Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen huutaminen ahdistaa

Vierailija
20.05.2024 |

Olen koko lapsuuteni kärsinyt narsisti-isästä jonka ainoa tapa kommunikoida oli huutaminen. Olen kuullut koko elämän ajan huutamista sekä haukkumista, jonka vuoksi olen herkkä äänen korottamiselle sekä huutamiselle olisi kohdistettu minuun tai ei. Mies ei koskaan huuda minulle, mutta pelatessaan pelejä hänellä kuumenee tunteet todella helposti ja alkaa huutamaan ja raivoamaan mikäli joku menee pelissä pieleen. Tämä huuto koostuu pelkistä kirosanoista ja olen todella kovaäänistä. Emme voi pitää parvekkeen ovia auki näin kesäsisin koska ahdistaa mitä naapurit ajattelee (asumme kerrostalossa). 

Tiedän että hänen karjuminen ei millään tavalla kohdistu minuun vaan peliin, mutta huudon kuuleminen saa itseni niin herkille ja tekisi mieli itkeä. Mies ei kuuntele sillä saa tehdä omassa kodissa mitä haluaa ja on aivan normaalia toimintaa. Onhan se niin, mutta tämä johtaa siihen ettei minulle jää vaihtoehtoa kuin lähteä pois kotoa kunnes hän on lopettanut pelaamisen. 

Tuntuu ettei kenelläkään muulla ole ollut tälläistä ongelmaa enkä tiedä mitä tekisin. Olen yrittänyt vain siedättää itseäni ja pitää vaimentavia kuulosuojaimia mutta mikään ei vain auta, kun aijemmat kokemukset tulevat mieleen.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kuumakalle. En tykkää tuollaisista huutajista, se on pelottavaa. 

Ehkä vika on sinussa ja kaltaisissasi lumihiutaleissa, jotka analysoivat jokaisen rasahduksen, äänensävyn ja kovuuden. Yrittäkää ymmärtää, että teidän tapanne reagoida asioihin on yhtä oikea kuin sen joka on hiukan eläväisempi ihminen. JOs ei ihminen ole muuten vaarallinen tai väkivaltainen toisia kohtaan, en näe asiassa mitään pahaa. Koita siedättyä eri temperamenteille ja äänille. 

Käypä kertomassa tämä myös ap:n naapureille.

Vierailija
22/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"on aivan normaalia toimintaa"

No ei kyllä ole. Miksi sinun pitäisi kuunnella omassa kodissasi tuota?

Minun pitää omassa asunnossani kuunnella kun naapuri äänekkäästi tepastelee omassaan ja puuhastelee muutakin varsin äänekkäästi ja se on ihan normaalia useimpien mielestä.

Käveleminen on normaalia. Huutaminen ja kiroilu ei. 

Paitsi tietenkin lapsen huutaminen. Joidenkin mekastus vaan on parempaa kuin toisten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun pitää omassa asunnossani kuunnella kun naapuri äänekkäästi tepastelee omassaan ja puuhastelee muutakin varsin äänekkäästi ja se on ihan normaalia useimpien mielestä.

Paitsi tietenkin lapsen huutaminen. Joidenkin mekastus vaan on parempaa kuin toisten.

Aika huonon vertailukohdan keksit.

Vierailija
24/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on tuollainen apina, joka ei osaa muuttaa käytöstään ja olla karjumatta, vaihda hänet parempaan. Häiritsee tuo huuto naapureitakin ja lapsia, jos niitä sattuisi olemaan tai tulemaan.

Tyttären seinänaapurina oli tuollainen mies. Se pelasi ja karjui kaiket yöt. Eipä asu enää :D

Vierailija
25/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan rupeet väsäämään heippalappuja  rappuun tosta huutamisesta. Jos ei suoraan sanominen auta, niin "naapurien" valitukset ja uhkaus ilmoittaa isännöitsijälle voi auttaa asiaa.

Oikeesti olisin kyllä huolissani tollaisesta vihanhallintaongelmaan viittaavasta käytöksestä. 

Vierailija
26/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on rasittava erityisherkkä. ei parisuhdeainesta.

Vierailija
27/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vika on sinussa ja kaltaisissasi lumihiutaleissa, jotka analysoivat jokaisen rasahduksen, äänensävyn ja kovuuden. Yrittäkää ymmärtää, että teidän tapanne reagoida asioihin on yhtä oikea kuin sen joka on hiukan eläväisempi ihminen. JOs ei ihminen ole muuten vaarallinen tai väkivaltainen toisia kohtaan, en näe asiassa mitään pahaa. Koita siedättyä eri temperamenteille ja äänille. 

terv. Sinkkumies M49, en ole koskenutkaan naiseen

Voi kuule, kyllä niitä kovasuisia ja äänisiä naisiakin on. Ärsyttää vain se, että toisen tyyli elää ja ilmaista itseään on pahempi kuin toisen. Miten hitossa tämänkaltaiset tulisivat toimeen kulttuurissa, jossa on tunteita ja niitä näytetään:D

Vierailija
28/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestä pelatessaan karjuva ja kiroileva on millään lailla parisuhdeainesta?

Vierailija
29/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terv. Sinkkumies M49, en ole koskenutkaan naiseen

Voi kuule, kyllä niitä kovasuisia ja äänisiä naisiakin on. Ärsyttää vain se, että toisen tyyli elää ja ilmaista itseään on pahempi kuin toisen. Miten hitossa tämänkaltaiset tulisivat toime

Itseään ilmaistessa tulee ottaa muut huomioon. Jos siihen ei pysty, tosiaankin on huonompaa ainesta vailla itsesäätelykykyä.

Vierailija
30/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua oikein hyvin. Minun mieheni on itse lempeys, eikä huuda minulle tai muillekaan ihmisille koskaan. Kuitenkin jotkin tekemiset saavat helposti hänet kiehahtamaan. Ei siihen tarvita kuin huonosti käynnistyvä ruohonleikkuri tai ruuvimeisselin lipsahtaminen, niin kirosanat lentää ja ääni nousee.

Kolmen sekunnin päästä hän ei ole enää millään tavalla vihainen tai kiukkuinen, mutta mulla menee muutama tunti, että pulssi laskee normaaliksi, kehon tärinä lakkaa ja pystyn taas keskittymään omiin hommiini.

Vierailija
31/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt vaan aika juntilta ja typerältä käytökseltä kuulostaa, jos raivoaa jonkun pelin takia niin paljon että ap saa hävetä kun naapureille asti kuuluu 

Vierailija
32/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua oikein hyvin. Minun mieheni on itse lempeys, eikä huuda minulle tai muillekaan ihmisille koskaan. Kuitenkin jotkin tekemiset saavat helposti hänet kiehahtamaan. Ei siihen tarvita kuin huonosti käynnistyvä ruohonleikkuri tai ruuvimeisselin lipsahtaminen, niin kirosanat lentää ja ääni nousee.

Kolmen sekunnin päästä hän ei ole enää millään tavalla vihainen tai kiukkuinen, mutta mulla menee muutama tunti, että pulssi laskee normaaliksi, kehon tärinä lakkaa ja pystyn taas keskittymään omiin hommiini.

Kannattaisi mennä terapiaan tuolla herkkyydellä.

Vierailija
33/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Huutaja ?

Vierailija
34/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, se on ihan yleinen fakta että lapsille huutaminen on tapa kommunikoida ja he vasta opettelevat ilmaisemaan itseään. Aikuisen voisi kuvitella jo oppineen ilmaisemaan itseään muutenkin kuin huutamalla. 

Vierailija
35/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelaan vain yksinpelejä joissa ei yleensä tarvitse karjua, kun ei ole kilpailutilannetta. Mutta ymmärrän kyllä että kovan matsin myllerryksessä helposti ottaa into niin vallan, että se varmasti pistää joskus karjumaan.

Ap on yliherkkä, jonka itse tunnistaakin, mutta eipä jatkuvan karjumisen kuunteleminen ole kenellekään erityisen mukavaa.

Minkähän ratkaisun tuohon keksisi, kaikkein paras taitaa olla kyllä tuo että lähtee pois siksi aikaa kun on peli käynnissä. Mutta sekään ei aina välttämättä ole mahdollista.

Kaverin pitäisi kyllä tulla jotenkin vastaan ja oikeasti ymmärtää, että huutaminen tuntuu sinusta aivan erityisen pahalta.

Vierailija
36/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on miehillä vaikeaa kun yrittää pariutua lumihiutaleiden kanssa.

Vierailija
37/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naapurisi huutaisi aamusta iltaan kirosanoja, niin kyllä siitä saisi ilmoittaa isännöitsijälle, eikä sellaista tule sietää.

Kirosanat eivät ole sen erikoisempia sanoja kuin muutkaan. Järki käteen, meillä on sananvapaus edelleen.

Vierailija
38/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole kovin kypsää toimintaa muutenkaan huutaa ja kiroilla videopelin aikana (pelaan itsekin), mutta enemmän huolestuttaa hänen haluttomuutensa muuttaa toimintaansa varsinkin jos tietää taustasi.

Tietääkin, ja varsin hyvin. Olen useasti saanut paniikkikohtauksia pelkästään siitä, että hän on toisella puolella kotia kahden oven takana ja huuto on kuulunut läpi. Jokaisen kerran jälkeen tämä jatkaa toistumistaan. 

No älä hyvä ihminen jatka tuollaisessa parisuhteessa. Eroa ja etsi täysijärkinen mies, joka kunnioittaa sinua ja välittää terveydestäsi ja hyvinvoinnistasi.

Vierailija
39/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutamista ja tunteiden näyttöä on niin monta erilaista tapaa kuin on ihmisiä. Turhautumisesta ja innostuksesta tapahtuva voimakaskin äänenkäyttö on ihan oikeasti normaalia. Ehkä nämä herkkiset voisivat etsiä kumppanin, joka ei saa heille tykytyksiä aikaan, missään asiassa.

Vierailija
40/79 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on miehillä vaikeaa kun yrittää pariutua lumihiutaleiden kanssa.

Tosi vaikeaa  liikaa vaadittu miehiltä olla karjumatta sekä kiroilematta päivittäin kerrostaloasunnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan