Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Onko teinisi päättäjäisreppu täynnä votkaa, piriä ja puukkoja? - Poliisi varoittaa mutta vanhemmat eivät enää välitä

Vierailija
31.05.2025 |

Oon aivan sokissa. Siis me eletään Suomessa vuonna 2025 ja POLIISI joutuu ERIKSEEN varoittamaan vanhempia, että tarkistakaa mitä teidän lapsilla on repuissa päättäjäisiltana?!? Teräaseita, viinaa, ties mitä muuta ja sitten vanhemmat muka ihmettelee, kun poliisi ottaa yhteyttä...

Missä kohtaa huoltajuus tarkoitti sitä, että teinit saa kävellä ovesta ulos mihin tahansa ilman että kukaan tietää mitä niillä on mukanaan?

Itä-Suomessa uhataan jo väkivallalla, Helsingissä kaadetaan litroittain viinaa maahan, ja 150 poliisia jalkautuu valvomaan juhlintaa. Mutta missä on ne vanhemmat? Miksi kukaan ei enää puutu ennen kuin joku toinen joutuu?

Tämä ei ole pelottelua vaan ihan konkreettista arkea. Jos et tiedä mitä sun lapsi kantaa mukanaan lauantai-iltana, oletko oikeasti valmis ottamaan sen riskin?

Kertokaa nyt ihan rehellisesti: katsotteko te, mitä reppuun on pakattu vai "luotatte"? Vai onko niin, että kunhan saa olla kavereiden kanssa ja Insta rullaa, niin vastuu siirtyy suoraan poliisille?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsista yksikään ei halunnut lähteä juhlimaan Hesaan kuten kaverinsa, joten ei ole ollut tarvetta reppua ratsata. Jokaiselle olen tehnyt mansikkakakun ja saaneet rahalahjoja sukulaisilta perinteisesti.

Vierailija
2/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onse nyt kumma jos valoisaan aikaan alkaa ilotulitusraketit lentelemään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä mä mun ysiltä päässeeseen poikaan luota että repussa ei ole puukkoa tai piriä. miksi ihmeessä olisi? pari kaljaa voi olla ja se on ok.

Vierailija
4/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyys on nuorellakin. Tosin itsellä aikoinaan edes ollut mitään reppua päättäjäispäivänä 1988, mutta joo ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
5/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin instansta, snäpistä ja tiktokista on kaikki tyhmyydet aina selvinnyt jälkeenpäin. Ei ne malta olla laittamatta kaikkee mitä ne tekee nettiin.

Suosittelen jokaista vanhempaa tekemään feikki profiilit jostakin 15v tissiheruttajasta noihin someihin. 

Vierailija
6/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on tullut kylään! Naatitaan nyt!

Vierailija
7/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on repussa koripallo. Ja tuskin pilaa uraansa millään aineilla.  Ei voi koskaan tietää,mutta hänellä ei tunnu olevan kiinnostusta päihteisiin, eikä häntä tunnu hetkauttavan kavereiden yllytys tms. Tähän asti on tullut selvinpäin kotiin, vaikka kaupungilla ja Hietsussa luuhaakin. 

Vierailija
8/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on tullut kylään! Naatitaan nyt!

No voisi nauttia, mutta rasistit pilaa Suomen. 

Oli ne minkä asteen alaisia tahansa. 

Vierailija
9/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kyllä mä mun ysiltä päässeeseen poikaan luota että repussa ei ole puukkoa tai piriä. miksi ihmeessä olisi? pari kaljaa voi olla ja se on ok.

Sillä se alkaa. Seuraavana vuonna on sitä kunnon väkeviä. Sitten porttihuumw-kannabikset, ja jos ei niistä ole mennyt psykooseihin, niin pirit ja herskat seuraavina.

Vierailija
10/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32v ja silloin kun olin teini, niin ei kyllä kenenkään vanhemmat reppuja tarkastelleet.

Onko tuo ollut tapana sitten jossain? Jos kerran mielestäsi nykyään ollaan niin holtittomia, ettei enää reppuja tarkastella?

Vierailija
11/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rante, nyt se mora sielt povarist hittoo!

Vierailija
12/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä alaikäisillä sitä piriä tai edes kaljaa välttämättä kotoa lähtiessä ole mukana, vaan se hankitaan täys-ikäisten kavereiden välityksellä. Joten ei se lasten reppujen ratsaus paljon auta. Enemmän auttaa hyvä kotikasvatus, niin että lapset osaavat pitää huolta itsestään ja tarvittaessa kavereistaankin.

Vierailija
13/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Toinen on himassa ja toinen töissä. 

Vierailija
14/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin pojille, että puukot on vähintään otettava mukaan jos lähtee känniääliöiden sekaan. 

Vierailija
15/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän nyt lähtökohtaisesti puukkoja repussaan kantavat ovat jo sellaisista perheistä, missä vanhempia tuskin kiinnostelee lastensa mitkään tekemiset. 

Oma lapsi ei reppu selässään edes lähde, mutta tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta että pitäisi puukkotarkastuksia tehdä. Alkoholia jos haluavat niin saavat sitä kyllä, ilman että kotoa sitä repussaan ulos kantavat. Sen osalta on aivan turha tarkastusta tehdä. Keskusteluyhteys, kotiintuloaika ja itse on puhelimen päässä tarvittaessa kotiin hakemaan, sillä mennään tänä(kin) vuonna. Ainakin täälläpäin tuntemani nuoret ovat fiksua porukkaa, ja tuskin kenelläkään puukkoa mukanaan on. Alkoholia on ollut jo 20 vuotta sitten niillä, joita ne asiat on kiinnostaneet. 

Vierailija
16/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäiset teinit teillä juopottelee ja rällää? Minun 12v poika pääsi 6-luokalta ja on vain kotona koneella pelailemassa. Ei ole koskaan luuhannut ulkona päihteiden kanssa.

Vierailija
17/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helapääpuukko ja puntari, niillä pärjäilen minä varmasti

Vierailija
18/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukot ovat so last season, meitin kullanmuruilla on konepistoolit.

Vierailija
19/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alko ollut ongelma meidän nuorilla jotka nyt ovat +20 vuotiaita. Toinen ei ole vielä koskaan juonut ja toinenkin ekan kerran vasta täysi-ikäisenä, eikä käytä usein edelleenkään. 

Kuulumme niihin vanhempiin, jotka välittää ja joilla on hyvät välit lapsiinsa ollut aina. Me emme ole raivoraittiita, mutta ei ylenmäärin läträtä alkolla.

Vierailija
20/25 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä alaikäisillä sitä piriä tai edes kaljaa välttämättä kotoa lähtiessä ole mukana, vaan se hankitaan täys-ikäisten kavereiden välityksellä. Joten ei se lasten reppujen ratsaus paljon auta. Enemmän auttaa hyvä kotikasvatus, niin että lapset osaavat pitää huolta itsestään ja tarvittaessa kavereistaankin.

Tämä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi