Miehen tehtävä perheessä?
Minulle on tullut sellainen asia eteen, etten enää tiedä omaa tehtävääni perheessä. En osallistu lasten harrastuksiin. Emme nuku vaimon kanssa yhdessä, emmekä ruokaile yhdessä, emme katso edes televisiota yhdessä. Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään. Mikä on oikeasti miehen paikka. Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana. Tietysti välitän perheestäni, mutta perhe-elämäni on pelkkää työtä ja päänsärkyä.
Kommentit (304)
Mene kuule taputtamaan pyllylle kun vaimosi häärää, saat ehkä muutakin kuin vain maksaa laskut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että on sinusta itsestäsi kiinni, miten osallistut perhe-elämään. Järjestätkö aktiivisesti yhteistä tekemistä vaimon ja lasten kanssa? Miksi ette nuku ja ruokaile yhdessä, etkö voi vaikuttaa asiaan? Miksi ette katso televisiota yhdessä. Ota puheeksi vaimon kanssa ja miettikää yhteistä ajankäyttöä.
Miehen tarkoitus perheessä on toimia yhdessä toisten kanssa, viettää yhdessä vapaa-aikaa, keskustella ja olla toisillenne seurana. Tehkää yhdessä perheen suunnitelmat ja päätökset, huvitelkaa, matkustelkaa, kyläilkää yhdessä. Kyllä sinun kuuluisi saada perheestä myös iloa itsellesi eikä kokea sitä vain velvollisuutena. Muutoksen voit tehdä sinä itse.
"Kyllä sinun kuuluisi saada perheestä myös iloa itsellesi eikä kokea sitä vain velvollisuutena."
On varmaan iso määrä ihmisiä, jotka eivät saa perheestä iloa. Velvollisuudet on kuitenkin
Velvollisuuksien hoitaminen on mukavampaa, kun näkee ne hyödyllisinä ja jopa keskeisinä asioina elämässään. Mikä voisi olla tärkeämpää kuin ne omat lapset?
Jätä yövalvomiset niin päänsärkysikin paranee. Toisaalta rahoitus, elätys kuuluvat perheenpäälle ts. Olet työsi kautta heidän elämänsä ja elämäntapansa rahoittaja. Vaikka julkisuudessa ei paljoakaan puhuta ovat nainen, perhe ja lapset kulutuksen keskipisteitä. Joten ilman heitä olisi Orponkin hallitus perikadossa ts, konkurssikypsä. Joten mies nosta pääsi ja käy ylpeänä naisesi viereen nukkumaan, sillä nyt tiedät velvoitteesi ja yhteiskunnallisen tehtäväsi.
Tjaa. Mahdatko olla jonkun vena*kon kans naimisissa joka on saanut suomi äijän satimeen. No, siinäpähän maksat.
Et ole selvästikään kasvanut aikuiseksi. Mies on perheen pää. Jos mies ei ole mies perheessä, niin koko perheesi kärsii. Haluatko siis sitä että koko perheesi kärsii vuoksesi? Jos vastaat myöntävästi olisi ihanteellista silloin että eroisitte. Vaimoparkasi on ansainnut jotain paljon paljon parempaa. Siis: RAKKAUTTA. Koska et pysty sitä hänelle antamaan, niin anna hänelle vapaus mennä ja tulla tai siis mennä!
Ei ole pakko perhe-elämää viettää. Avioero on monta kertaa ihan hyvä vaihtoehto. Jokaisella suhteella on aikansa. Varmaan löydät lastesi kanssakin enemmän yhteistä sen jälkeen kun olet ottanut etäisyyttä nykyiseen perheesi.
Otapa käteesi John Graynin kirja: Miehet marsista ja naiset venuksesta. Naisen pistelaskun mukaan olet saanut vain muutaman pisteen sillä, että maksat laskut. Mies kuvittelee saavansa 10 pistettä tuomalla rahaa perheeseen. Totta kai raha on tärkeätä ja sitä tarvitaan. Mutta jos mies ei osaa mitään muuta, niin nainen tuskin on kovin kiitollinen miehen taloudellisesta panostuksesta.
Naisen pistelasku menee toisella tavalla. Nainen antaa sinulle pisteen jokaisesta pienestä huomion osoituksesta ja pienestä teosta. Näistä asioista saat pisteitä, muistat viedä roskiksen, sanot naisellesi säännöllisesti kuinka kaunis ja ihana hän on, tuot joskus kukkia, yllätät naisesi, huolehdit omalta osaltasi lapsista, annat naiselle joskus vapaapäivän lapsista, halaat vaimoasi silloin tällöin, olet aktiivinen ja osallistuva, teet pieniä kotitöitä ilman pyytämättä.. tässä oli nyt jotain asioita, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
Vaimosi on väsynyt ja turhautunut. Hän kokee olevansa yksin vastuussa kaikesta. On raskasta ympärivuorokautisesti elää toisten tarpeille. Ruuan laitto, siivoaminen, lasten harrastukset, läksyt, kotityöt ja jne. Teidän roolinne ovat vääristyneet ja kumpikin kärsii siitä. Vaimosi on pitää ohjia käsissä. Se on raskasta hänelle, mutta hän ei osaa muuta. Teillä on nyt opettelua siinä, että sinä alat ottaa enemmän vastuuta lapsista ja kodista. Jos vaimosia on kotona, niin on tietysti selvää, että hän tekee pääsääntöisesti kotityöt. Mutta kun sinä tulet töistä, niin voit myös tehdä pieniä kotitöitä ja ennen kaikkea ottaa enemmän vastuuta lapsista.
Jos haluat mielenkiintoisen kirjan luettavaksi, lue Tony Dunderfelt ja parisuhteen kemia."
On se muutama piste parempi, kuin tuon naisen tilanne, jonka pisteet parisuhteessa näyttävät olevan aikalailla pakkasen puolella kaiken tuon mielenosoituksen ja suoranaisen miehensä hyväksikäytön vuoksi.
Naisen tulisi mitä pikimmin alkaa kerätä niitä pisteitä takaisin, ennen kuin mies todella kyllästyy ja päättää oikeasti lähteä, eikä vain valittaa asiasta netissä.
Asioita, joilla naisen tulisi aloittaa ovat esim: Lopettaa kaikenlaiset v-mäisyydet, laittaa ruoka valmiiksi miehen tullessa töistä, niin että koko perhe voi ruokailla yhdessä, keksiä hyvä, viekoitteleva tapa saada miehensä pois sohvalta ja takaisin samaan sänkyyn kanssaan, sanoa miehelleen säännöllisesti kuinka komea, turvallinen ja ihana tämä on.
Siinä joitain ajatuksia.
Heh, hauska oli kirjoituksesi, minä yksinhuoltaja äitinä voisin sanoa aivan samaa, mutten sano. Osallistun lasteni asioihin ja harrastuksiin, itsestänihän se on kiinni. (sinun kohdallasi myös)
Mitäs et ruokaile yhdessä, tai katso telkkua yhdessä? Kuulostat sangen vaikealta ihmiseltä, joka VAIN OSAA VALITTAA. Ennen pitkää, sinulla ei ole enää sitä mitä voi perheeksi kutsua.
Mutta ole sitten onnellinen itse valitsemallasi tiellä. Se on kivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään."
Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.
Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.
"Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana."
Jos et muuta keksi, maksajan roolikin on tosi hyvä. Jatka samaa rataa.
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille.
Kuulostaa paremmin että vaimo ominut kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.
Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen
290, onko kokemusta lapsiperhe-elämästä? MIKSI kukaan haluaisi omia koko sirkuksen itselleen, jos perheessä on toinenkin aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos
Koska saa tehdä aina kaiken oman mielensä mukaan ja vielä uhriutua siitä!
Vierailija kirjoitti:
Hommaa Thaimaasta uusi nainen 🥰.
Siis täh? Ap:llahan on juuri sellainen tilanne kuin tuontivaimojen hakijoilla. On maksajan roolissa siis. Ap ymmärtääkseni halusi normaalia perhe-elämää, silloin olisi hyvä ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa siksi isäksi ja kumppaniksi eikä vain ihmetellä että miksi vaimo on vieraantunut kun itse ei laita tikkua ristiin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa Thaimaasta uusi nainen 🥰.
Siis täh? Ap:llahan on juuri sellainen tilanne kuin tuontivaimojen hakijoilla. On maksajan roolissa siis. Ap ymmärtääkseni halusi normaalia perhe-elämää, silloin olisi hyvä ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa siksi isäksi ja kumppaniksi eikä vain ihmetellä että miksi vaimo on vieraantunut kun itse ei laita tikkua ristiin kotona.
Ei tuosta enää mihinkään aleta kun nainen on tuhonnut miehen itsetunnon täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen se
Tuntuu tosiaan olevan kommunikaatiohaasteita teillä. Niitä kannattaisi yrittää purkaa. Syntyy mielikuva, että vaimosi on pahoittanut mielensä kauan sitten jostakin. Etkö oikeasti tiedä, mistä on kyse? Kuunteletko, mitä hän sanoo, kun "sinut haukutaan" vai alatko refleksinomaisesti haukkua takaisin? Auttaisiko jonkinlainen parisuhdeterapia? Vai tunteeko olonsa paskaksi ja reagoi varulta agressiivisesti. Silloin tarvitsisi se juurisyy huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä mies on perheen pää. Hän on se joka pysyy aina rauhallisena vaikka mitä kävisi. Kotihommia hän ei tee kyllä oikeastaan ollenkaan. Maksamme molemmat omat laskumme, lasten kulut ja ruuat maksan aika lailla minä kun minä siellä kaupassa käyn. Kohtaamme erityisesti makuuhuoneessa, se vahva liima meillä.
Ja ei, en ole trolli vaikka meillä eletäänkin perinteisten perhearvojen mukaan (toki aivan vapaasta tahdosta).
Mitä perinteistä tuossa on, maksat teistä kahdestä enemmän, eikä mies tee mitään kotona?
Työnjako. Hoidan kodin ja lapset. Rahankäyttömme on toki ei-perinteinen.
Eli sinä elät elämää, joka mahdollistaa miehelle täydellisen sluibaamisen. Onnea vaan. Toivottavasti lapset eivät opi parisuhd
Tietenkin lapset toistavat kotona näkemäänsä. Niin hyvässä kuin pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Asia paljon paremmin. Tämä suomalainen hömpötys on saanut aikaan juuri tämän, että naiset hyppii silmille! Ps. Laita vaimosi ojennukseen ennen kuin on liian myöhäistä. Naiset nimittäin kun saavat vähän valtaa tai " valtaa " niin niistä tulee ilkeitä ja häikäilemättömiä. Nyky ihmiset ovat vaan niin saatanan tyhmiä, että ne luulee että se on hienoa ja modernia kun nainen on vallassa, ei se ennenkään niin ollut ja kaikki oli silti näissä asioissa paremmin kuin nyt. Naisen paikka on kotona valmistamassa miehelleen ruokaa raskaan työpäivän jälkeen, siivoustyöt kuuluvat myös naiselle ja muut alentavat kotityöt.
Onko nämä nyt näitä moderneja manospherejuttuja? Ymmärrän, ettei asiat ole kaikilla ihmisillä tyydyttävällä tolalla, joten on ymmärrettävää etsiä jotakin "teoriaa" ja oppinuoraa, mistä kaikki ongelmat johtuvat, mutta metsään kyllä menee tällä lapsellisella reseptillä. Valtaa ja kunnioitusta kun ei saa alistamalla, vaan olemalla luottamuksen ja kunnioituksen arvoinen. On kannettava vastuuta ja käyttäydyttävä sen mukaisesti. Pahantuulinen pirttihirmu on nimenomaan se, joka joutuu yksin vastuuseen muiden siitä luistaessa. Siinä ei tarvita miestä leikkimään pomoa vaan olemaan arvostuksen ja luottamuksen arvoinen, hyvin käyttäytyvä ja kortensa kekoon kantava. Vastuun jakaminen ei tarkoita sitä, että olisi tehtävä täysin samoja asioita, mutta lapsille kummankin on oltava oikea vanhempi, eikä mikään apuri.
Mitä laskujen maksaminen tarkoittaa? Jotkut miehet luulevat maksavansa kaiken, kun maksavat vastikkeen ja sähkölaskun sekä itse käyttämänsä auton kulut. Vaimo sitten pyörittää taloutta ja maksaa kaikki ruokaostokset, kaikki lasten vaatteet ja muut lasten kulut. Mutta nehän ovat miehen mielestä pieniä summia, koska mies ei tee ostoksia niin eihän se tiedä, mitä kaikki maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille.
Jos ap:n kuvaus on realistinen, niin tuo on pitkäkestoinen variantti mykkäkoulun pitämisestä. Siihen on varmaan (ollut) jokin syy. Ja se tuskin on miehen roolin tietoinen rajoittaminen kulujen maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä laskujen maksaminen tarkoittaa? Jotkut miehet luulevat maksavansa kaiken, kun maksavat vastikkeen ja sähkölaskun sekä itse käyttämänsä auton kulut. Vaimo sitten pyörittää taloutta ja maksaa kaikki ruokaostokset, kaikki lasten vaatteet ja muut lasten kulut. Mutta nehän ovat miehen mielestä pieniä summia, koska mies ei tee ostoksia niin eihän se tiedä, mitä kaikki maksaa.
0-tuloista kun elättää niin se tarkoittaa juurikin sitä.
Otapa käteesi John Graynin kirja: Miehet marsista ja naiset venuksesta. Naisen pistelaskun mukaan olet saanut vain muutaman pisteen sillä, että maksat laskut. Mies kuvittelee saavansa 10 pistettä tuomalla rahaa perheeseen. Totta kai raha on tärkeätä ja sitä tarvitaan. Mutta jos mies ei osaa mitään muuta, niin nainen tuskin on kovin kiitollinen miehen taloudellisesta panostuksesta.
Naisen pistelasku menee toisella tavalla. Nainen antaa sinulle pisteen jokaisesta pienestä huomion osoituksesta ja pienestä teosta. Näistä asioista saat pisteitä, muistat viedä roskiksen, sanot naisellesi säännöllisesti kuinka kaunis ja ihana hän on, tuot joskus kukkia, yllätät naisesi, huolehdit omalta osaltasi lapsista, annat naiselle joskus vapaapäivän lapsista, halaat vaimoasi silloin tällöin, olet aktiivinen ja osallistuva, teet pieniä kotitöitä ilman pyytämättä.. tässä oli nyt jotain asioita, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.
Vaimosi on väsynyt ja turhautunut. Hän kokee olevansa yksin vastuussa kaikesta. On raskasta ympärivuorokautisesti elää toisten tarpeille. Ruuan laitto, siivoaminen, lasten harrastukset, läksyt, kotityöt ja jne. Teidän roolinne ovat vääristyneet ja kumpikin kärsii siitä. Vaimosi on pitää ohjia käsissä. Se on raskasta hänelle, mutta hän ei osaa muuta. Teillä on nyt opettelua siinä, että sinä alat ottaa enemmän vastuuta lapsista ja kodista. Jos vaimosia on kotona, niin on tietysti selvää, että hän tekee pääsääntöisesti kotityöt. Mutta kun sinä tulet töistä, niin voit myös tehdä pieniä kotitöitä ja ennen kaikkea ottaa enemmän vastuuta lapsista.
Jos haluat mielenkiintoisen kirjan luettavaksi, lue Tony Dunderfelt ja parisuhteen kemia.