aiempia kommentteja, että aikuisella ihmisellä ei tulisi olla tarvetta raivota. Tunteet pitäisi osata käsitellä muutoin, kun niin että purkaa ne ratissa tai pelimaailmassa
Käyttääkö oikein rumia sanoja huutaessaaan? Voitko pintaa esimerkkejä.
Miehen käytös on tökeröä. Mutta naisen aiemmat narsistin aiheuttamat haavat ei parane ulos lähtemällä. Tärkeintä ymmärtää että mennyt ei unohdu mutta sen voi oppia näkemään menneisyytenä.
Joskus on parempi elää yksin. Mahtavaa jos mies huutaa vain pelille, ei muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies käytti rumaa kieltä ja piereskeli esileikin omaisesti naapuriportaassa asuvan naisen edessä, ennen kuin menivät harrastamaan seksiä pyykkitupaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miehillä vaikeaa kun yrittää pariutua lumihiutaleiden kanssa.
Miksi yrittävät, jos on niin vaikeaa? Eivät mammanpojat osaa elää yksinään?
Aina sanotaan, että toista ei voi eikä pidä muuttaa vaan hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on. Mutta tuo taitaa koskea vain naisia. Parisuhteessa miehen pitää alkaa kulkemaan varpaillaan, miettimään joka ikistä sanaa ettei kyseisellä sanavalinnallaan mitenkään pahoita kumppaninsa tunteita ja nykyään se kumppani voi pahoittaa mielensä myös minkä tahansa muun ihmisryhmän puolesta, joten tämäkin pitää huomioida. Tietokonepelit on lapsille, joten pelaaminen pitää lopettaa ja asettaa nainen pelaamisen edelleen. Ja poikien saunaillat. No ne tietenkin pitää unohtaa tai raahata kumppani niihin mukaan tai muuten kumppani kuvittelee itsensä hyljätyksi tai vähintään syntyy turhaa mustasukkaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies käytti rumaa kieltä ja piereskeli esileikin omaisesti naapuriportaassa asuvan naisen edessä, ennen kuin menivät harrastamaan seksiä pyykkitupaan.
Asutko edelleen Lokkalantiellä?
Vierailija kirjoitti:
Aina sanotaan, että toista ei voi eikä pidä muuttaa vaan hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on. Mutta tuo taitaa koskea vain naisia. Parisuhteessa miehen pitää alkaa kulkemaan varpaillaan, miettimään joka ikistä sanaa ettei kyseisellä sanavalinnallaan mitenkään pahoita kumppaninsa tunteita ja nykyään se kumppani voi pahoittaa mielensä myös minkä tahansa muun ihmisryhmän puolesta, joten tämäkin pitää huomioida. Tietokonepelit on lapsille, joten pelaaminen pitää lopettaa ja asettaa nainen pelaamisen edelleen. Ja poikien saunaillat. No ne tietenkin pitää unohtaa tai raahata kumppani niihin mukaan tai muuten kumppani kuvittelee itsensä hyljätyksi tai vähintään syntyy turhaa mustasukkaisuutta.
Ihan riittää että käyttäytyy kuin aikuinen eikä mikään raivoava ja itsekäs taapero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuuh, kostun jo ajatuksestakin. Haisihan samalla hieltä ja vanhalta viinalta?
Lapsellistahan toi on. Edes mun teini ei kiroile ja huuda pelatessaan. Pienempänä joo, mutta me opetettiin sille, että peli ei ole sellanen asia, jonka takia huudetaan. Nykyään sitäkin ärsyttää kaikki aggret pelikaverit.
Tee miehellesi kelpoisuustesti.
Kutsu mies kanssasi kaupunkiseikkailuun ja tarjoa hänelle herkullinen illallinen. Silloin näet, kuinka hyvin pystytte toimimaan yhdessä, onko teillä sama maku ja kaupan päälle teillä on tilaisuus henkevään keskusteluun. Jos kaikki natsaa, siinä on hyvän parisuhteen rakennuspuita enemmän kuin tarpeeksi.
Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustutukaa pitkävartisilla atraimilla. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan teitä, on iskun paikka.
Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:
Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa ne renkaiksi ja kaksi sipulia pieniksi lohkoiksi. Lisää muutama pieni pala palsternakkaa Lisää porkkana-, palsternakka- ja sipulipalat pataan. Kaada lihojen päälle vettä niin että ne peittyvät.
Laita pata 200 asteiseen uuniin ja anna olla siellä noin 2 tuntia, laske lämpöä tämän jälkeen 180 asteeseen ja hauduta kannen alla 1,5-2 tuntia.
Kun liha alkaa irrota luista, lisää runsas desilitra kermaa ja sekoittele. Laita vielä 150 asteeseen ja anna olla noin 45 min.
Tässä saat samaan pakettiin jännittävän seikkailun, saumatonta yhteistyötä vaativan urakan ja romanttisen herkkuhetken. Niiden aikana selviää, onko miehestä parisuhteeseen. Ja vaikka yhteistyönne ei toimisikaan, olette kuitenkin yhtä hienoa kokemusta rikkaampia ja voitte jatkaa eri suuntiin, mutta pysyä edelleen ystävinä.
En kuuntelisi tuollaista heikkopäistä mesoamista viikkoakaan. Minunkin mieheni pelaa, mutta osaa myös käyttäytyä.
Meillä oli kerrostalossamme parikymppinen mies, joka huusi ja kiroili pelatessaan niin, että kuului useamman kerroksen päähän. Asiasta huomautettiin useaan kertaan, mutta ei välittänyt. Naapuriin muutti uudet asukkaat, joille agressiivinen huuto, kiroilu ja "tapan sut" kuulosti niin pelottavalta, että soittivat poliisit. Poliisi oli sanonut tälle nuorelle miehelle, että naapurit eivät voi tietää, onko kyse pelaamisesta vai kenties väkivaltatilanteesta. Eipä kuulunut huutoa enää tämän jälkeen.
Ymmärrän ahdistuksesi, ap. Samanlaisia kokemuksia lapsuudesta, ja terapiasta huolimatta edelleen menee vatsa vääräksi ja alan täristä aggressiivisesti huutavien ihmisten lähellä. Niinpä en sellaisten ihmisten seurassa viihdykään. Saavat raivota sydämensä kyllyydestä, minä en vain sellaista jää kuuntelemaan enkä tasan tarkkaan sellaisen ihmisen kanssa eläisi saman katon alla nyt, kun voin itse valita.
Vierailija kirjoitti:
Tee miehellesi kelpoisuustesti.
Kutsu mies kanssasi kaupunkiseikkailuun ja tarjoa hänelle herkullinen illallinen. Silloin näet, kuinka hyvin pystytte toimimaan yhdessä, onko teillä sama maku ja kaupan päälle teillä on tilaisuus henkevään keskusteluun. Jos kaikki natsaa, siinä on hyvän parisuhteen rakennuspuita enemmän kuin tarpeeksi.
Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustutukaa pitkävartisilla atraimilla. Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan teitä, on iskun paikka.
Sitten vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:
Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lado palaset uunipataan ja ripottele päälle suolaa ja mustapippuria.
Kuori neljä porkkanaa ja leikkaa n
Tuo on mahtava idea 🙏🏻👍💪🤩 Taidat olla pariterapeutti 💕💕💕😍🥰💕💕💕
Voitteko muuten vanhemmat opettaa lapsillenne, että pelatessa ei tarvii rääkyä kurkku suorana? Meillä on tollanen ipana naapurissa ja ottaa aika pahasti pattiin. Ikinä ei voi nukkua päiväuniakaan rauhassa kun se möykkää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerrostalossamme parikymppinen mies, joka huusi ja kiroili pelatessaan niin, että kuului useamman kerroksen päähän. Asiasta huomautettiin useaan kertaan, mutta ei välittänyt. Naapuriin muutti uudet asukkaat, joille agressiivinen huuto, kiroilu ja "tapan sut" kuulosti niin pelottavalta, että soittivat poliisit. Poliisi oli sanonut tälle nuorelle miehelle, että naapurit eivät voi tietää, onko kyse pelaamisesta vai kenties väkivaltatilanteesta. Eipä kuulunut huutoa enää tämän jälkeen.
🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on miehillä vaikeaa kun yrittää pariutua lumihiutaleiden kanssa.
Tosi vaikeaa liikaa vaadittu miehiltä olla karjumatta sekä kiroilematta päivittäin kerrostaloasunnossa?
Ehkä yhtä vaikeaa kuin naisen olla nalkuttamatta?
Tykkäisitkö itse kuunnella karjumista, kun yrität keskittyä johonkin omaan tekemiseen tai rauhassa olemiseen?