Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuki on 580/kk, eli noin 19e/päivä. Sillä kyllä joutuu niukasti elämään...Millloinkohan tulee korotus?

Vierailija
19.05.2024 |

Euroopan Unionilta tulee jatkuvasti noottia suomelle matalasta perusturvasta

Eli 16e päivässä. Se ei ole paljoa se, kun esimerkiksi tuplajuusto on 2.40, ja El Maco 3 euroa.

4kpl kananugettejakin maksaa 2e. Siinä menee ruokaan jo hyvin suuri osa.

Tai jos haluaa oikein surkeasti elää, niin saarioisten jauhelihapizza on euron verran...Mutta niitä ei pysty kukaan kovin kauaa syömään.

Cokis maksaa myös; melkein 4 euroa 2x1.5l Pack

Sitten pitäisi vielä ostaa kaikki vaatteet, shampoot, hammasharjat, hammastahnat, partahöylät, mausteet, yms yms. tuosta summasta.

Ja jos joskus haluaa myös "virkistäytyä", niin sekin pitää maksaa samasta rahasta?

Milloin oikein Suomi tekee tuntuvat korotuksen tähän rahaan kaikkein köyhimmille?

Kyllä tässä alkaa mielenterveys kärsiä kun joutuu noin pienellä rahalla elämään.

Jatkuvasti Suomi saa sanomista EU:Lta kun on niin pieni perusturva suomessa...Ihan kehitysmaan tasoa

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vastikkeeton tuki tulisi lopettaa. Työ tekee ihmiselle hyvää.

Vierailija
102/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jotain lähdettä sille, että Suomi saa muka pyyhkeitä perusturvan tasosta?

https://valtioneuvosto.fi/-//1271139/sosiaalisten-oikeuksien-komitealta…

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jotain lähdettä sille, että Suomi saa muka pyyhkeitä perusturvan tasosta?

Ap

"Yksittäisen sosiaaliturvaetuuden määrä ei siten välttämättä kerro ihmisen sosiaaliturvan kokonaistasosta. Esimerkiksi moni työmarkkinatuen saajista saa lisäksi asumistukea ja pienituloisimmat myös toimeentulotukea. "

Eli tässä on vertailtu pelkkää toimeentulotukea (perusosaa) ja jätetty huomiotta asumistuki yms. Voi elämän kevät.

Vierailija
104/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näinhän se menee.

Vierailija
105/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on todella paljon. Mulla jää palkasta laskujen jälkeen 200-500e/kk, pitäis varmaan lopettaa työt. 

Minkä laskujen?  Pitäähän ne omat laskut toimeentulotuestakin maksaa.  Vain asumiskuluja ei tarvitse.  Kaikki muut kulut maksat siitä.  Ehkäpä ttt ei enää riitäkään.

Mitkä laskut? Sähkö, vesi ja terveydenhuolto tulee lisätukena Kelasta, kun heittää sinne kuvat laskuista. Eli kerrohan, mitä muita laskuja sitten vielä on? En keksi kuin puhelimen pakollisena. 

Niin ja terveydenhuolto. Tervetuloa vaan terveyskeskukseen sieltä työterveydestä!  Saatat säästää!  

Useilla työnantajilla on huononnettu työterveyttä. Itse ole kunnalla töissä ja nykyään on mentävä terveyskeskukseen kun tt-huolto ei hoida enää kuin murto-osan vaivoista.

Vierailija
106/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korotus toimeentuloon tulee heti, kun vääntäydyt palkka töihin.

Töitä haettu aktiivisesti melkein 2 vuosikymmentä

Ap

Tuossa vaiheessa tuki pitäisi poistaa kokonaan ja velvoittaa opiskelemaan uusi ammatti. 

Kuinka velvoittaa kun en pääse edes ammatikouluun vaikka yli 20 kertaa hakenut eri aloille ja eri kouluihin?

Ap

Pääset heti kouluun mutta se vaatii muuttamista. Nyt jään odottamaan niitä sun selityksiä miksi ei voi muuttaa.

Kerrotko miten ja miksi muuttaminen takaa satavarman pääsyn kouluun? O

Hakematta, kuka tahansa? Epäilen.

Vierailija
107/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vastikkeeton tuki tulisi lopettaa. Työ tekee ihmiselle hyvää.

En ole erimieltä, mutta kyllähän se palkkakin pitää saada.

Vierailija
108/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mihinkään töihin pidä ap:ta laittaa, vaan eläkkeelle pitää päästää ja nopeutetussa aikataulussa, mieluiten huomisesta alkaen. 

Vierailija
109/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hyvä perusturva EU vain ei ole ottanut huomioon asumistukea. Osta perunoita niin riittää rahat.

Vierailija
110/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on todella paljon. Mulla jää palkasta laskujen jälkeen 200-500e/kk, pitäis varmaan lopettaa työt. 

Minkä laskujen?  Pitäähän ne omat laskut toimeentulotuestakin maksaa.  Vain asumiskuluja ei tarvitse.  Kaikki muut kulut maksat siitä.  Ehkäpä ttt ei enää riitäkään.

Väärin: sairauskulut, lääkkeet ja jopa hammashoito maksetaan toimeentulotuen perusosan lisäksi. Myös kotivakuutus menee Kelan piikkiin.Työssäkäyvä maksaa ne itse. Ja useinkaan työterveyshuoltoon ei kuulu sairaudenhoito poislukien ammattitaudit ja työtapaturmat. 

Vierailija
111/128 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hyvä perusturva EU vain ei ole ottanut huomioon asumistukea. Osta perunoita niin riittää rahat.

Perunoita pitäisi syödä 5kg päivässä että saisin päivän kalori tarpeen täyteen, eikä kukaan syö pelkkää perunaa

Ap

Vierailija
112/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon kaupungilla on varaa laittaa 8 sataa tuhatta pukukoppiin jossa 17 vessaa. Ei siis ole rahapula vaan??

Vierailija
113/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mihin vääntäydyn, voin aloittaa heti syksyllä jos palkka, työpaikan sijainti ja työehdot kunnossa.

Ap

Ehdotan oppisopimusta. Opinnot, työkokemuksen karttuminen ja palkka samassa paketissa. Tulevaisuudessa palkkasi nousee.

-eri-

Vierailija
114/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako, että tuota voidaan alentaa 40 %:a, jos vaatii työpanoksen vastineeksi palkkaa tai kieltäytyy työttömien palveluista.

Vierailija
115/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin Sulla menee, mää saan ansiosidonnaista nettona 800 e per kuukasi. Ei muita tukia. Siitä sitte asuminen, sähkö, vesi, puhelin, netti, luurin osamaksu, vakuutukset, lääkkeet ja bussikorttirahaa. Ei jää nuin paljoa mulle vaikka olen töitä tehnyt yli 30 vuotta. Mutta kukaan ei palkkaa tällästä melkein 60-kymppistä naista.

Ei ole totta tai et ole hakenut asumistukea ym. Omasta tyhmyydestä saa sitten kärsiä. Heitäpä luvut kelan asumistukilaskuriin ja katso kuinka paljon saisit asumistukea. 

Vierailija
116/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri olet hyväksy se.

Vierailija
117/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuossa vaiheessa tuki pitäisi poistaa kokonaan ja velvoittaa opiskelemaan uusi ammatti. 

Kuinka velvoittaa kun en pääse edes ammatikouluun vaikka yli 20 kertaa hakenut eri aloille ja eri kouluihin?

Ap

Pääset heti kouluun mutta se vaatii muuttamista. Nyt jään odottamaan niitä sun selityksiä miksi ei voi muuttaa.

Asun jo pk-seudulla jossa on eniten kouluja ja silti en ole päässyt mi

En halua missään maaseudulla töihin, ennemmin olen työtön pk-seudulla

Ap

Vierailija
118/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri olet hyväksy se.

Älä hauku

Ap

Vierailija
119/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein kitiset ap?? Olen itse myös toimeentulotuella ja oikein hyvin riittää maltillisen normaaliin elämiseen. Tuon lisäksi asumistuki tulee vuokran kuluihin sekä tt tuki kattaa kaikki reseptilääkkeet apteekista. Ei mitään valittamista mulla. Kuinka ihmiset elää kun mikään ei riitä?

KOSKA MINUN PITÄÄ ITSE MAKSAA YLI 200€/KK PERUSOSTA VUOKRAA, ETKÖ YMMÄRRÄ??

Ap

Vierailija
120/128 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mihin vääntäydyn, voin aloittaa heti syksyllä jos palkka, työpaikan sijainti ja työehdot kunnossa.

Ap

Ehdotan oppisopimusta. Opinnot, työkokemuksen karttuminen ja palkka samassa paketissa. Tulevaisuudessa palkkasi nousee.

-eri-

Olen oppisopimuksesta kysynyt työkkärililtä, siellä sanottiin että semmoista paikkaa ei saa ellei ole joku tuttu tai sukulainen kenen firmaan voi mennä......

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi