Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUNhelmet** vk 37

08.09.2008 |

Huomenia =)

Aloittelen uuden pinon nyt näin aamutuimaan :)

Täällä on raskausoireet helpottanut huomattavasti. Ei ole etonut moniin päiviin. Mutta nyt kun tämän menin ilmoille sanomaan niin varmasti tullee huono olo tänään..

No järkyttävä väsymys on säilynyt. Voisin nukkua ihan koko ajan.

Tässä on kaksi peräkkäistä päivää kun pitää olla 12h syömättä, illasta aamuun. Kun nyt menen työterveyslabraan ja huomenna olis sitten äitiyslabrojen vuorot :D Piikitettää oikeen kunnolla :/

Turus ei ole vielä niin kamalaa hoitajapulaa (ikävä kyllä) kuin helsingissä. Helsingis tottui siihen, että aina sai töitä ja pääs mihin vaan.. Täällä on tosi tarkat haastattelut eikä niitä paikkojakaan tulee ihmisten tietoon.. Nyttenkään ei viikkoon ole tullut yhtään paikkaa :( ..joudun ikuisesti kärsimään tuolla misäs nyt olen ja kestämään työkavereiden puukotusta. Onneksi tänään saan mennä myöhemmin töihin =)

Sekin huono tuol on et työvuorois ei jousteta ja keskenkaiken ei saa mennä käymään esim lääkäris. Mullekin oli tosi vaikee löytää ultra aikaa ku on a-i-a-i kuuden päivän putkis ja 1 vapaa :(

Mut nyt labraan =)

Verticia & Rv 8+3

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitosta vaan kaikille juustoasinantuntijoille, uskaltautunen syömään niitä pastöroidusta maidosta valmistettuja pehmeitä juustoja.

Mulla tosiaan tupakoinnin lopetus on sujunut tosi kivuttomasti, lopetin samana päivänä kun tein raskaustestin 31.7 (en osannut ajatella että heti tärppäis...) Aiemmin tuli poltettua sellanen puol askia päivässä, päänsärkyä on ollu, mutta ilmeisesti se voi johtua tuosta toukastakin...?

En olis ikinä uskonut että pystyn siihen näin hienosti, onpa sitä tullut poltettua jo ihan tarpeeksi kauan. Tosin kun heikko hetki tulee, oon ajatellut että kyllä vielä joskus voin vetasta sauhut saunan jälkeen mökillä huurteisen seuraksi, sitten joskus puolentoista vuoden kuluttua... :D

Oon myös ollut reipas tyttö rilluttelemaan, ja RAKASTAN olutta. Olen juonut pari alkoholitonta, mutta jostain kumman syystä (oisko taas se toukka) ei edes tee mieli alkoholia eikä erityisemmin hurjaa juhlimistakaan. No hyvä näin, ihmetyttää vaan välillä miten joku asia saa tupakoinnin lopettamisen ja raittiuden tuntumaan niin helpolta.

Ette tiedä kuinka ihanaa on kertoa jollekkin näitä asioita, minä kun pidän salassa kaikilta vielä kaksi viikkoa. Itseasiassa oon käynyt jo ultrassakin rv 8+6 eli kaks viikkoa sitten, mä en saanu enää nukutuksi ja mietin vaan että onko sie mitään ja onko elossa kun oli pientä vuotoa, tulehdus ja kipujakin. Siellä oli kaikki hienosti, sydän sykki lujasti, vaikkakin tyyppi oli vaan pikkunen mötti :) 2cm.

Nyt odotetaan np ultraa, oli tarkotus mennä tavalliseen, mutta vaihdoin kun kävin tuolla yksityisellä, kallista huvia, mutta kannatti, saipahan taas nukutksi!!!

Se on mo!

Vierailija
22/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mimmi, niin ikävää! =( Iso rutistushali ja voimia jaksaa!

Kiitos Putri neuvoista! Tänään tuli postissa vihdoin se kutsu np-ultraan ja aika oli varattu päivälle, jolloin viikkoja 13+3... Soitin suoraan Kättärille ja sain aikaistettua viikolla, huh. Työpaikalta löytyi onneksi tyhjä äänieristetty neukkari ja puhelimeen vastattiin kohtuuajassa. Täällä papereissa lukee että ultra pitää tehdä viikoilla 10+0 - 12+6. Väärinkäsitys johtui siitä, että neuvola oli ilmoittanut sairaalaan lasketun ajan kuukautisten mukaan, ei alkuraskauden ultran mukaan. Ja tosissaan se neuvolasta saatu veriseulalappu pitää olla mukana, olin laittanut varmaan talteen eli unohtanut. Joo ja siihen piti ruksia haluaako tulokset kirjeitse vai puhelimitse. Tiedot neuvolakäynnin yhteydessä otetuista verikokeista saa sitten seuraavalla neuvolakerralla, joka on vasta joskus 20+ viikoilla. Sama juttu Putri, mä haluan kaikki mahdolliset seulat, muuten stressaan liikaa loppuun asti.

Lisäksi sairaalasta tuli nippu kaikenlaisia papereita vapaaehtoisista tutkimuksista, istukkaveren luovuttamisesta ym. mut palaan niihin täällä hiukka paremmalla ajalla, sillä nyt on pakko mennä ottamaan hiukka unta. Ai niin, tuli myös lappu "Tervetuloa synnyttämään Kätilöopiston sairaalaan" - mitä, minäkö synnyttämään, häh? Onneksi nämä n. 40 viikkoa on tarpeeksi pitkä aika valmistautua tulevaan myös henkisesti... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttumaria, salmiakki auttaa, jos vaan tykkäät ja sulla oikeesti on alhainen verenpaine. Ja tietty säännöllinen syöminen jne, mutta mulla toi salmiakki toimii "pika-apuna"

täytyykin heti kokeilla!!!!!

Vierailija
24/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

oon lukenut ahkerasti viestejä, vaikka nyt vasta kirjoittelen ekaa kertaa. Tällä viikolla oli eka neuvolakäynti ja nyt alkaa tosiaan itsekin tajuamaan, että raskaanahan tässä vahvasti ollaan. Eka vauvelia tässä odotellaan ja nyt alkaa pikku hiljaa jännittämään aika kovin. Noh, 1. ultra on parin viikon päästä. Neuvolassa ei vielä sydänäänet kuulunut, mikä on terveydenhoitajan mukaan normaalia, vaikka jo rv 9 menossa. Kaipa se sydän on sitten vielä niin pieni.

Mulla on ollut viimeiset 2 viikkoa kunnon rumbaa pahoinvoinnin kanssa ja ylös asti on tullut väh. 2 kertaa päivässä. Nyt tuntuu et alkais vähän helpottamaan (koputtaa puuta), mikä ois kyllä todella tervetullutta (nimimerkillä mm. kaupan pihalla oksentanut..) Kerrottu on toistaiseksi vain kummankin vanhemmille. Koska kummallekin puolelle kysymyksessä on eka lapsenlapsi, hössötyksen määrä on käsittämätön. "Älä nyt vain kerää omppuja, älä kanna kauppakassia, älä tee sitä, älä tee tätä..." Hoh hoh. Tämä kyllä arvattiin etukäteen :)

Joku tuolla aikaisemmin kyseli, että onko kokemuksia lentämisestä. Muakin kiinnostaisi tämä asia, koska myöhemmin syksyllä on tulossa pitkä lento. Mutta tietysti vain, jos kaikki nyt menee hyvin ja kunto ja vauveli sen kestää. Täytyy vielä tarkkaan harkita. Kysymyksessä on jo ennen raskautta sovittu juttu, joten toivottavasti pääsis reissuun.

Täytyy varmaan jatkaa töitä vielä vähän aikaa ja sitten lähteä kotiin lukemaan neuvolasta saatuja matskuja :)

Tsemppiä kaikille,

PötsiPamela

la 13.04.

Vierailija
25/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin sivulla on ilmailulääkäri, josta löytyy seuraavat ohjeet:

Viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan 36. raskausviikon loppuun saakka (kansainvälisen ilmakuljetusliiton suositus).

Finnairin lyhyillä kotimaan- ja Skandinavian-lennoilla saa matkustaa 38. raskausviikon loppuun saakka edellyttäen että raskaus on edennyt normaalisti ja raskauskomplikaatioita tai merkkejä ennenaikaisesta synnytyksen käynnistymisestä ei ole ilmennyt.

28. raskausviikon jälkeen vaaditaan lääkärintodistus, joka todistaa, että raskaus on edennyt normaalisti. Ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia, 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus. Todistuksen voi tarvittaessa hankkia jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.

Terve vastasyntynyt voi lentää rajoituksitta kaikilla yhtiön reiteillä kahden päivän ikäisenä.

Ohjeet vaihtelee hieman lentoyhtiöittäin. Esikoisen kanssa lensin muistaakseni viikolla 34 skandinaaviassa, eikä ollut mitään ongelmia. Kakkosen kanssa olin siinä vaiheessa jo tukevasti sairaslomalla, eikä käynyt lentäminen paljoa mielessä. ELi riippuu paljon raskauden etenemisestä, mitä voi/kannattaa tehdä. Ja sit kannattaa tietty miettiä sitä matkakohdetta, eli mitä sit jos jotain sattuu matkalla, pääseekö asiantuntevaan edes englanninkieliseen sairaalaan riittävän helposti. Hauskaa matkaa kaikille sellaista suunnitteleville!

tuuti

Vierailija
26/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan PötsiPamela! Hauska nimi sulla... =D Meillä on myös luvassa pitempi lento rv 25-27, joten lukisin kans mielelläni kokemuksia lentämisestä raskaana. Neuvolassa sanottiin että sen pitäs olla ok, mut yritän henkisesti valmistautua siihen että jos tilanne vaatii niin pysytään maassa. Kylmä ja pimeä ei vaan houkuttele, varsinkin kun kyseessä on mun KESÄloma joulukuussa.

Tää palstan toimivuus tai siis toimimattomuus kyllä ottaa aivoon liian usein. Eilen yöllä kun yritin lähettää viestiä sivu jäi totaalisen jumiin. Oon jo kauan sitten oppinut kirjottamaan vastaukseni ensin johonkin muualle, josta copypeistaan sen tänne. Jää myös kiva päiväkirja itselleni. No nyt kun tulin tänne yrittämään viestin lähetystä, niin se olikin näköjään yöllä tullut palstalle. Onko teillä muilla samoja ongemia?

Yritän nyt välttää palstailua duunissa, sillä äsken pomo tuli tähän säätämään jotain ja kun yritin avata toista ohjelmaa, niin tää ikkuna pompahti näytölle ja ton vauva-otsikon näkee aika kauas.... Ei se kai huomannut, olisi muuten jäänyt tuijottamaan tuohon kysymysmerkkinä...huhuh.

Vierailija
27/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Täällä myös yks uus onnellinen odottaja rv 7+0 ilmoittautuu mukaan joukkoon, toinen kierros menossa. Kirjoittelin juuri pitkän rimpsun juttuja, mutta eipä tullut viesti näköjään perille, joten yritetään uusiks :) eli kiitos tuosta vinkistä tsili!

Mä olin myös reilu 4 vuotta sitten lomamatkalla, kun odotin esikoistani, lentomatka kevyt 10 tuntia... Matka ajottui rv 17-19, joten maha sekä näkyi että tuntui jo, mutta kaikki meni tosi hyvin. Eniten jännitin sitä, että mitähän siellä paikan päällä uskaltaa suuhunsa laittaa. Jätin raa'at kalat väliin, mutta muuten söin ihan kaikkea. Muuten lomamatka oli ehkä hieman rauhallisempi kuin mitä se olisi ollut ilman masuasukkia :)

Mukavaa odotusta kaikille!

Lumikide

Vierailija
28/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin pitkään oman gynekologin kanssa lentämisestä, kun joudun työn takia lentämään Euroopan reissujen lisäksi myös kaukolentoja. Raskaana ollessa trombien riski on suurempi kuin normaalisti, myös ylipaino ja kohonnut verenpaine lisäävät riskiä. Eli raskaana ollessa tulisi entistäkin tarkemmin noudattaa seuraavia neuvoja:

-vähintään kerran tunnissa pitää nousta ylös ja jaloitella

-nesteitä pitää nauttia runsaasti (ihan silläkin uhalla että joutuu juoksemaan vessassa) eikä lainkaan kahvia/teetä/alkoholia

-kunnon lentosukat jalkaan jo ennen lentoa

-neuvolasta voi kysyä onko ok ottaa miniaspiriini ennen lentoa (minulle annettiin se ohjeeksi ja tietääkseni on tutkitusti haitaton raskauden aikana)

-tehostettu käsihygienia jo lentokoneessa (=vessakäynnin jälkeen ja ennen ruokailua käsihuuhde)

Eksoottisemmissa kohteissa (käyn joskus työn takia esim. Intiassa, Pakistanissa, Kamputseassa, Vietnamissa jne) työterveyshuollon matkustukseen erikoistunut lääkäri suositteli seuraavaa:

-käsihuuhteen (saa apteekista) jatkuva käyttö

-mitään tuoretta tai kylmää (ellei ole itse kuorittu hedelmä) ei saa syödä

-hyttyskarkotteiden käyttö ja iltaisin aina pitkähihaiset ja lahkeiset vaatteet (=malaria)

-hampaiden pesu vain pullovedellä ja toki siis vain juodaankin pullovettä. Ravintolassa katsottava että pullo avataan kierteiltä vasta pöydässä

Aika ankealta kuulostaa, mutta tuolta maailmalta voi saada tosi ilkeän pöpön joka ei välttämättä aiheuta keskenmenoa tms, mutta vie matkailijan teholle tiputukseen. Oman mausteensa tuo tietysti raskaus ja sen asettamat rajoitteet käytettäville lääkkeille. Itselle ei ole koskaan tullut mitään, mutta vaikka kuinka moni kollega on sairastunut vakavasti.

No mutta se siitä. Kävin äskettäin minäkin ultrassa ja siellä se pikkuinen köllötteli ja jumppaili. Viikkoja on nyt kasassa 10+6 ja LA on 2.4. Tuntui kivalta nähdä tulokas ja ultraava kätilö oli tosi mukava. Minulla ei ollut mies mukana, kun se ei kovasti ole ollut vauvoista kiinnostunut ennen syntymää. Lisäksi esikoisen odotuksesta taisi vähän jäädä paha maku suuhun kun neuvolassa tai ultrassa ei häntä mitenkään huomioitu.

Juliaana ja vielä työnimetön 10+6

Vierailija
29/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

nyt on ultrassa käyty. Siellähän se hippunen köllötteli. =)) Viikot ultran mukaan 11+4. Todella hyviä kuvia saatiin mukaan, taitaa olla laitteet uusittu..

Tänään kerroin raskaudestani pomolleni, hän otti asian todella hyvin, turhaan olin jännittänyt. Myös lapsille uskallettiin nyt kertoa, etenkin esikoinen oli aivan tohkeissaan.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Numerokolme ja pikkuhippu

Vierailija
30/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

oon tässä viikkoja taustalla ollut ja lueskellut enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Tänään viikkoja tasan 9 ja ultrassa kaikki hyvin, nyt uskalsin lähteä mukaan.

Taitaa tulla pitkä teksti, sorry jo etukäteen!

Tää on kyllä mainio kanava just siihen kohtaan kun kellekkään ei voi kertoa jne. ja kun tätä lukee kaikilla on niiiiin samat kysymykset ja "murheet" mielessä. Helpottaa kummasti oloa. Kiitos :)

Mimmille pahoittelut ja voimia jaksaa taas eteenpäin. Tosi kurja juttu.

Rintsikkakeskusteluun...Mulla on hämärä muistikuva esikoisen ajalta, että imetyksen yhteydessä olis ollut kaarituista jotain puhetta. Raskaana ollessa jo kun tissit tarpeeksi turpeeksi tuli ei pystynyt käyttää kaarituellisia enää ollenkaa. Ajatuskin oli mahdoton. Mulla ainakin oli rinnat myös erittäin kylmänarat. Nyt onkin eri juttu kun tuli kesällä raskaaksi( siis kalenterin mukaan, ei ehkä jos ikkunasta katsoo ulos oo nii kesäinen olo). Käytin jopa kangas-liivinsuojia raskaanaollessa kun tissit ei kestäny yhtään kylmää ja pitsit ärsyttti.

Syömisistä itte oon pitäityny kotimaisissa tuoretuotteissa, niin kyllä pyrin muutenkin. Punasta lihaa en syö niin ei niitä "kieltolistoilla"olevia niin hirveesti kuulu mun r-valioon. Oon samoilla linjoilla, kuin moni muukin, että kaikkea kohtuudella.

Nyt on alkanu paremmin maistua ruoka. Kuukauden yrjötti niin, ettei mitään olis halunnu syödä.

Alkoholia oon pari hörppyä maistanut pitkästi lantrattuna, holittomia oon muutaman juonu, mut ei oikeen maistu. Ei kyllä-kumma kyllä- oo mieli

tehnyt edes viiniä

Tupakassa sama juttu. Ei tee mieli.Oon lopettanut polttamisen 6v sitten ja aloittanut sen jälkeen lyhyeksi aikaa useita kertoja sauhuttelun uudestaan. Heinäkuussa vielä poltin muutamia, mut kun rupes testauksen aika lähenemään ei pysty olla lähelläkään tupakansavua.

Mei olla oikeestaan vielä kerrottu raskaudesta. Yks läheinen ystävä tosin arvasi. Parille kaverille kerrottiin lomalla, kun oltiin kyläilemässä, kun oireet oli just silloin pahimmillaan. Mut varsinaisesti päivittäisestä lähipiiristä ei kukaan tiedä. Töihin en halua kertoa vielä pitkään aikaan. Haaveilen, että asia säilyis mulla ihan marraskuuhun asti, kun ens kuussa oon niin vähän töissä. Kävi hyvä tuuri et pahimmat oireet oli just loman aikana.

En mä valehteleen enää ultran jälkeen ala, mut en jaksais vielä alkaa asiaa jakaa.

Esikoiselle (4v.) tahtois kertoa, kun hän niin kauan on toivonut sisarusta, mut ei hänelle mielestäni vielä voi, liian pitkä aika huhtikuuhun ja liikaa riskejä.

Mahtuuko teillä muilla vielä tavalliset housut? Mulla menee just ja just, paino on tippunut kilon-pari alkukesästä. Mut ennätysajassa lentää verskat päälle kun pääsee kotiin. Sen verran turvotusta tai mitä lie on, että ei varmaan montaa viikkoa pysty ainakaa omankoon farkuissa olla. Nythän onkin mitä parhaimmat valikoimat mamma-vaatetta jokapuolella. Siinä on kyllä menty huimasti parempaan suuntaan. Äkkiä jotain stretsiä hakemaan.

Mukavaa viikkoa kaikille Paik

Vierailija
31/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut todella ankea viikko koska pahoinvointi on ollut aivan kamalaa. Oksennus ei tule vaikka yökin (välillä pihalla ja ties missä), mutta jatkuva pahaolo jatkuu 24/7. Nyt alan hyvin ymmärtää myös niitä jotka puhuivat terästyneestä hajuaistista. Aivan kamalaa kun joku on laittanut hajuvettä, tullut tupakalta tms. ja sellaisen ihmisen vieressä pitäisi työasioita nokittain hoitaa. Hyvä ettei kaupassa tullut ylös tänään kun joka paikassa tuoksui niin ettei hajuja päässyt pakoon.

Illalla nukkumatti tulee jo yhdeksältä. Viime yönä heräilin vamaan 4 kertaa ja valvoin muutaman tunnin ja tänään päätin että katon BB:n vaikka väkisin, että nukkuisin aamuun asti.

Me ollaan kerrottu jo muutamille sukulaisille ja kavereille. En jaksa leikkiä kauhean reipasta niin parempi sanoa. Juttuhan leviää tietysti kulovalkean tavoin ja nyt varmaan kaikki tietää. Töissä sanoin esimiehelle, koska on nyt vähän kriittiset hetket. Oli tyytyväisen oloinen, että sanoin jo nyt. Ensi vuoden suunnitelmat on paljon helpompi tehdä kun ei korvat itselläkään heilu. Vaikka meidän likka sanoin alkukesästä ettei se halua isosiskoksi niin nyt se on ihan innoissan. Tosin kotona on kova vääntö siitä, että pitäiskö olla tyttö vai poika. Yllättäen neiti haluaa pikkusiskon ja isä pojan :-)

Mulla on neuvolatäti tosi mukava. Sama kuin 10 vuotta sitten. Aatella! Ruokakieltolistat oli aika moiset. Juustoa kyllä syön koska kaikki pästöroitua. Tuotejuustoissa kai se kriittisin juttu on jo kylmäketju katkeaa. No, salmiakista en myöskään luovu. Mulla ei ole ollut mitään verenpaineongelmia. Neuvolatäti sanoi, että hesassa kestää labratulosten tulo 3 viikkoa ja kuulen ne seuraavalla kerralla. Jos jotain ihmeellistä niin soittaa kuulemma.

Ultra-aika tuli 4 arkipäivää neuvolan jälkeen.. Tosi nopeeta toimintaa siis! Se on 1.10 ja tarkennetun la myötä se taitaa olla viikolla 10+3. Rajoihin onneksi menee. Mulla mielestäni luki, että np ultra on viikoilla 10+0 - 13+6.

Eiköhän mieli tästä virkisty kun pahaolo hellittää. Olo on kyllä paljon rauhallisempi kun on käynnyt ultrassa katsomassa että kaveri on kotona. Eihän sitä tietysti koskaan tiedä, että jatkuuko kaikki hyvin. Osaanottoni kaikille niille jotka ovat surun joutuneet kokemaan.

Jaa, nyt täytyy varmaan siirtyä sen BB:n pariin kun nukkumatti ei ole vielä iskenyt.

Jaksamista kaikille!

Päkkänä 7+2

Vierailija
32/48 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen seuraillut tässä sivussa ja aijon jatkossakin pysyä varmaan lähinnä lukijana.. mutta oli pakko tulla sanomaan, että Paik-nimimerkki oli aivan, kuin minun kirjoittama, sillä minä myös koitan pitää raskauden salaisuutena ainakin marraskuuhun ja minulla myös 4v esikoinen, ohhoh..ja vielä ihan samat viikot, päivälleen :)

Itse haluan pitää asian salaisena työni ja työnlaadun vuoksi ja toisaalta myös riskien vuoksi, sillä ei ole ollut helppoa tämä pikkukakkosen pakertaminen edes näin pitkälle alulle.

Hyvää syyskuuta kaikille!

äitliini rv9, tasan

Vierailija
33/48 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola on 24.09. kun viikkoja tasan 11 ja np-ultra 02.10. kun viikkoja tasan 12. Että semmosta tällä paikkakunnalla :))

Olo mainio, ei muita oireita kun rintojen arkuus ja turvotus :) Eilen tuli alapäätä pyyhkiessä hiukan verta paperiin mutta se vielä normaalia.

Omat farkut ja muut housutkin mahtuu vielä päälle eli emme ole kertoneet raskaudesta kellään. Olen 10 kg ylipainoinen niin eipä tuo vielä näy muutenkaan :)

Sokerirasitukseen joudun varmastikin kun olin edellisestäkin ja ruokavalio on tarkkaa :o Aamupala on mulla se vaikein: ohjeena on yksi ruisleipä aamulla ja tunnin päästä toinen niin sokeriarvot ei pomppaa het aamusta korkeeksi vaan tottuvat pikkuhiljaa :)) Huoh, tottunut syömään aamulla kunnolla ja paljon..

Ei mutta nyt töitä ettei tarvihe ylitöihin jäädä :(

Voikaa hyvin!!

RauPotar ja Schrimp 9 tasan

Vierailija
34/48 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultra oli kuin olikin tiistaina ja siellähän se "Peanut" kovasti vilkutteli;) Ihana fiilis, oltiin miehen kanssa yhdessä ja kyllä kyllä siinä taisi tulla molemmille tippalinssiin, kun on ollut muutenkin aika haasteellista tämä ykkösen alkuunsaanti! :) Kaikki kuitenkin hyvin!! Nyt vaan positiivisella mielellä eteenpäin niin kyllä se paketti sieltä tuleepi! Terkkuja kaikille ja onnea odotukseen!

Toukka & Peanut 10+5

Vierailija
35/48 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Mimmille osanottoni menetyksen johdosta! Itkettää puolestasi :(

Mulla on ollut ajoittain helpompaa pahoinvoinnin suhteen, mutta usein vielä menee päivä tai yö tosi huonossa kunnossa. Perjantaina tuli työpaikan kahvipöydässä niin kamala olo, että nousin sanaa sanomatta ja ehdin juuri vessaan oksentamaan. Sitten taas takaisin kahvipöytään niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. En ole kertonut vielä töissä, mutta aiemmissa raskauksissa maha on näkynyt jo viikolla 14, joten kohtapuoliin pitää kertoa. Aika monet ystävät tietävät, samoin oma äitini ja siskoni, mutta lapset eivät. Kerron laajemmin sitten, kun maha näkyy. Löysimmät housunikin alkavat jo kiristää vyötäröltä...

Rintsikoista... Raskausaikana voi mielestäni käyttää kaarituellisia liivejä, kunhan huolehtii, että koko on tarpeeksi iso ja liivit tuntuvat mukavilta. Imetysaikana niitä ei kannata eikä yleensä pystykään käyttämään. Mulle tuli esikoiselta tosi monta rintatulehdusta juuri tukoksen seurauksena, jos vaikka jokin kohta rinnasta oli jotenkin painunut.

Nyt unohdin sujuvasti, mitä vielä piti kirjoittaa, kun nykyinen kuopus tuli tähän kiehnäämään, joten moi!

adelia rv 10+

Vierailija
36/48 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä miten sitä ihminen huolestuu vaan kun ei raskausoireita ole :D .. Mut ehkä se liittyy tähän alkuraskauteen se. Tuntuu että pian viikkoon ei ole mitään ollut :( . Olo on vallan mainio. Jos lukuun ei oteta alkavaa flunssaa.. Mut hirvee huoli on et onko kaikki hyvin. Ihana kamala etova olo :D ..

Luulin et huolestuminen helpottaisi sen jälkeen kun ultras näky kaikki olevan hyvin, mut... Nyt jotenki oottaa vaan sitä rv12:sta ultraa ja miettii et sit voi jo rentoutuu..

Mie oon tosiaan ihan jäässä koko ajan. Villasukkia parit ja parit paidat ja saunatakki ja peitto vielä päällä :( ..

Tänään menen hakemaan sairaslomaa, ei vaan jaksa yksinkertaisesti! Pirullinen hoitoala..

*aivastus* Mietein tuossa yöllä kun ei nukuttua saanut, että jos kahvia ja teetä ei saa juoda niin mitä mä sit juon kun lämmintä pitäis juua?!?!?! Jos joku kertois tähän vinkin :)

Mutta nyt menen taas peiton alle kunnes voin soittaa lekurille.

Verticia & masukkiasukki Rv 9+0

Vierailija
37/48 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tästä reilu viikko kun viimeks täällä käyny, en nyt jaksanut lukea noita kaikkia viestejä kun niitä on niin paljon.

Eilen oli eka neuvola ja sainkin uuden ultran samassa, oli jännää että sai uudestaan ultran ja olihan pikkunen jo kasvanut 3,4 cm:iin :D eili tooosiii isooo:D:D

Oon ollu hirmu huono syömäri aina ja nytten pitäs muistaa syödä hirveesti jota ei aina muista tehdä. Painoakin oli tullut jo kolmekiloa, eli ei paljoa:) Maha kyllä tuntuu siltä et se alkaa jo näkymään päälle päin:P

Verticia: Kuumana juomana käy oma tekemä mehu, laitat "raakaa" mehua kupin pohjalle ja kaadat päälle keitetyn veden, saman voi tehdä myös vaikka kaupasta ostetulla mehukattimehulla:) Itse olen juonut oma tekoista mehua flunssaan, ja meinas iskeä poskionteloon tulehdus, mutta kun laittaa nii kuumaa vettä kun hanasta tulee pulloon ja menee vaikka sohvalle pötköttää kyljelleen se poski ylös päin missä on tulehdus ja laittaa sen pullon poskeen kiinni pitää vartin ja niistää alkaa räkä irtoamaan tuolta poski onteloista, niin välttyy antibiootti kuurin. Jos pullo on liian kuuma sellasenaan voi siihen kietasta sukan niin se ei polta ihoa. Hyvin tepsi ainakin mulla ja tein sen viel muutamaan kertaan saman päivän aikana:) Nii laitoin tän vaan siks jos jollakin sattuu käymään näin flunssassa!

hentsu86 ja masuasukki 10+6

Vierailija
38/48 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täytyy ostaa mustaherukkamehua ja sitä juua lämpimänä =) ..Terkkarikin sitä suositteli ja sitten se kertoi, että on olemassa teetä mikä on sallittu raskaana olevil.. Joku punasen puun joku tee se oli :D .Paketis kuulemma lukee et sallittu raskaana oleville. Täytyy käydä kattoo kaupasta, sanoi ainakin et isommist kaupoist saa.

Kolme päivää tuli sairaslomaa ja ehdoton lepo ettei tule mitään jälkitautei ja ettei tää flunssa pahene. Olen kyllä niin jäässä koko ajan.

Meiän pittää vaan lähteä valmistujaisjuhliin.. Kokeilin tuossa hametta päälleni niin ei mene kun maha niin turvonnut =( ..Täytyy vaan olla farkuissa sit mitkä nekin puristaa jo. Pakko ostaa seuraavasta tilistä isompii housui (ja paitoi)..

Mutta nyt peiton alle takaisin lämmittelee =)

Verticia & masukkiasukki Rv 9+0

Vierailija
39/48 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lauantaina todettiin, että sikiön sydän ei enää lyönyt. ( edellisenä keskiviikkona olin alkuraskauden ultrassa, jolloin sydän vielä löi ja kaikki piti olla kunnossa ) Maanantaina olin lääkkellisessä tyhjennyksessä Kätilöopistolla.

Oikein hyvää odostusta kaikille.

Lokamamma rv0

40/48 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani, todella surullista..

jaksamista sinulle

t.iza