Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuki on 580/kk, eli noin 19e/päivä. Sillä kyllä joutuu niukasti elämään...Millloinkohan tulee korotus?

Vierailija
19.05.2024 |

Euroopan Unionilta tulee jatkuvasti noottia suomelle matalasta perusturvasta

Eli 16e päivässä. Se ei ole paljoa se, kun esimerkiksi tuplajuusto on 2.40, ja El Maco 3 euroa.

4kpl kananugettejakin maksaa 2e. Siinä menee ruokaan jo hyvin suuri osa.

Tai jos haluaa oikein surkeasti elää, niin saarioisten jauhelihapizza on euron verran...Mutta niitä ei pysty kukaan kovin kauaa syömään.

Cokis maksaa myös; melkein 4 euroa 2x1.5l Pack

Sitten pitäisi vielä ostaa kaikki vaatteet, shampoot, hammasharjat, hammastahnat, partahöylät, mausteet, yms yms. tuosta summasta.

Ja jos joskus haluaa myös "virkistäytyä", niin sekin pitää maksaa samasta rahasta?

Milloin oikein Suomi tekee tuntuvat korotuksen tähän rahaan kaikkein köyhimmille?

Kyllä tässä alkaa mielenterveys kärsiä kun joutuu noin pienellä rahalla elämään.

Jatkuvasti Suomi saa sanomista EU:Lta kun on niin pieni perusturva suomessa...Ihan kehitysmaan tasoa

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan on todella paljon. Mulla jää palkasta laskujen jälkeen 200-500e/kk, pitäis varmaan lopettaa työt. 

Näinpä! Perustoimeentulon päälle Suomessa saa asumistuen ja harkinnanvaraista vielä muihin menoihin mikä näppärästi aina unohdetaan kun ulistaan. Tuosta 200 eur ruokaan kuussa ja muihin menoihin jää kyllä.

Vierailija
122/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korotus toimeentuloon tulee heti, kun vääntäydyt palkka töihin.

Töitä haettu aktiivisesti melkein 2 vuosikymmentä

Ap

Jos olet vajaa pari vuosikymmnetä hakenut töitä, etkä ole työllistynyt, niin vika on pelkästään sinussa.

Kerro miten vika on minussa jos työnantajat ei ota töihin ja opiskelemaan en pääse?!??

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa tämä olikin taas provo. 

Vierailija
124/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on todella paljon. Mulla jää palkasta laskujen jälkeen 200-500e/kk, pitäis varmaan lopettaa työt. 

Näinpä! Perustoimeentulon päälle Suomessa saa asumistuen ja harkinnanvaraista vielä muihin menoihin mikä näppärästi aina unohdetaan kun ulistaan. Tuosta 200 eur ruokaan kuussa ja muihin menoihin jää kyllä.

En ole koskaan saanut mitään harkinnan varaista vaikka ruoat loppu ja tilillä 0€.....

Ap

Vierailija
125/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin provo, ihan omasta elämästä tässä puhun?

Ap

126/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin provo, ihan omasta elämästä tässä puhun?

Ap

Näinhän se menee.

Vierailija
127/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee tiukkaa. Meillä on 15€ päiväbudjetti, 2 aikuista + 2 lasta syö ja elää sillä, asuinpaikkana helsinki.  Ei mitään tukia, vaan itse ansaittua rahaa. Vähän jää jopa säästöön.

Heset ja semmoiset kannattaa unohtaa, samaten einekset ja turhat limpat.  Siirtämällä ostokset salesta prismaan säästää noin 25% kuukauden budjetista. Aasiakaupoista saa puolestaan pakastekalaa ja mausteita murto-osalla suomalaisten kauppojen hinnasta ym. Eli fiksu vertaa hintoja kaupassa käydessä, ja syö paremmin ja terveellisemmin. Se ei ole oikeasti rahasta kiinni.

Huijari. Stadissa ei ole Saleja, paljastuit maalaiseksi. 15 € päiväbudjettiin ei varmaankaan kuulu asuinkulut ja esim.kuukausittain maksamien laskujesi osuus? 

Vierailija
128/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Euroopan Unionilta tulee jatkuvasti noottia suomelle matalasta perusturvasta"

Niin ja Suomi ei välitä tästä, koska tässä ei huomioida sitä, että Suomessa sulle maksetaan tuon lisäksi asunto, sähköt, vedet, lääkkeet, terveydenhuolto, silmälasit jne. Suomen perusturva EI missään nimessä ole alhainen. EU:n huomautuksilla voi pyyhkiä perseen.

Perusturvaa ei voida kovin paljoa enää korottaa, koska silloin suurimmalle osalle töissäkäyminen tulee kannattamattomaksi. Pääkaupunkiseudulla perusturva on jo 1300 euroa. Monella ei jää montaa sataa tuosta enemmän rahaa kokopäivätyössä. Mietipä sitä äläkä ruikuta. 

"Suomessa sulle maksetaan tuon lisäksi asunto, sähköt, vedet, lääkkeet, terveydenhuolto, silmälasit jn"

Aijaa kyllä minä olen aina ihan itse nuo maksanut....

Ap

Kuule, Konalan persereikä, sinä et ole eläissäsi maksanut mitään itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme